Wat vind jij van ivf?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mara82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:49

Das ook niet helemaal waar... Wij zijn beide helemaal gezond, alles zit er goed uit... En toch hebben we ivf...

Wel eerst iui gehad..[/quote]

Maar het gaat om een geldige reden; ik neem aan dat je niet zwanger kon raken op de natuurlijke weg. Lijkt mij stug dat als je de anti conceptie aan de kant gooit, je gelijk naar de dokter stapt; joh, wij willen een kind! Doe maar een ivf-je.
Vruchtbaarheidsproblemen is nu net waar het ook om gaat natuurlijk. Daar doelde ik op.[/quote]

Das waar.. Las niet helemaal goed... Zijn idd eerst dik jaar zo bezig geweest..
Toen allerlei onderzoeken, toen iui 6x en nu dan ivf

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:50

CrazyCat schreef:
Dank je Balou_K voor je open antwoord ik vroeg me dus gewoon even af hoe die gedachtengang werkte :)
Mocht je je bericht nog kunnen wijzigen kun je dan de quote aanpassen zodat het niet lijkt of ik jouw uitspraak geaan heb? ;)

Woops :') sorry!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:53

Ik lees ook steeds dat men niet snapt dat je het jezelf aandoet. Niet iedereen ervaart zo'n behandeling als even belastend hoor.
Ik heb nu een maand lang hormooninjecties moeten spuiten waarvan de laatste 17 dagen 2 stuks. (1 onderhuids en 1 in een spier).
Ik doe de injecties zonder probleem zelf en op een paar kleine bijwerkingen na heb ik eigenlijk niet zoveel last en ook niet meer stress dan 7 jaar lang elke maand weer die teleurstelling.
Laatst bijgewerkt door CrazyCat op 13-04-15 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Mara82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:55

CrazyCat schreef:
Ik lees ook steeds dat men niet snapt dat je het jezelf aandoet. Niet iedereen ervaart zo'n behandeling als even belastend hoor.
Ik heb nu een maand lang hormooninjecties moeten spuiten waarvan de laatste 17 dagen 2 stuks. (1 onderhouds en 1 in een spier).
Ik doe de injecties zonder probleem zelf en op een paar kleine bijwerkingen na heb ik eigenlijk niet zoveel last en ook niet meer stress dan 7 jaar lang elke maand weer die teleurstelling.

Idd... Teleurstelling is groter en zwaarder als het geen resultaat geeft... Dan steeds te moeten spuiten!

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:57

crazycat, misschien een heel persoonlijke vraag en als je hem niet wil beantwoorden moet je dat ook niet doen, maar waarom MOET je kinderen hebben en waarom denk je dat een kind jouw leven "compleet" kan maken?
En wanneer zeg je "genoeg is genoeg, ik stop met de behandelingen "

Vat dit vooral niet verkeerd op hoor, maar ik kan mij er gewoon niks bij voorstellen :)
Laatst bijgewerkt door nobel1 op 13-04-15 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:58

Ik voel me echt aangevallen door de OP en verdere reacties.
Ik ben onvruchtbaar en zou wel een kind willen.
En dan zouden behandelingen in het ziekenhuis zeker nodig zijn.

En ik ben onvruchtbaar door een gebeurtenis in het verleden. Iets wat iemand mij aandeed waardoor mijn baarmoeder en baarmoederhals flink beschadigd zijn.

Maar omdat mijn lijf zich nu niet goed ontwikkeld en ik hierdoor onvruchtbaar ben zou ik geen kind mogen krijgen.
Ronduit belachelijk. Echt, ik heb er geen goed woord voor over.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:58

nobel1 schreef:
crazycat, misschien een heel persoonlijke vraag en als je hem niet wil beantwoorden moet je dat ook niet doen, maar waarom MOET je kinderen hebben en waarom denk je dat een kind jouw leven "compleet" kan maken?

Vat dit vooral niet verkeerd op hoor, maar ik kan mij er gewoon niks bij voorstellen :)

Ik denk dat dit antwoord een gevoel is, en is een gevoel te omschrijven? Waarom wilt iemand geen kinderen? Behalve de rationele redenen komt daar vooral gevoel bij kijken, en probeer dat maar eens uit te leggen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 12:00

Kinderwens is een oerinstinct, als je dat eenmaal hebt schreeuwt elke vezel in je lijf om zwanger te raken. Dat schakel je niet even uit. Het is zo'n primair gevoel, niet te omschrijven eigenlijk. Ik had zelf nooit verwacht dat het zo sterk was...
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 13-04-15 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 12:01

M_i_R schreef:
meebetalen voor zorg van anderen die jij niet nodig vindt blijf je hebben. Wat doe je met de roker die een longtransplantatie moet, of iemand die wegens slechte eetgewoontes zo veel te zwaar is geworden dat medische hulp noodzakelijk is? of gewoon iemand die ziek is geworden waarvan ik zou vinden dat behandeling niet zinvol is. Wat doe je dan met levensverlengende in plaats van levensreddende behandelingen? Ik vind het juist mooi dat die mogelijkheden geboden worden en dat we daarin als samenleving elkaars vangnet bieden.

Precies mijn gedachten! Er zijn Zoveel zware mensen, zoveel mensen met een ongezonde levensstijl. Veel mensen die ziek worden door zichzelf niet goed te verzorgen roken/drinken/eten. Wij betalen met ons allen voor de oma om de hoek, voor de asielzoeker, werkloze, het kind, en het verwekken hiervan zou niet in een verzekering passen?

Ts, heb jij deze mening door je geloofsovertuiging?

Daks

Ik denk dat ik namens meerdere "tegenstanders" praat.

"Wij" Zijn er niet voor 100% tegen wij zullen het echter zelf niet doen.

En "wij"gunnen zeker een ander een fijne IVF of welke behandeling dan ook.
En hopen dan ook van harte dat het bij iedereen goed uit pakt.

Echter "onze" mening is anders dan die van jullie maar omdat die anders is is het zeker niet zo dat we jullie niks gunnen, integendeel zelfs. :(:)

nobel1

Balou_k schreef:
nobel1 schreef:

Ik denk dat dit antwoord een gevoel is, en is een gevoel te omschrijven? Waarom wilt iemand geen kinderen? Behalve de rationele redenen komt daar vooral gevoel bij kijken, en probeer dat maar eens uit te leggen.

Dat is waar, maar welke rationele redenen komen er dan bij persé een kind krijgen en wanneer zeg je dat het 'goed' is en stop je met alle behandelingen?

Ik begrijp dat het een gevoel is, maar (misschien ben ik te nuchter) je moet toch ook op een gegeven moment rationeel worden?

chimello

Nooit een kinderwens gehad, gaat er ook niet komen maar als iemand anders dolgraag kinderen wilt vind ik dat die keuze bij hun ligt en niet bij iemand anders die zich vastbijt in oude normen en tradities en wat nog meer. Zelfde met abortus, jij als buitenstaander hebt er gewoonweg niets mee te maken. (Algemeen gesproken, niet aanvallend naar een persoon).

Dus voor mij mag het er zijn, het heeft een hoop mensen heel gelukkig gemaakt. En uiteindelijk dragen deze vrouwen gewoon een gezond kind. Alleen met wat hulp van de dokter. Waarom andere mensen daar wakker van moeten liggen is me een raadsel. Alsof het ze niet gegund wordt...

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 12:05

nobel1 schreef:
Dat is waar, maar welke rationele redenen komen er dan bij persé een kind krijgen en wanneer zeg je dat het 'goed' is en stop je met alle behandelingen?

Ik begrijp dat het een gevoel is, maar (misschien ben ik te nuchter) je moet toch ook op een gegeven moment rationeel worden?

Rationele redenen zijn bevoordeeld het achterlaten van jouw vlees en bloed, het er voor zorgen dat er later als je oud en versleten bent iemand voor jou zorgt. Ik noem maat iets geks.. Maar toch zal gevoel de boventoon hebben, en dat is prima, menden hebbeb een natuurlijke drang om zich voort te planten. Net zoals dieren, dat is instinct en gevoel..

Ik heb (nog) geen kinderwens dus ik kan denk ik niet helemaal goed hierover mee praten..

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 12:07

nobel1 schreef:

Daar wil ik gerust op antwoorden hoor :)

Ten eerste denk ik niet dat een kind mijn leven compleet kan maken. Ik denk ik dat we een kind een heel liefdevol gezin kunnen bieden en dat we beiden toffe ouders zijn. We zijn ook al 20 jaar gelukkig samen. Ik heb een goed stel hersens ben gezond (zelfde geld voor mijn man afgezien van het feit dat zijn zwemmers niet goed zwemmen).
Ik ben 39 en wij zaten dus al eigenlijk na zo lang proberen zonder ingrepen al half in de acceptatiefase. Ik ben ook heel nuchter kids zouden leuk zijn, maar ook zonder heb ik een heel leuk leven.
Ik heb altijd gezegd als niet dan niet en zeker geen kunstmatige ingrepen.
Maar goed eerlijk is eerlijk uiteindelijk zijn we gewoon zoogdieren die hormoongestuurd zijn en met de jaren gaan die eierstokken na lang proberen toch echt steeds harder rammelen.

En ook vind dat ik echt op de grens zit en als er bij mijn laproscopie ter controle iets naar voren was gekomen aan mijn kant dat invloed had gehad op de kansen dan was ik er niet aan begonnen en was het boek gesloten.
Ik ben dus ook niet van plan eindeloos te gaan proberen. Het is eigenlijk deze ronde en mocht dat niet lukken en er zijn embryos ingevroren wellicht nog een poging daarmee en dan is het klaar. Dan is het boek gesloten hoef ik er niet meer aan te denken en kan de rest van mijn leven gaan inplannen met of zonder kind(eren)

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 12:12

vuurneon schreef:
Kinderwens is een oerinstinct, als je dat eenmaal hebt schreeuwt elke vezel in je lijf om zwanger te raken. Dat schakel je niet even uit. Het is zo'n primair gevoel, niet te omschrijven eigenlijk. Ik had zelf nooit verwacht dat het zo sterk was...

Ik had dat ook nooit verwacht en ik denk dat menigeen die een sterke mening tegen IVF hebben een hele andere mening hebben over een x aantal jaar of als ze zelf echt voor de keuze zouden komen te staan.

En ja als niet dan is dat ook iemands goed recht natuurlijk. Ieder zijn mening.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 12:17

.
Laatst bijgewerkt door Sees op 13-04-15 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 12:17

.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 12:18

Wendy schreef:
Onzin.

Geen kinderwens?
Dat mag jij onzin vinden, mijn ervaring is héél anders.

Boompje1985

Re: Wat vind jij van ivf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 12:21

Als je mij vroeger de vraag stelde wat ik later wilde worden was het antwoord standaard: Moeder! En ik wilde er 5 dat wist ik toen al... Dus ook hier is de kinderwens sterk aanwezig :j

En iedereen met een onvervulde kinderwens wil ik even een hele dikke knuffel geven :(:) :(:) :(:)

GixWillsNino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 12:24

Wat is de gemiddelde leeftijd van een vrouw bij een ivf behandeling?

Kan iedere vrouw zomaar een ivf behandeling krijgen als het niet lukt?
Bijvoorbeeld; te dik, ivf in plaats van afvallen.
Laatst bijgewerkt door GixWillsNino op 13-04-15 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 12:26

Ik ben eigenlijk een beetje sprakeloos van sommige meningen hier. Man man..

Persoonlijk vind ik ivf een goede uitkomst voor mensen die niet op de natuurlijke manier een kind kunnen krijgen/baren/bevrucht raken. Noem het zoals je zelf wilt, gezien dat een paar mensen in dit topic zelfs daar over vallen.

Waarom? Voordat men bij de ivf aankomt kan je denk ik wel uitgaan dat ze het zelf meerdere keren geprobeerd hebben. Keer op keer lukt dat niet. Ik kan mij niet voorstellen hoe slopend/teleurstellend dat moet zijn. Ivf is niet zomaar iets, ik denk dat de mensen die voor ivf kiezen z'n sterke kinderwens hebben (en zoals degene met het schaduw account : laten zien dat ze er alles voor over hebben.). Waarom zouden ze die niet mogen vervullen...
In vergelijking met de mensen die dat wel kunnen en vervolgens hun kinderen zwaar verwaarlozen op welke manier dan ook. Waarom zouden die mensen dat dan wel "mogen"..

Vind het zo ontzettend krom. Je weet helemaal niet waarom iemand onvruchtbaar is. Kan je dan iedereen over 1 kam scheren?

Ik vind het niet uitmaken of je nou hetero/gay bent, zometeen zeggen we nog dat alleen blanke mensen kinderen mogen baren/krijgen/bevruchtbaar mogen zijn. Sorry ik vind dat echt ontzettend triest dat mensen dat vinden.

Fine als jij geen kinderen wilt, waarom zouden anderen op wat voor manier dan ook dat niet mogen.

Zolang men het kind een dak boven het hoofd, voedsel/opvoeding/onderwijs en liefde kan krijgen van de ouders zie ik het "probleem" niet.

Overigens wil ik op dit moment geen kinderen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 12:29

Gix schreef:

2011:
De gemiddelde leeftijd binnen deze groep is 35 jaar; de meest voorkomende leeftijd is 39 jaar.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 12:30

Gix schreef:

Er wordt altijd eerst naar de oorzaak gekeken van de verminderde vruchtbaarheid.
Iemand die ik ken moest eerst aankomen voordat ze de behandeling kreeg.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 12:31

Gix schreef:

Er zijn hele strakke regels voor, met maximale BMI bijvoorbeeld. Dus nee, zo makkelijk werkt dat niet.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 12:33

Ik vind dat ieder voor zich mag weten of ivf een goed idee is. Wie ben ik om daar überhaupt een mening over te hebben. Laat staan oordelen als ik niet in die situatie zit. Je kan niet weten hoe het is om een sterke kinderwens te hebben. Pas dan kan je er iets nuttigs over zeggen.