Miskraam afwachten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle77

Re: Miskraam afwachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 20:31

Dat is misschien wel wat om het aan te geven, dat het voor jou op dit moment pijnlijk is als zij klaagt terwijl je dit net hebt meegemaakt.
Desnoods op een kaartje ofzo.

Ikzelf heb daar geen moeite mee als mensen erover klagen. Zo is het nu eenmaal.

Hoop voor jou dat je lijf snel weer zichzelf is en dat jullie weer willen proberen en je hopelijk straks lekker zelf kunt klagen!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 23:21

He meid, ik heb vanaf het begin meegelezen, maar niets gezegd.

Ik kookte van woede toen ik las wat jullie vrienden zeiden vlak nadat jullie je verhaal hebben gedaan. Hoe ongelooflijk harteloos kan je zijn? Hoe kan je een miskraam zo makkelijk onder het kleed vegen? Echt walgelijk vond ik het! En ik heb op dit moment niet eens een kinderwens (laat staan iemand om die mee te delen of uit te voeren :+ ).

Dus dat het jou verdrietig maakt, kan ik me heel erg goed indenken... Dat je niet blij voor haar kan zijn, kan ik me ook indenken. Dat je jaloers bent omdat het bij haar wel is gelukt en boos omdat ze geen oog had voor jou. Echt... dat is meer dan jouw goed recht!!!

En als ik jou was, zou ik haar daar ook echt even gigantisch mee confronteren. Het niet uitspreken blijft aan je vreten. En als ze jouw zegje erover niet kan accepteren, dan is ze een nog waardelozere vriendin dan ze zich al heeft voorgedaan...

Ik wens jou en je vriend heel erg veel sterkte alsnog, ik wens jullie veel wijsheid en fijne gesprekken samen toe. En natuurlijk heel erg veel geluk voor de toekomst!

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 20:03

Heerlijk dat jullie zo meevoelen :) ..

Nog even terugkomend op die 'vrienden': zij klaagt niet, maar ze zeurt. Ze wil graag aandacht en voor nu zoekt ze negatieve aandacht.
Van de week heb ik haar een berichtje gestuurd met de vraag hoe het was. Ik krijg dan als antwoord: 'niet goed'. En dat is ook alles wat er in het berichtje staat. Heb er maar achteraan gestuurd dat ik het vervelend vind en dat ze hopelijk snel opknapt. Maar verder geen reactie.

Van andere vrienden hoor ik dat ze klagen over ons, want wij zouden hen het niet gunnen. Daar wordt ik dus zo moe van. Ja we hebben 4 keer uit moeten leggen dat we het moeilijk vinden om hen te horen klagen over hun zwangerschap, maar dat zegt toch niet dat we het hen niet gunnen. Snappen ze dan echt niet dat ik het moeilijk vind dat het mis is gegaan bij ons?
Ze schuiven alles wat wij hebben meegemaakt zo van tafel. Je hoort niks van ze, geen hoe is het nu of goh wat vervelend, het enige wat je hoort is hoe moeilijk ze het hebben. Ik snap dat niet iedereen weet wat ze moeten zeggen. Maar ga niet achter onze rug om lopen klagen, zeg het ons dan gewoon recht in ons gezicht en ga die confrontatie aan.

Maar goed, dat is ook het laatste wat ik er aan vuil wil maken. Ik ga mijn energie liever in iets positiefs steken.

Voor nu gaat het goed met mij. De moeheid trekt langzaam weg en alles lijkt een plekje te hebben gekregen.

Ik hoop dat 2016 ons geeft, waar we de laatste maanden van mochten proeven. Heel eerlijk gezegd kan ik niet wachten om weer van start te gaan. Want hoewel deze tijd heel moeilijk is geweest, heb ik nog nooit zoiets bijzonders meegemaakt als zwanger zijn.

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 20:34

Jeetje meid, misschien hun even wat links laten liggen?
Fijn om te horen dat het verder weer goed gaat, ik hoop dat jullie ook snel weer kunnen starten en begin 2016 weer een positieve test mogen hebben met een goede afloop! :)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 20:37

Ik vind het nogal egocentrisch van je vrienden om zo te reageren. En ik vind het dapper van jou om toch nog te vragen hoe het met haar gaat. Als het kan zou ik wat afstand van ze nemen. Dit levert vooral negatieve energie op en dat zuigt als een malle. De energie die het kost kan jij wel anders gebruiken. Bijvoorbeeld bij het rouwproces.. sterkte!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:30

Nou als ze het zo openbaren aan andere vrienden, vind ik dat wel erg laag van ze! Waarom moeten jullie het 100 keer terugkoppelen en kunnen ze niet aan jullie vragen hoe het gaat / zeggen dat ze begrijpen dat het moeilijk is voor jullie etc.

Groot gelijk dat je je energie gaats teken in positievere dingen! Dit gezeik word je echt niet gelukkiger van en helpt weinig met het verwerken van alles.

Lodewijk91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 19:44

Ik lees al vanaf het begin mee en elke keer wil ik in een reactie typen dat ik je een ongelofelijke sterke vrouw vind. Bij deze type ik het gewoon echt een keer!

Heel veel geluk in 2016 toegewenst van mij!

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 14:27

De lucht met die vrienden is inmiddels weer geklaard. Wel zo fijn om 2016 weer met een schone lei te beginnen.

Ik voel me goed, zowel geestelijk als lichamelijk. Helaas vloei ik nog wel steeds. Iets wat me nu toch wel zorgen begint te baren, het is inmiddels 5 weken geleden. Vorige week donderdag werd het erger, dus ik dacht dat zal mijn menstruatie wel zijn. Maar we zijn weer wat dagen verder en het zet niet door. Dus we gaan morgen maar weer naar het ziekenhuis. Hopelijk is het niets en inderdaad mijn menstruatie die gewoon niet zo hevig is.We gaan het zien. Vervelend is het wel, ik wil zo graag verder...

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:29

:(:) Goed dat je het even laat checken! Naar hoor! heel veel sterkte

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:58

Sterkte meid

Hoe lang vloei je nu? Hopelijk kijken ze even goed morgen. Fijn dat je je verder ok voelt!

Bij mij is het nu na bijna 8 weken eindelijk voorbij.

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 15:43

Goed dat je het morgen even laat na kijken, lijkt me niet goed dat je nog vloeit.
Bij mij heeft het vloeien max 2 weken geduurd, daarop volgde meteen mijn eisprong en 2 weken later kwam mijn menstruatie. De ronde daarop was er niks aan de hand maar afgelopen ronde had ik vlak voor mijn eisprong weer paar dagen bloedverlies en een wat naar gevoel in mijn buik, de verloskundige zei zolang er geen koorts bij kwam kijken er niks aan de hand was.
Na mijn eisprong ook geen last meer van gehad, maar het schijnt wel normaal te zijn dat het allemaal nog wat ontregeld is.

Hier is het nu 11 weken geleden, de tijd gaat zo hard!
Met kerst werd ik weer ongesteld hoopte zo dat ik weer positief kon testen maar helaas.
Deze ronde slaan wij even over, we hebben een bruiloft gewonnen een herkansing om onze 'verpeste' bruiloft goed over te doen.
Bij de vorige bruiloft zaten er helaas nog wat kilo's te veel, een mooie kans om te zorgen dat ik nu een topfiguur heb.
Het voelt wel als een verspilde maand, maar ach het is ook maar een maandje.. Paar kilootjes minder zal ook nooit verkeerd zijn voor een nieuwe zwangerschap.

Willen jullie als het vloeien gestopt is ook weer meteen beginnen voor een wondertje?

Super dat het weer goed gaat met jullie vrienden! :)

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 17:56

Een gewonnen bruiloft??? Spill it!

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 18:24

har166 schreef:

Ja, bizar he?! :)
Ik had de actie al een paar keer op mijn tijdlijn voorbij zien komen omdat enkele kennissen/vrienden er aan mee deden, had zo iets van jammer maar ben net getrouwd.
Tot ik op een ochtend zo iets had van ach ik doe ook gewoon mee, heb daar openlijk mijn verhaal gedeeld dat onze bruiloft was tegen gevallen wij waren namelijk op een maandag ochtend getrouwd.
Tevens kon ik niet fijn op onze foto's terug kijken, fototechnisch gezien waren ze wel ok.. Sommige waren misschien niet helemaal na onze smaak bewerkt, de fotografe gooide dit ook meteen op haar eigen stijl dus daar was al niks meer aan te veranderen. Maar wat mij vooral stoorde was dat ik nog niet mijn streefgewicht behaald had, en op bijna alle foto's wordt dit goed geaccentueerd.
De missed abortion kwam ook nog eens vlak nadat wij getrouwd waren, nog een reden waarom wij niet fijn terug konden kijken op een dag wat een van de mooiste dagen in ons leven zou moeten worden.
Omdat ik al getrouwd was achte ik de kans wel erg klein, en deden ook zulke leuke stelletjes mee!
Maar toen waren wij nog geen enkele minuten in het nieuwe jaar en ontving ik bericht dat wij de winnaars waren!! Wat heb ik lopen shaken!
We mogen dit keer in een kerkje trouwen, verder weet ik dat er een trouwauto bij zit en een fotografe.
Voor de rest is het allemaal nog een beetje onbekend, maandag gaan we er naar toe om dingen door te nemen. :)

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 20:10

Michelle77 schreef:
Sterkte meid

Hoe lang vloei je nu? Hopelijk kijken ze even goed morgen. Fijn dat je je verder ok voelt!

Bij mij is het nu na bijna 8 weken eindelijk voorbij.

Het is vandaag precies 5 weken dat ik de cytotec ingebracht heb. We gaan zien morgen wat er wel of niet aan de hand is.

Fijn dat het bij jou over is. Willen jullie weer van start of doen jullie het nog even rustig aan.

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 20:14

Rudina schreef:
har166 schreef:

Ja, bizar he?! :)
Ik had de actie al een paar keer op mijn tijdlijn voorbij zien komen omdat enkele kennissen/vrienden er aan mee deden, had zo iets van jammer maar ben net getrouwd.
Tot ik op een ochtend zo iets had van ach ik doe ook gewoon mee, heb daar openlijk mijn verhaal gedeeld dat onze bruiloft was tegen gevallen wij waren namelijk op een maandag ochtend getrouwd.
Tevens kon ik niet fijn op onze foto's terug kijken, fototechnisch gezien waren ze wel ok.. Sommige waren misschien niet helemaal na onze smaak bewerkt, de fotografe gooide dit ook meteen op haar eigen stijl dus daar was al niks meer aan te veranderen. Maar wat mij vooral stoorde was dat ik nog niet mijn streefgewicht behaald had, en op bijna alle foto's wordt dit goed geaccentueerd.
De missed abortion kwam ook nog eens vlak nadat wij getrouwd waren, nog een reden waarom wij niet fijn terug konden kijken op een dag wat een van de mooiste dagen in ons leven zou moeten worden.
Omdat ik al getrouwd was achte ik de kans wel erg klein, en deden ook zulke leuke stelletjes mee!
Maar toen waren wij nog geen enkele minuten in het nieuwe jaar en ontving ik bericht dat wij de winnaars waren!! Wat heb ik lopen shaken!
We mogen dit keer in een kerkje trouwen, verder weet ik dat er een trouwauto bij zit en een fotografe.
Voor de rest is het allemaal nog een beetje onbekend, maandag gaan we er naar toe om dingen door te nemen. :)

wauw wat super leuk zeg.. en echt verdient zo te horen.

Jammer dat je weer ongesteld bent geworden. Geduld is een schone zaak he :(:). Ik weet er alles van. Wil ook graag zo snel mogelijk weer echt aan de gang

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 20:16

Wat een mooie kans Rudina, gefeliciteerd. Ik hoop dat je nu echt van je trouwdag kunt genieten.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 20:24

Succes morgen meid!

Mocht er nog iets zitten, zoals bij mij, k ben niet gecuretteerd. Maar met een nieuwe techniek, zonder verdoving en achteraf "pijnloos".

We zouden het liefst gelijk proberen, maar omdat we niet weten of er kans op herhaling is willen we het genetisch onderzoek afwachten. Helaas duurt dat nog maanden... Maar omdat we niet weten wat ze precies had, kunnen ze ook niet gericht zoeken met vlokkentest etc dus is het een te grote gok voor ons.

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 20:35

Dank jullie!

Jeetje Michelle, het lijkt mij zo naar om nog maanden te moeten wachten terwijl je eigenlijk verder wilt. :(:)
Ik snap dat jullie nu wel eerst de resultaten willen weten, dit wil je natuurlijk nooit meer mee maken.

Regallie, succes morgen! Komt helemaal goed en dan kunnen jullie ook snel weer verder! :)

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 20:38

Hakt er ook zeker in... Maar de mensen die ik spreek die dit ook hebben meegemaakt en gelijk opnieuw zwanger waren daar achteraf "spijt" van te hebben gehad. Omdat het allemaal nog niet echt verwerkt was en dus later alsnog te krijgen.

Maar ik zal on topic van ts blijven verder.

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 23:54

Michelle77 schreef:
Succes morgen meid!

Mocht er nog iets zitten, zoals bij mij, k ben niet gecuretteerd. Maar met een nieuwe techniek, zonder verdoving en achteraf "pijnloos".

We zouden het liefst gelijk proberen, maar omdat we niet weten of er kans op herhaling is willen we het genetisch onderzoek afwachten. Helaas duurt dat nog maanden... Maar omdat we niet weten wat ze precies had, kunnen ze ook niet gericht zoeken met vlokkentest etc dus is het een te grote gok voor ons.

Heel verstandig, maar wel lastige keuze denk ik. Ik hoop voor jullie dat alles goed is. Mijn duimen draaien iig.

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 15:55

Hoe is het gegaan Regallie? :)

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 15:56

Rudina schreef:
Hoe is het gegaan Regallie? :)

Zat er ook net aan te denken

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-16 21:31

We zijn eigenlijk nog niet veel verder. Er zit nog steeds vocht in mijn baarmoeder en wat weefsel, gelukkig Wel bij de uitgang zeg maar. Ze konden zien dat ik een eisprong heb gehad en daardoor heb ik waarschijnlijk iets meer gevloeid de afgelopen dagen. Ik moet nu met 3 weken ongesteld worden zo niet moet ik weer komen. Ik was/ben een speciaal geval volgens de artsen, geloof dat ik daar niet zo blij mee ben. Maar goed we wachten rustig af.

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 21:55

he bha wat naar allemaal. heel erg veel sterkte

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 22:21

Ah wat vervelend

Je blijft zo hangen op deze manier.

Hoop dat het met je menstruatie inderdaad loskomt en dan weg is