heersende griep . Wie nog meer getroffen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolandaa_

Re: heersende griep . Wie nog meer getroffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 20:33

Hier ook al sinds begin februari niet fit. Ook echt ziek geweest. Enorm benauwd, hoesten tot kokhalzen toe. Al anderhalve maand keelpijn die wel minder word, maar toch als ik slik steekt 't ergens.
En nu heb ik een mondvlies ontsteking. :=

Spoelen met chloorhexedine en paradontax tandpasta al sinds vrijdag. heb niet 't idee dat 't beter word. Heb mega veel pijn. Net een ijsje gepakt en op de binnekant van m'n lippen gehouden :'(
Iboprufen erbij. morgen even huisarts bellen. Jeetje, 't is net of je hete soep hebt gegeten en die nog steeds blijft eten. En er daarna een keiharde basketbal op gegooid is.. Mijn tanden zijn al heel gevoelig, door spoelen en ijsjes is dat niet echt prettig. Ook m'n keel speelt weer met partijen op.. zucht wanneer is 't nu eens klaar :=

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 22:55

:wave:

Ja hoor, hier nog een die geveld is. Ben al weken enorm druk, en kon me maar deels opladen in het weekend. En dat wordt afgestraft, hard. Heb normaal nooit de griep, maar nu dus wel. Zondagavond nog bij vriendje geweest, voelde me later op de avond niet heel fit maar toe maar. Naar huis gefietst, thuis nog wat gedronken en toen flink brak naar bed. 's Nachts echt beroerd geworden, rillen en koorts. Gisteren me ziek gemeld op m'n werk, hele dag koude rillingen afgewisseld met flinke zweetaanvallen. 's Avonds was echt heel akelig, ik bibberde zo hard dat ik niet eens meer fatsoenlijk naar de wc kon. Wat niet handig is, als alles wat er uit komt water is := := Uiteindelijk lag ik onder vier dekens hysterisch te rillen. Daar weer uitgekomen, vandaag voel ik me wat dat betreft een stuk fitter. Ingewanden blijven wel heel erg boos, maar de koorts is weg. Sprint nog regelmatig naar de wc := Daarom voor morgen ook nog ziek gemeld op m'n werk, blijf wel thuis werken. Kan het niet maken om bij m'n klanten ineens naar de wc te hollen. Of onderweg naar de klant ineens naar de wc moeten, vréselijk :oo

Verder geen gehoest of iets dergelijke, bij mij is het echt op m'n buik geslagen. Gisteren ook veel spierpijn en hoofdpijn, dat is vandaag gelukkig iets afgezwakt.

Maar man man man, wat een ellende is dit zeg :=

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 23:37

Iedereen beterschap

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 23:40

Ik meld me hier ook! Donderdagavond zere keel, vrijdag en zaterag aardig beroerd, zondag was ik de hele dag flauw en slap. Gisteren was ik vooral onwijs niet normaal moe en vandaag was ik echt te beroerd. Vooral heel veel keelpijn. Keel is helemaal dik en opgezwollen, slikken is niet prettig en lijkt of er een gigantische brok in mn keel zit. Vandaag ook wat grieperig. Ook weer erg moe en slap.

En ik was er net 2 weken vanaf :')

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 00:57

Hier voor de 3de x in 1 maand tijd grieperig.
Vorige 2x zette het niet door, duurde het maar 1-2 dagen. Ben benieuwd hoe dat nu zal gaan. Ik heb nu geen tijd om ziek te zijn. :(

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 08:17

Inmiddels ben ik een maand verder en nog steeds verkouden. Vorige week heerlijk oorontsteking erbij, pijn is gelukkig weg maar hoor niks met het oor. Gisteren ff gevraagd aan de huisarts of dat normaal is en donderdag moet ik even komen. Misschien zit er prop in of zit de verkoudheid er nog steeds achter te drukken.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 09:13

Ik ben nu ook 4 weken al neus verkouden,verder gelukkig niet ziek.Koortsuitslag onder me neus en op me bovenste ooglid.Maar als ik lees wat jullie allemaal hebben,teken ik hiervoor.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 11:00

Ben het zo zat! Ga straks weer naar dokter. Sinds vrijdag weer ziek thuis van werk, lijkt het wat beter te gaan..... Maar dan gaat het toch weer bergafwaarts.... Vannacht en vanochtend wakker geworden van hoestbui waarbij ik gewoon echt niet meer kon ademen.
Gemiddeld twee kilo per week afvallen..... Nu kan ik dat wel hebben gezien mijn overgewicht, maar toch.....

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 14:47

Nou, vermoeden kinkhoest waarvoor antibiotica na afname bloed en kweek keel en neus.....
Longen nog steeds schoon een infectie waarde lager dan vrijdag, maar nog wel verhoogd....
Besmettelijke periode waarschijnlijk al voorbij, pfff....

charrr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 14:58

:wave:

Nog 1 hier. Net 1,5 maand weer beter en het begint doodleuk weer..
Ben nog niet echt ziek, maar zit er een beetje tegenaan. Heel benauwd, erg moe en vreselijke hoofdpijn waar zelfs geen aspirientje meer tegen helpt.
Ben geen ziek melder dus hoop niet dat het doorzet.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 15:04

Mag ik mij ook melden? Sinds zaterdag nog geen 10 uur geslapen. Echt alles doet pijn en ga ook elke keer over mijn nek van het hoesten. Inmiddels met bloed, want mijn keel ligt open. Slik me rot aan pijnstillers, maar weet echt niet hoe ik moet zitten of liggen %)

Ben in januari ook al ziek geweest en ben er helemaal klaar mee ^)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 15:09

Ik kom me ook melden, ik heb niet echt griep, maar hik er steeds tegenaan. Zere keel, duizelig, licht koortsig en snotverkouden, het is allemaal de revue al gepasseerd. En dat doet het nog steeds in willekeurige volgorde. Het is net niet genoeg om thuis te blijven, maar ook weer te vervelend om productief te zijn.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 15:59

Ik ben uiteindelijk maandag onderuit gegaan. Bijna letterlijk op stal ook. Scheelde niet veel of ik was er van mijn stokje gegaan. Barstende koppijn en had flinke koorts toen ik met moeite thuis was gekomen. 16 km autorijden zijn geen pretje dan. Nu al iets beter weer maar hoofdpijn, duizeligheid en slap voelen zijn nog niet weg maar morgen moeten de paarden toch echt gedaan worden weer.

lolotjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 16:07

Ik meld me ook ben al voor de derde keer geveld in 2 maand tijd...
Heb gelukkig lieve mensen om me heen die me viervoeters wel aandacht willen geven.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 16:08

lolotjeh schreef:
Ik meld me ook ben al voor de derde keer geveld in 2 maand tijd...
Heb gelukkig lieve mensen om me heen die me viervoeters wel aandacht willen geven.

Ja ik ook zo vaak. Ugh.

-

2e keer in 2 weken hoofdpijn en thuis van school ik denk dat ik deze week naar de opticien ga, maar vorige keer was het samen met griep...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 16:12

Ik dacht dat ik de enige was die steeds opnieuw ziek was, maar blijkbaar zijn er dus meer.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 16:23

Is voor mij de tweede keer alweer ondanks de griepprik. Eerste keer was de dag voor kerst terwijl ik letterlijk aan de andere kant van het land zat en 260 km naar huis moest rijden. En nu weer dus. Op zich normaal voor me begin en eind van een epidemie meepikken en heel soms het midden ook nog,

Zal deel ook met zowiezo slechte weerstand te maken hebben en zware oververmoeidheid door omstandigheden.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 16:25

Hier begint de griep ook de overhand te krijgen. Hoest al een paar dagen, heb nu bijna geen stem meer en heb een knallende koppijn en een flinke koorts, ben daarbij ook heel duizelig. Helaas is rustig aandoen er niet bij de komende dagen. sta volop ingeroosterd en heb pittige nachtdiensten. Zie er best wel een beetje tegenop.

Heb al een hele apotheek ingeslagen en dan maar gewoon aan de bak. Zal blij zijn als het zondag is....

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 16:26

Niet handig kun je collegas fijn aansteken en worden er weer meer mensen ziek. Ziekmelden lijkt me wel verstandiger ook voor jezelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 16:29

Waarom niet ziekmelden idd? Straks ga je out op t werk ofzo? Zou dat echt niet willen. Ik ben al draaierig als ik even de trap op loop.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 16:42

Ik moet voor 's ochtends 9 ziek melden. Daarna is het jammer maar helaas, gewoon aan het werk. Als het echt niet gaat dan kan ik waarschijnlijk wel eerder naar huis. het is helaas niet zo gemakkelijk om ziek te melden. Heb me 1 keer eerder ziek gemeld maar kreeg toen te horen dat ik de in de drukke uren wel moest komen. Nou is het sowieso raar omdat ik nachtdiensten draai dat ik voor 9 uur moet ziek melden terwijl ik vaak pas eind van de middag moet beginnen. Vannacht ook gewerkt en dan ben ik voor 9 uur nog niet wakker....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 16:45

Wat een kul, ziek is ziek hoor. Ze mogen je niet dwingen om te werken.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 16:46

Ik mag nu met de verdenking kinkhoest niet eens werken, op zijn vroegst maandag weer

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 17:04

De vorige keer ben ik dan ook eerder naar huis gestuurd omdat het helemaal niet ging, maar ik durf me nu niet zo goed meer ziek te melden omdat ze daar dus nogal moeilijk over doen en ik doodsbang ben dat ik eruit getrapt wordt. Nou heb ik al vaker gewerkt terwijl het eigenlijk op het randje zat van wel of niet meer kunnen. Dat wordt door velen wel gezien maar thuis blijven of eerder naar huis gaan zit er soms niet in. Als het echt heel ernstig is zou het wel kunnen denk ik, maar als het even kan.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 17:09

Ik snap hoe je je voelt, ik werk zelf nu al een jaar en drie maanden waar ik nu zit - maar wel als uitzendkracht. Ze zouden dus zo kunnen zeggen dat ik niet meer hoef te komen en dat vind ik doodeng. Vooral omdat dit al de tweede keer is dat ik de griep heb en dus ziek thuis zit.