Wie is ook al getroffen door hooikoorts?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 17:19

Dag hooikoorts mensen! Ik vermoed dat ik sinds kort ook iets dergelijks heb.

Hebben jullie je laten onderzoeken?

Ik begon vorig jaar augustus uit het niets te niezen en een jeukende loopneus te krijgen. Winter nergens last van. En nu alweer een aantal weken af en aan niesbuien om in om te komen en enorm geïrriteerde neus.

Na een anti-histamine tablet verbetering vaak. Behalve vandaag, dwars door de loratadine heen. Of ben ik nu 'gewoon' verkouden ineens?

Ik vind het vaag, maar irritant en vermoeiend is het wel :=

rina

Re: Wie is ook al getroffen door hooikoorts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 18:42

Ik heb een bloedtest gehad, waar dus niks uitkwam. En volgens de HA kon ik wel stoppen met de antihistamine :\ Heb em heel vriendelijk verteld dat ik dat zeker niet zou doen. Test is ook uitgevoerd toen ik vol onder de medicijnen zat.

Maare ik lees bij je woonplaats op 't durp. Veel mais in de omgeving?? Die begint nl nu net te bloeien.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 21:46

Kelly_ann: kan zijn dat alleen een pil onvoldoende helpt. Ik red het ook niet met levocetirizine alleen maar gebruik er een cortisone neusspray bij. Ik heb een priktest gehad, daar kwam niks uit. Hem me ook laten testen bij een arts die op een andere manier testte, daar kwam een allergie uit voor alle veel voorkomende graspollen en een aantal boompollen.

Ik reageer op lindebomen. Laten daar nu net heel veel van bij ons in de buurt staan :+ die weeige lucht, vreselijk.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-16 02:00

Ik had ook een bloedtest gehad jaaaren geleden en daar kwam uit : hooikoorts en allegisch voor katten,,,,

Het gaat redelijk goed hier.. Tijdje geleden weer ff last gehad,, en dat merkte ik bijv speciaal na een lange wandeling met de hond,,, dus het was na speciale bomen .., de naam weet ik nu ff niet meer haha

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 07:38

Heel veel bomen hebben pollen die allergeen kunnen zijn. Ik kan niet tegen berkenpollen, linde (weet ik nu ook) en de pollen van de vliegenden. Zijn er vast meer, maar deze weet ik zeker omdat klachten verergerden in de buurt van deze bomen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 09:45

Ik ben nu een apparaatje aan het testen dat met rood licht werkt. Kreeg ik aangeraden door iemand in het dorp die het zelf al jaren gebruikt en van de medicijnen af is. Het heet medisana. Voor die paar tientjes wil ik het wel uitproberen

http://www.medisana.nl/nl/Therapie/Lich ... araat.html

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 09:58

Die je in je neus moet hangen?
Heb ik geprobeerd, maar deed helemaal niets bij mij, maar misschien bij jou wel

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 00:05

Ik zag iemand over bijenpollen.
Zelf heb ik vorig jaar ook giga hooikoorts gehad en toen had ik aan twee zelf gevulde capsules met bijenpollen en desloratadine genoeg.
Vrijwel klachtvrij.
Dit jaar niet helaas, maar ik spuit nu sinds december immuuntherapie voor mijn Lyme, ik vermoed dat mijn lichaam daarom nu door de bijenpollen heen beukt.
Wie weet ben ik er volgend jaar van af, dat zou mooi zijn.

Zelf gebruik ik al vanaf jong ketotifen voor het slapen, antihistamine.
Verder gebruik ik desloratadine voor ik naar bed ga en s'morgens slik ik Fexofenadine, de 180 mg versie.
Daarbij gebruik ik DAO enzym, dat is omdat ik mede dus ook voedselintoleranties heb.
Eerder allergie, maar nu gaat beperkt melk en gluten goed.
Varkensvlees is wel een hele dikke no go nog steeds.

Ik denk dat de hooikoorts ook getriggert wordt doordat ik toch al gauw teveel histamine in mijn bloed heb.
Als ik geen desloratadine slik voor het slapen rust ik gewoon ook niet uit, het schijnt dat je door teveel histamine niet diep in slaap komt.
Verder doet dat ook veel voor de Lyme bij mij, dus ook niet onbelangrijk.
Ik denk dat als mijn hooikoorts weg zou gaan ik nog levenslang dat blijf slikken.
De eerste 2 weken fexofenadine vond ik trouwens waardeloos, ik werd er erg suf van.
Daar heb ik nu weinig last meer van, tenzij ik heel slecht heb geslapen dan neem ik het later op de dag, anders stort ik echt in. :')
Maar ik moet er wel aan toevoegen dat ik tramadol slik, dus de combi fexo en tramadol maakt ook extra suf. :)
Mogelijk had enkel fexofenadine minder vervelend geweest.

Even een vraagje, prikt een van jullie magnesiumsulfaat?
Ik prik een andere normaal, maar van de sulfaat lijk ik allergieklachten te krijgen.
Dan krijg ik geheid jeuk aan mijn neus en ogen.
Nu ga ik wel vaker door de medicijnen heen, maar het patroon valt erg op.