Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 22:06

Linda, je bent al goed bezig! :D Ik herken hetzelfde probleem wb werktijden (mijn geval school) prima eten en het dan daarna verpesten. :')

Misschien kan je het ook gewoon niet meer in huis halen? := Verder probeer ik eraan te denken wat ik die dag heb gegeten, meestal helpt het dan met relativeren of ik al veel/weinig gegeten heb en of het wel echt nodig is.

Wat nemen jullie zoal mee naar school/als ontbijt? Ik loop er soms wel tegenaan dat ik een periode heel veel van hetzelfde eet, en dan weer inspiratieloos ben. Wil het eigenlijk graag afwisselen. :=

Netjes Lioony! Hoe tel jij calorieën? Ik loop er vaak bij de apps tegenaan dat ik bijv. yoghurt met een handje bosbessen en een zelfgemaakte rodevruchtenpuree (?) eet maar ik dat niet echt kan verwerken. :P

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 22:08

Hoi! Wat een leuk topic mag ik mij ook melden? :D
Ik ben Bente, 18 jaar en studeer voeding en dietetiek aan de Haagse hogeschool. Ik sport 3 keer in de week in de sportschool en daarna 3 keer paardrijden. Helaas zijn er de laatste tijd wat kilo's bij gekomen die ik er graag weer af wil maar mn motivatie is de ene dag verder te zoeken dan de andere! Hopelijk helpt zo'n topic een beetje als stok achter de deur. Ik wil graag mn vetpercentage iets naar beneden en spiermassa omhoog! Heb van de week een meting in de sportschool dus ben erg benieuwd. :D

Verder track ik mn voeding in MFP en eet ik nu 5 dagen 1400 kcal en in het weekend vaak iets meer. :+

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 22:09

Deetjeeuh schreef:
Linda, je bent al goed bezig! :D Ik herken hetzelfde probleem wb werktijden (mijn geval school) prima eten en het dan daarna verpesten. :')

Misschien kan je het ook gewoon niet meer in huis halen? := Verder probeer ik eraan te denken wat ik die dag heb gegeten, meestal helpt het dan met relativeren of ik al veel/weinig gegeten heb en of het wel echt nodig is.

Wat nemen jullie zoal mee naar school/als ontbijt? Ik loop er soms wel tegenaan dat ik een periode heel veel van hetzelfde eet, en dan weer inspiratieloos ben. Wil het eigenlijk graag afwisselen. :=

Netjes Lioony! Hoe tel jij calorieën? Ik loop er vaak bij de apps tegenaan dat ik bijv. yoghurt met een handje bosbessen en een zelfgemaakte rodevruchtenpuree (?) eet maar ik dat niet echt kan verwerken. :P

Ik eet op dit moment 's ochtends magere yoghurt met muesli en ik neem zilvervliesrijst met tonijn op water mee naar school, of 3 boterhammen met mager beleg of een bak optimel 0% kwark! Vult bij mij alle drie heel goed :)
Laatst bijgewerkt door Bente_11 op 08-03-16 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 22:10

@annikeee Zijn heel veel apps te vinden voor op je telefoon!

@deutjeuh
Heb de app fatsecret en daarin voer ik het in. Soms idd moeilijk maar je kan het vaak nog wel ongeveer invoeren. Vandaag had ik wat dat betreft wel een handige dag qua wat ik gegeten heb!

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-16 22:11

annikeee19 schreef:
Hoe komen jullie aan die Challenges ?

Zoeken op google afbeeldingen is een optie en dan "30 day .... (arm/ab/back/butt/yoga/squat/cardio/wat dan ook) challenge". Dan krijg je een soort maand kalendertje met het aantal oefeningen per dag. Of in de appstore, je hebt veel apps met gratis 30 day challenges. Vaak zijn die hetzelfde als de google afbeeldingen, is dus maar net wat je prettiger vind. :)

@Deetjeeuh, ik heb op een aantal pagina's al opties gegeven voor ontbijt of meenemen naar school. Anderen ook, misschien kan je even het topic doorlezen. Ik heb geen zin om het nog een keer allemaal te typen maar ik hoop dat je er wat smakelijke inspiratie uit kan halen. :D :') Mijn dag is lui vandaag, excuses. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 22:11

Bedankt!

Niet meer kopen gaat niet, mijn moeder doet de boodschappen en die houd ook wel van lekker eten :') Maar nu liggen er in de lag naast mij een aantal pure chocolade repen, dus ik denk dat ik die inderdaad verder weg ga leggen zodat het makkelijker word om het te laten liggen. Ik stop het gewoon in een doosje en die dan weer in een kastje in de keuken o.i.d., maakt de verleiding toch een stuk kleiner.

Ik neem meestal mee naar mijn werk:
1 banaan, 2 bruine onbelegde broodjes(ja, ik vind ze juist lekker zonder beleg/boter :D ), 3 blokjes pure chocolade( :o , dit wil ik ook gaan minderen naar 1/2 blokjes) en rozijnen.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 22:12

Vandaag best wel weer ongezond gegeten. Echt raar hoe je na 1 nacht je motivatie helemaal kan verliezen.. :(
Morgen weer naar de sportschool, heb het ook gewoon erg druk met school waardoor het wat tegen zit..

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 22:15

Hoe komen jullie aan jullie oefeningen in de sportschool? Ik loop er een beetje tegenaan dat ik telkens hetzelfde blijf doen (wel opbouwen qua gewicht) maar mn inspiratie is een beetje dood..
Of hebben jullie een PT?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 22:18

Bente, klinkt als goede ideeën! :D

Lioony, die heb ik inderdaad ook. Soms werkt het alleen nogal lastig omdat ik over het algemeen alles wat ik eet zelf maak. :P

Suliko, totaal geen probleem hoor! Fijn dat je het even aangeeft, dan ga ik even de pagina's doorkijken. Wist niet of er al tips over waren gegeven, vandaar dat ik het even vroeg. Maar hier hetzelfde wat betreft een luie dag... Zit nu ook met schoolboeken voor me, zou dat eigenlijk moeten doen. :')

Linda, herkenbaar. :+ Misschien aan je moeder vragen ze te verstoppen? Of wat bij mij ook werkt is boven leren en beneden het eten laten liggen. Ben ik meestal te lui naar beneden te lopen.
Hoe houd je je banaan goed? Ben bang dat ze zo bruin worden als ik ze meeneem.

SindyKaya, vervelend! Drukte is meestal funest indd..

Misschien hebben anderen er nog wat aan:
O: Kwark met vruchten(puree) // havermout met rozijnen // Smoothie
T: Handje nootjes met rozijnen
L: Zelfgemaakt chocoladebananenbrood met noten
T: Overige nootjes en rozijnen
A: Wat de pot schaft

Meestal eet ik meer maar de afgelopen dagen heb ik totaal geen honger... Ontbijt wel goed opzich. :)

Bente, ik heb geen 'echte' PT maar wel 2 mensen die iedereen in de sportschool begeleiden. In feite is het dus wel een PT, maar zonder dat je echte gesprekken hebt over vetpercentage verlagen etc.
Verder kun je ook kijken voor filmpjes op YT of instagram! Zo volg ik er een paar waar vaak leuke oefeningen op staan.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 22:19

bente12 schreef:
Hoe komen jullie aan jullie oefeningen in de sportschool? Ik loop er een beetje tegenaan dat ik telkens hetzelfde blijf doen (wel opbouwen qua gewicht) maar mn inspiratie is een beetje dood..
Of hebben jullie een PT?

Ik heb een PT ingeschakeld om een schema voor me te maken naar mijn eigen wensen qua spiergroepen en heb 1 training samen met hem gedaan om het schema helemaal door te nemen.
Binnenkort wil ik er 1 bij zodat ik op de ene dag bepaalde spiergroepen train en op de dag erna andere kan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 22:21

Banaan wordt bij mij niet echt bruin o.i.d. als ik ze meenemen. Bij ons liggen ze altijd in de schuur, en als ik ze meeneem ligt ie maar een paar uur in mijn kluisje(eet het de eerst pauze) waar het ook niet echt warm is, dus dat blijft gewoon goed :j Maar ik vind een beetje bruin ook niet erg, hele groene vind ik juist namelijk echt niet te eten.

Anoniem

Re: Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 22:24

Linda, nee dat ben ik met je eens. Ze moeten wel geel zijn, maar niet zo heel zacht. Brrr. In je kluis laten liggen is trouwens wel een goede optie. :') Normaal neem ik alles mee in mn tas dus dan zou ie geplet worden.

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 22:49

ook instagram is een goed idee! Hebben jullie toevallig voorbeelden van die accounts?

Lioony, dat klinkt heel fijn en handig! Misschien moet ik eens gaan informeren of mijn sportschool dat ook doet want maandelijks of wekelijks wordt me helaas iets te duur :(

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 22:55

Ik heb vandaag de muffins gemaakt waar het recept van gedeeld werd hier en ze zijn lekker :D Dag 3 van de challenges ook afgerond! Verder weer teveel ongezond gesnaaid tussendoor. Ik ga maar weer terug naar helemaal zonder suiker, dat hou ik nog beter vol dan af en toe zondigen want dan kan ik niet meer ophouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 23:08

Bente, ik volg oa maggietanielian. :))

Fijn dat ze lekker zijn! :D Welke challenges doe je?

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 23:11

Deetjeeuh schreef:

Dankje! :D

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 23:17

Deetjeeuh schreef:

Heb ze met blauwe bessen uit de diepvries gemaakt, maar in de zomer ga ze zeker maken met verse bramen of frambozen :D Ik doe de rug, back en abb challenge :D

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 08:52

Mijn voeding gisteren ging heel goed. Ik heb mijn schema niet overschreden, hoewel ik de kwark aan het einde niet meer op kon waardoor ik misschien toch een beetje tekort aan eiwitten heb gegeten.

O: amandel-banaan smootie
snack: dadels met pindakaas
L: Wrap met kipfilet, rucola, komkommer, tomaat en een beetje zuivelspread
S: een appel en een proteïneshake
A: Zelfgemaakte burger van mager rundergehakt met zoete aardappel
S: 500 gr. kwark met 80 gr. druiven en 20 gr. ongebrande noten.

Normaal gesproken is dinsdag één van mijn vaste sportavonden maar ik vermoed dat ik misschien een blessure heb in mijn lies/bekken dus ik ben maar thuis gebleven. Ik heb thuis wel even met de TRX wat oefeningen voor mijn bovenlichaam gedaan en een paar series push-ups.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-16 10:05

Ik lees goede verhalen hier :D

Ik ga vandaag de gezonde muffins maken, had ik eigenlijk gisteren gepland, maar mijn moeder vergat de blauwe bessen en haalde ook nog eens de verkeerde melkvervanger. :')

Voor de mensen die juist een motivatieloze baaldag hadden, zoals SindyKaya:
vooral niet aan ergeren! Laat het toe dat je je een dag nergens tot aan kan zetten, vreet als een malle en de hele dag op je luie reet zit. Morgen is er namelijk weer een dag. :) Je moet niet zo opgaan in het sporten en gezond eten, dat je het plezier verliest. Dus zo'n baaldag is helemaal niet erg. Des te gemotiveerder ben je vaak de volgende, nieuwe dag.

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 10:30

Ik sluit mij aan bij Suliko. Soms kan alles nu eenmaal niet op de perfecte manier waarop je het gepland hebt. Je moet niet vergeten dat je ook maar mens bent en oude gewoonten verander je niet in een dag. Je moet jezelf ook nog een bepaalde gunfactor toekennen.

En soms lukken de dingen nu eenmaal niet perfect. Dan moet je gewoon kiezen voor de minst slechte. Daarmee ben je niet direct mislukt of slecht in wat je wilt bereiken.

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 10:47

Ook maar even een update van mij xD

Van het weekend heb ik voor het eerst op mijn nieuwe verzorgpaard gereden met bare backpad. Doordat ik al sinds eind sept niet meer gereden heb resulteerde dat in heel veel spierpijn xD (nu nog steeds last van :P)

Ondanks de spierpijn ben ik toch op maandag begonnen met de plank, ab, but, leg en back challenge ;) overlappende oefeningen doe ik uiteraard maar bij 1 van de twee challenges. Ik heb ze als app op mn mobiel me een alarm zodat ik het ook niet kan vergeten O:)

Gisteren ging ook goed xD dag 2 van de challenges gedaan en gezwommen. Ook heb ik wat "voor" foto's gemaakt dus ben benieuwd... vandaag me ook weer gewogen en puur op voeding ben ik de afgelopen 3 weken ongeveer van 66 naar 63.7kg gegaan, ben er heel blij mee! Nu volhouden en naar de 62 O:)

Vandaag heb ik als ontbijt mn cruesli appel/rozijn met magere yoghurt, als tussendoor een mango, advocado, basilicum, ananas en banaan smoothie met yoghurt en als lunch een wrap met mozarella en tomaat ;) nu hopen dat ik er genoeg aan heb en niet stiekem weer ga eten

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 11:17

Nou, ik ben even voor de pech gemaakt.. Ik zou een weekje rust houden ivm een verrekte spier..
Dat wordt wat langer, want gisteren heb ik wéér een incident gehad en die spier nog erger verrekt :')
Inmiddels kan ik niet meer op mijn zij liggen van de pijn, top!

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 11:32

Heel veel beterschap Darah!
Hier net super nieuws gehad vanmorgen op controle in het ziekenhuis!
We're back on track qua revalidatie!!

De verzwikte enkel is uit het gips, zit nu wel in een harde brace en die moet ik de eerste maanden de ganse dag dragen, ook bij niets doen en daarna eigenlijk telkens tijdens sporten MAAR het gips is dus af!!!
De ligamenten zijn ingescheurd en opgerokken en dergelijke maar zouden zich normaal goed moeten herstellen mits die brace dus en fysio maar daar liep ik al voor mijn schouder na de operatie in december dus dat kan er nog wel bij meegenomen worden!

Voornaamste is dat de enkel dus weer "ingezet" mag worden en ik dus vanaf vandaag terug kan herbeginnen met spinning en abs les !!!
Schouder is natuurlijk nog volop aan het revalideren van de operatie maar dat was ik nu ondertussen al 2 maand gewoon.
Elleboog heeft ook een flinke klap gemaakt waardoor spieren en pezen allemaal wat van slag zijn (mede doordat ze al zwaar onder druk stonden door de schouderoperatie) maar dat zou zich over het verstrijken van een 6tal weken eveneens met de enkel zelfstandig moeten herstellen...

Op naar 29 maart! Dan is het controle bij de schouderchirurg over hoe de revalidatie van de schouder evolueert en of dat op schema zit en blijft... hopelijk ook zo goed nieuws dus!!
Al heeft de schouder uiteraard heel wat te verduren gehad om de gipsenkel te compenseren... meer dan zou mogen eigenlijk want onbewust leun je toch meer op je armen en dergelijke... maar goed, dat zien we dan maar als een minor setback... voornaamste is dat ik weer iets kan gaan DOEN en en en... weer kan autorijden !!!!!

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 11:44

Allemaal blessureleed lees ik. Sterkte dames!

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 11:48

Nou nee... hier een deel blessureleed kwijt :-D
Vanavond vliegen we er al meteen terug in met spinning - les en morgen abs - training !