"Pil verpest het seksleven"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marit

Re: "Pil verpest het seksleven"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 10:38

Ik slik de pil ook al zo'n 6 jaar, en ik slik hem door. Ben ermee begonnen omdat ik echt een grafhekel had aan ongesteld zijn. Mega hoofdpijn, buikpijn elke keer, ik werd er zo'n vervelend mens van :+

Bijwerkingen die ik merkte aan de pil:
- Betere huid
- Cupmaat meer
- Aantal kilo aangekomen

Van stemmingswisselingen, depressies, emotionele instabiliteit of libido problemen heb ik echt totaal geen last zo ver ik weet. Ben over het algemeen opgewerkt en met mijn libido is niets mis :D Maar goed, ik slik hem al sinds mijn 14e dus heb ook niet echt een eerlijk oordeel over hoe ik zonder pil ben. Maar ik geloof nou niet dat het me zo veel doet.

Ik zou best iets anders willen proberen, maar mijn belangrijkste voorwaarde is dat ik niet ongesteld wordt. En zo ver ik weet is dan de pil een van de enige opties..

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 10:39

fjordjes, ik heb precies dezelfde pil en ook regelmatig last van hoofdpijn. Opvallend wel.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-15 10:42

Voor iedereen die twijfelt: probeer het gewoon eens een maandje zonder pil (wanneer je vriend op vakantie is ofzo :+ )(of even door de zure appel heen bijten met condooms) en kijk wat er gebeurt. Proberen kan geen kwaad toch? En zoals ik hier lees, áls je verschil merkt (positief of negatief) merk je dat vrij snel.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 10:45

Twijfel of een maand niet te kort is? Ik zou 2-3 cyclussen doen, de eerste maand heeft je lijf waarschijnlijk ook nog even tijd om de boel te resetten. Ik was er met een maand al weer goed klaar mee, de eerste eisprong was echt met m'n kiezen op elkaar alles doen :x Mijn lijf ging vrij snel in de pilloze modus verder, maar kan me voorstellen dat het ook langer kan duren.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 10:45

Dat gaat niet op Margrathea eer alle hormonen uit je lichaam zijn spreek je over minimaal 2-8 maanden per persoon verschillend

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 10:47

Mensen die de pil slikten voor acné, kwam het terug nadat je stopte?
Ik heb ooit wel van pil gewisseld en toen kwamen al m'n puistjes terug, niet zo'n zin in..

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-15 10:50

tita schreef:
Dat gaat niet op Margrathea eer alle hormonen uit je lichaam zijn spreek je over minimaal 2-8 maanden per persoon verschillend

Nee maar dan nog kun je wel verschil merken binnen een maand ;) Ik merkte dit bijvoorbeeld al heel snel met mijn "afgevlaktheid", alleen dat al was een goeie reden om er vanaf te blijven. Ik weet nog heel goed dat ik een week of 3 na gestopt te zijn Scrubs aan het kijken was en ik lag ineens helemaal dubbel om iets heel stoms wat gezegd werd. Hardop lachen bij de TV, dat was me al jaren niet meer overkomen :oo

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 10:54

tita schreef:

Klopt, ik had geluk dat mijn cyclus gelijk regelmatig was en de tweede maand al keurig een eisprong had (mijn hemel, dagen pijn := eerste eisprong vond ik een verschrikking :') ). Dus ik was na exact een maand van de pilhormonen af en nam mijn lijf het over. Maar kan inderdaad ook gebeuren dat de boel pas herstart na een half jaar. Wisselt heel erg per persoon.

Hormonen vind ik wel wennen, want met de pil was het gewoon stabiel en nu fluctueert het :') al is mijn menstruatie zonder pil juist veel lichter geworden en korter.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 11:00

Ik gebruik de yasmin. Die is libidoverhogend in mijn geval de microgynon ging prima tot ze de generieke middelen door je strot gingen duwen.

Wees daar ook selectief in. Wel of geen generiek middel kan enorm verschillen hoe jij het middel ervaart.

Alles toeschrijven aan de pil aan je seksleven en gebrek aan orgasmes is wel best makkelijk. Misschien een man due beter de weg kan vinden down under?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-15 11:08

Fred_Kroket schreef:
Ik gebruik de yasmin. Die is libidoverhogend in mijn geval de microgynon ging prima tot ze de generieke middelen door je strot gingen duwen.

Wees daar ook selectief in. Wel of geen generiek middel kan enorm verschillen hoe jij het middel ervaart.

Alles toeschrijven aan de pil aan je seksleven en gebrek aan orgasmes is wel best makkelijk. Misschien een man due beter de weg kan vinden down under?

Ik vind het gewoon erg toevallig allemaal. Ik zal niet teveel in detail treden over het hoe en wat maar de omslag is té groot en te toevallig op die plek gekomen dat ik ben gestopt om het er NIET aan toe te schrijven, zal ik maar zeggen.

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 11:09

Selina schreef:
Mensen die de pil slikten voor acné, kwam het terug nadat je stopte?
Ik heb ooit wel van pil gewisseld en toen kwamen al m'n puistjes terug, niet zo'n zin in..

Ik had mijn pil o.a daar voor. Toen ik stopte en de implanon nam werd het wel wat heftiger. Maar of dat dan komt doordat ik stopte mrt de pil of door andere hormonen weet ik dus niet

Seltje

Hier ook niet volledig tevreden van de pil. Als 12 jarige al begonnen, ik viel namelijk flauw tijdens mijn menstruatie. Begonnen met de pil genaamd Elisa. Gedaan met het flauwvallen maar wel verschrikkelijke stemmingswisselingen. Na 3 maanden terug naar HA en overgestapt op de nuvaring. Heb dat ding 4 jaar zonder problemen gebruikt, tot dat ik voor mijn werk ging paardrijden, tot 8u per dag op een paard zitten en die ring begon te zakken (geen pretje). Dus naar de Gyn om een spiraal te vragen. Die vond mij te jong, en gaf me de YAZ pil als alternatief. Voor mijn menstruatie ideaal, maar mijn libido is er wel serieus van afgezwakt. Ik heb geen echte moodswings, maar wel periodes met depressieve buien. En heb nu schrik dat dat van de Yaz komt.

Dus nu op zoek naar een ander alternatief, ik wil voorlopig nog geen kinderen.

jwl

Ik slik ook al redelijk lang de pil
Helaas had ik de laatste tijd veel rare bijwerkingen
Om de 2 weken ongesteld en ineens later elke dag een beetje

Pil er uit gedonderd en het was weer zoals het wezen moest

Ik twijfel wat ik nu zal doen wat betreft anti conceptie

Mn libido was ook erg laag, ben benieuwd of het weer aan trekt
Voor nu is het in ieder geval even prima met condoom

Emerelle

Erg interessant..

Ik ben sinds mijn 15e aan de pil en was toen nog wel vaak geil, zin in seks, opgewonden..
Nu eigenlijk sinds 2 jaar is dat helemaal weg.
Ik vraag mijzelf ook al een tijd af, is er nou iets mis met me?
Stoppen met de pil is zeker een goed idee om uit te proberen, al hoewel zie ik er echt niet naar uit elke maand weer ongesteld te worden.
Maar als dit de oplossing kan zijn voor mijn lage libido zou super zijn..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 11:11

Seltje schreef:
Hier ook niet volledig tevreden van de pil. Als 12 jarige al begonnen, ik viel namelijk flauw tijdens mijn menstruatie. Begonnen met de pil genaamd Elisa. Gedaan met het flauwvallen maar wel verschrikkelijke stemmingswisselingen. Na 3 maanden terug naar HA en overgestapt op de nuvaring. Heb dat ding 4 jaar zonder problemen gebruikt, tot dat ik voor mijn werk ging paardrijden, tot 8u per dag op een paard zitten en die ring begon te zakken (geen pretje). Dus naar de Gyn om een spiraal te vragen. Die vond mij te jong, en gaf me de YAZ pil als alternatief. Voor mijn menstruatie ideaal, maar mijn libido is er wel serieus van afgezwakt. Ik heb geen echte moodswings, maar wel periodes met depressieve buien. En heb nu schrik dat dat van de Yaz komt.

Dus nu op zoek naar een ander alternatief, ik wil voorlopig nog geen kinderen.

Spiraal :j als de gyn je met 24 te jong vindt, rap een ander zoeken := Of gewoon bij je huisarts.

Kala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 11:13

Cemlys schreef:
Wat ik lees van de nuva ring is dat het weer net zo gevaarlijk zou zijn als de diane pil. Ook hier trombosegevaar en dergelijke. Koperspiraal lijkt me ook niet. Eigenlijk krijg je dan een continu ontstekingsreqctie in je baarmoederwand die probeert dat ding eruit te krijgen. Ik ga toch even langs huisarts denk ik kijken of er geen andere mogelijkheden zijn want idee dat deze pil het in elk geval niet is.

Ik heb de nuvaring 5 jaar gehad en ik heb echt nergens last van gehad. Behalve het libido verhaal, vond ik dit echt een uitkomst. Vriendinnetje heeft deze ook gehad en vond het dan weer een drama. Verschilt echt heel erg per lichaam.

Hoe lager de hormonen, hoe hoger het risico op trombose. Roken en anticonceptie verhoogt nog meer de kans op enge dingen.
Laatst bijgewerkt door Kala op 26-04-15 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 11:15

Ik was 16 toen ik een spiraal bij de gyn ben gaan vragen. Iets over nog pijnlijker op een jonge leeftijd. Nu zou dat zeker een oplossing zijn, maar laat een spiraal toch liever bij een gyn zetten, in België zijn die terugbetalingen helemaal anders.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-15 11:19

Toch gek, ik was 21 en mijn huisarts had er 0 problemen mee. Ik hoor hier op Bokt voor het eerst dat dat het blijkbaar soms wel is :')

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 11:29

Ik ben sinds kort gewisseld naar de 3 fasen pil. Op de andere pil was ik zachtst gezegd een b*tch helemaal in de stopweek. Borsten waren zo gevoelig dat eraan zitten al risico op een knal van mij vergrootte. Hield mega veel vocht vast, depressieve gevoelens en gedachten. Stemmingswisselingen waar je u tegen zei. Ook veel spot bloedingen. Nu ik de drie fase pil slik ben ik rustiger, zelfs in de stopweek. De reden dat ik de pil ging slikken was dat ik zoveel menstruatie pijn had dat ik door de pijn ging overgeven zo extreem was het. Heb nu geen last van libido verlies ook al heb ik geen relatie

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 11:39

Bij mij was de pil ook een drama.
5 jaar geslikt, maar ik had vooral klachten als misselijkheid en erge psychische klachten en ook kreeg ik verschrikkelijk veel pijn bij mijn menstruatie terwijl ik dat nooit had. ik heb gewisseld met generiek en orgineel, maar ook dat maakte geen verschil. Het heeft mijn libido nooit verlaagd gelukkig.
Ik ben sinds december gestopt en ik voel me echt veeeeel beter! Geen pil meer voor mij :D

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 11:49

vuurneon schreef:
sharon488 schreef:
Ben ik de enigste die dit compleet andersom heeft?
Als ik stopweek heb voel ik me verschrikkelijk, soms bijna depressief. Ook krijg ik dan overal exceem waar ik helemaal gek van word.
Heb al een keer geprobeerd te stoppen omdat ik dat soort medicijnen wel 'troep'vind voor mn lichaam. Maar dat ging niet goed.. dus ben ook weer begonnen.
van geen lust heb ik ook geen last..

Hebben meer mensen hier ervaring mee?

Eerste 2 week toen ik was gestopt met de pil (dus 2 week na de stopweek) waren een hel: 24/7 afschuwelijke hoofdpijn die werd afgewisseld met migraine , vreselijk ziek voelen etc. Maar toen ik daar doorheen was, merkte ik pas wat de pil allemaal beïnvloedde. Heb sindsdien 75 procent minder migraine, veel minder afgevlakt qua gevoel en houdt minder vocht vast tegen het eind van het cyclus.

ik ben toen een aantal maanden gestopt. Ik werd niet ongesteld maar had wel de hele maanden door last van mn hormonen.
Met de pil ben ik heel stabiel, en voel ik me goed. Zodra de stopweek is ben ik helemaal uit mn doen.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 11:52

Ik ben na 25 jaar gestopt met de pil. Voel me er veel beter bij, in het begin wist ik me alleen geen raad met mijn oplevende libido :o Voelde me net een 17jarige jongen :D
Gek genoeg heb ik juist veel minder menstruatiepijn nu. De doorbloeding in mijn vagina lijkt wel beter, en het bloed helderder als met de 'kunstmatige' menstruatie. (vang het op in een Divacup, ook geen tampontroep meer in mijn lijf) Ik ben erg tevreden en met condooms valt wel te leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 11:56

Pff de pil... dubbele gevoelens!

Ja, het is de grootste rotzooi ooit. Heel mijn pil-carrière heb ik extreem last gehad van migraine. Regelmatig niet naar school kunnen gaan door die helse pijn |o en stemmingswisselingen enz. --> check! (hoewel dat sowieso wel normaal is in de puberteit)

Maar ik weet niet hoe ik mijn tienerjaren had doorgekomen zónder de pil! Dankzij de pil had ik een prachtige huid (terwijl ik echt een puisterige puber was) en ben ik geen tienermoeder geworden. Als je het enkel van condooms moet hebben, is een ongelukje snel gebeurd op die leeftijd vrees ik...

Nu zou ik nooit meer aan de pil willen, ook geen nuvaring of andere hormonen. Maar ik heb een vaste relatie, er is een kind onderweg,... dus dat is wel anders.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-05-23 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Evaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 11:57

Ik ben vorig jaar gestopt met de pil (microgynon 30) en heb een implanon genomen.

Ten eerste schrok ik onwijs van de kosten want kreeg een rekening van een paar honderd euro. (Bij de gyn laten zetten)

Je moet het ongeveer 6 maanden laten zitten voor alles op regel hoort te zijn. De eerste paar maanden bloedde ik amper, en steeds einde maand. vervolgens had ik weken dat ik 4 weken achter elkaar bloedde en gewoon steeds weer.

Vanaf december ben ik onwijs moe geworden, weinig energie en totaal geen libido. Maanden zo gelopen totdat ik eens de link legde met de implanon (heb onwijs veel onderzoeken gehad bij internist enzo, maar kwam niks uit) en heb hem dus vorige week er uit laten halen.
Ik kan dus nog niet met zekerheid zeggen dat het de implanon was, dat is nog even afwachten. Maar ik hoop het echt.

Voor mij dus echt geen hormonen meer en maar mn lichaam leren kennen wanneer mn ovulatie plaatsvindt.

Hoop dat ik weinig last ga krijgen nu ik geen hormonen meer binnen krijg ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 12:01

Evaa__: wel voorzichtig zijn hoor, zelfs de meest regelmatige vrouw kan soms een verschuiving hebben van de ovulatie...