Zorgverzekering 2016: het is weer zover!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 19:49

future_vet schreef:
Relaxed schreef:
Ik vind die Jong aanvullende verzekering wel prijzig hoor, 15,75 per maand! Zou ik wel goed bekijken of je dat nodig hebt. Ik heb nu gekeken bij zelf aanvullend samenstellen en met 9 fysio en werelddekking betaal ik dan 4,70 voor aanvullend.

Is inclusief tand he ;)

Normaal betaal je voor tand al zo'n €10-12 los

Klopt, maar die heb ik niet nodig. Bij 2 controles per jaar en 1 gaatje vullen, kan dat nog steeds niet uit. Daarom geef ik aan dat je dat beter goed kan bekijken of dat wel nodig is.. ;)

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:17

Roosyes schreef:
Ik heb me hier nog nooit in verdiept. Ben ook nog nooit overgestapt, en heb het duurste pakket bij Iza gezond samen. Omdat we hier vroeger via mijn vaders werk korting kregen. Ik betaal dus 133 nog iets in de maand en dat is misschien wel erg veel, zeker omdat ik daar dit jaar weinig gebruik van heb gemaakt.

Belangrijk om gebruik van te gaan maken: steunzolen zijn me aangeraden (heb ik nog niet laten aanmeten kan ik natuurlijk nu nog gauw doen), ik draag lenzen en moet goed verzekerd zijn voor tandarts kosten. Omdat ik een nogal kostbaar gebit heb en het ook veel kost om te laten repareren :+. En ik vind het fijn om van fysio/osteopaat gebruik te kunnen maken.

Tot wanneer kan ik overstappen? En hebben jullie tips om uit te gaan zoeken wat er bij mij past?

Je kunt overstappen t/m 31 december. Ik maak om te vergelijken gewoon zelf een Excelbestand aan. Ik zit bij Anderzorg en daar kun je je eigen aanvullende zorgverzekering samenstellen. Lenzen zit er niet bij, maar je kunt je afvragen of het niet goedkoper is om deze zelf te betalen.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:18

Even iets anders: mijn moeder zei dat vanaf komend jaar de kosten in het buitenland niet of minder vergoed gaan worden. Weet iemand hier meer van?

Rinskee

Re: Zorgverzekering 2016: het is weer zover!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:44

Even stipje is mijn vakgebied ga even bij lezen vanavond, misschien kan ik nog helpen.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:52

Ik dacht dat ik er uit was.. maar nu zie ik dat t ziekenhuis in mijn woonplaats niet is gecontracteerd door VGZ voor in ieder geval de gyneacoloog, en laat ik dat nou juist wel graag willen...

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:54

Maaike wil jij mij even op de hoogte houden welke zorgverzekering jij kiest?
Ik ben in het vergelijken zo slecht en zou extra hulp goed kunnen gebruiken ;)
Binnenkort moet ik er ook even een dagje voor gaan zitten.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:54

Zal ik doen Nicolien!

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:55

:wave:

Dit jaar zit ik bij DSW. Op zich prima, maar ik zit elke keer met tandartskosten. Ze vergoeden een aantal codes wel, maar vooral veel codes niet.. Nu heb ik gekeken bij Anderzorg en ben ik toch wel benieuwd hier naar ervaringen van mensen met de tandheelkunde. Ik ben vaak bij de mondhygiëniste en er zullen wat gaatjes te vullen zijn. Als iemand ervaringen heeft ermee, vooral mensen die zelf vaak tandartskosten gehad hebben, hoor ik dat graag! Ik heb een en ander wel gelezen in dit topic.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 15:20

Zoals ik al zei: ik heb dit jaar heel wat aan mijn gebit laten doen en alles verliep helemaal prima qua codes en kosten. Dus wat tandheelkunde betreft zeker een blijvertje. En ik zou dan gaan voor "Jong" ipv de tandverzekering, of je moet een beugel oid nodig denken te hebben.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 15:27

Ik zat eerst bij cz verzekerd. Zou komend jaar 125 euro gaan betalen. Ben ip Independer gaan kijken, kon al mn eisen en wensen invullen en kwam uit dat Friesland de goedkooptse was die aan mijn eisen voldeed dus ben daar naartoe overgestapt.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 18:00

miccamaaike schreef:
Ik dacht dat ik er uit was.. maar nu zie ik dat t ziekenhuis in mijn woonplaats niet is gecontracteerd door VGZ voor in ieder geval de gyneacoloog, en laat ik dat nou juist wel graag willen...

Dan neem je vrije keuze, ik loop toevallig dit jaar heel jaar bij gynaecoloog en alles is betaald door VGZ

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 18:05

Ik ga sowieso voor een restitutieverzekring omdat je dan ook niet gecontracteerde zorg 100% krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:03

Jans schreef:
Ik ga sowieso voor een restitutieverzekring omdat je dan ook niet gecontracteerde zorg 100% krijgt.

Wel goed nakijken, want het is 100% tegen een bepaald tarief en misschien betaal je dan nog wel een deel zelf als jouw ziekenhuis duurder is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:44

Marktconform tarief ja :j maar tot nu toe ben ik eigenlijk buiten particuliere artsen (dus klinieken zoals bergmans etc) geen niet marktconforme tarieven tegengekomen. En doorgaands is er met de marktconforme tarieven wel een afspraak / contract gemaakt natuurlijk. (Alle normale en universitaire ziekenhuizen iig.)

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:47

Dees90 schreef:
Wij gaan ook shoppen.
Dochtertje van 6 moet hoortoestellen, dus moeten een verzekeraar hebben die een contract heeft met onze audicien.
Ik moet een kroon volgend jaar á 515 euro.
Mijn man heeft volgens mij nog meer tandartskosten.
Verder het liefst vrije zorg keuze.
Zitten nu bij Zilveren Kruis en mijn man bij Avero achmea, maar allebei geen contract met onze audicien. Dus overstappen! :)

Welke basis verzekering heeft je man nu bij Avero? Keuze zorg plan is vrije keuze, select zorg plan is gestuurde zorg je kan dus ook de basis verzekering omzetten.

Het is verstandig om je kinderen op de hoogste dekking mee te verzekeren.

Wat betreft vergoeding van gehoor apparaat al eens gekeken bij Delta Lloyd? In de aanvulling 'Optimaal' (zo uit mijn hoofd even) krijg je € 1.000 aanvullend gedekt, eigen risico geld niet voor een kind, 25% eigen bijdrage durf ik zo niet te zeggen.

Heb de link voor gemak even bijgevoegd, zit ook een mooi dekkings overzicht bij.

https://www.deltalloyd.nl/DLDoraZorgWEB ... n&wp=11179

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:51

Jans schreef:
Marktconform tarief ja :j maar tot nu toe ben ik eigenlijk buiten particuliere artsen (dus klinieken zoals bergmans etc) geen niet marktconforme tarieven tegengekomen. En doorgaands is er met de marktconforme tarieven wel een afspraak / contract gemaakt natuurlijk. (Alle normale en universitaire ziekenhuizen iig.)

Het zit in de kleine lettertjes bij sommige staat het door ons bepaalde marktconforme tarief (dus wat markt conform is volgens hun afspraken met zorgverleners)

Bij de betere verzekeringen (echt vrije keuze) staat
Conform markt tarief bepaald door NZA (Nederlandse zorg autoriteit).

Nu wil restitutie niet zeggen dat je alles vergoed krijgt buitensporige tarieven worden volgens mij nergens vergoed. Maar je mag wel zelf bepalen waar je naar toe gaat en dat vind ik persoonlijk wel echt heel erg belangrijk

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 10:43

Sjips!! :')

Ik bellen naar het ziekenhuis, want ik hoorde van mijn verzekeraar dat mijn anticonceptie vergoed wordt vanuit mijn aanvullende verzekering.. Had t ziekenhuis die er helemaal niet ingezet, dus ook niet gerekend!!
Halleluja, dat ik door mijn eigen risico heen ben, anders was dit een 300 euro grapje en dan was ik niet echt blij geweest.. :')

Ik stap over naar Unive, dat scheelt mij 16 euro in de maand :oo
Maar dan ga ik van aanvullende (budget) naar alleen basis.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 10:43

Ook ik mag weer gaan zoeken aangezien overstappen altijd goedkoper is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 21:25

Ik ben van plan om over te stappen naar Univé. 96 per maand inclusief 250 euro vergoed voor alternatieve geneeswijzen.
Is Univé een fijne verzekeraar?

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 22:56

Nancy, aanvullend heb je sowieso geen eigen risico dus snap niet helemaal wat je nu bedoelt eigenlijk?

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 15:21

Ik ben overgestapt naar Menzis met een collectiviteitskorting. Hier wordt anticonceptie 100% vergoed, 80% van de alternatieve geneeswijze met een max van 400euro. Geneesmiddelen met een eigen bijdrage worden vergoed (de eigen bijdrage wordt vergoed tot max 100 euro). Ik ga hier wel voordeel mee halen denk ik. En anders zien we het jaar erop wel weer. Heb trouwens wel een restitutie polis.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 15:55

miccamaaike schreef:
Nancy, aanvullend heb je sowieso geen eigen risico dus snap niet helemaal wat je nu bedoelt eigenlijk?

Tot een bepaald bedrag per jaar toch?

Hoe dan ook, ik ben door mijn eigen risico heen en ik ben beperkt aanvullend verzekerd, dus gelukkig komt die rekening niet naar mij..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 16:21

Anticonceptiva wordt tot een maximaal bedrag vergoed op jaarbasis en daar vallen ringen en spiraaltjes ook onder.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 16:42

Bij de menzis gelukkig niet, dat wordt 100% vergoed. Dus ook de ring.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 16:47

Bij het ZK wordt ook 100% vergoed, volgens mij in alle aanvullende pakketten.