Trailrunning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Djilna

Re: Trailrunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 16:46

Oh en plus ik ben pas afgelopen januari begonnen. Dus niet een heel ervaren loper. Denk dat ik op de weg best net onder de 6min/km uit kan komen (dus iets harder dan 10km/h), maar op de trails zal het gewoon heel erg van de hoogtemeters en ondergrond afhangen. Op mulle duinpannen gaat het toch langzamer dan op stevige bosgrond :D

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 16:47

ik zit meestal op 8-9 min per kilometer, dus ook ik ben langzaam, maar ikb en aan het genieten!
ik heb het idee van snel zijn allang de prullenbak ingegooid. ben sneller dan iedereen die op de bank zit

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 16:48

Helemaal waar EW :j

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 17:00

EW en ik doen aan tralalatrailen. Dat is de beste vorm van trailen EVER! *\o/* :')

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 17:04

:)) Ik ga ook gerust foto's maken onderweg. Of even genieten op een mooi punt. Dat is het fijne van trailen, het hoeft allemaal niet snel :)

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 17:17

Ik ook hoor, maak bij eigenlijk elke run in ieder geval twee foto's en soms ook een filmpje. Lekker genieten er van. En inderdaad zeker EW, 'it doesn't matter how slow you go, as long as you don't stop' :)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 17:41

Afbeelding
Zo is t t allergezelligst

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 17:43

Tralalatrailen met Hummel en Chels! Dat is zeker het allerleukste!

Soez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 18:08

EmptyWords schreef:
ik zit meestal op 8-9 min per kilometer, dus ook ik ben langzaam, maar ikb en aan het genieten!
ik heb het idee van snel zijn allang de prullenbak ingegooid. ben sneller dan iedereen die op de bank zit

Dat idd!

Ik had als doel wel om op de weg de 10km onder het uur te lopen (check), maar trails zijn zooooveel leuker om te lopen. Idd genieten van alles om je heen. Toch ook zonde om te betalen om over een route te racen en niets te zien :')

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 18:32

Precies buuf! Je moet je geld er wel n beetje uit halen hoor

Soez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 18:34

EmptyWords schreef:

:)F :')

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 18:52

Soez schreef:
EmptyWords schreef:

:)F :')

Hey!! Daar heb je Buuf!!

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-16 21:44

Op de weg ren (of rende) ik 13.3 km/h op 5 km tot 11 km/h op de halve marathon. Met de trails loop ik 8,5 km/h ;) op de 26 km met 600 hm. Dus dat is wel even een verschilletje ;)
Op de weg bij de kortere afstanden liep ik soms best vooraan mee maar bij de trails altijd zo op 2/3e van de vrouwen. Maar omdat er veel meer mannen meedoen loop je in t hele veld wel veel meer achteraan.
Maar ik geniet ervan en dat is t belangrijkste :)

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 23:07

Wat 'n gezelligheid hier zeg :D
Vandaag helemaal naar 't winkelcentrum gereden want ik had eindelijk besloten nieuwe hardloopschoenen te kopen. Blijkt de 'sportwinkel' helemaal geen echte sport-dingen te verkopen maar gewoon apparel en andere casual dingen van Adidas, Nike etc. Lekker dan -O-

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 23:50

Nou dat was een domper!
En nu? Zag dat www.wiggle.co.uk veel online spul heeft. Ik heb laatst bij wiggle.nl wat besteld en zag dat ze regelmatig leuke aanbiedingen hebben. Nu ook de Salomon Speedcross.

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 10:08

Fleury schreef:
Op de weg ren (of rende) ik 13.3 km/h op 5 km tot 11 km/h op de halve marathon. Met de trails loop ik 8,5 km/h ;) op de 26 km met 600 hm. Dus dat is wel even een verschilletje ;)
Op de weg bij de kortere afstanden liep ik soms best vooraan mee maar bij de trails altijd zo op 2/3e van de vrouwen. Maar omdat er veel meer mannen meedoen loop je in t hele veld wel veel meer achteraan.
Maar ik geniet ervan en dat is t belangrijkste :)

Netjes hoor!!

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 11:18

Ja voelde me d'r ook best wel rot over. :')
Er zit hier in de buurt nog 'n sportwinkel waar ze wél gewoon echte hardloopschoenen verkopen, maar die winkel vind ik erg duur. Maargoed, misschien hebben ze daar wel wat in de uitverkoop oid. Vanavond eerst maar lekker de heuvels in met m'n goeie schoenen :D

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 12:02

Maar online kopen wil je niet? Of zoek je andere schoenen dan je had?

Brr sinds een uur zijn ineens de zenuwen wakker geworden :') Krijg ik de route in mijn gps horloge geladen, hoe is de route eigenlijk uitgezet (kan ik nergens vinden nl), enz.

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 13:29

Ik ga altijd naar een professionele hardloop winkel, zij maken een filmpje van hoe je loopt en kijken naar hoe je beweegt. Afhankelijk daarvan zoeken ze een schoen die bij je past, neutraal of met meer of minder correctie, smaller, breder.... enz. Heb zelf ondervonden dat het echt scheelt! eerder kocht ik ook gewoon een paar in de sportwinkel. Ze hebben uiteraard verschillende prijsklassen en voor de service betaal je niets.....

Nou ja, ik weet natuurlijk niet of dezelfde schoen online niet voordelig is.....

Ik ben super blij met mijn asics een paar "gewone" loop schoenen en een paard voor trail/obstacel. De loop schoenen hebben me 130 euro gekost, best veel, maar het loopt fijn!

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 13:30

Djilna schreef:
Maar online kopen wil je niet? Of zoek je andere schoenen dan je had?

Brr sinds een uur zijn ineens de zenuwen wakker geworden :') Krijg ik de route in mijn gps horloge geladen, hoe is de route eigenlijk uitgezet (kan ik nergens vinden nl), enz.

Rust kan je redden..... vervelend wanneer dingen dan juist niet werken! Ik kan je helaas niet helpen totaal geen verstand van!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 16:18

Oh nee geeft niets hoor, komt goed :D

Bij gewone schoenen voor op de weg laat ik ze inderdaad aanmeten. Bij trailschoenen ga ik wel passen, maar heb in mijn wegschoenen wel anti-pronatie en in mijn beide trailschoenen niet. Je loopt toch over ongelijk terrein dus dan heb je daar veel minder last van. Heb beide trailschoenen gepast/uitgeprobeerd voor ik ze kocht. Maar als je eenzelfde type gaat halen zou ik gewoon online zoeken naar aanbiedingen :D

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-16 22:03

Djilna, hoe is het gisteren gegaan? Lekker gelopen?

Ik heb ervan genoten! Prachtige natuur, heerlijk pittige klimmetjes, een mooie tocht en goed georganiseerd. Heb samen gelopen met een vriendin dus ook nog erg gezellig. We zijn 2,5 uur bezig geweest over 20 km, een record aan langzaamheid dus met 8 km/h maar de allersnelste vrouw had ook maar net boven de 10 km/h dus dat zegt wel dat het een zwaar parcours was :D.

Maar heb echt genoten :) Nu bezig met nieuwe uitdagende plannen maken ;)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 22:20

Ja was heel geslaagd! Vond het super.
Het was vooral zwaar doordat het ook nog eens zo warm en benauwd was. Ik heb de 10,98km die mijn gps aangaf (en die van vele anderen) in 1:29:18 afgelegd. Kleine 7,4km/h. Officieel staat hij op 10km en dan kom je op 6,7km/h uit :+ Maar goed, verder super tevreden.
Had na de finish ook een zee aan energie haha.

Was bijna geneigd me gelijk voor de Veluwezoomtrail in te schrijven 18 juni ipv braaf te wachten tot de Bergrace Lunteren 3 juli Maar 15km over 2 weken is toch iets te voortvarend denk ik.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 10:10

De trap :D
Afbeelding
Afbeelding

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 10:16

Bikkels Djilna & Fleury!