Welke fobieën en/of angsten hebben jullie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 22:37

Kikkers...
Ik ben als de dood voor kikkers...

Gelukkig mijn paard ook want die valt ze aan _O-
Van stal laantje aflopen om op buitenrit te gaan zijn kikkers niet veilig. Afgelopen jaar ben ik 5 springende kikkers tegengekomen, waarop paard in de aanval ging (ja echt slaan op de grond met 2 benen tegelijk) en heeft er 4 kunnen doden. Helaas durf ik dan een dag of 2 geen hoeven uit te krabben, maar hij staat lekker in het land dus schopt de kikkerresten er wel af of met schrapen voor een zandbad :p

ikbencarmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 23:14

Ess_Ramona schreef:
Ik ben bang voor naaktslakken..
Bah, vieze nare, glibberige enge stomme dingen..

En ik ben bang voor clowns :')

Ik ben ook geen fan van naaktslakken.
Ik was een keer op een camping en moest s nachts naar de wc, dus ik schiet snel met bloote voeten mijn schoenen aan en daar zat een slijmerige naaktslak in. Ik heb geloof ik heel de camping wakker geschreeuwd :)
Toen heb ik dus een hele lange tijd elke keer mijn schoenen gecheckt op slakken voordat ik ze aandeed.

Vroeger had ik veel last van heimwee, maar gelukkig is dit een stuk minder geworden.

debbiew

Re: Welke fobieën en/of angsten hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 05:50

Ik ben bang voor spinnen & de meeste insecten :+
En ik heb behoorlijke hoogtevrees

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 22:49

Ik heb veel angsten maar echt fobieën zitten er maar een paar tussen

Ik heb een soort slaapfobie. Ben dus bang voor nachtmerries en niet te kunnen slapen. Dan ga ik helemaal huilen en in paniek raken
ik heb vreselijke hoogtevrees
Ik heb een soort ballonnen fobie. Ik vind ze vreselijk en ik kan er totaal niet tegen als ze knappen. Serieus als ik een kind ermee zie spelen raak ik in paniek
Ik ben bang voor spinnen. Eerst was het wel een fobie maar nu ben ik er niet meer zo bang voor. Een beetje nog. Ze zijn nog steeds niet prettig
Ik ben ook bang voor onweer als ik buiten ben. Als ik binnen zit zul je me niet horen hoe hard het ook gaat maar als ik buiten ben raak ik bij het minste geringste al in paniek
Ik heb ook een beetje claustrofobie. Niet zo zeer maar ik ga nooit zomaar verder weg dan Nederland want ik krijg als ik 2 Weken op de camping zit al een beetje heimwee. Heeft met vroeger te maken denk ik (er was nooit een plaats waar ik het kon vertrouweb en me goed thuis voelde)
Clowns en veel soorten poppen vind ik ook niet zo leuk
Ik ben bang om alleen in het donker te zijn als het doodstil is.
ik ben ook bang voor spiegels in het donker. (komt door een nachtmerrie die ik ooit had)
Ik ben altijd bang om 12 uur snachts (Komt door diezelfde nachtmerrie). Onee ik realiseer dat het bijna 12 uur is :(
Ik ben *bang* Voor kietelen. Ik haat het en ik kan er heeel slecht tegen.
Ik heb een soort faalangst. Als je tegen me gaat schreeuwen heb ik vaak iets fout gedaan in je ogen en dat haat ik. Dus dan ga ik huilen.
en dat was het denk ik wel.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 23:01

Nou ik dacht dat ik de enigste idioot was met een rare fobie... :+

Ik ben doodsbang voor wormen... :(
Als ik er 1 zie, word k misselijk, ga Huilen, schiet in paniek en ren keihard naar huis.

Ook voor kraaien, ik ben een keer aangevallen Door een groep kraaien. Sinds dien als ik er 1 hoor denk ik omg waaaar kan ik naartoe.

En ook voor clowns.. ik had ooit vroeger een pop als clown.
Wat dan muziek kon maken en bewoog.

Totdat die op een avond vanzelf aanging en ze nek omdraaide.. Toen is die per direct heel hard het huis uit gegaan :+
En dat deuntje... ben ik nooit meer vergeten :(

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 23:25

Angeliquee18 schreef:
Nou ik dacht dat ik de enigste idioot was met een rare fobie... :+

Ik ben doodsbang voor wormen... :(
Als ik er 1 zie, word k misselijk, ga Huilen, schiet in paniek en ren keihard naar huis.

Ook voor kraaien, ik ben een keer aangevallen Door een groep kraaien. Sinds dien als ik er 1 hoor denk ik omg waaaar kan ik naartoe.

En ook voor clowns.. ik had ooit vroeger een pop als clown.
Wat dan muziek kon maken en bewoog.

Totdat die op een avond vanzelf aanging en ze nek omdraaide.. Toen is die per direct heel hard het huis uit gegaan :+
En dat deuntje... ben ik nooit meer vergeten :(

Abah heerlijk om dat te lezen als je alleen in het donker zit met een spiegel naast je :(
Oké serieus ik lig hier alleen in het donker en er zijn 2 spiegels op mijn maker. Nou ja zolang ik niet aan die spiegels denk is er niets aan de hand. Maar jou verhaal....

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 23:56

Onweer! Ik ben bang voor zo'n harde klap die je hoort als de bui boven je huis hangt. Ik gil het dan uit en verstijf helemaal.
Ooit compleet in paniek geraakt op stal voor een bui die sneller kwam dan ik dacht.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 00:05

Muppett schreef:
Onweer! Ik ben bang voor zo'n harde klap die je hoort als de bui boven je huis hangt. Ik gil het dan uit en verstijf helemaal.
Ooit compleet in paniek geraakt op stal voor een bui die sneller kwam dan ik dacht.

Dat had ik eerst dus ook. Nu alleen als ik buiten ben

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 18:05

Ik ben ontzettend bang voor koeien, ernaar kijken maakt niet uit. Tot ik er dichtbij of tussen moet lopen :n

Verder poppen, clowns en spinnen.

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 18:10

Lieveheersbeestjes en vlinders. Doodeng vind ik ze!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 18:13

Ik ben bang voor bloed van mensen. Dus ook in films en dergelijke.
Maar op een of andere manier heb ik er bij dieren geen last van.
Ook ben ik bang voor presentaties en mondelingen.

Amyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 18:22

Faalangst, telefoonangst ( lang leve whatsapp ) en angst voor clowns en andere verklede mensen. |o

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 18:25

Ik was bang voor vuur, nadat ik mezelf een aantal keer echt behoorlijk verbrand heb (gelukkig was ik jong en is alles goed genezen). Maar die angst is langzaam overgegaan, ik durf weer bij een kampvuur te zitten bijvoorbeeld. Maar lucifers aansteken kan ik nog steeds echt niet.

Verder had ik ook een kippenangst. Die is gekomen door een stel hanen die op mij in de kinderwagen het gevecht met elkaar hadden geopend. Ik heb deze angst al zo lang ik me kan herrineren, en mijn moeder vertelde later dat het daardoor kon komen, en dat was eigenlijk heel logisch. Tegenwoordig lopen er kippen in onze tuin (zijn uit het niets aan komen zetten en nooit meer weggegaan), en ben ik ook daar meer aan gewend geraakt.

Dan is er nog mijn angst voor uitstekende botten. Die is er nog steeds. Heupbotten, sleutelbeen, botjes in de pols zijn het ergste. Ik kan er niet naar kijken. Het idee dat zo'n bot van binnenuit door je huis prikt. Brrrr. Ik zit ook áltijd op een kussentje vanwege mijn meer dan gemiddeld uitstekende zitbeenknobbels, en heb al jaren blauwe plekken op mijn rug vanwege een uitstekende ruggengraat.

En mijn grootste angst, is telefooneerangst. Ik kan het gewoon niet. Vrienden en familie durf ik nog wel te bellen. Maar meer dan dat niet. Zelfs bij kennissen klap ik dicht en onbekenden lukt ook niet. Ik raak in paniek en daardoor versta ik degene aan de andere kant niet goed, waardoor ik domme dingen zeg en meer in paniek raak. Vre-se-lijk. Ik laat nu altijd iemand anders bellen. Hetzelfde principe heb ik ook een beetje als ik iets in restaurants of zo bestel. Maar dat is minder erg.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 22:06

NoorW schreef:
Ik was bang voor vuur, nadat ik mezelf een aantal keer echt behoorlijk verbrand heb (gelukkig was ik jong en is alles goed genezen). Maar die angst is langzaam overgegaan, ik durf weer bij een kampvuur te zitten bijvoorbeeld. Maar lucifers aansteken kan ik nog steeds echt niet.

Verder had ik ook een kippenangst. Die is gekomen door een stel hanen die op mij in de kinderwagen het gevecht met elkaar hadden geopend. Ik heb deze angst al zo lang ik me kan herrineren, en mijn moeder vertelde later dat het daardoor kon komen, en dat was eigenlijk heel logisch. Tegenwoordig lopen er kippen in onze tuin (zijn uit het niets aan komen zetten en nooit meer weggegaan), en ben ik ook daar meer aan gewend geraakt.

Dan is er nog mijn angst voor uitstekende botten. Die is er nog steeds. Heupbotten, sleutelbeen, botjes in de pols zijn het ergste. Ik kan er niet naar kijken. Het idee dat zo'n bot van binnenuit door je huis prikt. Brrrr. Ik zit ook áltijd op een kussentje vanwege mijn meer dan gemiddeld uitstekende zitbeenknobbels, en heb al jaren blauwe plekken op mijn rug vanwege een uitstekende ruggengraat.

En mijn grootste angst, is telefooneerangst. Ik kan het gewoon niet. Vrienden en familie durf ik nog wel te bellen. Maar meer dan dat niet. Zelfs bij kennissen klap ik dicht en onbekenden lukt ook niet. Ik raak in paniek en daardoor versta ik degene aan de andere kant niet goed, waardoor ik domme dingen zeg en meer in paniek raak. Vre-se-lijk. Ik laat nu altijd iemand anders bellen. Hetzelfde principe heb ik ook een beetje als ik iets in restaurants of zo bestel. Maar dat is minder erg.

dat laatste lijkt me echt vervelend als je alleen in een restaurant moet eten ofzo

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 23:02

Daar komt mijn waslijst aan :')

*spinnen
*vissen
*drukke/kleine ruimtes (claustrofobie)
*angst om te bellen
*ligte angst voor hoogtes (hoogtevrees)
*angstig als voedsel elkaar aanraakt (mijn aardappeltje mag absoluut geen contact maken met buurman boon :') als het elkaar toch raakt eet ik het gewoon niet)
*paniek bij voedsel wat in mijn ogen niet hoord (bijv. vlees hoort in mijn ogen warm te zijn)

Gelukkig is er ook een angst die ik heb kunnen overwinnen! :)
De angst voor.. Jawel, voedselresten!
Ik kon compleet in paniek raken van het aanraken van voedsel, dat kon varieren tussen een rilling en serieuze overgeef neigingen.

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 10:47

Deze plaats ik in naam van mijn vriendin, ze vroeg zich namelijk af of er nog iemand bang voor was.
Namelijk: wind.
Bij het kleinste zuchtje kan ze zichzelf nog beheersen maar eigenlijk vanaf struiken, boomtoppen gaan zwiepen is het paniek. Dan wil ze zo snél mogelijk naar binnen.
Dat komt zegt ze doordat er vroeger eens een stuk hout? tegen haar hoofd aanwaaide en ze genaaid moest worden. Sindsdien is ze dus bang om als het waait buiten te zijn.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 10:51

jadeken schreef:
Deze plaats ik in naam van mijn vriendin, ze vroeg zich namelijk af of er nog iemand bang voor was.
Namelijk: wind.
Bij het kleinste zuchtje kan ze zichzelf nog beheersen maar eigenlijk vanaf struiken, boomtoppen gaan zwiepen is het paniek. Dan wil ze zo snél mogelijk naar binnen.
Dat komt zegt ze doordat er vroeger eens een stuk hout? tegen haar hoofd aanwaaide en ze genaaid moest worden. Sindsdien is ze dus bang om als het waait buiten te zijn.

Ik ben ook niet zo'n fan van wind. Ben er niet bang voor maar ik heb liever mooi weer zonder wind

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 20:35

Ik heb al eens gereageerd op dit topic maar ik was volgens mij deze angst nog vergeten..
Ik heb 's avonds het gevoel alsof er iemand achter me loopt, echt bijna altijd.. Brr

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 20:40

OneAndOnlyx schreef:
Ik heb al eens gereageerd op dit topic maar ik was volgens mij deze angst nog vergeten..
Ik heb 's avonds het gevoel alsof er iemand achter me loopt, echt bijna altijd.. Brr

abah dat heb ik soms ook. vooral als er hier feest is en ik ben alleen boven. pff ik haat dat :brr:

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 21:19

Jaa dat ken ik ! Voorral thuis.
Dan ren ik zo keihard naar me bed toe, durf niet eens de lampen en deuren dicht te doen :+

Owja, en van een meter afstand je bed in springen.. Stel je voor dat er iets onder vandaan komt :)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 21:38

Angeliquee18 schreef:
Jaa dat ken ik ! Voorral thuis.
Dan ren ik zo keihard naar me bed toe, durf niet eens de lampen en deuren dicht te doen :+

Owja, en van een meter afstand je bed in springen.. Stel je voor dat er iets onder vandaan komt :)

dat heb ik soms ook :')

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 23:03

ik ben bang van vissen. :')
in aquarium prima, maar daar buiten bedank ik.. hierdoor durf ik ook niet in meertjes of troebel water te zwemmen..

Oh en telefoneren.. ik durf het gewoon niet..
Durf m'n eigen familie en vrienden niet eens te bellen..
Laatst bijgewerkt door RoosDeG op 05-05-15 23:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 23:31

Ik ben zelf totaal geen angstig persoon,en vind mezelf ook niet snel bang.
Toch door dit topic kwam ik er achter dat ik toch nog wel wat angsten heb.

Arachnofobie: angst voor spinnen. Deze wordt in de loop der jaren steeds erger. Ik durf zelfs geen plaatje van een spin te bekijken. Enkele malen per week komen ze voor in mijn nachtmerries. Van grote spinnen (of bewegende beelden ervan) val ik flauw. Deze fobie zou ik graag kwijt willen. Ik weet dat er een therapie voor bestaat,maar het idee dat ze me daar gaan confronteren met plaatjes of zelfs echte spinnen,maakt dat geen haar op m'n hoofd er aan denkt om erheen te gaan.

Verder heb ik nog wat angsten die ik geen fobie noem.
Net als meerderen hier ben ik bang om langs iets te zwemmen in het water. Een boot,of een boei/stijle waterkant/vlot. Alles wat onder water verdwijnt...brrr!

Natuurwater. Vooral de bodem! Een meer ga ik nog geen centimeter in.
Het enige waar ik in durf te staan is de zee,maximaal tot heuphoogte. Het niet meer kunnen staan is nog wel m'n grootste angst. De vissen in het water vind ik dan weer niet eng.

Dan heb ik nog de angst om te bellen. Als ik gebeld wordt dan is dat nog wel oke,maar zelf iemand bellen zou ik niet snel doen. Al helemaal geen vreemde. Dus naar de snackbar of kapper bellen... Nee dankje. Ik mail wel,of laat een ander bellen :o En wat ik er nou zo naar aan vind...? Geen idee.

Douchen in het donker. Of nog erger: in bad in het donker. Ooit als kind zat ik in bad en de stroom viel uit. De badkamerdeur zat op slot en ik was zo in paniek dat ik de deur niet kon vinden. Het enige wat ik me nog herinner was het pikzwarte water en de bedompte warmte.
Het idee dat het water zwart is,of ineens iets heel anders is. Jakkk.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 23:36

Ik heb niet het hele topic doorgelezen maar ik ben benieuwd of iemand dezelfde angst heeft: camera-angst. En dan dus niet een fototoestel om een dagje uit te kieken of een familiefoto te schieten. Ik ben heel vaak bang voor verborgen camera's. In mijn huis, op mijn werk, onderweg, bij familie en vrienden... Overal. Dat er ergens een camera hangt, zo klein dat ik 'm niet zie, die mij betrapt op dingen. Terwijl ik helemaal geen stiekeme dingen doe. De angst is niet enorm maar wel altijd aanwezig. Ik heb ook nooit slechte ervaringen gehad met die camera's, dus waar het vandaan komt? Geen idee.,

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 08:58

Hhilde schreef:
Ik heb niet het hele topic doorgelezen maar ik ben benieuwd of iemand dezelfde angst heeft: camera-angst. En dan dus niet een fototoestel om een dagje uit te kieken of een familiefoto te schieten. Ik ben heel vaak bang voor verborgen camera's. In mijn huis, op mijn werk, onderweg, bij familie en vrienden... Overal. Dat er ergens een camera hangt, zo klein dat ik 'm niet zie, die mij betrapt op dingen. Terwijl ik helemaal geen stiekeme dingen doe. De angst is niet enorm maar wel altijd aanwezig. Ik heb ook nooit slechte ervaringen gehad met die camera's, dus waar het vandaan komt? Geen idee.,

Lijkt me lastig in winkels want daar hangen ze vaak overal