Wat is jouw hitteplan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 19:06

Vandaag gewoon boodschappen gedaan op stage etc. Konijn lekker in de ren in de schaduw, vlonder waar hij op zit natmaken en af en toe een fles water over hem heen. Vindt ie heerlijk.

Joscaa

Re: Wat is jouw hitteplan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 19:15

Tip voor de konijnenhouders; twee flessen water in de vriezer en afwisselend in 't hok. Geeft een hoop kou af en ze zoeken het zelf op. Mijn Vlaamse reus gaat er languit tegen aan liggen op zijn warme momenten :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 19:22

Ruim voldoende gegeten en gedronken, heb gewoon al een ontzettend lage bloeddruk van mezelf en dacht dat het en goed idee was om op de fiets naar de stad te gaan. Was het niet :=

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 19:27

Ik vraag me eigenlijk af; is het goed om je paard af te spuiten met koel water met dit warme weer? Met endurance zie je ze dat regelmatig doen maar dan voornamelijk omdat de paarden een zware inspanning hebben geleverd. Hoe zit het dan met deze hitte? En de vieze prik beesten? Ik vraag me dan af heeft het eigenlijk wel nut om ze 1x op het heetst van de dag af te spuiten of dat ze eigenlijk na een paar keer weer moeten?

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 19:37

Het schijnt dat lauw water beter opgenomen word om te helpen tegen oververhitting. :j

Maar in Tsjechie deed ik altijd onderaan de weide de slang aan meerdere keren per dag en dan kwam de hele kudde naar beneden gegalopeert en gingen ze zelfstandig onder de douche, dus lekker vinden ze 't vaak wel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 19:42

Het is vooral even lekker verkoelend, maar daarna voel je de hitte des te erger :=

Hier vinden ze het ook wel fijn, kunnen ze meteen even paneren in het zand om een mooie korst tegen de insecten te maken. En ze kunnen zelf in en uit de stal waar het meestal aardig uit te houden is zo onder de schaduw van de bomen en met 2 deuren tegen elkaar open zodat het al snel doorwaait.

Hier binnen is het nu 27,5 graad en baby van 3 maanden heeft de hele dag amper geslapen... hopelijk lukt het hem nu een paar uurtjes en koelt het vannacht nog een stukje af zodat we de boel weer even lekker door kunnen laten waaien.

Morgen mobiele airco halen :j

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 19:43

Joscaa schreef:
Het schijnt dat lauw water beter opgenomen word om te helpen tegen oververhitting. :j

Maar in Tsjechie deed ik altijd onderaan de weide de slang aan meerdere keren per dag en dan kwam de hele kudde naar beneden gegalopeert en gingen ze zelfstandig onder de douche, dus lekker vinden ze 't vaak wel.

Weet ik, we halen water direct uit de grond. We hebben een bron bij de poets plaats dus het water word vanzelf koel/koud. Om nou telkens van uit huis met emmers te sjouwen naar het paard is ook niet te doen. Zeker niet met het warme weer :')

Zou het wat zijn om de sproeier op het weiland te richten? :D :')

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 19:49

Moet zeggen dat mijn paarden het beter doen dan ik... Heb ze net de wei opgelaten zonder schaduw maar ze staan lekker te eten. Hooi eten ze nu bijna niet.... Het ligt verspreid door de stal en paddock....

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 20:30

Batlow schreef:
Moet zeggen dat mijn paarden het beter doen dan ik... Heb ze net de wei opgelaten zonder schaduw maar ze staan lekker te eten. Hooi eten ze nu bijna niet.... Het ligt verspreid door de stal en paddock....

:D Hier ook ! 2 van de 3 in een galopje richting de strook gras :P

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 20:30

Joscaa schreef:
Tip voor de konijnenhouders; twee flessen water in de vriezer en afwisselend in 't hok. Geeft een hoop kou af en ze zoeken het zelf op. Mijn Vlaamse reus gaat er languit tegen aan liggen op zijn warme momenten :j

Doe ik ook bij mijn cavia's in het hok :j 2 flesjes van een halve liter en ze gaan er zeker tegenaan liggen.

Black_Devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 20:38

Wij hebben ook een boerderij dus het is lekker koel binnen :D

de katten die vinden het buiten nog wel uit te houden en anders komen ze naar binnen. onze hond ligt lekker de hele dag binnen op de stenen vloer want met zijn zwarte bontjas is het bijna niet te doen!
water heeft hij echt een verschrikkelijke hekel aan dus koelen gaat m bij hem niet worden :')

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 20:39

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 20:55

Pandora2 schreef:
Batlow schreef:

:D Hier ook ! 2 van de 3 in een galopje richting de strook gras :P

Iets te vroeg gejuigd, paard liep op het harde behoorlijk stijf. Ben bang dat hij misschien bevangen is geraakt van de warmte. Flink gekoeld in de liezen en gestapt in de schaduw en dit weer herhaalt... Nu staat hij opgesloten in een dichte stal, redelijk koel en krijgt hij alvast buut.. Vanavond laat nog even in de molen. Ik had mijn elleboog gekneusd dus rijden zit er ook nog niet in. Wilde morgen ochtend vroeg weer rijden maar dat stel ik weer even uit....

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 21:07

Oei, da's niet fijn Batlow :(:)

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 22:26

Mijn hittrplan voor deze dagen

Geen idee werken op een terras waar het snikheet is denk dat ik maar een spons bij de bar zet en wil me lange rok aan maar bang voor plakbenen haha

Staan me diensten van 15 uur te wachten zit niet meer op dan te bikkelen

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 22:30

En ik dacht dat ik met werken in de zorg het al zwaar had, jeetje 15 uur op een terras :(:)

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 22:37

Opzich prima te doen alleen ons terras heeft windschermen en die kunnen niet weg haha dus we zijn omringd door glas

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 23:10

Oh wauw, terras voor 15 uur zou ik ook niet willen doen :') Dan valt mijn 12 uur boerderijwerk/paarden trainen nog mee geloof ik, en ik loop flink te zeiken :')

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 23:13

Echt respect voor alle dames hier die op het terras werken de komende dagen.. Normaal werk ik ook op een terras maar de komende dagen niet en dat is ook maar goed ook. Ik zou na een uur al geen stap meer kunnen verzetten pfff..

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 23:16

Hoe houden jullie het vol op het terras!
En wat doen mensen met die temperaturen op het terras? :P

Ik ben morgen vroeg druk met huishouden, paarden en kinderen. En van 1200 tot 1800 blijf ik sowieso binnen. Daarna word ik weer actief :P
Tussendoor nog wel even bij de paarden van mijn vriendin kijken. Ze moet morgen werken en ik houd haar paardjes zo nu en dan in de gaten.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 23:19

Petje af meiden!! Dat zal niet meevallen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 23:52

SusanH schreef:
En ik dacht dat ik met werken in de zorg het al zwaar had, jeetje 15 uur op een terras :(:)

Vaak zelfs zonder enige fatsoenlijke pauze..
Werk zelf ook in de horeca.. T is echt schandalig.

Nu heb ik weinig last van de hitte hoor :)

Merk wel dat het rustiger is overdag, mensen gaan niet naar het terras. Savonds des de drukker.. Veel bbq reserveringen..veel bootjes... Drukdruk!!

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 00:10

Leef helemaal mee met de horeca mensen! sta er zelf ook in. en pff niet uit te houden in al die lange en zwarte kleding, maar met zn alle komen we een heel eind en stimuleren elkaar

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 00:18

Ik werk deze vakantie bij de Mac, draai er fulltime mee... Maar daar wordt wel gekoeld binnen :+

De paarden worden nu om 6 uur 's ochtends getraind. Bar vroeg, maar dan is het tenminste nog te doen qua temperatuur!

xLeonietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 00:35

Zaterdag is de laatste dag voor een vriendin van mij bij ons op stal (ze gaat een jaar naar Amerika) dus we hadden allemaal leuke dingen bedacht met de eigenaar voor de hele dag, mennen, barrelrace, springparcours etc. Maar met dit weer... :(
Dus nu gaan we van 10:30 tot 12:00 leuke dingen doen op stal met de groep en daarna lekker zwemmen! *\o/*

En vrijdag naar mijn verzorgpaardje toe, en die heeft door verplaatsingen een les van 10 tot 11... Ik weet niet of ik daarvoor ga of erna... Ook lekker halfuurtje fietsen daarheen... -O-