ziek en stoppen met roken

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

idylle

Re: ziek en stoppen met roken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 20:22

Het was heel vies ja brrrr
Heb net even lekker gedouched en m'n tanden gepoetst, wat een vieze graflucht heb je meteen in je mond zeg brrrr

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 21:03

Kuggur schreef:
Je kunt in plaats van de peuk bijvoorbeeld een borrel nemen.

Hans ik rookte 1,5 pakje per dag. Dan lig je in het ziekenhuis als je dat aan borrels drinkt.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 21:55

Het is wat verontrustend hoe serieus mensen dat flauwe grapje van me schijnen te nemen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 22:08

Kuggur schreef:
Het is wat verontrustend hoe serieus mensen dat flauwe grapje van me schijnen te nemen...

Teveel borrels op, denk ik. :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 22:09

Maanlicht schreef:
Kuggur schreef:
Je kunt in plaats van de peuk bijvoorbeeld een borrel nemen.

Hans ik rookte 1,5 pakje per dag. Dan lig je in het ziekenhuis als je dat aan borrels drinkt.

Dan kan je in ieder geval niet meer roken! Dus het is wel effectief! :D

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 22:34

Even een dikke virtuele knuffel!!!! :(:)

Ik weet wat het is en voel met je mee....17 jaar gerookt. D laatste jaren rookte ik wel 3 pakjes klaren per dag :x
Leven hing zo'n beetje van de sigaret af. Door een trauma longembolien gekregen aan beide longen en dat in combinatie met de pil bijna met de dood bekocht. Lag op de IC en zag werkelijk overal sigaretten. Afkicken was heel moeilijk mede doordat ik ook alles al in de jaren ervoor had geprobeerd om te stoppen, maar het is mij gelukt! Alweer 10 jaar rookvrij door het leven en ja het stinkt :+

Je kunt het! Ik vind het knap wat je doet. Je bent een voorbeeld voor velen en onthoud goed dat het gewoon vies is. Er zijn er veel die een terugval hebben gehad maar probeer vol te houden! :Y)

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 22:54

Ik heb er ook 16.5 jaar aan gezeten.
Maar nadat ik vanmiddag alles weggegooid heb geen peuk meer aangeraakt en voel tot nu toe ook geen ontwenningsverschijnselen hetgeen ik nu voel is puur psychisch dat ik denk erg veel trek in een peuk te hebben. Maar geen zweet of tril handjes of duizelig dus gelukkig niet zo veel gerookt dat ik weer lichamelijk verslaafd ben geraakt

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-15 10:24

We gaan er weer vol goede moed tegen aan en tot nu toe gaat het goed. Ben ik nu met dag 11 bezig of met dag 1?

eestheer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 10:31

Ik vind dat je bezig bent met dag 11.. Een proces heeft ups en downs, en gisteren was even een down.. en zeg nou eerlijk 11 dagen gestopt klinkt beter dan 1 dag gestopt ;)

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 10:36

Mee eens... Tijdens het afvallen heb je soms ook zo'n dag. Ben trots op je dat je doorgaat!! Houden zo!

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 10:51

Je had gewoon even een SAS dag (Sin An Shag :D )
Knap dat je alles toch hebt weggegooid, gewoon weer verder waar je gebleven was.
Namelijk op dag 11. +:)+

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-15 11:48

Dat is dan wel weer motiverend!
Tot nog toe gaat het goed! Ben weer een dagje op school, maar blijf in de pauzes toch maar binnen voor de zekerheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 12:14

idylle schreef:
Dat is dan wel weer motiverend!
Tot nog toe gaat het goed! Ben weer een dagje op school, maar blijf in de pauzes toch maar binnen voor de zekerheid.

Verstandige keuze! +:)+

Succes met dag 11. *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 16:31

TS ik weet niet of ik het al gezegd had, maar ik raad je toch het boek stoppen met roken van Allan Carr aan. Succes nog!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-15 16:41

Ik heb allen carr al 2x gelezen zonder effect haha

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 15:50

idylle schreef:
Ik ken mezelf,als ik een pakje peuken wil,dan wil ik dat en dan bedenk ik me zeer zeker niet. Heel slecht, maar wel de waarheid.

Dat dacht ik ook, ik haal wel weer als ik zin heb... Maar heb gister op het punt gestaan om te halen ( na 4wkn stoppen ).

Geld in m'n zak, op naar de winkel.. Ik was in de winkel maar heb het uiteindelijk toch niet gedaan! Omdat ik wist dat ik het vies zou vinden, en niet wou toe geven aan m'n zwakte!

Knap van jezelf dat je je zelf kent en weet hoe je zult handelen!

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 16:20

idylle schreef:
Vandaag even wel.
Er speelt meer mee, maar dat ga ik niet openbaar zetten. Heb er vandaag even fiks de balen van

:(:) komt wel goed! En super dat je alles hebt weggegooid. Heel knap! Dit hoort zo te gaan, na een stapje terug komt een stapje vooruit. Maar natuurlijk zoveel mogelijk vooruit. Nu maar een grote zak lollies kopen?

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 18:23

Natuurlijk is dit dag 11 TS! Een dipje mag, hebben we allemaal wel eens.
Je bent super bezig, jij kan dit! *\o/*

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-15 19:19

Nou, ik ken mezelf maar al te goed (helaas)
Vanmiddag (nadat ik gisteren een sigaret van een collega had) toch zelf een pakje gekocht ;(

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 20:30

justkid schreef:
Wat ik vooral moeilijk vond is dat je jezelf steeds beloont met een sigaret als je iets hebt gedaan, steeds een pauzemomentje voor die peuk, dat valt weg en heb je het idee dat je maar door moet en geen beloning krijgt.

Daar een nieuwe invulling aan geven is lastig.

Ik ben op dit soort momenten even een appeltje gaan eten. Het zijn idd de moeilijkste momenten. Gewoon even gaan zitten. Appel schillen, in stukjes en ookauwen. Duurt net zo lang als een peuk.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 21:59

idylle schreef:
Nou, ik ken mezelf maar al te goed (helaas)
Vanmiddag (nadat ik gisteren een sigaret van een collega had) toch zelf een pakje gekocht ;(

Geeft niks, hup gewoon weer weggooien en verder gaan waar je gebleven was. Lees desnoods even je berichten in dit topic terug, waarom je zo graag wou stoppen, en hoe fijn 't je leek.

Het is echt fijner hoor, weg met die asbakmond en vieze geur. En het kansloze hijgen na een paar trappen, en nog veel meer van dat soort sneue dingen. ;)

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-15 22:25

Je hebt absoluut gelijk! Alles is beter zonder het roken, alleen is m'n psychische vriendje dan weg.... ik heb mezelf gezegt dat ik dit pakje op mag roken en dan echt opnieuw moet stoppen eventueel met medicatie, maar stoppen moet!

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 14:56

Ik hoop van harte dat het je in de toekomst gaat lukken TS! +:)+

Je kent nu in ieder geval de valkuilen in het stoppen met roken, dus ondanks dat het voor nu niet is gelukt, je hebt er in ieder geval van geleerd.
Heb je dingen om rekening mee te houden bij een volgende stop poging en dan gaat het vast wel lukken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 16:12

idylle schreef:
Je hebt absoluut gelijk! Alles is beter zonder het roken, alleen is m'n psychische vriendje dan weg.... ik heb mezelf gezegt dat ik dit pakje op mag roken en dan echt opnieuw moet stoppen eventueel met medicatie, maar stoppen moet!

Leg de lat niet te hoog. Misschien helpt het beter om een datum te prikken die wat verder weg ligt. En dan tussentijds een plan maken en voorbereidingen treffen. Bijvoorbeeld even langs de huisarts.

Voor tips zie www.rokeninfo.nl/publiek/info-over-stop ... or-stoppen

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 16:19

idylle schreef:

Ik weet hoe moeilijk het is, maar als je het echt wilt, kan ik je aanradem om via de huisarts de champix pillen te proberen, als je dat samen met de praktijkbegeleider doet, dan wordt het 9 van de 10 keer nog vergoed ook.

Het heeft mij tenminste goed geholpen en dat na 26 jaar gerookt te hebben.