Afvallen! Wie heeft de gouden tip?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 10:33

Urielle schreef:
Sababber schreef:
Hi dames!

Mag ik me hier melden? Ik ben sinds een week bezig met bodysupport via de wijkse afvalrace. Een initiatief wat mijn zus heeft bedacht, ze is diëtiste dus ik heb t makkelijk. :P

Over een weekje moet ik weer wegen, ik moet met de kerst op 60 kilo zitten ik stond nu op 71.1 kilo met een vetpercentage van 36.4, ik ben 168 cm lang. Mn buikomvang zat op taille 75 en op navel op 85.

Doel: ik krijg een uniek wedstrijdjasje van Imperial Riding eind deze maand en daar wil ik in passen, het is een maat 36 :oo dus dat moet gaan lukken hopelijk voor het einde van het jaar :)

Ja tuurlijk, gezellig!
Elf kilo is wel erg veel op zo'n korte tijd, pittige uitdaging!

Ja thuis op de weegschaal woog ik 68,5 dus dan viel het wel mee.. Maar op de weegschaal bij m'n zus zat ik op 71.1 met kleding aan dus het is anders gewogen.. We kijken wel wat er van komt, het moet mogelijk zijn even de basis van de afvalrace;

6x per dag eten: 3x hoofdmaaltijd en 3x tussendoortje dus om de 2,5 uur eet je iets. Om de verbranding hoog te houden. En mag dagelijks ook gewoon een lekker Sapje ofzo drinken. Voor de rest 1,5 tot 2 liter water.

Ik krijg gewoon koolhydraten binnen rond de 200 gram per dag maar weinig suikers en vetten slechts 30 gram vet per dag. En veel eiwitten omdat ik veel sport.

Je valt er gemiddeld tussen de 0,5 tot 1 kilo per week mee af. Dus het is wel haalbaar voor het einde van het jaar

Ik eet echt heel veel nu :oo maar wel allemaal uitgebalanceerd dus dat is mooi :)

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 10:34

Misschien dat iemand hier nog iets aan heeft aangezien topic schrijfster het in het begin had over het snacken wat een probleem is. Wat goed werkt als je het snacken wilt verminderen is voor jezelf bepaalde "regeltjes" te maken. Implementatie intenties heet dat. Als jij bijvoorbeeld vooral snoept als je op de bank een film zit te kijken, dan is dit een gewoonte geworden. Die neiging om dat te doen krijg je automatisch als je op de bank voor de tv gaat zitten. Je kunt dus wel tegen jezelf zeggen ik mag niet snoepen maar dan moet je jezelf daar de hele tijd aan herinneren en dat is vermoeiend. Maak dus een regeltje dat je als je op de bank zit en zin hebt in snoep of snacks, je een handje noten of snoeptomaatjes of iets dergelijks neemt. Zorg ook dat je die dingen wel in huis hebt, dus maak het jezelf makkelijk. Zo kun je dat voor alle situaties doen waarin je de neiging hebt om te gaan snoepen. Als je je verveelt en je gaat snoepen, kun je de regel maken dat als je zin hebt om te snoepen, terwijl je je verveelt dat je een stukje gaat wandelen of iets anders. Op deze manier hoef je niet constant tegen jezelf te zeggen wat je niet mag, wat je uiteindelijk niet meer vol kunt houden, waardoor je misschien een eetbui krijgt. Je vertelt jezelf juist wat je wel mag doen. Hopelijk hebben sommige mensen hier nog iets aan.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 15:35

lianne484 schreef:
Als dat lekkere laten liggen in de supermarkt. Doe ik zelf ook. Soms komt me moeder met een pak koekjes ofzo. Nou dat mag ze van mij wel weer mee nemen. Ik doe zelf ook maar 1 keer in de week boodschappen dus gelukkig kom ik het ook niet vaak tegen. En ik mis het helemaal niet. Ik koop als chips vervanger lekkere noten.

als je toch lekkers wilt..
1x per week zelf maken..

dan weet je precies hoeveel er in gaat (ik vind sowieso cake van de supermarkt veel te zoet bijvoorbeeld). Daarnaast heb je dan ook nog net een beetje extra beweging.. ipv arm heffen, pak koekjes pakken.. is het nu beslag maken, keuken weer opruimen :'), daar kun je dan bijna weer een koekje voor eten.

Evel_Knievel

Re: Afvallen! Wie heeft de gouden tip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 16:14

Ik kom mij hier ook melden! Las dat er al een aantal dames zijn die body support volgen. Vanaf woensdag ga ik hier ook mee van start. Ik wil in totaal 20 tot 25 kilo afvallen. In maart ga ik op wintersport (voor het eerst!!) en wil tegen die tijd al wat mooier in vorm zijn. Ik ben ongeveer 1.74m lang en begreep van mijn instructrice dat 70-75 kg een mooi gewicht voor mij is. Volgens apparaten is 66,6 kg mijn ideaal gewicht, maar dat mocht ik vergeten volgens haar omdat ik aanleg heb om aardig wat spiertjes op te bouwen.

Naja woensdag van start!! Heb er zin in!!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 16:25

Ik doe ook graag mee in dit topic.

Totaal wil ik ongeveer 18 kg afvallen, iets meer mag ook wel, maar 80 kg is nu mijn streefgewicht.
De laatste weken ging het niet zo snel doordat ik aan mijn voet geopereerd ben en dus niet zoveel kan lopen/bewegen als anders.
Ik ben eigenlijk al blij dat ik al zittend niet ben aangekomen.

Nu kan ik langzaam het lopen weer gaan opbouwen dus tijd voor een extra boost om die weegschaal naar beneden te krijgen.

Wat betreft snacken, ik zorg dat ik niets in huis heb, is het er wel dan ga ik voor de bijl.
Snacks die nu wel kunnen zijn: plak ontbijtkoek, handje nootjes, fruit, avocado (of guacamole zelf maken)
Nootjes neem ik bijvoorkeur ongepelde noten, dan ben ik er iets langer mee bezig dan wanneer een handje uit een zakje naar binnen schuif.

Verder let ik op mager broodbeleg en voldoende groent en matig vlees bij de warme maaltijd.
Ik werk niet met poeders of shakes, gewoon gezond eten en net genoeg.

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-15 16:54

Ik lees weer goede tips.
Zelf ben ik ook echt op de goede weg nu! Inmiddels een ruime kilo kwijt!

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 17:40

Ik doe om de 3 dagen komkommer en wortels schoonmaken en snijden en dan verdelen in 3 bakjes.
Dan heb ik altijd snel wat te pakken om te snaaien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 17:43

Ik ben helemaal uit ritme momenteel , kan even niks met mijn leefstijl.

Jobcoach wacht ik op , hopelijk snel werk pff. Kom maar aan en aan , werkt niet helemaal. Met dit weer blijf ik liever binnen , 2 uur op bed en 1 uur uit bed.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 09:22

*\o/* BMI onder de 25!!!
Het gaat nu echt niet meer zo snel, maar op naar het volgende doel :)

Hoe gaat t bij jullie?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 09:33

Eigenlijk slecht. Ik zat op 66 *\%/* en heb me tijdens mijn menstruatie weer naar 68 gevreten :=
Ik heb echter gisteren mijn paatd naar de slacht gebracht en ik ga straks genieten van de doos troostbonbons die mijn vriend voor me meebracht.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 09:40

Ah dat is sneu urielle :(
Ik zag dat je een pagina terug vroeg voor iets vervangends in je yoghurt. Ik eet Griekse yoghurt met gebroken lijnzaad. Vind het erg lekker en gezonder denk ik dan muesli. Ik heb een paar diepvries kersen er bij voor de fruitsmaak en een klein beetje suiker.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 09:44

Griekse yoghurt vind ik te veel calorieen maar misschien ook lekker door de magere yoghurt

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 09:46

Oh vreselijk Urielle... sterkte!
En dan maar ff niet aan de lijn denken, komt wel weer

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 09:49

Ja zo denk ik ook, nu mag het gewoon even. Als ik mezelf mentaal weer bij elkaar gegrepen heb zal ik wel weer streng zijn. Nu mag ik verdriet hebben.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 10:04

Ik heb al vele tips gelezen. Maar calorie tellen werkt bij mij niet.. Want dan zou ik nu volgens t programma 50 kg wegen ipv 60.. Ik kom zowizo niet aan me calorieën ik zit er vaak onder. Maar blijft toch op de 60 kg zitten wil graag terug na 55. (Ik ben maar 1,60). Ik drink bijna geen cola enz wel sappen maar daar zit ook suikers in, ik ben een zoetkouwer.. Ik probeer ook meer te bewegen.

Maar ik doe iets verkeerds waardoor ik blijf hangen. Ik hou totaal niet van groente snacks..

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 10:05

Urielle schreef:
Eigenlijk slecht. Ik zat op 66 *\%/* en heb me tijdens mijn menstruatie weer naar 68 gevreten :=
Ik heb echter gisteren mijn paatd naar de slacht gebracht en ik ga straks genieten van de doos troostbonbons die mijn vriend voor me meebracht.

Heel veel sterkte

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 10:12

Dank je

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 11:01

Sterkte Urielle! :(

Hier gaat het wel lekker, ben 2 kg kwijtgeraakt in 6 weken door een buikgriepje :') Nu hopen dat het er niet meer aankomt :P
Nog 5 kg en dan heb ik mijn doel gehaald, ik ben alleen verre van tevreden met wat ik in de spiegel zie, er is geen 1 cm van mijn heupen af ..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 11:04

Niet zo'n fijne reden maar wel effectief Flowery!

Ik zie dat mensen hier best veel kwark etc eten, dat heb ik ook een tijdje gedaan maar ik kreeg er buikpijn van. :7 Als ik niet genoeg brood etc eet dan krijg ik last van mijn buik. :=

Had van gisteren nog brood met kaas over, dat heb ik net lekker als tosti gegeten als ontbijt. :9
Waren 2 sneetjes liefde en passie meergranen brood en biologische kaas van de AH. :9

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 11:18

Ik wil me hier graag ook melden om mee te praten :)
Sinds een paar maanden drink ik enkel nog water (met soms thee of koffie) en ben daardoor al een paar kilo afgevallen. Zit nu steeds rond de 75 kilo, terwijl dat eerst nog rond de 79/80 was (dat ik zoveel woog kwam doordat ik een periode aan de Prednison heb gezeten).
Verder let ik op wat ik eet, maar snoepen/chips doe ik sowieso niet vaak. Morgenavond komt er een hometrainer hier thuis te staan dus dan kan ik ook meer gaan bewegen :+ (ik heb een spierziekte waardoor sporten moeilijk is zoals hardlopen/wandelen etc)

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 12:09

Sterkte Urielle!
Ik moet het naar een periode van studiestress en menstruatie ook weer goed oppakken!
Nou weer flink verkouden met keelpijn, door mijn astma extra benauwd, dus sporten zit er deze week niet in

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 10:22

Ik heb 0 motivatie := , vetjes komen als monsters er bij aan . Zou er ongemotiveerd van worden , dan lees ik jullie gewicht en denkbik tjee was dat maar zo . Op 14de was ik al 75 kilo ><

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 10:30

Ik was ook van de week 2 kilo zwaarder (ik denk grotendeels vocht) mijn opa is vorige week overleden dus door al het geregel schoot eigenlijk het avond eten en überhaupt het gezond eten er een beetje bij in.
Vanmorgen zat ik alweer 1.5 kilo lager! Ik hoop dat ik het er weer helemaal afkrijg! Met wat extra natuurlijk haha!

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 10:40

@Britt
Dat is te begrijpen dat je hoofd er dan niet echt naar staat. Nog gecondoleerd :(:)

Vanavond wordt de hometrainer van mij hopelijk opgehaald als deze het verder gewoon prima doet. Mooi bedrag voor betaald, 20 euro, maar die dingen zijn echt mega duur ook zelfs nog op marktplaats >;)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 10:50

Ik vr(eet) echt alles wat los en vast zit. Zakken drop, pakken koekjes. Ik weet niet waar het vandaan komt :/ afspraken met mezelf als alleen een bakje chips in het weekend... Ik negeer alles. Motivatie van 0,0