moeder wil (weer eens) niet meewerken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 14:47

Ik denk dat ze bedoelde ongelooflijk veel last van migraine ipv ongeloofwaardig. (Ik zie wel vaker dat mensen die 2 door elkaar halen := )

Maar ts, als je zwakke enkels hebt is het geen idee om te kijken voor fysio? :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 14:52

Maartje1990 schreef:
Jemig, doe eens even rustig naar haar zeg. Meiske is 14, dan hoeft ze nog een paar jaar niet ''volwassen te worden'', wat sommige zeggen dat ze moet doen :+ Kom nou.

Volgens mij woon jij trouwens bij mij in de buurt TS kan dat kloppen?

En wat denk je wat er gebeurt als de ts op deze manier volwassen word??? Beter dat er nu naar haar vraag om aandacht gekeken word zodat ze in ieder geval psychisch groot word.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 14:55

Wat denk je dat er met TS gebeurt als iedereen haar hier de grond in trapt? Kom op zeg... over ''wordt eens volwassen'' gesproken...

Haar ''vraag om aandacht'', kom op, kind is 14, kind is een puber. En niet iedere puber is het zelfde, maar is opzich een vrij normale leeftijd om dergelijk gedrag te hebben.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 15:00

Maartje1990 schreef:
Wat denk je dat er met TS gebeurt als iedereen haar hier de grond in trapt? Kom op zeg... over ''wordt eens volwassen'' gesproken...

Haar ''vraag om aandacht'', kom op, kind is 14, kind is een puber. En niet iedere puber is het zelfde, maar is opzich een vrij normale leeftijd om dergelijk gedrag te hebben.

Dat jij dit gedrag op deze leeftijd normaal vind zegt al genoeg, ik vind het niet normaal. Indirect beschuldigt ze haar ouders van verwaarlozing en gebrek aan zorg. Elke blauwe plek word beschouwd als een zware verwonding en nee, ik vind dit gedrag niet normaal.
Ts zou er goed aan doen om hulp te zoeken, niet voor haar lichamelijke klachten maar vooral geestelijke hulp om sommige dingen op een rijtje te krijgen. Als je als kind je zo moet gedragen om aandacht te krijgen dan zit er iets niet goed of ts is inderdaad een grote pieper en hypochonder.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 15:01

Harde leerschool misschien. Gelukkig zijn de meeste die reageren allemaal vreemden van de ts.
Zou dit op school escaleren dan is dat nog veel heftiger, dus ik verwacht dat de ts nu wat beter na zal denken voor ze de aandacht zo naar zich toe wil trekken.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 15:03

ben eigenlijk wel benieuwd naar een foto van die ow zo dikke knie

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 15:05

koetjeboe schreef:
ben eigenlijk wel benieuwd naar een foto van die ow zo dikke knie

Mag ik vragen waarom? Kom op zeg, ts hoeft zich toch niet te bewijzen. :)

Precyll

Re: moeder wil (weer eens) niet meewerken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 15:07

Ts: lees eens het verhaal van Peter en de wolf!

Dit heb ik mijn kinderen ook altijd geleerd en komt je later alleen maar ten goede.

14 jaar of niet maar mijn dochter van 12 en zoon van 10 zijn harder als jou, die komen alleen maar als er echt iets is...

Never cry wolf!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 15:10

Maartje1990 schreef:

Nee, dat is het niet. Ik werk nu al 10 jaar met pubers en dit gedrag is zorgelijk.
Als TS mijn mentorleerling was geweest had ik er actie op ondernomen en goed ook.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 15:15

bigone schreef:
Maartje1990 schreef:

Dat jij dit gedrag op deze leeftijd normaal vind zegt al genoeg, ik vind het niet normaal. Indirect beschuldigt ze haar ouders van verwaarlozing en gebrek aan zorg. Elke blauwe plek word beschouwd als een zware verwonding en nee, ik vind dit gedrag niet normaal.
Ts zou er goed aan doen om hulp te zoeken, niet voor haar lichamelijke klachten maar vooral geestelijke hulp om sommige dingen op een rijtje te krijgen. Als je als kind je zo moet gedragen om aandacht te krijgen dan zit er iets niet goed of ts is inderdaad een grote pieper en hypochonder.

zegt al genoeg?

@ Goof: Oke, zorgelijk, maar het lijkt mij ook niet nodig om (zoals sommige hier doen) TS helemaal de grond in te trappen etc.

Persoonlijk vind ik het lastig om vanachter een computer schermpje te bepalen dat er iets ''ernstigs'' aan de hand is. Is het helemaal normaal, nee misschien niet, maar is het dan meteen zorgelijk weet ik ook niet. Desalniettemin hoeft hier niemand onvriendelijk naar TS te gaan doen, denk dat ze dáár ook niet bij gebaat is.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 15:17

Oke nu is het wel weer genoeg
Misschien stelt TS zich wel aan, maar wat dan nog?
Dan hoeft nog niemand haar de hele tijd de grond in te boren. Naar een paar reacties is dat wel duidelijk hoor! Dat hoeft niet gelijk iedereen te zeggen. En als je vind dat ze zich super erg aanstelt reageer dan niet. Want dan gaat ze misschien nog meer topics openen als jullie er zo over denken ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 15:20

vuurneon schreef:
Ik denk dat ze bedoelde ongelooflijk veel last van migraine ipv ongeloofwaardig. (Ik zie wel vaker dat mensen die 2 door elkaar halen := )

Maar ts, als je zwakke enkels hebt is het geen idee om te kijken voor fysio? :)

Het ging over het geloven dat iemand pijn heeft dus ik ben bang van niet..

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 15:26

Haha dit wordt echt een popcorn topic, de een roept nog harder dan de ander dat wat zij heeft meegemaakt nog véél erger is en dat er niet gezeurd mag worden over alles wat minder erg is dan wat zij zelf mee hebben gemaakt.
Dus is ts echt de enige pieperd in de topic.....

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 15:33

Ik vermaak me heel erg over het feit dat iedereen de knie van TS moet gaan vergelijken met 'ik heb dit en dat gehad' 'ik heb een vriend van een kennis van een buurman en die heeft dit'.
Nee dan is TS echt de énige die zeurt en zeikt en om aandacht vraagt. :+ Sorry hoor :')

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 15:37

UhNee schreef:
Ik vermaak me heel erg over het feit dat iedereen de knie van TS moet gaan vergelijken met 'ik heb dit en dat gehad' 'ik heb een vriend van een kennis van een buurman en die heeft dit'.
Nee dan is TS echt de énige die zeurt en zeikt en om aandacht vraagt. :+ Sorry hoor :')

Dat is meer om te laten zien dat er wel ergere dingen zijn dan een knie die au doet en 2 lichtgekneusde duimpies ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 15:38

Het gaat er om dat TS doet alsof het alleen HAAR overkomt :+ enige wat wij duidelijk proberen te maken is dat iedereen wel eens pech heeft, de ene meer als de ander, that's life.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 15:47

Ts leer hier een wijze les uit. Dit is wat je kan verwachten als je over alles klaagt. Heel vervelend dat je weinig aandacht krijgt. Maar dit is niet de manier om het op te lossen.

je stelt je aan op dit moment en zoveel heb je niet gehad. Is allemaal heel normaal wat je hebt gehad. Hoort bij opgroeien.

Probeer idd te relativeren en je te realiseren dat het echt veel erger kan. Ja pijn is niet leuk. Maar daar zal je toch beter mee om moeten leren gaan.

als je vind dat je aandacht mist kan je beter naarde huisarts gaan voor een gesprek met je ouders met een hulpverlener of naar je schoolmentor stappen.

Maar echt. Ga genieten je bent jong je hebt niks engs en ernstigs.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-15 15:47

bigone schreef:
Maartje1990 schreef:

WAT?? mijn ouders beschuldigen van verwaarlozing?? En gebrek aan zorg?? Hallooo dan zou ik allang in een ander gezin zitten want dit is mijn pleeggezin he. Ik weet wel meer dan jij denkt hoor daarover. Dat is naar mijn idee gewoon pubergedrag. Er is iemand bij ons in de klas die zegt dat ze haar moeder haat. Das erger dan DIT. En laat die geestelijke hulp maar zitten hoor. Geestelijk ben ik kerngezond hoor. Dat weet IK nog wel

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 15:47

SindyKaya schreef:
UhNee schreef:

Dat is meer om te laten zien dat er wel ergere dingen zijn dan een knie die au doet en 2 lichtgekneusde duimpies ;)

Nou sorry hoor, maar het gros van de aandoeningen die hier worden genoemd vind ik ook helemaal niet zo heuuuul erg. Je kan die dingen niet met elkaar vergelijken. Als ik last van een gekneusde pols/been whatever last zou hebben en iemand zou tegen mij zeggen : "Stel je niet zo aan want pietje heeft deze erge ziekte" Zou ik dat ontzettend flauw vinden. Het is toch geen competitie? Zo gaat iemand juist meer aandacht vragen, want we moeten het overtreffen om normale aandacht te krijgen. :+

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-15 15:49

lifaya schreef:
Het gaat er om dat TS doet alsof het alleen HAAR overkomt :+ enige wat wij duidelijk proberen te maken is dat iedereen wel eens pech heeft, de ene meer als de ander, that's life.

zo bedoel ik het niet hoor. Ik lees hier zat dingen die erger zijn. Zelfs waarbij ik moet kokhalzen en denk pfoe maar goed dat ik dat nooit heb gehad. Ik ben niet dom ofzo. Dan mag ik wel blond zijn. Tuurlijk zijn er dingen erger dan een gekneusde knie.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-15 15:50

SindyKaya schreef:

Dat is meer om te laten zien dat er wel ergere dingen zijn dan een knie die au doet en 2 lichtgekneusde duimpies ;)[/quote]

Nou sorry hoor, maar het gros van de aandoeningen die hier worden genoemd vind ik ook helemaal niet zo heuuuul erg. Je kan die dingen niet met elkaar vergelijken. Als ik last van een gekneusde pols/been whatever last zou hebben en iemand zou tegen mij zeggen : "Stel je niet zo aan want pietje heeft deze erge ziekte" Zou ik dat ontzettend flauw vinden. Het is toch geen competitie? Zo gaat iemand juist meer aandacht vragen, want we moeten het overtreffen om normale aandacht te krijgen. :+[/quote]
Ehh nee SindyKaya geeft wel een punt. Daar bedoel ik dus echt wel mee dat andere mensen ergere dingen hebben

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 15:51

niemand zegt dat je dom bent :n alleen dat een topic aanmaken voor elk wissewasje een verkeerd beeld kan geven voor de medebokkers :)

callum

Heel goed dat je je dat realiseerd dus hup niet zo miepen en gewoon doorgaan. Netjes naar je lichaam luisteren maar niet gelijk allemaal enge dingen denken. Het enige dat je doet is jezeld overstuur maken met wat het allemaal kan zijn.
Je hoeft niet voor elk pijntje naar de dokter. Pijn hoort erbij soms. Is niet leuk maar hoeft niet elke seconde benoemd te worden

MissBmx

precies maar zeer doet het wel en daar mag je best even over klagen.

maar let wel op hoe je dingen brengt want met deze topic titel leg je wel degelijk een beschuldigende vinger bij je moeder

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-15 15:53

Gillbo schreef:
precies maar zeer doet het wel en daar mag je best even over klagen.

maar let wel op hoe je dingen brengt want met deze topic titel leg je wel degelijk een beschuldigende vinger bij je moeder

Haha dat is meer puberwerk dat moeder de schuld geven denk ik :')