Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Willemina_L schreef:Ik heb de essure methode gedaan op 29 jaar. Stond met 10 minuten weer buiten! Ik ben nu 35 en geen seconde spijt van gehad. Ik wil echt geen kinderen, nooit gewild ook. En geen onnatuurlijke hormonen meer via pil of andere middelen, heerlijk!
Citaat:Ik vraag me echt oprecht af waarom ik deze beslissing niet zelf mag nemen, terwijl we toch in de 21ste eeuw leven en we nooit meer zelf hebben mogen beslissen dan nu. Waarom dit niet? Wat maakt dat een dokter denkt dat ik niet goed wijs ben en tegen mezelf beschermd moet worden in deze beslissing?
.....
DAT vind ik ook de interessante vraag in dit verhaal... Waarom mag dat niet? Ik heb daar namelijk nog geen steekhoudend argument voor gehoord/ gelezen. Wat is er belangrijker dan het recht om over je eigen lijf te beslissen?
Sees schreef:Vesceron schreef:Ook over 5 jaar vind ik het niet iets wat je van je partner moet kunnen verwachten.
Als je het er samen over eens ben prima, maar om nou te zeggen hij moet het maar voor me over hebben vind ik gewoon vreemd, ik heb een heel ander idee van een relatie in ieder geval.
Ik heb ook een hele andere relatie. Mijn man zou dat gewoon voor ons over hebben. Zo raar is dat toch niet? Als je het samen beslist en hij staat er ook achter, wat is dan het probleem wetende dat de ingreep voor hem minder zwaar én omkeerbaar is (ja uiteraard zullen er ook altijd gevallen zijn waarbij dit niet het geval bleek te zijn maar bij de vrouw is het sowieso over voor zover ik heb begrepen).
Mocht het zo zijn dat de man het per sé niet wil en de vrouw wil ook de ingreep niet, dan moet de man ook niet zeuren over het gebruiken van condooms.
Charaz schreef:Je hebt ook mensen die zich niet prettig voelen met 2 benen, moeten artsen dan ook maar zonder meer 1 been amputeren? Is op sommige punten toch dezelfde discussie (baas over eigen lichaam).
Vjestagirl schreef:Charaz schreef:Je hebt ook mensen die zich niet prettig voelen met 2 benen, moeten artsen dan ook maar zonder meer 1 been amputeren? Is op sommige punten toch dezelfde discussie (baas over eigen lichaam).
Ja, ik denk ook dat dat moet kunnen.