Winterdip, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 19:10

Ik begin de winter dip nu wel echt te merken, gister op stage hele dag in de stress gezeten om helemaal niks, hele spreekuur liep mis en ik was er duidelijk niet bij met mijn hoofd, einde van de dag weer lekker huilend naar huis gereden en door de vermoeidheid niet aan mijn huiswerk toe gekomen. Baal er wel van, wil het zo graag gewoon goed doen en afronden. Maar de laatste 2 weken gaat het berg afwaarts, hoop dat ik de komende 2 maanden nog goed door kom en alles positief kan afronden ondanks dat we toch de koudere maanden in gaan, maar wat een energie kost het zo zeg -O-

Maaikevdk

Re: Winterdip, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 19:37

Ik ben gelukkig niet de enige! Wat een ramp is de winter. De laatste paar weken ben ik zo ontzettend moe, snel gefrustreed op mijzelf, minder goede concentratie, emotiewisselingen en heel veel zin om de hele dag in mijn dikke deken in mijn bed te liggen. Ook heb ik nu alweer thermolaarzen, winterjas, truien, thermobroeken en handschoenen aan naar de paarden, omdat ik het anders echt koud heb.
Ik slik al vitamine D, omdat ik vegetarisch eet, maar heb niet het idee dat het werkt om meer energie te krijgen en mij beter te voelen.

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 19:41

Hier is het om 5 uur al helemaal donker...
Ik zit al ongeveer anderhalve maand 's ochtends voor mn daglichtlamp. En gaat tot nog toe best goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 00:32

Ik schop dit topic even omhoog.

Eind oktober begon ik al te kwakkelen, november leek ik het onder controle te hebben maar inmiddels is ie hard toegeslagen (mede door niet winter gerelateerde gebeurtenissen denk ik die mij in een neerwaartse spiraal houden). Wat een kreng.

Vorig jaar was het de eerste keer dat ik er zo'n last van had. Echter was ik er pas medio mei vanaf. Wel zelfstandig eruit gekropen maar het is net alsof het nu al veel erger is dan vorig jaar in zijn geheel..

Edit:

Ik doe heel erg m'n best om leuke dingen te gaan doen. Het enige waar ik mijn bed voor uit wil komen is mijn paard eigenlijk. Niks interesseert me verder, school en het zoeken van een afstudeerstage staat op een zeer laag pitje.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 00:52

Ik slik nu sinds paar weken vit d druppels. Na vorige winter bleek ik flink te kort te hebben 2x ook kuur van de ha gehad. Nu dus zelf onderhouden, en nu merk ik dat ik veel minder last heb van mijn jaarlijkse winter dip. Al hou ik nog steeds niet van de kou.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 01:12

Hoi! Ik kom hier even binnenvallen :D

In de categorie niet klagen maar doen: ik hoor veel mensen over vitamine D praten. Druppels, capsules, pillen... Zijn jullie dit op eigen houtje zijn gaan doen of hebben jullie dit laten meten/overlegd met jullie huisarts of apotheek?

Verder een klein positief puntje: morgen is de langste nacht en dan wordt het weer vroeger licht *\o/*

Womble

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 01:26

jep ik meld me ook!

ik heb standaard vitamine b12 en D tekort dus mijn energie levels zijn al niet torenhoog en nu ben ik weer terug naar dutjes van 4 uur (jeej) ook na een activiteit moet ik gewoon even liggen en rust hebben pff dat het maar weer zomer word, zat vandaag ook met mijn winterjas aan in de klas altijd heb ik het koud brr niet fijn
(jep ik ben wel een avond mens en schoolroosters werken dus al HELEMAAL tegen mijn natuurlijke ritme)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 10:21

Ik heb geen last van de kou - alleen 's avonds kan ik het de laatste weken maar moeilijk warm krijgen. Waarschijnlijk ben ik dan gedehydreerd: te lang op stal gewerkt en gezweet en geen trek in koud water of vieze chocomel.
"Gieten helpt" bij thuiskomen en koken.

Vitamine B12 laat ik af en toe meten bij de huisarts - wie standaard in spijkerbroek loopt in de Drentse zomer heeft geen '80' score vitamine D. Dat slik ik sowieso bij.

En ik snap al die culturen heel goed waarin 'zonnewende' een groot feest is. "Nog heel even...!"

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-17 10:33

Ik zit al bijna 3 weken met een chronische verkoudheid/griepje. Door mijn examens kon ik niet uitrusten of uitzieken. Ook super lastig!

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 10:53

_Dominique schreef:
Ik schop dit topic even omhoog.

Eind oktober begon ik al te kwakkelen, november leek ik het onder controle te hebben maar inmiddels is ie hard toegeslagen (mede door niet winter gerelateerde gebeurtenissen denk ik die mij in een neerwaartse spiraal houden). Wat een kreng.

Vorig jaar was het de eerste keer dat ik er zo'n last van had. Echter was ik er pas medio mei vanaf. Wel zelfstandig eruit gekropen maar het is net alsof het nu al veel erger is dan vorig jaar in zijn geheel..

Edit:

Ik doe heel erg m'n best om leuke dingen te gaan doen. Het enige waar ik mijn bed voor uit wil komen is mijn paard eigenlijk. Niks interesseert me verder, school en het zoeken van een afstudeerstage staat op een zeer laag pitje.

Hier precies het zelfde! Alleen heb ik geen paard maar kom ik mn bed uit voor de hond. Helaas geen tips voor je.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 13:53

xIrlijn schreef:
Hoi! Ik kom hier even binnenvallen :D

In de categorie niet klagen maar doen: ik hoor veel mensen over vitamine D praten. Druppels, capsules, pillen... Zijn jullie dit op eigen houtje zijn gaan doen of hebben jullie dit laten meten/overlegd met jullie huisarts of apotheek?

Verder een klein positief puntje: morgen is de langste nacht en dan wordt het weer vroeger licht *\o/*

Ik doe dat in overleg met de ha 2x stootkuur gehad afgelopen jaar met bij de 2e het advies om zelf daarna te gaan bijhouden met een suplement.

Dus heb nu druppels van de tuinen en werkt prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 14:21

Pff bij mij is het ook weer in vol effect. Slik vitamines bij (Supradyn bruistabletten op aanraden van de HA een paar jaar geleden) maar blijf moe en hangerig. Merk dat ik gewoon geen energie heb om dingen te gaan ondernemen en dat ik het liefst de deur niet uit ga. Het kost me zo veel energie om even iets simpels te gaan doen als boodschappen dat ik het liever gewoon niet doe. De kou doet me niet zo veel maar ik heb inderdaad, net als meer mensen hier, moeite met opwarmen als ik het eenmaal erg koud heb. Vooral 's avonds in bed als het raam de hele dag open heeft gestaan kan ik echt tot in de treurnis liggen bibberen en ik moet dan vaak meerdere dekens, een trui en een legging aantrekken om überhaupt een beetje te kunnen slapen.

Nou scheelt het dat ik als het goed is in februari voor vijf maanden naar Zuid Afrika vertrek en dan met een beetje geluk gelijk weer van m'n winterdag af ben :o Als ik daar aankom is het midden zomer, waarschijnlijk zelfs veel te warm voor mij :=

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 14:48

Ik zou je de druppels van de tuinen aanraden. Begon ook weer moe te worden enzo en na week voelde ik me alweer stuk beter. En nu paar weken verder alweer de oude.

Misher

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 15:21

ik meld mij ook..
ik heb altijd al wat last van weinig energie, niet uit bed kunnen komen en chagrijnig tijdens de winter. maar dit jaar is het wel heel erg. Ik zit elke dag van 9 tot 5 op stage, dus ik ga van huis in het donker en ik kom thuis wanneer het donker is :') zit er over na te denken op vitamine D pillen te halen, maar geen idee wat voor soort. Iemand tips/advies?

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 15:26

herkenbaar

ik heb nu een lichtlamp speciaal er voor. En ik moet zeggen heb wel het idee dat het werkt.

en ook al heb je nergens zin in. Gewoon gaan gewoon doen..

ik werk 2 volle dagen op kantoor. Het liefst duik ik daarna even me bed in.. Maarja moet na me paard. Ik probeer dan juist niet na me bed te gaan.

soms lukt het me echt niet en moet ik dan even een uutje liggen..

me paard staat nu nog 22 uur op stal dus voel ik me verplicht om te gaan.Tenslotte moet zijn stal gedaan worden. Ga zaterdag verhuizen gaat hij 24/7 buiten staan en dan is het ook nog 30 min rijden. Ik weet nu al dat als het slecht weer is dat ik niet ga. Maar ik moet gewoon haahah

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 15:29

Voor mij is die afstand ergens wel prettig, die 2x 30 minuten fietsen houdt mij in conditie.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 15:55

Janneke2 schreef:
Voor mij is die afstand ergens wel prettig, die 2x 30 minuten fietsen houdt mij in conditie.

gelukkig heb ik een auto. Als ik met de fiets zou moeten... dan ga ik helemaal niet als het geen fijn weer is. ik moet me al dwingen om met me hond te gaan wandelen. En nee ik heb geen klein hondje die met 15 min wandelen genoeg heeft hahah

uiteraard zijn dat keuze die ik gemaakt hebt. Maar heb het alleen in de winter. dus nog een maand of 2.5 volhouden.

daarbij komt het dat ik in het donker niet goed zie, en dan liever ook niet in de auto zit. Kortom voor mij zijn de dagen met licht extra kort. omdat ik dan alles gedaan wilt hebben. Vooral op de dagen dat ik tot 15.30 werk.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 16:01

Ik bezit wel een koekblik, maar ik kies er nadrukkelijk voor om het ding niet in mijn dagelijks ritme te betrekken.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-19 00:11

Hoewel ik de laatste jaren echt geen last heb gehad van een winterdip, nu eigenlijk ook niet echt, merk ik wel dat mijn weerstand wel een beetje last heeft van een dip; heb namelijk heel snel last van mijn herpes simplex virus, meer dan anders. Dus heeft iemand tips om je weerstand wat sterker te krijgen door deze laatste winterweken?

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 08:03

Vitamine pil bij slikken?

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-19 23:03

Weet niet goed welke, heb niet het gevoel dat ik vitamines te kort heb, kan wel altijd mijn bloed nog eens laten trekken.