Hevige pijnklachten ondebuik

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bowena_84

Re: Hevige pijnklachten ondebuik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 20:29

Helemaal gelijk Hannanas.
Ik probeer eerlijk gezegd ook gewoon mijn hoofd een beetje hoog te houden.
Ben gewoon blij als het maandag is en er verder gekeken gaat worden :)

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 21:39

Ts heb je het al geprobeerd met paracetamol erbij? Je bent neem ik aan boven de 60kg? Dan mag je 4x daags 1000mg paracetamol naast de diclofenac neem het allebei even op vaste tijden in dus paracetamol bv om 7, 12.00, 17.00 en 22.00u en diclofenac je had 50mg toch? Om 7.00, 15.00 en 22.00

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 14:52

Ik heb met de huisarts gebeld en mag idd paracetamol naast de declofinac gaan slikken. Vandaag heb ik wel een redelijke dag. Ik houd me lekker rustig (vrije dag) heb vanochtend wel mijn verzorgpony's verzorgd en vanmiddag mijn tafel ge-grey-washed :) Nu ga ik weer even rusten. Hopelijk kan ik het zo volhouden tot maandag

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 11:37

Hmm voor de pil en niet pil gebruikende dames onder ons een vraagje.

Ik ben 17 mei gestopt met de pil. 22 mei begon mijn menstruatie. Die heeft geduurd tot afgelopen maandagavond. Ik merkte dat sinds dinsdag de pijn ook mondjesmaat was af begon te nemen. Een uurtje geleden werd de pijn weer wat heviger en een half uurtje geleden begon ik weer te bloeden.
Heeft dat opnieuw beginnen te maken met het feit dat ik gestopt ben met de pil?

Ik ben al jaren een pilgebruiker en heb totaal geen ervaring of herrinering meer hoe het was om te stoppen :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 11:39

Ja dat kan, soms wordt je menstruatie na het stoppen onregelmatig. Dat neemt wel weer af, bij de ene gaat het meteen goed, bij de ander kun je een paar maanden te pas en te onpas blijven vloeien.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 11:42

Ah gelukkig, goed om te weten. Voel me wel een beetje blond nu :') De laatste keer dat ik gestopt was bleef het daarna gewoon anderhalf jaar uit. Sindsdien zit ik weer aan de pil.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 13:10

Maar krijg geen oogkleppen op!!
Ja gestopt met de pil geeft nu een rookgordijn.. Maar kijk daar doorheen: je had daardoor al drie weken last.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 14:22

Nee dat klopt Hannanas. Maar vond het gewoon weer vreemd dat ik weer begon te bloeden. Wil alles even in de gaten houden. Als dat komt door het stoppen met de pil dan kan ik dat weer loslaten. :)

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-15 18:43

Goedeavond dames. Wat ben ik blij als het morgen is :=
Qua pijn was het weer geen doen dit weekend. Helaas wat sociale verplichtingen waarbij ik veel moest zitten, ondanks flinke pijnstilling en donut zeer onprettig.
Vandaag dan weer goed rust gehouden maar voel de impact van gisteren nog. Na een maand mijn lief eindelijk weer gezien maar enige vorm van initimeit kan ik vergeten wst mij ook erg verdrietig maakt. Mijn libido was al bijna zo goed al verdwenen, nu zijn we ook nog 'gedoemd' tot condooms (door het stoppen met de pil) waar ik over het algemeen niet goed op reageer maar de pijn maakt het zo goed als onmogelijk.
Ik ga morgen echt met vuist op tafel slaan als er niets uit het onderzoek komt. Ook wil ik toch dat er eens van achteren 'gekeken' word want daar heerst de pijn het meest en trekt vanuit daar naar voren. Plassen is een hel. Door het stoppen met de pil ben ik een emotioneel wrak momenteel en het positivisme is even ver te zoeken.
Duimen jullie dat er morgen misschien eindelijk iets meer duidelijkheid komt? :(

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 18:46

Mijn duimen zullen de hele tijd draaien :(:)

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 20:18

Veel sterkte, hopelijk ontdekken ze wat er aan de hand is

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 09:23

Veel sterkte vandaag! en succes natuurlijk.Hopen dat ze wat vinden.
Hoe laat moet je er zijn?

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 18:37

Hoe is het gegaan vandaag?

Ik ben door het stoppen met de pil juist veel vrolijker geworden. Slikte ruim 12 jaar

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 18:54

Ts, hopelijk is er iets gevonden vandaag, je zegt dat je heel slecht kunt zitten. Dit gebeurt ook als je last hebt van anuskramp, zeer pijnlijk en staat soms in verband met prikkelbare darmen en sommige andere aandoeningen.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 20:42

Nou dames,

Ik lig eindelijk met een kruik op de bank een beetje overdonderd te zijn.

Ben vanochtend eerder van werk naar huis gegaan, de pijn is ondraagelijk ondanks declofinac en paracetamol. Ik voel me beurs en gekneusd van binnen en alles, maar echt alles doet pijn.

Onderweg naar het ziekenhuis (zusje meegenomen) maakte ik een inschattingsfout (kan me door de pijn slecht focussen) en neem flink de stoeprand mee en rij mijn rechter voorband aan gort ;( ;( gelukkig maar een band maar besloten niet meer in de auto te stappen.

In het zh was het een grote pure chaos door en nieuw niet werkend computer systeem.
Na 3 kwartier wachten vroeg de gyn vriendelijk of ik wilde zitten maar zag direct aan mij gezicht dat dat geen optie was.
Ik vertelde mijn verhaal en hij krabde zich zichtbaar achter de oren. Hij gaf aan als er nu niets uitkwam hij mij per direct door zou sturen naar een MDL arts.

Hij startte met een inwendige echo en was meteen prijs, ik vloog zeker een halve meter uit de stoel. Hij was heel geconcentreerd en liet me ook niet mee kijken. Hij haalde het echo apparaat eruit en deed inwendig onderzoek en ik moest gewoon huilen, zo'n pijn deed het ;(

Hij zei niets, knikte dat ik me kon gaan aankleden en ging zitten tikken achter zijn computer.
Hij blijkt iets gevonden te hebben achter mijn baarmoeder, bij/aan mijn eierstok. Het kan een cyste zijn. Hij heeft me de foto's mee gegeven. Het 'iets'/de cyste is in ieder geval in 2 weken uitgegroeid naar 2,5 cm.

Ik moet nu weer een volledig bloedbeeld laten prikken. Volgende week woensdag moet ik naar de anesthesist. De week erop op woensdag krijg ik een kijk operatie en zal het 'iets' de cyste verwijderd worden. De kans was echter aanwezig dat ik open gemaakt moest worden en misschien mijn eierstok moest inleveren. Ik moet natuurlijk niet op de zaken vooruit lopen, maar ik schrok daar toch wel van.

Ik vind het rete spannend. Ik ben nog nooit geopereerd en weet ook niet wat ik me erbij voor moet stellen.
Ik ben eigenlijk best opgelucht dat er iets gevonden is maar ik voel me geestelijk en lichamelijk gesloopt door al die weken pijn en onzekerheid. Het moet nog een beetje binnenkomen. Ik voel me echt stuk op het moment.

Morgenochtend ga ik de ha wee bellen voor andere pijn medicatie. Voor nu ga ik echt even proberen af te schakelen :)

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 21:18

Eindelijk krijg je wat duidelijkheid. Hopelijk valt het mee met de kijkoperatie.

Heel veel succes en sterkte voor de komende weken

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 21:29

Van ene kant wel fijn dat ze iets gevonden hebben maar een operatie is ook wel weer pittig maar als dan de klachten over zijn.

Overleg met de huisarts of je niet iets van tramadol kan krijgen dat is een vrij sterke pijnstiller die nog net niet onder de opiaten valt. En ook wel hetgeen wat meestal als 3e stap na paracetamol en een nsaid's gegeven wordt. Nog een voordeel je mag het samen gebruiken. Je moet er alleen wel tegen kunnen.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 09:34

Ja idd eindelijk duidelijkheid! Ik voel me ook erg opgelucht, nu kunnen we tenminste actie ondernemen!

Ik voel me wel nog een hoopje ellende. Ik voel dat het enorm op mijn organen drukt. Om 11u belt de ha terug met hopelijk een alternatief voor de pijnstilling.

Ik zal eens vragen naar tramadol. Als je zegt je moet er wel tegen kunnen, moet ik dan aan bijwerkingen denken? Ik kan bijv niet zo goed tegen naproxen 500 :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 09:35

Vraag anders evenof iemand je knockout wil slaan :')

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 09:37

Fijn dat er nu eindelijk een soort van duidelijkheid is. Het is nooit fijn om zoiets te ontdekken, maar je hebt nu waarschijnlijk wel 'het probleem' en daar gaat wat aan gebeuren. Endometriose bijv. kan overal in de buikholte voor komen, niet enkel op die 3 plekken die aangegeven wordt op internet (Had dat al opgezocht toen ik 16 was, dus informatie kan ondertussen veranderd zijn, ben nu 24). Succes meid! En zo'n kijkoperatie valt bést wel mee hoor! Ik had de eerste keer veel last van het gas, wat in mijn buik werd gespoten (om alles beter te kunnen zien) maar van de wonden e.d. nauwelijks last gehad.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 09:41

Haha Joolien, bied je je aan? :')

Leffroi, dat is fijn om te horen. Ik vind vooral de narcose een beetje spannend. Ben nogal een doemdenker :=
Maar ik heb twee weken om mij mentaal voor te bereiden dus dat komt wel goed :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 09:47

Bowena narcose hoef je niet bang voor te zijn hoor,ben vaker onder narcose geweest en dat ging altijd prima.Je gaat lekker slapen en word wakker als het klaar is.
Ik was eerst ook 'bang' voor narcose,stelde me voor dat ik miss. wel niet meer wakker zou worden enz. enz. Maar nu wil ik liever steeds onder narcose bij een operatie,ook al zou die onder verdoving kunnen,laat mij maar lekker slapen.

Sterkte,en hopen dat ze je door die operatie van de pijn kunnen verlossen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 09:49

Ik vond de narcose juist niet spannend, ik wilde er namelijk niet bij zijn als ze mijn buik gingen open maken :')
Toen ze vorig jaar 'iets' vonden in mijn buik, was er op de echo's niet voldoende duidelijkheid en moest er eerst nog een scan gemaakt worden. Daarop was uiteindelijk heel duidelijk te zien wat er aan de hand was; één grote en twee kleine vleesbomen. Het geheel was zo groot dat een kijkoperatie geen optie was (baarmoeder had in totaal een omvang vergelijkbaar met een zwangerschap van 5 maanden) want alles moest er uit. In eerste instantie was het bij mij dus ook niet duidelijk wat er aan de hand was, vandaar dat ze eerst die scan nog wilden doen voordat ze de boel open maakten.
Daar ben ik achteraf erg blij om, omdat die scan dus veel duidelijkheid gaf, waardoor ik ook de beslissing die nodig bleek (baarmoeder verwijderen) heel weloverwogen heb kunnen maken.
Als ik je verhaal zo lees, dan begrijp ik eigenlijk niet goed waarom ze meteen al gaan opereren. Dan zou ik zelf verwachten dat ze écht weten wat er aan de hand is. En als dat niet zo is, zou ik eigenlijk verwachten dat ze eerst nader onderzoek doen.

Natuurlijk had ik niet zoveel pijn als jij (ik had wel pijn, maar omdat het bij mij vooral naar voren ging, was de druk op de andere organen minder).

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 09:51

Ts lees al even mee en ben blij voor je dat ze iets gevonden hebben waar ze je mee verder kunnen helpen.

Tramadol zorgt er bij mij er in ieder geval voor dat ik minder pijn heb maar dat ik gedurende die tijd ook volledig van de kaart ben (de spreekwoordelijke roze olifantjes)
Iedereen reageert er anders op maar is wel iets om rekening mee te houden.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 09:51

Ik vind narcose heerlijk, sorry :+ Zeg ook altijd weltrusten op het moment dat ik voel dat ik weg zak. Vind het geweldig :Y) Ze hebben wel altijd wat moeite om mij weg te krijgen, gezien de 'kalmeringspilletjes' geen effect op mij hebben. Maarja, 'daar ben je roodharig voor' (en daarna zei de arts snel, 'niet beledigend bedoeld hoor') hahaha.