Stamceldonor

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Abercrombie

Re: Stamceldonor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 10:25

Ok duidelijk. Hoop voor deze persoon dat het allemaal aanslaat. Is toch prachtig dat het allemaal kan op die manier mensen redden.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 19:54

Ik krijg niet zomaar wat te horen.
Ik mag zelf na een half jaar bellen. Eigen keus van de donor.

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 20:03

Ik heb mijzelf aangemeld na aanleiding van een ander topic op bokt. Dus ben nu stamel donor. Als ik overlijd mogen ze ook al mijn organen pakken.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 16:27

Ik kreeg maandag een mailtje dat ze bericht hadden van het laboratorium dat uit mijn wangslijmvlies mijn weefseltypering niet te bepalen is. Dat heb ik echt in mei/juni al opgestuurd.. :Y)
Weet natuurlijk niet hoe lang die onderzoeken in het lab duren maar toch aardig lang geduurd.

Heb mijn adres maar opnieuw gestuurd en aangegeven dat ik ook wel naar een ziekenhuis wil komen om het af te laten nemen voor beter resultaat..

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 17:09

Wat ontzettend mooi dat je dit doet TS! En ook zo goed van de rest die zich heeft aangemeld. Ik ga me registreren als donor, ze mogen bijna alles hebben. Bloeddonor / stamceldonor lijkt me heel erg mooi, maar ik heb zo'n enorme angst voor naalden dat ik het niet aandurf. Bloedprikken is voor mij al een mega berg waar ik overheen moet en echt zit te huilen als een klein kind. :P

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 00:37

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-16 21:30

Ik heb gisteren een brief ontvangen van de mevrouw aan wie ik mijn stamcellen gedoneerd heb.

Zo bijzonder, was echt een kippenvel moment.

Het gaat heel goed met haar. Zo fijn om te horen!

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 21:35

Stal_Fiore schreef:
Ik heb gisteren een brief ontvangen van de mevrouw aan wie ik mijn stamcellen gedoneerd heb.

Wat gaaf! Ik heb vorige week toevallig ook m'n DNA op de post gedaan.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-16 21:37

kimmysan schreef:
Wat gaaf! Ik heb vorige week toevallig ook m'n DNA op de post gedaan.

Wat goed van je! Hopen dat er snel een match is.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 21:46

Stal_Fiore schreef:

Fantastisch!

Ik ben sinds dit topic ging lopen ook stamceldonor geworden. Heb alleen sinds het opsturen nog niks er van vernomen, is dat normaal?

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 21:51

troi schreef:
Stal_Fiore schreef:

Fantastisch!

Ik ben sinds dit topic ging lopen ook stamceldonor geworden. Heb alleen sinds het opsturen nog niks er van vernomen, is dat normaal?

Ik ben zelf ook stamceldonor, maar ben nog nooit opgeroepen.

Ik kreeg heel netjes een mail dat mijn typering was gelukt! Dus denk nog eventjes geduld.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 21:53

Wat Super zeg!!

@Sannens, de kans dat je als donor wordt opgeroepen is zeer klein. Wel Super dat je donor bent. Hoe meer mensen, des te groter de kans dat er een match voor iemand tussen zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 21:59

troi schreef:
Stal_Fiore schreef:

Fantastisch!

Hm, ik heb destijds (binnen een paar dagen) een bevestigingsmail van ze ontvangen met o.a. een registratienummer en sindsdien af en toe een digitale nieuwsbrief. Misschien toch even checken of ze het ontvangen hebben? Europdonor Nijmegen en Leiden zijn trouwens nu gefuseerd; de stichting heet nu Matchis :)

Kan me voorstellen dat dat kippenvel gaf, Stal_Fiore! Je hebt echt het verschil voor iemand kunnen maken, dat is wel heel bijzonder.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-16 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 22:00

ievie schreef:
Wat Super zeg!!

@Sannens, de kans dat je als donor wordt opgeroepen is zeer klein. Wel Super dat je donor bent. Hoe meer mensen, des te groter de kans dat er een match voor iemand tussen zit.

Ja daarom! Mijn gegevens liggen daar, dus als ze me nodig hebben dan hoor ik het wel!

Ik geef ook elke paar weken plasma en als ik overlijd mogen ze mijn lichaam van haar organen ontdoen. :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 22:11

Ik ben ook geregistreerd als stamceldonor. Nog niet opgeroepen, maar de kans om op deze manier een leven te redden moet je niet laten liggen vind.

Wat fijn dat het goed gaat met degene aan wie jij je stamcellen gedoneerd hebt TS!!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 22:49

Mooi dat t goed met haar gaat. Kan me voorstellen dat t echt een kippenvel moment was!

Zou ook heel erg graag bloed/stamcel donor willen zijn, omdat ik maar al te goed weet wat een zege het is om gezond te zijn en dat t helemaal niet zo vanzelfsprekend is. Ik mag alleen geen stamcellen of bloed meer doneren helaas.

Veel mensen hebben zijn/haar leven te danken aan donoren.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 09:05

Heb mij toen aangemeld. Maar ben helaas na de zwangerschap qua BMI niet meer geschikt als donor.

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 09:16

Ikzelf ben bloeddonor en heb de mogelijkheden voor stamceldonatie ook bekeken. Ikzelf kwam helaas niet in aanmerking omdat ik Colitis heb. Wel onwijs fijn om te lezen dat er zoveel mensen stamceldonor geworden zijn door topics hier!

En ts, heel fijn om te horen dat je donatie zoveel goeds gedaan heeft voor de ontvanger! Altijd fijn zo'n succesverhaal. Want feit blijft, het is en blijft een kans proces of de behandeling bij de ontvanger goed gaat.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 13:25

Abercrombie schreef:
Heb mij toen aangemeld. Maar ben helaas na de zwangerschap qua BMI niet meer geschikt als donor.

Weet jij vanaf welk BMI het niet meer mag? (mag ook per pb natuurlijk).

Ik heb mij vorig jaar laten registreren. Ook naar aanleiding van dit topic.

TS, fijn dat het goed gaat met jou en met de ontvanger!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 13:34

Stal_Fiore schreef:

Wauw... zelfs ik krijg hier kippenvel van.

Heb met bewondering je topic doorgenomen! Het is niet zomaar wat zeg.
Schrok er best van, aan wat voor een voorbereiding er nog aan vooraf ging :)

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 14:29

Neee weet ik niet maar dat staat vast ergens op de site MarliesV

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 14:34

Ik heb me al 2 keer opgegeven maar krijg maar geen bevestiging weet iemand met wel mail adres dat verstuurd wordt heb geen zin om mijn hele spam lijst weer te activeren.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 14:49

Ik vond dit altijd eng klinken, ben wel orgaandonor. Heb mij nu na wat inlezen ook aangemeld.

Ik vind het altijd vrij egoistisch om niet te geven maar wel willen krijgen als het nodig mocht zijn. Daarom wil ik helpen waar kan. Ben doodsbang voor naalden maar als ik er iemand mee kan redden dan zet ik mijn eigen gevoel en emoties aan de kant daarvoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 14:53

butengeweun schreef:
Ik heb me al 2 keer opgegeven maar krijg maar geen bevestiging weet iemand met wel mail adres dat verstuurd wordt heb geen zin om mijn hele spam lijst weer te activeren.

Ik destijds met donor.registration@europdonor.nl maar ik weet niet wat ze sinds de fusie gebruiken. Anders even bellen? :)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 14:56

Ik ben wel orgaandonor (op mijn hoornvliezen en huid na) maar alles waar naalden bij komt kijken daar pas ik voor.
Ik vind het wel heel mooi dat je het doet! Respect.
Je red er waarschijnlijk een leven mee en dat maakt jou een held:)
Ik begrijp dat de procedure voor stamceldonatie anders is. Die was jaren geleden nog met een flinke naald in je beenmerg om die celletjes eruit te slurpen, maar dat is nu dus anders! Fijn, en minder pijnlijk lijkt me. Voor mij niet minder eng(naalden) maar ik wens je veel sterkte