CrossFit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 21:42

babe schreef:
Leuke WOD's hierboven!

Net terug en ik heb deze gedaan:
A. Duo WOD – 10′AMRAP of:
100 meter Partner Carry
20 Ground to Overhead 50/30 kg
10 Burpees

B. 3 RFT of:
15 meter Handstand Walk
30 Sit Ups
30 Double Unders
15 Pull Ups
In 14 minuten gehaald

Zo'n hekel aan partner carry :')

Heftig :P Haha ik ook. Ik vind het zelf ook naar om gedragen te worden :')

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 10:51

Ik kom graag mee kletsen en meelezen. :)

Dinsdag heb ik een proefles gehad, gelijk met de groep meegedaan, wel aangepast en ik ben echt razend enthousiast! Zelfs nu ik al 2 dagen amper kan lopen. :')
Wilde vanavond beginnen om de technieken te gaan leren, maar die heb ik verplaatst naar dinsdag omdat ik denk dat ik dan helemaal niet meer kan voorbewegen. :))

Ik ben er wel direct achter gekomen dat ik nul kracht in mijn armen heb, dat terwijl ik dacht dat dat wel mee viel.

secricible

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 11:44

superleuk Rienn! Welkom!
En gewoon langzaamaan mee gaan doen. En ontdekken waar je zwaktes liggen herken ik heel erg. Ik was voor CF al best wel heel lekker bezig met sporten dus dacht "dat doe ik wel even" aiii.... dat viel tegen :o

Gisteren met een groepje meiden getraind die ik niet kende en allemaal nog vrij aan het begin stonden dus die keken vol bewondering hoe ik met 35kg bezig was en lieten dat openlijk merken. En dan realiseer je je ineens dat je zelf anderhalf jaar geleden ook met een lege stang nog stond te trainen. Was een goed moment voor bewustwording.
Een van die meiden was een half jaar geleden met haar vriend mee geweest om te komen kijken en had mij daarbij blijkbaar gezien dus vroeg ook nog of ik nou zoveel afgevallen was sindsdien. Was ook wel heel erg leuk, goede opstekers haha *\o/*

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 10:33

Gisteren een ietsje minder zware training gehad. We begonnen met een 500 m run, die viel me behoorlijk zwaar :( . Daarna PVC Passtrough 5 x, vervolgens de PVC Game(door m'n enkel gegaan.. oeps) waarbij de straf 5 burpees was(poeh!). Daarna 5 inchworms en toen begonnen we met een WOD. Die WOD bestond uit 10 straight pullups, 20 ellebow to knees, 250 m roeien, shoulder activate & 20 boxsteps. Best zwaar, maar gelukkig iets minder last van spierpijn in tegenstelling tot de vorige keer! Volgende week donderdag m'n laatste 'proef'les en dan mijn beslissing maken of door wil gaan! (ik denk het stiekem wel.. :o )

Leuk Rienn! Welkom :)
Secricible: Lekker hoor! Ja zoiets voelt heel goed!

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 13:48

Bij de WOD hoorde ook nog 20 burpees, almost forgot :p. Die vielen 't zwaarste eigenlijk!!

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 11:08

secricible, zo sta ik ook naar de andere te kijken en hopend dat ik dat ook ooit zou kunnen. :D
Zal je vast goed hebben gedaan zo'n compliment. :)

Ik heb afgelopen dinsdag mijn eerste on ramp les gehad, de spierpijn was wel aanwezig, maar was een stuk sneller weg. Wilde graag donderdag mijn tweede on ramp les volgen, maar helaas zat deze vol.

Wat ik moeilijk blijf vinden zijn de burpees, wie dat ooit verzonnen heeft. En de box jump, ik dacht dat is een makkie, heb behoorlijk wat kracht in mijn benen, tot het zo ver was en ik niet wist hoe ik daar op moest komen. Het lukte me makkelijk, maar op de een of andere manier vond ik het eng?

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 09:05

Hoi hoi, ik kom hier ook even binnen vallen. Ik heb info gaan vragen bij de crossfit in de buurt. Ik zou er graag willen starten om in het begin af te vallen, maar later ook wat power en fysiek bij te krijgen. Ik geen idee wat ik er van moet verwachten. Ik heb overgewicht, maar men conditie is niet al te slecht (1h per week spinning, 2h per week koersfiets) maar ik weet niet wat ik van crossfit moet verwachten. Ik hoop dat ik alvast toch snel mag langsgaan haha :x

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 09:32

Leuk The_Cat!
Wat je kan verwachten... spierpijn. :')

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 09:35

Haha ja dat dacht ik ook al. Ik dacht om 2x in de week te gaan, dan hebben ze basics for beginners, en dat zijn net dagen die me goed uitkomen. Maar eerst nog het overleg met de verantwoordelijke enzo :) ik ben wel benieuwd. het ziet er alvast leuk uit :p

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 10:03

Klinkt als een goed plan, die 2x in de week basics.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 10:34

Gewoon lekker gaan proberen. Crossfit is voor iedereen, hoe goed (of hoe slecht) je fysiek en conditie ook zijn. Gewoon proberen!

Ik heb gisteren Helen gedaan (3RFT 400m rennen, 21kb swings 16kg en 12 pull ups, wel jumping voor mij). Viel me eigenlijk best mee. Wel heel benieuwd ,heb voor het eerst weer gerend met mijn knieblessure, of ik dat vandaag ga voelen. Hoop van niet, dan kan ik weer eens vaker kleine stukjes rennen tijdens WODS ipv altijd dat stomme rotroeiapparaat....

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 10:38

secricible schreef:
Gewoon lekker gaan proberen. Crossfit is voor iedereen, hoe goed (of hoe slecht) je fysiek en conditie ook zijn. Gewoon proberen!

Ja ben ik ook van plan, maar er is gevraagd of ik voor de eerste keer zeker een afspraak kon maken voor begeleiding, ik heb nog nooit fitness gedaan of crossfit dus begeleiding zal zeker geen kwaad kunnen :p

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 10:42

begeleiding is sowieso goed! Als het goed is is er altijd begeleiding tijdens de crossfit! Zo niet zit je niet bij een goede box...

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 11:14

secricible schreef:
begeleiding is sowieso goed! Als het goed is is er altijd begeleiding tijdens de crossfit! Zo niet zit je niet bij een goede box...

Nog enige tips waar ik op moet letten als ik ga kijken? deftig materiaal enzo denk ik niet?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 11:56

Materiaal doet er niet zo toe, crossfit is redelijk spartaans dus geen apparaten (behalve roeiers) en vaak geen fancy equipment. Belangrijkste is goede begeleiding (letten ze op jou als beginner, krijg je extra aandacht, enz), veiligheid (zowel in de begeleiding, maar ook in materialen, gebruiken ze bijvoorbeeld klemmen op gewichten vast te zetten bij cleans e.d.). Verder vind ik sfeer heel belangrijk en uitstraling van een box zegt me ook wel heel veel. Als ik in een slecht onderhouden box kom heb ik daar geen goed gevoel bij (wat niks zegt over hoe nieuw de materialen zijn, maar wel hoe alles onderhouden is, toiletten die goor zijn enz. Gewoon aandacht voor de plek).

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 20:50

Ik heb vandaag Grace gedaan in 6.50, Rx dus met 40kg *\o/* *\o/*
En mijn 3RM verbeterd naar 55kg. *stuiter* superblij, knie ook niet gevoeld *\o/* *\o/*

Jackyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 20:53

Secrible, hoe grappig ik heb vandaag ook Grace gedaan met 35kg. Mijn tijd was 6,55. Bij ons was t nu echt van probeer elke minuut 4 te maken en dan vanaf minuut 4 /5 te versnellen. Je hebt een goede tijd neergezet met dat gewicht!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 06:01

Advies bij ons was gewoon gaan, geen setjes maken maar constant door en alleen te stoppen vlak voor falen. Ik heb voor mezelf meer jullie tactiek gekozen, wilde er iedere minuut 6 doen. Dat werden er uiteindelijk 5 per minuut en ergens ben ik ook nog wel tijd verloren omdat ik niet meer kon haha dus moest langer rusten.
Afgelopen maandag 1RM gezocht van strict press, push press en push jerk en kwam niet over de 45kg heen maar weet nu zeker dat ik dat moet kunnen.
Overigens echt giga spierpijn, nu al haha. Zowel in benen van frontsquat als schouders.

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 21:22

*zwaait* ik heb even 3 weken boktvrij genomen tijdens mijn vakantie :+

Inmiddels mijn laatste dag vakantie en ik dacht ik ga eens even in alle rust alles bijlezen :) .

Mijn liesblessure is gelukkig helemaal over en ik ben nu 2,5 week bezig met de WOD en het bevalt heel erg goed!! Ik merk dat mijn conditie met vreselijk grote sprongen vooruit gaat.

Afgelopen vrijdag hadden we een benchmark work out -flithy fifty- :+
*50 boxjumps
*50 jumping pull-ups
*50 KB swings (russian)
*50 walking lunge steps
*50 knees to elbow
*50 push press
*50 hip extensions (back)
*50 wall balls
*50 burpees
*50 dubble unders

Uiteraard ben ik nog niet zo ver dat ik RX kan doen, dus heb ik wel moeten scalen. Ik zag er als een berg tegenop maar toen ik eenmaal begonnen was ging ik als een trein. Alleen de WallBalls was mijn breekpunt, het ging echt vreselijk.............Mijn benen zijn echt erger dan pudding 8)7 Maar desondanks onwijs trots dat ik makkelijk (buiten de WB's) mee kon komen met de dames die al een aantal maanden bezig zijn +:)+ -> time *33:52* Een mede sporter kon niet meer, ze had echt haar breekpunt bereikt en ik had onwijs met haar te doen, toen heb ik samen met haar nog 25 burpees gedaan en 50 dubble unders (scaled 150 singles).

Afbeelding
*De Powerladies van Crossfit Heerlen na de Filthy Fifty work out* ik ben de tweede van links

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 21:32

Ik wist niet dat er een crossfit topic was. Zie het voor het eerst nu.
Sinds vorige jaar september meld ik mij twee a drie keer per week in de box.
Er zijn nog genoeg oefeningen die ik niet kan uitvoeren, maar het gaat wel telkens beter *\o/*

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 07:41

Morgen men introductiedag en men eerste les al! ik ben benieuwd :p

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 07:55

Hooi, MuSli!

The_Cat, spannend!

Ik mag vanavond weer.
Afgelopen maandag weer voor het eerst wallballs gedaan sinds december ivm knieblessure. Kreeg ik er meteen 200, pfff.... Ik ben er echt heel slecht in, dus lang over gedaan.
Moest ook Toes2Bar doen in de WOD en had mezelf voorgenomen de eerste 5 van iedere set te proberen, heb uiteindelijk 1 volledige rep gedaan en paar twijfeltjes en de rest kwam ik echt nog niet hoog genoeg. Maar wel blij met mijn allereerste rep :D

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 09:24

Goed bezig! Ik kan ook precies 1 T2B :')
Hoop toch dat daar ooit wat verbetering in komt.
Vanavond mag ik weer, ben benieuwd naar de wod van vandaag.

Heb nog redelijk spierpijn in mijn benen/rug van de deadlifts en squats van maandag -O-

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 09:50

Goed hoor 1REP....... Zover ben ik nog helemaal niet :+ Maar ik merk na 3 weken Crossfit (en op mn eten letten!) toch al behoorlijke veranderingen in mn lichaam. Ik merk echt dat ik sterker word en ik voel me een stuk strakker in m'n vel.

Ohja mn nieuwe broeken zakken (nu al) van mn kont :D +:)+ :=

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 08:26

Sooo, wat was dat :D Ik voel me overreden vandaag, vooral over men benen :') leg day it was :')
Het was wel superfijn, ben ana het denken om terug te gaan volgende week en 'echt' te starten. Maar ik betwijfel of ik morgen al meteen ga terug gaan, men benen zitten echt compleet in de soep haha :')