Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
CrazyCat schreef:Ik lees ook steeds dat men niet snapt dat je het jezelf aandoet. Niet iedereen ervaart zo'n behandeling als even belastend hoor.
Ik heb nu een maand lang hormooninjecties moeten spuiten waarvan de laatste 17 dagen 2 stuks. (1 onderhouds en 1 in een spier).
Ik doe de injecties zonder probleem zelf en op een paar kleine bijwerkingen na heb ik eigenlijk niet zoveel last en ook niet meer stress dan 7 jaar lang elke maand weer die teleurstelling.
nobel1 schreef:crazycat, misschien een heel persoonlijke vraag en als je hem niet wil beantwoorden moet je dat ook niet doen, maar waarom MOET je kinderen hebben en waarom denk je dat een kind jouw leven "compleet" kan maken?
Vat dit vooral niet verkeerd op hoor, maar ik kan mij er gewoon niks bij voorstellen
M_i_R schreef:meebetalen voor zorg van anderen die jij niet nodig vindt blijf je hebben. Wat doe je met de roker die een longtransplantatie moet, of iemand die wegens slechte eetgewoontes zo veel te zwaar is geworden dat medische hulp noodzakelijk is? of gewoon iemand die ziek is geworden waarvan ik zou vinden dat behandeling niet zinvol is. Wat doe je dan met levensverlengende in plaats van levensreddende behandelingen? Ik vind het juist mooi dat die mogelijkheden geboden worden en dat we daarin als samenleving elkaars vangnet bieden.
Balou_k schreef:nobel1 schreef:crazycat, misschien een heel persoonlijke vraag en als je hem niet wil beantwoorden moet je dat ook niet doen, maar waarom MOET je kinderen hebben en waarom denk je dat een kind jouw leven "compleet" kan maken?
Vat dit vooral niet verkeerd op hoor, maar ik kan mij er gewoon niks bij voorstellen
Ik denk dat dit antwoord een gevoel is, en is een gevoel te omschrijven? Waarom wilt iemand geen kinderen? Behalve de rationele redenen komt daar vooral gevoel bij kijken, en probeer dat maar eens uit te leggen.
nobel1 schreef:Dat is waar, maar welke rationele redenen komen er dan bij persé een kind krijgen en wanneer zeg je dat het 'goed' is en stop je met alle behandelingen?
Ik begrijp dat het een gevoel is, maar (misschien ben ik te nuchter) je moet toch ook op een gegeven moment rationeel worden?
nobel1 schreef:crazycat, misschien een heel persoonlijke vraag en als je hem niet wil beantwoorden moet je dat ook niet doen, maar waarom MOET je kinderen hebben en waarom denk je dat een kind jouw leven "compleet" kan maken?
vuurneon schreef:Kinderwens is een oerinstinct, als je dat eenmaal hebt schreeuwt elke vezel in je lijf om zwanger te raken. Dat schakel je niet even uit. Het is zo'n primair gevoel, niet te omschrijven eigenlijk. Ik had zelf nooit verwacht dat het zo sterk was...
Gix schreef:Wat is de gemiddelde leeftijd van een vrouw bij een ivf behandeling?
Kan iedere vrouw zomaar een ivf behandeling krijgen als het niet lukt?
Bijvoorbeeld; te dik, ivf in plaats van afvallen.
Gix schreef:Wat is de gemiddelde leeftijd van een vrouw bij een ivf behandeling?
Kan iedere vrouw zomaar een ivf behandeling krijgen als het niet lukt?
Bijvoorbeeld; te dik, ivf in plaats van afvallen.