Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:IMANDRA schreef:En dat van die helling enzo zei je niet he, dus dan kan iemand anders denken 'Oh ik ga even een uurtje wandelen dan verbrand ik 900 kcal!', en dat klopt dan dus niet, snap je?
Je gaat er toch niet vanuit dat ik op een normale manier op die loopband sta? Voor 900 kcal op die manier verbranden ben je dan volgens mij een halve dag bezigIk dacht dat ik het eerder al genoemd had, maar blijkbaar niet
![]()
En suikers en vetten hoeven niet per sé de kcal te zijn. Ik at bijvoorbeeld als tussendoortjes weleens piepkleine toast of rice-to-go. Zit amper wat in, maar is wel een fijne manier om je erge honger even te stillen.
Je hoeft idd niet te bewegen om af te vallen als je daar op ook je eetpatroon af stemt. Of het een gezondere manier is, kun je je afvragen.
Cayenne schreef:IMANDRA schreef:En dat van die helling enzo zei je niet he, dus dan kan iemand anders denken 'Oh ik ga even een uurtje wandelen dan verbrand ik 900 kcal!', en dat klopt dan dus niet, snap je?
Je gaat er toch niet vanuit dat ik op een normale manier op die loopband sta? Voor 900 kcal op die manier verbranden ben je dan volgens mij een halve dag bezigIk dacht dat ik het eerder al genoemd had, maar blijkbaar niet
![]()
En suikers en vetten hoeven niet per sé de kcal te zijn. Ik at bijvoorbeeld als tussendoortjes weleens piepkleine toast of rice-to-go. Zit amper wat in, maar is wel een fijne manier om je erge honger even te stillen.
Je hoeft idd niet te bewegen om af te vallen als je daar op ook je eetpatroon af stemt. Of het een gezondere manier is, kun je je afvragen.
ohjajoh6 schreef:Maar dan kan je jezelf natuurlijk ook afvragen of het dik blijven dan gezonder is?
Niet iedereen kan nog gaan sporten, zonder om te donderen, kijk naar mij. En het is nou niet dat ik bij de pakken ben gaan neerzitten hoor, ik doe echt genoeg op een dag, maar alles moet hier met mate en voldoende rustpauzes tussendoor, anders ga ik echt van stokkie.
En idd, ik mag mij echt wel wat bewuster gaan worden, van wat ik nou steeds maar weer in dat smoelwerk van mij stop. Dus ik gaat het calorieën tellen eens serieus een paar weken volhouden.
Supertof dat het jou is gelukt Cayenne, maar ik hoop toch niet dat je je periode van voor het zo goed kunnen afslanken vergeet, want dat is tenslotte waar de rest van ons midden in zit.
Eulogy schreef:Tja, IsaCalixa, vooral ook weinig eiwitten als ik het zo zie? Dat dit lijstje veel vet bevat lijkt me niet zo gek: eieren, chorizo, 48+ kaas, knoflooksaus. Misschien had je je ontbijt wat beter kunnen plannen als je wist dat je 's avonds pizza ging eten?Als je dat niet wist is het natuurlijk een ander verhaal.
Welke hoeveelheden heb je trouwens ingevoerd? Het lijkt me dat dit allemaal veel meer calorieën zou moeten bevatten namelijk, tenzij je maar heel weinig hebt gegeten...
ohjajoh6 schreef:Nou heb ik die MFP gewoon op mijn laptop gezet, maar daarvan mag ik maar 1280 kcal per dag van innemen?
Wat een verschil!
Dat is toch bijna niet te doen zeker?
Ik had het trouwens wel goed uitgerekend, vind dit wel een stuk handiger inderdaad, maar 1280 kcal, hahaha, ik word niet goed!
Keet schreef:Werkte bij mij primaben er 20 kilo mee afgevallen
Nu weer bezig mijn zwangerschapskilos eraf te krijgen. Reuze handige app, myfitnesspal.
Simoonzel schreef:Hoi menschen! Ik denk dat ik ook mee kom kletsen. Leuk een topic te zien, goed voor de motivatie
Ik ben altijd net een beetje te dik vind ik zelf. Het schommelt steeds een beetje naar beneden en dan weer omhoog. Maar laatst was het écht te hoog en ben ik weer gezond gaan doen. Dus eindelijk weer een beetje goed bezig met eten en bewegen. Ik gebruik ook MyFitnessPal om mijn eten bij te houden. Tot nu toe gaat dat dus wel lekker. De teller staat inmiddels op -4,2.
Ik ben trouwens 1,76 en weeg nu ongeveer 64 kg. Ik heb geen idee hoeveel ik nog kwijt wil. Zodra alles er mooi strak uitziet is het goed.
Sammie schreef:Met bewegen verbrand je calorieën. Dus een teveel aan inname verbrandt door extra beweging. Ook wat betreft cardio. Je spieren verbranden en worden getraind.
Huertecilla schreef:Sammie schreef:Met bewegen verbrand je calorieën. Dus een teveel aan inname verbrandt door extra beweging. Ook wat betreft cardio. Je spieren verbranden en worden getraind.
Klip en klaar![]()
Je valt er En van af EN is goed voor onderhouden/kweken van spieren.
Bij afvallen zonder beweging 'eet' je lichaam ook spierweefsel. Prima als je slappe hap wil worden, maar anders is bewegen noodzakelijk.
Keet schreef:Uhmn als het zo moet krijg je geen antwoord ook. Ben niet idioot ofzo
_Nelleke_ schreef:Ik denk dat het in jou geval geen zin heeft om nog meer gewicht te verliezen. Als je mooi strak wil worden kan je beter gaan sporten met bijvoorbeeld de kayla itsines bikini body guide. Je gewicht is al redelijk aan de lage kant voor je lengte.