Hoe vaak haar wassen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 20:53

AmoorM schreef:
Maar wassen jullie het zo weinig omdat het niet goed is voor het haar of omdat je haar er mooier van wordt? Ik bedoel sommigen zeggen dat ze het de laatste dag vast moeten maken omdat het echt niet meer zit. Maar wat heeft het dan voor toegevoegde waarde? Als mijn haar beter gaat zitten door het juist meer te wassen, zou ik dat doen. Anders om het zelfde. Het moet wel echt een toegevoegde waarde hebben. Sorry een beetje lastig uitleggen. :+

Beide :) Het is beter voor mijn haar, de portemonnee en er gaat minder troep door mijn doucheputje. En is het ook nog eens minder moeite, omdat ik niet zo vaak bezig hoef te zijn met mijn haar omdat het nauwelijks nog vet wordt. Daarbij zit mijn haar zonder veel gebruik van shampoo beter. Door shampoo wordt mijn haar futloos en slap. :D

Zeer veel toegevoegde waarde voor mij dus!

OneAndOnlyx

Re: Hoe vaak haar wassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 20:56

Ik was mijn haar om de dag. Als ik dat niet doe lijkt mijn haar net een dweil zo vet. Ik ben gestopt met Andrélon want mijn kapper zei 'Jeetje, wat is jouw haar droog! Ik kan het bijna niet verven zo droog' toen ik het 's ochtends had gewassen en daarna naar de kapper ging. Ik was het nu met Guhl shampoo en heb geen hele droge lokken meer na het douchen.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 20:59

als ik werk douche ik elke dag. ik gebruik niet elke dag de shampoo vaak om de dag, het word wel gewoon nat onder de douche. antiklit vaak bij de punten dagelijks.

ik moet er niet aan denken het 2 keer in de week te doen in mijn geval.. altijd wel modder stro ect der door en zomers als het warm is.. zeker niet.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 21:06

Je haar vastmaken helpt erg goed bij een 'vies beroep'. Ik werkte tot voor kort namelijk als automonteur. Mijn haar ging gewoon standaard in een knot en dan viel het mee met de viezigheid, destijds waste ik het twee keer per week.

Anthemis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 21:18

Ik probeer het 2x in de week te doen, maar soms komt het net even onhandig uit en is het 3x in de week.
Soms heb ik ook gewoon zin om mijn haar te wassen, moet dan wel even streng zijn tegen mezelf, want ik merk dat als ik het vaak was in een week mijn huid dat niet heel prettig vind.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 22:09

AmoorM schreef:
Maar wassen jullie het zo weinig omdat het niet goed is voor het haar of omdat je haar er mooier van wordt? Ik bedoel sommigen zeggen dat ze het de laatste dag vast moeten maken omdat het echt niet meer zit. Maar wat heeft het dan voor toegevoegde waarde? Als mijn haar beter gaat zitten door het juist meer te wassen, zou ik dat doen. Anders om het zelfde. Het moet wel echt een toegevoegde waarde hebben. Sorry een beetje lastig uitleggen. :+

Omdat het ten eerste gewoon veel beter is voor je haar. Dat 'no poo' (of hoe het ook heet :+ ) waarbij je je haar helemaal niet wast schijnt ook onwijs goed te zijn, zoek het maar eens op. Ik denk niet dat ik het aankan om het helemaal niet meer te wassen, maar het schijnt echt heel goed te zijn. Daarnaast lijkt het me ook vreselijk dat wanneer je je haar 1 dag even niet kan wassen, dat het de volgende dag helemaal vet zit. En ja, als het de laatste dag in een staart moet, hoezo zou het dan geen toegevoegde waarde meer hebben? :+ Als ik het een dag eerder was, kan ik het de volgende keer juist wéér een dag eerder wassen. :7 Dan blijf ik bezig, want mijn hoofdhuid kan daar bijkbaar niet goed tegen. Daarnaast draag ik ook best graag een staart, dus dat vind ik niet erg
En daarbij scheelt het natuurlijk ook in de kosten, doe altijd heel lang met een fles shampoo :D

Edit: en mijn haar is trouwens echt een stuk minder droog dan vroeger, toen ik het nog elke dag waste. Het scheelt echt heel erg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 22:56

Esmee_98 schreef:
AmoorM schreef:

Omdat het ten eerste gewoon veel beter is voor je haar. Dat 'no poo' (of hoe het ook heet :+ ) waarbij je je haar helemaal niet wast schijnt ook onwijs goed te zijn, zoek het maar eens op. Ik denk niet dat ik het aankan om het helemaal niet meer te wassen, maar het schijnt echt heel goed te zijn. Daarnaast lijkt het me ook vreselijk dat wanneer je je haar 1 dag even niet kan wassen, dat het de volgende dag helemaal vet zit. En ja, als het de laatste dag in een staart moet, hoezo zou het dan geen toegevoegde waarde meer hebben? :+ Als ik het een dag eerder was, kan ik het de volgende keer juist wéér een dag eerder wassen. :7 Dan blijf ik bezig, want mijn hoofdhuid kan daar bijkbaar niet goed tegen. Daarnaast draag ik ook best graag een staart, dus dat vind ik niet erg
En daarbij scheelt het natuurlijk ook in de kosten, doe altijd heel lang met een fles shampoo :D

Edit: en mijn haar is trouwens echt een stuk minder droog dan vroeger, toen ik het nog elke dag waste. Het scheelt echt heel erg

Ik zou naar je persoonlijke behoefte kijken. Als jou haar het nodig heeft om bijvoorbeeld 3 x per week gewassen te worden ipv 1x. Zou ik gewoon doen. :D

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 23:23

@AmoorM, maar je haar heeft het dus niet nodig. Dat is het hele punt. Ik dacht ook dat mijn haar nou eenmaal vet werd na 2 dagen niet wassen. Maar dat is gewoon onzin. Juist het gebruik van shampoo, houd in stand dat je haar daar afhankelijk van word. ;)

Nu vind ik het helemaal prima hoe een ander zijn haar wast. Maar je moet het dan niet zien als dat wat je haar nodig heeft, maar als dat wat jij met je haar wilt doen. :D

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 23:25

Suliko schreef:
@AmoorM, maar je haar heeft het dus niet nodig. Dat is het hele punt. Ik dacht ook dat mijn haar nou eenmaal vet werd na 2 dagen niet wassen. Maar dat is gewoon onzin. Juist het gebruik van shampoo, houd in stand dat je haar daar afhankelijk van word. ;)

Nu vind ik het helemaal prima hoe een ander zijn haar wast. Maar je moet het dan niet zien als dat wat je haar nodig heeft, maar als dat wat jij met je haar wilt doen. :D

_/-\o_

Ik dacht vroeger ook dat ik het dagelijks moest wassen omdat het zo snel vet werd. Tegenwoordig was ik het 1 keer per week, meestal op zondag. Op zaterdag is het dan wel echt enorm vet en vies, maar dan ben ik toch bij de paarden :P Scheelt wel ontzettend veel tijd zo weinig wassen!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 23:37

Ik was het 1 keer per week, kan ook makkelijk langer niet wassen want het wordt toch niet vet. Soms vergeet ik het dus wel eens, maar de bedoeling is elk weekend. Ik douche wel elke dag, want ik houd van mijn douche <3

Toen ik meer reed en ik dus vaak als een zandbak terug kwam waste ik het wel wat vaker.

Ik doe het dus puur 'weinig' omdat het toch niet vet wordt, en ik vind het er ook beter uit zien tegen het eind dan als het net gewassen is. Dan is het zo'n statische pluizenbol :+

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 23:40

Ik was mijn haar iedere dag. Zeker als je bij de paarden geweest bent en een cap op je hoofd hebt gehad of een regenbui vind ik dat wel zo lekker!

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 23:44

1 a 2x per week. Vaker is gewoon slecht voor je hoofdhuid. Ik was ze wat vaker als ik ze graag in de krul heb maar anders kom ik met 1x in de week prima uit :)

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 23:47

Als ik flink gezweet heb, in de regen gefietst of gewerkt heb in het stof 'was' ik mijn haar gewoon met water. :)

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 23:57

ik probeer het 2x in de week, lukt vaak ook. scheelt dat ik een baan heb waar mijn haar, onder een haarnetje moet. dus dat eht dan vet in een knot op mijn kop zit, is niet anders :')
krijg ik een job waar mijn uiterlijk ook oke mee moet zijn, moet t miss 3x per week of moet ik een shampoo vinden die beter voor mij werkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 00:02

Ik was het bijna dagelijks. Ik vind het fijn en mn huid lijkt er niet onder te leiden. En anders kom ik er met een borstel ook niet meer doorheen :+ zelfs niet met droogshampoo

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 00:09

Jans schreef:
Ik was het bijna dagelijks. Ik vind het fijn en mn huid lijkt er niet onder te leiden. En anders kom ik er met een borstel ook niet meer doorheen :+ zelfs niet met droogshampoo

Sowieso zal je na het gebruik van droogshampoo nooit beter door je haar komen. Het poeder wat er in zit is er namelijk voor om het vet te absorberen en stugger te maken waardoor je het weer makkelijker in model kan brengen. Een antiklitspray is dan veel gepaster.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 00:25

Ik was mijn haar 3x per week, moet wel omdat ik er olie in doe omdat ik er dagelijks met de stijltang in zit.
Van mijn zoontje was ik het nooit, ik spoel zijn haar alleen met water uit en hij heeft zulk geweldig mooi fris schoon krullend haar met volume. Heel soms smeer ik er heel iets kokosolie in bij hem ( in plaats van wax voor een wat stoerder kapsel).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 10:04

Ik was mijn haar elke dag en heb lang, vol, dik en mooi haar. Iedereen zit er altijd graag aan. :Y) Heel soms is het pluizig of heeft het zijn dag niet, maar over het algemeen zit het altijd wel. Ik was het altijd met shampoo en gebruik zelden conditioner, heel soms een haarmasker is genoeg. Omdat ik heel veel slag heb in mijn haar, borstel ik het alleen als het nat is en ook al schijnt dat bizar slecht voor je haar te zijn, ik heb nergens last van.. :+

Ik kan het ook om de dag wassen en soms doe ik dat ook wel, maar ik vind het fijner vallen als ik het wel elke dag was. Daarnaast douche ik toch elke ochtend, dus kleine moeite om het dan even mee te wassen.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 10:14

Hier ook iemand die elke dag het haar wast, shampoo + crème spoeling. In het weekend was ik zelfs regelmatig 2x op een dag mijn haar. Ik douche nooit zonder mijn haar te wassen, vind dat gewoon niet fijn. Vind het fijn als mijn haar lekker ruikt en ik kan het ook veel beter in model brengen dan.

Ik vind dat je bij veel mensen kunt zien dat ze hun haar niet zo vaak wassen. Vaak is het ook zo'n aparte, nare geur. Niet dat dit bij iedereen is natuurlijk.

Ik heb dik haar, glanst mooi en is erg sterk. Soms pluist het wat, maar verder denk ik niet dat het last heeft van het vele wassen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 10:16

Ik heb mijn haar een jaar lang shampooloos gewassen en daar ben ik van af gestapt.

Wat is er gebeurd, vraag je je misschien af? Ik heb een shampoo ontdekt waar ik geen jeuk van krijg :Y) Een biologische shampoo waar ik het al anderhalf jaar mee volhoud. Echt een record. Ik heb vrij vet haar met droge punten, net als TS. Mijn haar is lang, tot mijn middel ongeveer. Ik was het eens in de 4 dagen, alleen de hoofdhuid. Er gaat dus geen shampoo in de lengte (spoelt er vanzelf wel langs). Géén cremespoeling, dat doet voor mijn haar te weinig en ik krijg er jeuk van. Na het wassen gaat er vanaf ongeveer 1/3 lengte (dus de onderste 2/3 van mijn haar) een masker in, ik gebruik 2 verschillende maskers om en om.
Wat echt heel goed werkt voor mij, niet alleen tegen gespleten punten maar ook om de vierde dag geurig en glanzend door te komen, is haarolie. Wát een uitvinding! Het ruikt superlekker en het maakt je haar superzacht. Naar het schijnt voedt het je haar ook nog als je het aanbrengt voor het wassen. Ik doe op de 4e dag 's ochtends olie in mijn haar en 's avonds was ik het. Met mooi resultaat, moet ik zeggen.

Borstelen doe ik 2 keer per dag of vaker, ik heb een borstel met haren (niet van die plastic stekels maar gewoon echt haar) en een grove kam. Fijnere kam gebruik ik alleen als ik het invlecht. Het komt heel zelden voor dat mijn haar naar paard of naar regen ruikt. Mijn paardjes leven buiten, en als het regent heb ik een muts op. Meestal ruikt mijn haar gewoon naar haarmasker :Y) Mocht het toch ruiken naar iets anders dan gaat er wat olie in, dat overstemt alles.

In de winter gaat er na zo'n masker ook antipluisspul door mijn haar.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 10:24

Ik was mijn haar ook elke dag, maar dat vind ik persoonlijk frisser dan wanneer ik het maar 1 of 2 keer per week zou wassen, ik kan gerust 2 dagen niet wassen of alleen met water.
Ik gebruik nu een bepaalde shampoo en mijn haar is een stuk gezonder en groeit weer en dat heeft het met een shampoo zoals Andrelon/Nivea enz lange tijd niet gedaan en zag er ontzettend slecht uit en wanneer ik het 1 dag niet wilde wassen was het een grote vette bende.

Alleen moet ik er nu nog iets op vinden waardoor het niet meer zo statisch is, niets helpt. En nee, wanneer ik het niet was wordt het alleen maar erger van.

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 10:29

Hier elke 3 dagen, is dan ook wel nodig, wordt zo vet anders -O-

Mutsie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 10:35

Koper schreef:
Ik heb mijn haar een jaar lang shampooloos gewassen en daar ben ik van af gestapt.

Wat is er gebeurd, vraag je je misschien af? Ik heb een shampoo ontdekt waar ik geen jeuk van krijg :Y) Een biologische shampoo waar ik het al anderhalf jaar mee volhoud. Echt een record. Ik heb vrij vet haar met droge punten, net als TS. Mijn haar is lang, tot mijn middel ongeveer. Ik was het eens in de 4 dagen, alleen de hoofdhuid. Er gaat dus geen shampoo in de lengte (spoelt er vanzelf wel langs). Géén cremespoeling, dat doet voor mijn haar te weinig en ik krijg er jeuk van. Na het wassen gaat er vanaf ongeveer 1/3 lengte (dus de onderste 2/3 van mijn haar) een masker in, ik gebruik 2 verschillende maskers om en om.
Wat echt heel goed werkt voor mij, niet alleen tegen gespleten punten maar ook om de vierde dag geurig en glanzend door te komen, is haarolie. Wát een uitvinding! Het ruikt superlekker en het maakt je haar superzacht. Naar het schijnt voedt het je haar ook nog als je het aanbrengt voor het wassen. Ik doe op de 4e dag 's ochtends olie in mijn haar en 's avonds was ik het. Met mooi resultaat, moet ik zeggen.

Borstelen doe ik 2 keer per dag of vaker, ik heb een borstel met haren (niet van die plastic stekels maar gewoon echt haar) en een grove kam. Fijnere kam gebruik ik alleen als ik het invlecht. Het komt heel zelden voor dat mijn haar naar paard of naar regen ruikt. Mijn paardjes leven buiten, en als het regent heb ik een muts op. Meestal ruikt mijn haar gewoon naar haarmasker :Y) Mocht het toch ruiken naar iets anders dan gaat er wat olie in, dat overstemt alles.

In de winter gaat er na zo'n masker ook antipluisspul door mijn haar.

Welke shampoo en haarolie is dat als ik vragen mag? En wordt je haar van de olie dan niet heel erg vet? Want dat is bij mij wel zo.

Ik was m'n haar ook elke dag maar wil het wel minder gaan doen, alleen ik vind dat mijn haar heel erg snel gaat stinken, er wordt binnen gerookt hier dus dat ruik ik helaas heel snel in mijn haar. En daarbij doe ik elke dag wat haarlak in mijn haar, en ik kan dat er wel uitborstelen maar dan wordt ik echt een pluizebol en krijg het niet meer model.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 10:47

Nee, van haarolie wordt mijn haar niet vet. Wel als je er heel véél van zou gebruiken natuurlijk maar dat is niet nodig. Vier pompjes is voor mijn lange haar genoeg. De olie die ik gebruik is van Elvive (zit in een donkergeel glazen flesje) en de shampoo is tea tree shampoo van Urtekram.

Ik moet er wel even bij zeggen dat in mijn omgeving niet gerookt wordt. Ik gebruik ook verder geen stylingproducten, mijn haar gaat in een staart, vlecht of knot en eenmaal vast zit het prima.

Met paardrijden blijft mijn haar ook schoon. Ik zweet niet zo veel op mijn hoofd en mijn cap ventileert goed. Tegenwoordig rijd ik nog maar een paar keer per jaar maar toen ik nog meer reed had ik er ook geen last van dat mijn haar daardoor vies werd.

Mutsie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 10:54

Dankje, ik ga ook eens voor die producten kijken, misschien dat m'n haar door die olie dan wel lekker blijft ruiken. Ik kan me er enorm aan irriteren als m'n haar vies ruikt haha. Na het paardrijden heb ik niet zo'n last dat het stinkt, ik heb ook voor een goed ventilerende cap gekozen en dat scheelt wel echt veel !

Edit: even gekeken wat de shampoo kost, maar dat valt echt reuze mee!