Ik heb mijn haar een jaar lang shampooloos gewassen en daar ben ik van af gestapt.
Wat is er gebeurd, vraag je je misschien af? Ik heb een shampoo ontdekt waar ik geen jeuk van krijg
Een biologische shampoo waar ik het al anderhalf jaar mee volhoud. Echt een record. Ik heb vrij vet haar met droge punten, net als TS. Mijn haar is lang, tot mijn middel ongeveer. Ik was het eens in de 4 dagen, alleen de hoofdhuid. Er gaat dus geen shampoo in de lengte (spoelt er vanzelf wel langs). Géén cremespoeling, dat doet voor mijn haar te weinig en ik krijg er jeuk van. Na het wassen gaat er vanaf ongeveer 1/3 lengte (dus de onderste 2/3 van mijn haar) een masker in, ik gebruik 2 verschillende maskers om en om.
Wat echt heel goed werkt voor mij, niet alleen tegen gespleten punten maar ook om de vierde dag geurig en glanzend door te komen,
is haarolie. Wát een uitvinding! Het ruikt superlekker en het maakt je haar superzacht. Naar het schijnt voedt het je haar ook nog als je het aanbrengt voor het wassen. Ik doe op de 4e dag 's ochtends olie in mijn haar en 's avonds was ik het. Met mooi resultaat, moet ik zeggen.
Borstelen doe ik 2 keer per dag of vaker, ik heb een borstel met haren (niet van die plastic stekels maar gewoon echt haar) en een grove kam. Fijnere kam gebruik ik alleen als ik het invlecht. Het komt heel zelden voor dat mijn haar naar paard of naar regen ruikt. Mijn paardjes leven buiten, en als het regent heb ik een muts op. Meestal ruikt mijn haar gewoon naar haarmasker

Mocht het toch ruiken naar iets anders dan gaat er wat olie in, dat overstemt alles.
In de winter gaat er na zo'n masker ook antipluisspul door mijn haar.