Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 18:13

Selina schreef:
Simoonzel schreef:
Hey allemaal! Ik wil me wel aansluiten bij dit topic. Ik begin vaak een aantal keer per jaar sporadisch met hardlopen en dan stop ik weer omdat ik er geen tijd of zin voor heb. :')
Echter wil ik het graag weer oppakken voor in de zomer. Ik maak dan ook gebruik van Start to Run podcasts. Ik heb het deze week alleen nog even erg druk omdat ik toetsweek heb, maar vrijdag ben ik vrij en zou ik de eerste training kunnen inlassen. :j

Oeh, als je nog een keer samen wilt hardlopen :) Ik ren altijd in Bennekom.

Ik kom uit Wageningen dus wil best ook een keertje afspreken om samen te lopen?

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 18:13

kim345 schreef:
Is het leuk om misschien een online challenge te maken met beginnende hardlopers?
Ik weet niet of er meer endomondo gebruiken om de km te tracken maar dat motiveert wel :)

Ik gebruik ook endomondo. Lijkt me erg leuk, alleen ben ik echt nog beginner beginner haha

kim345

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 18:17

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 18:19

kim345 schreef:

Jij rent al 5 toch? Want ik zit 'pas' op de 2.5 :P

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 18:21

Ja 5 lukt prima, maar vind het niet erg om een keertje tussendoor te wandelen hoor!

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 18:30

Selina schreef:
kim345 schreef:

Jij rent al 5 toch? Want ik zit 'pas' op de 2.5 :P

Haha hier hetzelfde.

Voor vandaag een training staan van endomondo om 4 km te wandelen binnen bepaalde tijd. Nu zie ik persoonlijk het nut er niet van. Ik wandel al mega veel op stal en op m'n werk zit ik ook niet stil. Maar misschien hebben jullie andere ideeën?

Glossy227

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 18:35

Hier een "lotgenoot" alleen ben ik nog niet echt begonnen. Vandaag mijn hardloopschoenen binnen gekregen en een klein stukje wezen hardlopen. (minuut of 5 en toen maar verder gewandeld) Maar hoe doen jullie dat met je telefoon en huissleutels? In mijn trainingsbroek vallen ze er zo uit en het zit vervelend maar sleutels zijn toch wel noodzakelijk om weer in huis te kunnen komen en telefoon wel fijn voor het geval er iets gebeurt. (woon lichtelijk in de onbewoonde wereld dus niet zoveel zin om met een geneuzde of gebroken enkel een paar uur te wachten tot er iemand voorbij komt)

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 18:38

Hallo allemaal! Hier meld ik me ook. Vorige zomer had ik de smaak wel te pakken, toen een beetje blijven hangen bij les 17 van Evy. Daarna weer maanden niks gedaan en nu net weer begonnen. Eerst een paar keer een ministukje, ik heb snel last van m'n rechterscheenbeen.. En daarna Evy bij les 9 opgepakt.
Wil nu echt doorzetten, want ik wil mezelf ook toffe nieuwe renkleding gunnen maar dan moet het wel gebruikt worden. :D

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 18:39

Ik heb zo'n armband waar je telefoon en sleutels in kunnen. Verder koop ik sinds kort alleen nog maar hardloop broeken met een zakje.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 18:41

Ik heb inderdaad ook een klein vakje achter op m'n loopbroek, kan net handig de autosleutel in. En als ik met de hond ren drukt de heupgordel daar gelukkig niet op. :)
Ik heb ook zo'n band, maar volgens mij past m'n nieuwe telefoon daar niet meer in haha. Had een hele goedkope van de Hema meen ik.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 18:49

Hallo, wat een leuk topic, handige tips en leuk om ervaringen te lezen!
Ik ben sinds een aantal weken aan het lopen met de Femke-app. Heb een matige conditie waar ik graag wat aan wil doen en verder vind ik het heerlijk om mijn hoofd leeg te maken.
Ik heb wel gemerkt dat ik heel goed naar mijn lijf moet luisteren, ik ben nogal hypermobiel in mijn knieën en die laten van zich horen als ik te ver ga.
Ik loop momenteel 2x per week en ga 1x naar de sportschool, verder zoveel mogelijk op de fiets overal naartoe en natuurlijk paardrijden :)
Ik lees hier over verschillende soorten schoenen, graag voeg ik nog een tip toe voor de hypermobielen onder ons (misschien al eerder genoemd heb niet alles gelezen).
Ik heb bij de podoloog een paar sportzolen laten aanmeten, kreeg dit via mijn verzekering vergoed. Nu worden mijn voeten gecorrigeerd en heb ik minder gauw last, ook heb ik door de zooltjes extra demping. Ik heb zodoende ook niet de allerduurste schoenen hoeven kopen, neutrale Asics waarmee ik uiteraard wel in de sportzaak met zooltjes erin op de loopband heb gelopen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:21

Wowwww ik ben sinds eind vd middag niet online geweest en nu hoppaaaa 2 pagina's erbij, hardlopend topic!!! Hihihihi.

Maare die gedachtes heb ik altijd wel, ook met paardrijden of met trainen in de sportschool (vooraaaaallll met cardio) Ik denk dat iedereen dat heeft op de grens van dat het moeite gaat kosten, dat je doooorrr moet gaan ipv lekker relaxed.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:44

Thanks benangelique

Sleeper wij verschillen van mening laten we daar maar ophouden. Ik ben blij dat ik in verleden niet de mensen in half jaar heb klaar gestoomd voor de marathon.
Dan had ik nu vast een schadeclaim gehad en waarschuwing van de atletiekunie.

De mensen die in een half jaar de marathon trainen zijn er wel, deze kunnen vaak 20km lopen vanuit daar trainen ze door naar de magische 42km.
Omdat ze bv nog geen echte wedstrijden hebben gelopen zijn het ook beginners.
Officieel ben je pas gevorderd na 2 jaar trainen maar daar zijn de meningen ook over verdeeld

Wat betreft schoenen klopt het wel, duur merk wil niet per definitie zeggen dat het goed is.
Winkels als run2day, runnersworld, daka sport en topshelf vermijd ik.
Die mensen volgen een cursus loopanalyse en verkopen jou een schoen. Bij klachten mag je terug komen maar zodra je een blessure heb door bv verkeerde demping kan het lang duren eer je weet waar het aan ligt.
Men gooit het vaak eerst op de training. Bovendien houden de verkopers elkaar een hand boven hun hoofd.

Maar er zijn genoeg mensen die baad hebben bij die winkels.
Heb je een raar loopje, of probleem voeten moet je het hogerop zoeken.
ik heb zelf een hakje, en steunzolen, gebruik ik dat niet ga ik helemaal stuk mijn schoenen worden beoordeeld elk half jaar door fysiotherapeut en osteopaat die een hardloopwinkel hebben en beide hebben ze marathons gelopen.

Welke schoen het beste bij je past, is een kwestie van uit proberen maar bezuinig niet op een goede schoen. Want met een slecht schoen loop je opgegeven moment niet meer.
En ook al denk je het gaat wel....dan gaat het wel, maar er komt een dag dat je een steekje voel...,.en dan begint het.

Rex ook niet mee eens je moet om progressie boeken echt over je grenzen heen gaan, maar de training erna moet je proberen te herstellen.
Kunst is om je niet stuk te lopen, je mag wel meer lopen dan je denkt aan te kunnen maar train het met beleid.
Als je van nature een snelheid heb van 6.0 min/km en je wilt de 4.70 min/km gaan lopen moet je over je grenzen heen gaan, niet onmogelijk en je moet zoiets ook niet willen in paar weken.

Hier rustdag morgen training in bos...... 2 dagen rust gehouden dus morgen weer loopje doel is pijnvrij

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:46

Sleutels

Je sleutels kun je vastmaken bij je veters er zit bij elke hardloop schoen zo'n soort lus in midden waar veters doorheen gaan.
Je maakt je sleutel vast aan veter en stopt hem door de los, dubbele knoop en je bent klaar

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:53

Tita misschien kan jij m'n vraag beantwoorden die ik eerder heb gesteld? Mijn endomondo geeft als training vandaag 4 km wandelen in een bepaalde tijd, ik wandel al erg veel op stal en op m'n werk, wat is het nut van deze training? Of kan ik deze overslaan omdat ik al zoveel wandel? :o?

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 20:05

Ik vraag het me ook af,
Ik lees dan dat het is om de spieren te versterken en dat je dat later dan ook kan rennen.
Maar het lopen is het probleem niet, kan makkelijk veel meer lopen :o

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 20:06

Wat is die tijd?

GerdaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 20:22

Mbt schoenen, was ik naar de intersport gegaan voor advies en heel veel schoenen gepast en op gelopen, toen heb ik ze via marktplaats op de kop kunnen tikken voor 50 euro de asics cumulus. Natuurlijk wel echt praktisch nieuw en niet ingelopen. Ik wilde goede schoenen maar wist niet zeker of hardlopen wel iets voor mij is, vandaar deze keuze. Nu ben ik heel blij met mijn schoentjes.

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 20:25

tita schreef:
Wat is die tijd?

Afbeelding

Afbeelding

Dit was vorige week.

Afbeelding

Afbeelding

Dit is deze week.

Ik snap dat je na de 12 minutentest een "rustdag" moet nemen, maar ervoor? En daarbij wandelen is bij ons het probleem niet zo

soesje321

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 20:30

Ik doe mee! Lijkt me leuk! Ik moet ook echt iets aan mijn conditie doen! Ik woon in Den Haag :o

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 20:40

Net toch maar een rondje gedan!
Lekker relaxt gelopen, 5.6 k in 35 minuten.

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 20:47

Ik wil ook heel graag weer gaan lopen! Maar gebrek aan motivatie en maatje. Iemand omgeving Ommen?

96Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 22:06

Ik heb net naar aanleiding van dit topic een les van Evy gedaan, les 1, vond hem eigenlijk precies goed! Had al bijna 2 jaar niet meer hardgelopen, maar pas bij de laatste 2 minuten rennen kreeg ik het een beetje moeilijk. Heb dan ook wel rustig aan gedaan naar aanleiding van de tips. Welke app hebben jullie voor Evy? Of hebben jullie de mp3's gedownload? Ik kan namelijk maar 1 gratis les.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 22:07

kim345 schreef:
Selina schreef:
Oeh, als je nog een keer samen wilt hardlopen :) Ik ren altijd in Bennekom.

We kunnen een hele club beginnen! *\o/*

@Setjeslover: Ik heb gewoon de mp3's op mijn ipod staan. Ik weet niet of ze tegenwoordig lastig te vinden zijn, mocht je er moeite mee hebben dan kan ik ze eventueel naar je mailen via WeTransfer.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 22:23

@ Lootje91 het wandelen lijkt me een afwisseling op de intervaltrainingen. Qua opbouw komt dat ook meer overeen met de trainingen die gevorderden hebben: interval - lange langzame duurloop - tempoloop. Bij de meeste schema's voor beginners doe je vrijwel alleen interval...
Ik moest in aanloop naar de lange afstanden ook behoorlijk lang lopen op een voor mij heel laag tempo. Vond t aanvankelijk wat vreemd om te doen maar mijn trainer legde uit dat deze training echt bedoeld is om te wennen aan langdurige belasting. Het was ook de training die we beslist niet mochten skippen! Als ik een training niet kon doen dan verviel altijd de tempoloop.