Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Gillbo schreef:Even keihard maar een verslaving houd je je hele leven.Helemaal overwinnen doe je het nooit.
Wees altijd waakzaam op wat jou triggert om naar die verslaving te grijpen of dat er niet perongeluk een verslaving insluipt
Renee1991 schreef:Gillbo schreef:Even keihard maar een verslaving houd je je hele leven.Helemaal overwinnen doe je het nooit.
Wees altijd waakzaam op wat jou triggert om naar die verslaving te grijpen of dat er niet perongeluk een verslaving insluipt
Ik ken toch zat mensen die een pakje per dag rookten en nu misselijk worden bij de gedachte aan een sigaret
Renee1991 schreef:Gillbo schreef:Even keihard maar een verslaving houd je je hele leven.Helemaal overwinnen doe je het nooit.
Ik ken toch zat mensen die een pakje per dag rookten en nu misselijk worden bij de gedachte aan een sigaret
Gillbo schreef:Even keihard maar een verslaving houd je je hele leven.Helemaal overwinnen doe je het nooit.
Gillbo schreef:Helaas geen onzin, het is wetenschappelijk bewezen zelfs.
Dat wil niet zeggen dat het gevoel heel ver naar de achtergrond kan verdwijnen maar een verslavingsgevoeligheid is wel iets wat wel degelijk in je kan zitten
_Nelleke_ schreef:Gillbo schreef:Even keihard maar een verslaving houd je je hele leven.Helemaal overwinnen doe je het nooit.
Neehoor, als ex-roker weet ik dat dit bovenstaande helemaal nergens op slaat en dit soort uitspraken juist mensen die een verslaving hebben op de gedachten worden gezet dat het een levenslange strijd gaat zijn. Is niets van waar. Het is juist een opluchting als je er vanaf bent.
En nee, ik heb nadat ik gestopt ben een hele hoop oliebol voor m'n kiezen gehad maar nooit de neiging of het gevoel gehad om weer in een (andere) verslaving te rollen. Niet in alcohol, suiker, eten of roken. Helemaal niks.
Dus denk voortaan even na voordat je onzin gaat rondbazuinen die het mensen met een verslaving alleen maar moeilijker maakt om te stoppen.