Quellian schreef:Cowboy55, dat klopt. Mijn vriend vindt het vooral belangrijk dat er iets aan eten in gaat, ik ben daar wat koppiger in. Het een maakt het ander niet slecht, maar we zitten gewoon niet op 1 lijn (en zo'n lekker ding van 5 jaar loopt stralend weg).
elenaMM77, dát is dus ook de vraag die wij ons stellen. Hij drinkt veel melk (weigert rauwe melk van de boer, wil enkel melk uit de supermarkt, hetzelfde geldt voor sap, hij wil niets zelfgemaakts, terwijl ik juist probeer zoveel mogelijk natuurlijk te eten) en hij krijgt dagelijks multivitaminen. Zijn vader is bijna 2 meter, maar de kleine man is een kop kleiner dan zijn vriendje die een maand na hem jarig is en toch niet zo'n lange vader heeft (ik ben een uk, hij zal allicht ook wat van mij hebben).
MarjanB, met buikpijn na het -niet- eten, bedoelt hij de maagkrampen van de honger mee.
anneliesdj, er zijn geen dingen waar we tegenaan lopen. Hij slaapt goed met melatonine, krijgt hij nu sinds een jaar. Verder is het een actief en vrolijk mannetje, enorm makkelijk in de omgang, niet brutaal, heel sociaal en lief.
robert45, hij lust broccoli, aardappel, tuinerwten, ei, filet americain, melk, patatjes en soms fruit (het wordt steeds minder dat hij lust). Tot vorige week bijvoorbeeld at hij nog met liefde meloen, nu gruwelt hij ervan en beweert dat hij het nooit heeft gelust en beweert soms ook dat hij het eerder niet heeft gegeten. Dat hij 3 maanden geleden een hapje pompoen heeft gegeten mag wat hem betreft nog steeds in de krant, iedereen moet horen dat hij 1 blokje pompoen heeft gegeten, want ja 'daar groei ik van!'. Hij weet heel goed waar hij wel en niet van groeit, we kletsen regelmatig op bed nog even over waar je wel groot van wordt en waarvan niet. Theoretisch gezien weet hij het heel goed.
Wat is veel melk? 2 bekers een liter per dag? Wanneer drinkt hij dat? Melk vult nogal namelijk, als hij vlak voor het eten een beker melk drinkt kan er geen eten meer bij. Helemaal niet als hin toch al een kleins eter is, dan past er niet zoveel in zijn maagje.
Waarom moet hij van jou warm eten? Omdat het zo hoort? Hoe ben je daar zelf in opgevoed?
Waarom krijgt hij melatonine? Omdat hij niet kan slapen van de honger?
Mag hij wel altijd een toetje eten na het eten of moet hij dat "verdienen"?
Hoe is het met zijn keelamandelen? Als die opgezet/ontstoken zijn past er haast geen eten langs. Daar kunnen kinderen ook slecht van gaan eten.
Maar als het een machtstrijd is, ga je die verliezen.
Meer tips/adviezen kun je ook vinden op http://www.ouders.nl