de strijd tegen de kilo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 14:23

Dat is inderdaad een heel mooi begin, komt vast goed! Wel even een tipje: als je over een tijdje nou bent afgevallen, dan is het handig om even opnieuw je bmr uit te rekenen. Dat zal dan namelijk lager zijn omdat je minder energie nodig hebt als je minder weegt.

Cayenne: een negatieve energiebalans is leidend. Zo simpel is het. En in een gram suikers of een gram vet zit altijd dezelfde hoeveelheid calorieën dus wat Imandra zegt klopt wel degelijk.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 14:26

Cayenne schreef:
IMANDRA schreef:
En dat van die helling enzo zei je niet he, dus dan kan iemand anders denken 'Oh ik ga even een uurtje wandelen dan verbrand ik 900 kcal!', en dat klopt dan dus niet, snap je?

Je gaat er toch niet vanuit dat ik op een normale manier op die loopband sta? Voor 900 kcal op die manier verbranden ben je dan volgens mij een halve dag bezig :P Ik dacht dat ik het eerder al genoemd had, maar blijkbaar niet :)
En suikers en vetten hoeven niet per sé de kcal te zijn. Ik at bijvoorbeeld als tussendoortjes weleens piepkleine toast of rice-to-go. Zit amper wat in, maar is wel een fijne manier om je erge honger even te stillen.

Je hoeft idd niet te bewegen om af te vallen als je daar op ook je eetpatroon af stemt. Of het een gezondere manier is, kun je je afvragen.

1 gram vet is 9 kcal. Dus ja, het is per se kcal.
En ik doelde er gewoon op dat als jij zegt dat je 900kcal verbrand met lopen, dat anderen dat dus verkeerd interpreteren en dan er vanuit gaan dat een uur wandelen 900kcal verbrandt. En zo krijg je mensen die niet afvallen omdat de energiebalans niet klopt ;)

En tuurlijk is het een gezonde manier! Als ik toch gewoon gezond eet maar verder niet extra sport?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 14:27

Tja, IsaCalixa, vooral ook weinig eiwitten als ik het zo zie? Dat dit lijstje veel vet bevat lijkt me niet zo gek: eieren, chorizo, 48+ kaas, knoflooksaus. Misschien had je je ontbijt wat beter kunnen plannen als je wist dat je 's avonds pizza ging eten? :) Als je dat niet wist is het natuurlijk een ander verhaal.
Welke hoeveelheden heb je trouwens ingevoerd? Het lijkt me dat dit allemaal veel meer calorieën zou moeten bevatten namelijk, tenzij je maar heel weinig hebt gegeten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 14:29

Maar dan kan je jezelf natuurlijk ook afvragen of het dik blijven dan gezonder is?

Niet iedereen kan nog gaan sporten, zonder om te donderen, kijk naar mij. En het is nou niet dat ik bij de pakken ben gaan neerzitten hoor, ik doe echt genoeg op een dag, maar alles moet hier met mate en voldoende rustpauzes tussendoor, anders ga ik echt van stokkie.

En idd, ik mag mij echt wel wat bewuster gaan worden, van wat ik nou steeds maar weer in dat smoelwerk van mij stop. Dus ik gaat het calorieën tellen eens serieus een paar weken volhouden.

Supertof dat het jou is gelukt Cayenne, maar ik hoop toch niet dat je je periode van voor het zo goed kunnen afslanken vergeet, want dat is tenslotte waar de rest van ons midden in zit.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 14:30

Hoi menschen! Ik denk dat ik ook mee kom kletsen. Leuk een topic te zien, goed voor de motivatie :D
Ik ben altijd net een beetje te dik vind ik zelf. Het schommelt steeds een beetje naar beneden en dan weer omhoog. Maar laatst was het écht te hoog en ben ik weer gezond gaan doen. Dus eindelijk weer een beetje goed bezig met eten en bewegen. Ik gebruik ook MyFitnessPal om mijn eten bij te houden. Tot nu toe gaat dat dus wel lekker. De teller staat inmiddels op -4,2.

Ik ben trouwens 1,76 en weeg nu ongeveer 64 kg. Ik heb geen idee hoeveel ik nog kwijt wil. Zodra alles er mooi strak uitziet is het goed. :)

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 14:33

Cayenne schreef:
IMANDRA schreef:
En dat van die helling enzo zei je niet he, dus dan kan iemand anders denken 'Oh ik ga even een uurtje wandelen dan verbrand ik 900 kcal!', en dat klopt dan dus niet, snap je?

Je gaat er toch niet vanuit dat ik op een normale manier op die loopband sta? Voor 900 kcal op die manier verbranden ben je dan volgens mij een halve dag bezig :P Ik dacht dat ik het eerder al genoemd had, maar blijkbaar niet :)
En suikers en vetten hoeven niet per sé de kcal te zijn. Ik at bijvoorbeeld als tussendoortjes weleens piepkleine toast of rice-to-go. Zit amper wat in, maar is wel een fijne manier om je erge honger even te stillen.

Je hoeft idd niet te bewegen om af te vallen als je daar op ook je eetpatroon af stemt. Of het een gezondere manier is, kun je je afvragen.

Suikers en vetten zijn wel perse kcal, suikers vallen onder koolhydraten en dat zijn per definitie kcal, en voor vetten precies hetzelfde.

Daarbij, waarom zou niet extra bewegen dan persee ongezond zijn? Niet iedereen heeft er tijd voor you know, toch ben ik prima gezond en val langzaam ook gewoon af. Ben ik dan volgens jou ongezond bezig?
Laatst bijgewerkt door xNavatu op 29-11-15 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 14:33

Gezien jouw lengte en hoogte is je bmi al goed. Dat zpu hooguit om 2 a5 kilo gaan.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 14:35

ohjajoh6 schreef:
Maar dan kan je jezelf natuurlijk ook afvragen of het dik blijven dan gezonder is?

Niet iedereen kan nog gaan sporten, zonder om te donderen, kijk naar mij. En het is nou niet dat ik bij de pakken ben gaan neerzitten hoor, ik doe echt genoeg op een dag, maar alles moet hier met mate en voldoende rustpauzes tussendoor, anders ga ik echt van stokkie.

En idd, ik mag mij echt wel wat bewuster gaan worden, van wat ik nou steeds maar weer in dat smoelwerk van mij stop. Dus ik gaat het calorieën tellen eens serieus een paar weken volhouden.

Supertof dat het jou is gelukt Cayenne, maar ik hoop toch niet dat je je periode van voor het zo goed kunnen afslanken vergeet, want dat is tenslotte waar de rest van ons midden in zit.

Als je gewoon oplet met wat je naar binnen stop inderdaad moet het gewoon goed komen hoor! Zet hem op :D

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 14:35

Eulogy schreef:
Tja, IsaCalixa, vooral ook weinig eiwitten als ik het zo zie? Dat dit lijstje veel vet bevat lijkt me niet zo gek: eieren, chorizo, 48+ kaas, knoflooksaus. Misschien had je je ontbijt wat beter kunnen plannen als je wist dat je 's avonds pizza ging eten? :) Als je dat niet wist is het natuurlijk een ander verhaal.
Welke hoeveelheden heb je trouwens ingevoerd? Het lijkt me dat dit allemaal veel meer calorieën zou moeten bevatten namelijk, tenzij je maar heel weinig hebt gegeten...

Ik dacht ook dat het wel meer kcal zou zijn. Ehhhhm, ik wist dat we pizza gingen eten :D maar toch niet om gedacht. :')

Tja voedingscentrum is niet heel nauwkeurig maar zo lang ik een indicatie heb vind ik het prima :P

Een pizza is trouwens normaal meer kcal hoor, alleen dit is een turkse pizza :)

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 14:38

Het gaat ook niet om mijn bmi maar om het plaatje. De ondergewichtsgrens wil ik inderdaad niet onder gaan zitten. :j

En je kan prima afvallen zonder te sporten. Je kan voldoende voedingsstoffen binnenkrijgen, ook met een lage calorieënintake. Gewoon een kwestie van de juiste keuzes. Ik kan met heel goed voorstellen dat iemand met een fulltime baan of een zware studie weinig tijd/puf heeft om nog tijd vrij te maken voor sport.

Ik vind MFP trouwens veeeeel fijner en accurater dan voedingscentrum!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 14:40

Maar juist met zo'n indicatie kun je heel erg fout zitten... En dit lijkt me er zo te zien wel heel erg naast te zitten :o
Voedingscentrum is inderdaad helemaal niet zo accuraat, ik zou je ook aanraden een app als MFP te gebruiken.

Tja, uiteindelijk is het aantal calorieën leidend en niet het aantal vetten, koolhydraten en eiwitten. Dus als je hiermee onder je energiebehoefte zit, zul je afvallen. Zie alleen ook niet echt groentes etc in je lijstje?

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 14:47

^Door de omelet had ik italiaanse roerbakmix (wortel, prei, broccoli, paprika). En vanavond in de turkse pizza doe ik ijsbergsla, tomaat en ui :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 15:24

Nou heb ik die MFP gewoon op mijn laptop gezet, maar daarvan mag ik maar 1280 kcal per dag van innemen?
Wat een verschil!
Dat is toch bijna niet te doen zeker?

Ik had het trouwens wel goed uitgerekend, vind dit wel een stuk handiger inderdaad, maar 1280 kcal, hahaha, ik word niet goed! :+

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 15:26

ohjajoh6 schreef:
Nou heb ik die MFP gewoon op mijn laptop gezet, maar daarvan mag ik maar 1280 kcal per dag van innemen?
Wat een verschil!
Dat is toch bijna niet te doen zeker?

Ik had het trouwens wel goed uitgerekend, vind dit wel een stuk handiger inderdaad, maar 1280 kcal, hahaha, ik word niet goed! :+

Ik mocht volgens MFP ook maar zoiets :+

Anoniem

Re: de strijd tegen de kilo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 15:32

De berekening van MFP moet je niet naar kijken. Beter is om je BMR handmatig uit te rekenen en vervolgens je doelen aan te passen in de app.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 15:36

Ja het aantal calorieën dat MFP aangeeft is veel te laag, daar moet je niet op letten hoor!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 15:38

Werkte bij mij prima :) ben er 20 kilo mee afgevallen :)
Nu weer bezig mijn zwangerschapskilos eraf te krijgen. Reuze handige app, myfitnesspal.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 15:46

Keet schreef:
Werkte bij mij prima :) ben er 20 kilo mee afgevallen :)
Nu weer bezig mijn zwangerschapskilos eraf te krijgen. Reuze handige app, myfitnesspal.

Of het werkt en of het gezond is, is wat anders he. Als jij maar 1000 kcal per dag eet dan ga je toch tekorten krijgen en dit is niet altijd gezond.

Even heel extreem; door anorexia val je ook goed af, maar het is niet gezond. Snap je?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 15:59

Simoonzel schreef:
Hoi menschen! Ik denk dat ik ook mee kom kletsen. Leuk een topic te zien, goed voor de motivatie :D
Ik ben altijd net een beetje te dik vind ik zelf. Het schommelt steeds een beetje naar beneden en dan weer omhoog. Maar laatst was het écht te hoog en ben ik weer gezond gaan doen. Dus eindelijk weer een beetje goed bezig met eten en bewegen. Ik gebruik ook MyFitnessPal om mijn eten bij te houden. Tot nu toe gaat dat dus wel lekker. De teller staat inmiddels op -4,2.

Ik ben trouwens 1,76 en weeg nu ongeveer 64 kg. Ik heb geen idee hoeveel ik nog kwijt wil. Zodra alles er mooi strak uitziet is het goed. :)

Ik denk dat het in jou geval geen zin heeft om nog meer gewicht te verliezen. Als je mooi strak wil worden kan je beter gaan sporten met bijvoorbeeld de kayla itsines bikini body guide. Je gewicht is al redelijk aan de lage kant voor je lengte.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 15:59

Sammie schreef:
Met bewegen verbrand je calorieën. Dus een teveel aan inname verbrandt door extra beweging. Ook wat betreft cardio. Je spieren verbranden en worden getraind.

Klip en klaar :)*

Je valt er En van af EN is goed voor onderhouden/kweken van spieren.
Bij afvallen zonder beweging 'eet' je lichaam ook spierweefsel. Prima als je slappe hap wil worden, maar anders is bewegen noodzakelijk.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 16:00

Uhmn als het zo moet krijg je geen antwoord ook. Ben niet idioot ofzo

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 16:10

Huertecilla schreef:
Sammie schreef:
Met bewegen verbrand je calorieën. Dus een teveel aan inname verbrandt door extra beweging. Ook wat betreft cardio. Je spieren verbranden en worden getraind.

Klip en klaar :)*

Je valt er En van af EN is goed voor onderhouden/kweken van spieren.
Bij afvallen zonder beweging 'eet' je lichaam ook spierweefsel. Prima als je slappe hap wil worden, maar anders is bewegen noodzakelijk.

Mits je totale energiebehoefte negatief is he ;). Als je meer eet dan je verbrand, ook al sport je je te pleuris, dan val je niet af. Misschien worden je spieren strakker, maar je valt niet af.
En ik beweeg bijvoorbeeld wel (ik moet vrij veel lopen van college naar college) maar SPORT niet extra. En volgens mij 'eet' je lichaam alleen spierweefsel als je echt tekorten hebt? Volgens mij is de eerste stap altijd je reserves aanspreken; maar kan dit mis hebben.

Keet schreef:
Uhmn als het zo moet krijg je geen antwoord ook. Ben niet idioot ofzo

Wat?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 16:12

Oh wat is het leven met een Stupid Foon toch heerlijk envoudig.

Je kan ermee bellen en verder kan je gewoon van tastbaar leven genieten.

Hier net een heerlijk stuk chocoladetaart op.
Was met liefde voor me gemaakt en dan kan je geen nee zeggen.

De oorzaak van mijn luxe-probleem geillustreerd :D

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 16:34

Mag ik mij hier ook melden :) ?

Ben inmiddels mijn zwangerschapskilos een deel kwijt (teller staat op -15 sinds bevalling in mei) , maar ik wil er het liefst nog 15 tot 20 kg vanaf hebben.
Wil dus meer op mijn voeding gaan letten en zorgen dat er meer goede regelmaat in komt. Ben steeds erg druk met de kids en dan vergeet ik domweg wel eens te eten, om vervolgens voor wat makkelijks te gaan.

Het lijkt mij fijn om een steuntje in de rug van lotgenoten te hebben :)) .

Jou dagoverzicht ziet er trouwens goed uit Cayenne!

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 17:02

_Nelleke_ schreef:
Ik denk dat het in jou geval geen zin heeft om nog meer gewicht te verliezen. Als je mooi strak wil worden kan je beter gaan sporten met bijvoorbeeld de kayla itsines bikini body guide. Je gewicht is al redelijk aan de lage kant voor je lengte.

Ik ga naar de sportschool dus dat komt wel goed! Maar ik heb nog genoeg vet te verliezen. :')