[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loretteeee

Berichten: 766
Geregistreerd: 09-04-09
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 21:26

Ik ben een stille meelezer.. En heb een soort piercing gezien die me heel leuk lijkt. :o een sternum surface iets. Heb m nog maar net ontdekt op internet maar vind hem echt prachtig.

Ik heb al een navel en een tongpiercing dus dan zou ik nog steeds in evenwicht lopen zegmaar. :')

Zijn er mensen die deze hebben en die ervaringen willen delen?

Mijn navelpiercing had al ellendig veel tijd nodig om te genezen, dus ik verwacht eigenlijk dat deze ook veel tijd gaat innemen als ik eenmaal over de drempel heen ben. :D

Tamzel

Berichten: 243
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Utrecht én Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 22:23

its_daantjee schreef:
ik heb een piercing, en die zit op hoogte van een 5e gaatje denk ik. daar heb ik dus een piercing in zitten en maar 1 oorbel in mn oorlel. dus wij begrijpen wel wat jij bedoeld, aeen jij begrijpt ons verkeerd denk ik.

ik heb een piercing laten piercen op hoogte van ongeveer een 5e of 6e gaatje. is dus gewoon een piercing. alles wat door kraakbeen heengaat moet gepierct worden.

Thanks!

Ja bij mij is het een net wel/net niet. Maar gewoon verzorgen als een piercing en dus piercings kopen ipv oorbellen? Of maakt dat niet uit? Daar heb ik namelijk geen verstand van.

its_daantjee
Berichten: 1914
Geregistreerd: 17-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 22:41

Tamzel schreef:
Thanks!

Ja bij mij is het een net wel/net niet. Maar gewoon verzorgen als een piercing en dus piercings kopen ipv oorbellen? Of maakt dat niet uit? Daar heb ik namelijk geen verstand van.


dat hangt er vanaf.. ik denk als je ze laat piercen dat je er ook piercings in moet doen.

een geschoten gaatje is 0.8 mm
een piercing gaatje is 1.2 mm

je zou er wel normale oorbellen in kunnen doen, maar dan passen er denk ik geen piercings meer in. misschien kan je aan de piercer vragen of ze een 0.8 gaatje willen zetten, omdat het dus jou bedoelling is om er oorbellen in te doen, en geen piercings.

als jij eenmaal oorbellen in jou piercing gat doet kan je er geen piercing meer in doen, want dan krimpt je gaatje als het ware.

Suliko

Berichten: 4367
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 23:00

Dat wat @its_daantjee zegt.

Als je voornamelijk oorbellen draagt, kan je na de genezing ook een oorbel erin doen (wel een met een groot knopje en achterkantje, anders gaat het door het gaatje heen), dan wordt het gaatje weer kleiner (in de meeste gevallen!).

Ik heb bij mijn 2 helix ringetjes erin waarvan de sluiting 0.8 is, daar krijg ik nu bij de een geen piercing meer in, bij de ander met moeite.

Bij mijn gewone gaatjes passen oorbellen en piercings, terwijl die ooit geschoten zijn haha. Daar heb ik gewoon piercings in gewurmd, oftewel, heel klein beetje opgerekt.

Hier wel mee oppassen, vooral als je oorbellen/piercings hebt van slechte kwaliteit want als je met de gaatjes gaat spelen door er grotere of kleinere dingen in te doen, heb je wel de kans dat het gaat etteren.

BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 13:22

Iemand nog tips?
Ik heb mijn labret nu al sinds 6 augustus en hij is nog steeds niet rustig. Hij is nu ook weer ontstoken. Er komt zooi uit, het is opgezet en het doet gewoon zeer. Net bij de tandarts is hij even extra geïrriteerd natuurlijk. Zij heeft hem nog even met een alcohol doekje schoongemaakt, om bacteriën erbij weg te halen na m'n behandeling.

Er zit al een bioplast in. Normaal had ik nog best ruimte over, staafje was nog iets langer ivm dit soort problemen en genoeg ruimte om te zwellen.

Zou alleen zeezouten genoeg zijn? Sterilon ga ik in ieder geval sowieso niet doen.
Of zou dit product nog wat extra kunnen helpen?

its_daantjee
Berichten: 1914
Geregistreerd: 17-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 16:15

ik zou gaan zeezouten!

*zoekt ondertussen op google op wat een labret is*

Isabel

Berichten: 2275
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 16:26

BiBiQ schreef:
Iemand nog tips?
Ik heb mijn labret nu al sinds 6 augustus en hij is nog steeds niet rustig. Hij is nu ook weer ontstoken. Er komt zooi uit, het is opgezet en het doet gewoon zeer. Net bij de tandarts is hij even extra geïrriteerd natuurlijk. Zij heeft hem nog even met een alcohol doekje schoongemaakt, om bacteriën erbij weg te halen na m'n behandeling.

Er zit al een bioplast in. Normaal had ik nog best ruimte over, staafje was nog iets langer ivm dit soort problemen en genoeg ruimte om te zwellen.

Zou alleen zeezouten genoeg zijn? Sterilon ga ik in ieder geval sowieso niet doen.
Of zou dit product nog wat extra kunnen helpen?

Ik heb ook een labret. Die van mij werd vanzelf rustiger nadat er een korter staafje in zat. Gewoon een metalen, geen bioplast. Verder kun je misschien spoelen met mondwater? Dat ontsmet de boel.

BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 18:29

Afbeelding Dit is m daantje. Ondertussen vervangen en al maanden verder. Hier zat hij net.

Ik had eerst titanium maar daarmee bleef het nog onrustig.
Bioplast ging het erg lang goed mee maar nu weer onwijs last van de laatste week eigenlijk. Zelfs tot zwelling aan toe. Het was nooit meer dik en het staafje had ruimte zat maar was niet te lang dat het teveel bewoog oid.

its_daantjee
Berichten: 1914
Geregistreerd: 17-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 19:02

aahh ik snap nu wat het is.. ik heb ook labret piercings gekocht voor in mn oor.. (mn net gezette helix was ook een labret) vandaar dat ik de link niet helemaal kon leggen op welke plaats het zou zitten.

balen zeg! ik zou zeezouten inderdaad en niet te veel aanzitten. en anders toch wisselen voor een ander materiaal misschien.. maar ik zou er voorlopig niets mee doen. fewoon regelmatig zeezouten. ik heb voor mn oorbellen iets met kamille ofzo gekregen.. dat is minder aggresief als sterilon. misschien zou je zo iets kunnen proberen?

wil eventueel wel een foto maken van het potje vanavond (heb eerst rijles :+ ) kostte geloof ik 2.95 bij de juwelier.

edit: die staafjes zouden ook best kunnen helpen! lijkt me een goed product, maar is wel vrij prijzig

BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 19:07

Ik heb wel kamillethee. Zou ook moeten helpen.
Ga wel zeezouten en erna nat zakje thee er tegenaan.

Andere piercing erin ga ik niet doen.
Ik begon met een staafje,titanium. Erna door de piercster vervangen na een week of 2 voor een ringetje ook titanium.
Bleef irriteren dus toen met veel pijn en moeite een bioplast staafje erin gedaan. Zodat het minder bewoog enz. Maar zodra het sierraad eruit is kost het de grootste moeite om er weer iets in te krijgen omdat het door de irritatie bijna gelijk "sluit".
Bedankt voor de tips. Vanavond dus tepels en lip zeezouten :')

its_daantjee
Berichten: 1914
Geregistreerd: 17-03-13

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 19:10

jaa daarom zou ik ook even wachten met wisselen tot de piercing wat rustiger is.. ik heb hetzelfde met mn 3e gaatje in mn oorlel, krijg dr nu ook niets meer in.. helaas helaas.

mavantos

Berichten: 3678
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 19:27

Ik heb nu een helix piercing, af en toe nog wat gevoelig maar absoluut geen pijn. Ik zit er aan te denken om in mijn andere oor een industrial te laten piercen. Alleen rij ik gemiddeld 2-3 paarden per dag en ben ik een beetje bang dat het de eerste tijd een hel is om een cap op te doen. Met de helix had ik hier geen last van overigens!

Dus mijn vraag: Zijn er mensen met een industrial piercing die net na het zetten ook nog gewoon fanatiek paardreden?

Sterre98

Berichten: 6347
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 19:49

Ik heb mijn industrial op donderdag gezet, zaterdag gaan rijden. Telt dat ook? Was eventjes wennen maar geen last van gehad oid.

maya12333

Berichten: 379
Geregistreerd: 11-06-11
Woonplaats: Gouda

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:46

Ik had ook geen last met rijden.

Lous

Berichten: 24257
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 22:51

Loretteeee schreef:
Ik ben een stille meelezer.. En heb een soort piercing gezien die me heel leuk lijkt. :o een sternum surface iets. Heb m nog maar net ontdekt op internet maar vind hem echt prachtig.

Ik heb al een navel en een tongpiercing dus dan zou ik nog steeds in evenwicht lopen zegmaar. :')

Zijn er mensen die deze hebben en die ervaringen willen delen?

Mijn navelpiercing had al ellendig veel tijd nodig om te genezen, dus ik verwacht eigenlijk dat deze ook veel tijd gaat innemen als ik eenmaal over de drempel heen ben. :D



Op die plek kan je beter een MD laten zetten naar mijn mening. Zo'n sternum surface piercing staat er bekend om, om heel snel uit te groeien. De kans op uitgroeien is bij een surfacepiercing al groter (een navelpiercing en wenkbrauwpiercing zijn daar ook al voorbeelden van), maar deze helemaal.

Doef

Berichten: 1742
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 23:33

Hai, mag ik me melden? Ik zit er over te denken een helix te nemen, wil er graag 3 op een rijtje zeg maar, doen ze dit in een keer, en doet het veel pijn? Ben niet zo bekend met piercing buiten mijn ''normale'' en 2e gaatjes :).

its_daantjee
Berichten: 1914
Geregistreerd: 17-03-13

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 23:56

ik vind een helix zelf niet de fijnste piercing qua verzorging en genezing.. 3 op een rij vind ik heel mooi wel!! ze zetten gewoon eerst piercing 1 dan 2 en dan 3 gewoon na elkaar.. dus niet met een week ertussen ofzo. dat zou je wel kunnen doen hoor, maar als je zegt dat je een tripple forward helix wil bij de piercer dan begrijpen zij wel dat je er 3 wilt.

tenminste, ik geloof dat het zo heet :+ maar als je zelf liever 1 per keer doet dan geef je gewoon aan bij de piercer dat je uiteindelijk 3 naast elkaar wilt maar wel 1 tegelijk dan kunnen ze daar rekening mee houden. dat je om de 3 mnd een zet.. met 9 maanden heb je ze dan alle drie :)

Mars

Berichten: 33327
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 00:10

Een helix of een forward helix is nogal wat anders he :P

Of je er 3 tegelijk zet is maar net wat je wilt... Ik kies er zelf niet snel voor op zo'n plek. Kraakbeen is maar weinig doorbloed, daarom gaat genezing daar langzaam en kan t soms lang irriteren. Maar er zijn ook mensen bij wie dat geen problemen geeft.

Qua pijn van het zetten vind ik een helix niet bijzonder naar. Genezing is vaak wel een langdurig proces.

_Ekenna
Berichten: 2804
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 07:41

Lous schreef:
die plek kan je beter een MD laten zetten naar mijn mening. Zo'n sternum surface piercing staat er bekend om, om heel snel uit te groeien. De kans op uitgroeien is bij een surfacepiercing al groter (een navelpiercing en wenkbrauwpiercing zijn daar ook al voorbeelden van), maar deze helemaal.

Valt wel mee hoor bij een surfacepiercing. Zo'n surface wordt ook met een ander soort piercing gepierct dan een wenkbrauw of navelpiercing. Eentje die niet zo snel uitgroeit. Ik had twee surface piercings onder mijn sleutelbenen en groeiden totaal niet uit. Het enige nadeel was dat m'n haar en kettingen er steeds achter bleven hangen waardoor ik ze er uiteindelijk uit heb gehaald. :j

Shenavallie
Berichten: 11778
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 13:12

Doef schreef:
Hai, mag ik me melden? Ik zit er over te denken een helix te nemen, wil er graag 3 op een rijtje zeg maar, doen ze dit in een keer, en doet het veel pijn? Ben niet zo bekend met piercing buiten mijn ''normale'' en 2e gaatjes :).

Ik heb er twee en allebei kort na elkaar gezet (binnen twee weken). Ben blij dat ik ze zo kort op elkaar heb laten zetten, maar had ze net zo goed tegelijk kunnen laten doen. Anders ben je na maanden nog aan het modderen met de eerste terwijl je de tweede zet (en daar duurt de genezing ook weer zo lang van).

Bumblehorse

Berichten: 1363
Geregistreerd: 16-04-11
Woonplaats: Noorden van België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 18:24

Heb het dan toch maar net gedaan! Septum, rook en lobe gepierced. Vervangen van de helixen deed meer pijn :p maar dat zou het gebezingsproces normaal wel wat versnellen :)

Sterre98

Berichten: 6347
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 18:27

Zo hee! Allemaal nieuwe aanwinsten dus. Foto's? <<)

Loretteeee

Berichten: 766
Geregistreerd: 09-04-09
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 18:49

_Ekenna schreef:
Valt wel mee hoor bij een surfacepiercing. Zo'n surface wordt ook met een ander soort piercing gepierct dan een wenkbrauw of navelpiercing. Eentje die niet zo snel uitgroeit. Ik had twee surface piercings onder mijn sleutelbenen en groeiden totaal niet uit. Het enige nadeel was dat m'n haar en kettingen er steeds achter bleven hangen waardoor ik ze er uiteindelijk uit heb gehaald. :j


Dus het kan wel? Het uitgroeien had ik nog helemaal niet aan gedacht.. Wat ik me ook afvraag bij deze piercings, het staafje is recht, met aan het einde hoekjes.. Hoe ga je dat door een recht gat wurmen?

Op de foto's van de vrouwen die allemaal een sternum surface hebben, hebben die vrouwen nog redelijke buste ook, daar staat het ook mooi bij. Nu heb ik alleen niet van die grote jetsers. :')

Mirjam1202

Berichten: 1060
Geregistreerd: 04-12-13
Woonplaats: Tilburg/Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 18:59

Loretteeee schreef:
Ik ben een stille meelezer.. En heb een soort piercing gezien die me heel leuk lijkt. :o een sternum surface iets. Heb m nog maar net ontdekt op internet maar vind hem echt prachtig.

Ik heb al een navel en een tongpiercing dus dan zou ik nog steeds in evenwicht lopen zegmaar. :')

Zijn er mensen die deze hebben en die ervaringen willen delen?

Mijn navelpiercing had al ellendig veel tijd nodig om te genezen, dus ik verwacht eigenlijk dat deze ook veel tijd gaat innemen als ik eenmaal over de drempel heen ben. :D


Ikzelf heb hier geen ervaring mee, maar mijn zus had er twee onder elkaar tussen haar borsten. Ik vond het persoonlijk best mooi! Bij de eerste ging het allemaal goed (eerste tijd natuurlijk gevoelig), toen heeft ze besloten er een tweede bij te nemen. De tweede duurde allemaal wat langer en was gevoeliger, en heeft nooit super goed willen herstellen. Toen raakte ze zwanger, en ging het lichaam de tweede 'afzetten', en heeft ze het eruit laten halen bij de huisarts. De eerste heeft ze er uit eindelijk ook zelf uitgehaald omdat ze bang was dat het kindje er misschien een keer achter zou blijven haken... haha

_Ekenna
Berichten: 2804
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 19:36

Loretteeee schreef:
_Ekenna schreef:
Valt wel mee hoor bij een surfacepiercing. Zo'n surface wordt ook met een ander soort piercing gepierct dan een wenkbrauw of navelpiercing. Eentje die niet zo snel uitgroeit. Ik had twee surface piercings onder mijn sleutelbenen en groeiden totaal niet uit. Het enige nadeel was dat m'n haar en kettingen er steeds achter bleven hangen waardoor ik ze er uiteindelijk uit heb gehaald. :j


Dus het kan wel? Het uitgroeien had ik nog helemaal niet aan gedacht.. Wat ik me ook afvraag bij deze piercings, het staafje is recht, met aan het einde hoekjes.. Hoe ga je dat door een recht gat wurmen?

Op de foto's van de vrouwen die allemaal een sternum surface hebben, hebben die vrouwen nog redelijke buste ook, daar staat het ook mooi bij. Nu heb ik alleen niet van die grote jetsers. :')


Ja hoor, alles kan. ;-)
Van de piercing er in doen voel je helemaal niks. Is zo gepiept. Volgens mij wordt de piercing achterop de naald geschroefd en er dus zo achteraan in gezet. Zo ongeveer ging het, maar heb niet gekeken (wat lastige plek :D). Ik vroeg toen aan de piercer toen de naald er al doorheen was 'wanneer ga je die piercings er nou in doen?' Bleek dat ze er al ff in zaten en hij het bloed al aan het wegdeppen was haha. :')