Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janneke2 schreef:Oppervlakkige lezers denken nu 'dat hij stopte is natuurlijk. goed nieuws' - maar alles wat daar voor zat, hoei!!
Ik heb me ooit laten vertellen dat er in feite twee soorten aangiften verkrachting zijn.
De acute soort en de aangifte na therapie.
In het eerste geval: je komt lijkbleek het politiebureau binnen en zegt toonloos "ik wil een vrouwelijke rechercheur van zedenzaken spreken". Doorgaans is het beleid, dat je een kop koffie krijgt terwijl die mevrouw uit bed wordt gebeld als ze geen dienst heeft. Soms vraagt iemand : "Kunt u een signalement geven en plaats delict, dan gaan we alvast kijken."
De rechercheur zedenzaken zal vroeger of later ook vragen of je hem hebt gekrabt en als dat aan de orde is begeleiden naar het ziekenhuis/ de politiearts.
En anders maak je eerst een afspraak om de aangifte voor te bereiden en als incestvrouw ben je daarna zo een dag zoet met alles vertellen.
Lente schreef:Bah ik heb een herbeleving... Nooit als zodanig herkend... Maar ik zit hier nu verstijfd op de bank en durf niet naar de ramen te kijken...
Laat staan met de hond te gaan lopen. Bah.
Anoniem schreef:Ik Praat er niet over.
Ben erover veroordeeld en geen zin om me te moeten verweren voor mijn gevoel..
Herken dat dus heel erg.
Resistance schreef:Het zit hem vooral in dat ik bang ben voor "mezelf". Als hij even kortaf is omdat hij haast is (wat niet meer dan normaal is), ben ik snel geneigd om er toch wat achter te gaan zoeken, ook al weet ik dat er niets is. Dan betrap ik mezelf erop dat ik ga vragen "is er iets?" enzo, en ik ben bang dat hij daardoor geïrriteerd raakt, net zoals mijn ex deed. Toch stel ik die vraag dan en daarna ben ik dan bang en word ik gelijk onzeker waardoor dat gevoel alsof er iets is erger wordt. Er is dus niets, maar ik maak er iets van. Ik loop mezelf de hele dag gek te maken. En het maakt niet uit hoe vaak hij me gerust stelt en hoe hard ik mezelf ook beveel om dat te geloven en niet meer zo na te denken; het blijft.
testebeest schreef:Ik lees hier ook nog altijd mee. Helaas weer ontzettend in strijd met mezelf. Eigenlijk moet ik weer een afspraak maken. Maar ik hik er zo tegen aan. Vooral omdat ik de laatate kewr 5 gesprekken kreeg en doeidoei. (En dan zeggen toen ik instorte bij het laatste gesprek waarom heb je dit niet eerder aangekaart. Eum tja vertrouwen? Ze hadden ook mijn oude gegevens niet opgevraagt zucht zo leuk fusies)
Ieder die het kan gebruiken veel sterkte