Hoogbegaafd (en HSP)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rossfechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 22:04

kimberly1995 schreef:
Hahaha, ik krijg ook altijd het idee dat ik het probleem ben op de een of andere manier.

Moet zeggen dat ik eigenlijk bijna geen last heb van mijn HSP. Niet heel negatief in ieder geval, dat vind ik dan wel weer beter.

Herkenbaar, maar volgens mij doordat ik veel doorheb zien oneerlijke mensen me liever niet, en tja dan maken ze liever mij het probleem.

Zwartvosje

Re: Hoogbegaafd (en HSP)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 22:27

Jennyj01: Apps voor kasboek? Klinkt handig :Y) Behalve dan dat ik niet op mijn telefoon mijn kasboek wil gaan bijhouden, gezien ik en smartphones echt (niet) geweldig samengaan. :+
En ik heb geen tablet, want dat vind ik ook ondingen :+

Ik heb nu een excelbestandje gemaakt waar ik alles zo op in kan vullen. Werkt geweldig. En omdat ik dingen graag op papier heb schrijf ik het dus eerst allemaal op in een boekje; elke pagina is 1 maand, en daarna 1x per maand kalk ik het over in het excel bestand, waar dan uiteindelijk een mooi jaaroverzicht uit voort komt :) .

Ik had net hulp nodig van mijn pa met het berekenen van een oppervlakte, maar dat ging alweer heel typisch :') Hij legt mij wat uit, ik wil namelijk iets beitsen dus hij legde uit over beits, en vervolgens neem ik dat op en redeneer verder. Waarna hij niet meer snapt wat ik nou bedoel en wil gaan doen. Dan doe ik een paar pogingen om het uit te leggen en blijk ik alweer tien stappen verder te zijn in het beitsproces en dat was hem dus niet duidelijk :').

Gevalletje sneldenken? :o?

:+

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 22:51

Rossfechten schreef:
kimberly1995 schreef:
Hahaha, ik krijg ook altijd het idee dat ik het probleem ben op de een of andere manier.

Moet zeggen dat ik eigenlijk bijna geen last heb van mijn HSP. Niet heel negatief in ieder geval, dat vind ik dan wel weer beter.

Herkenbaar, maar volgens mij doordat ik veel doorheb zien oneerlijke mensen me liever niet, en tja dan maken ze liever mij het probleem.

Ik denk dat het ook komt, doordat sommige mensen mijn denkwijze gewoon niet kunnen volgen/niet snappen. Maar jouw beredenatie kan ook prima kloppen in bepaalde situaties!

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 23:08

Dat is Vaak met mensen uit dit topic. Anderen snappen jullie niet omdat jullie anders denken

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 23:21

En dan werd ik vroeger op de basisschool gepest omdat ik zogenaamd een rare humor had die ze niet begrepen :')
(HSP)

Ik ben trouwens echt heel gevoelig voor drukte en veel geluiden. Lastige combi als je moet nadenken :+

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 15:37

laughterline schreef:
Ik ben trouwens echt heel gevoelig voor drukte en veel geluiden. Lastige combi als je moet nadenken :+

Precies dit. Echt vreselijk :n

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 15:45

Tijdens het ontstippen kwam ik mijn oude topic tegen [MWS] Slecht tegen verandering kunnen..
Het is inmiddels al een stuk beter, een kind helpt daar best flink bij, maar blijft een gevoelig puntje.
Vast ook erg herkenbaar voor sommigen.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 16:07

Heel erg, vooral abrupte veranderingen.
Maar ook bijvoorbeeld voor ik op vakantie ga spullen pakken, daar kan ik ook zo enorm gestrest van raken. Ben ik niks vergeten, waar ligt dit, moet het wel mee moet het niet mee.. vooral als we dan ver van huis gaan, je kan niet zomaar even terug naar huis om het op te halen. En dat terwijl het voor mij groot en deels maar kleren zijn :')

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 22:09

Ik hoorde laatst een gesprek tussen twee jonge mensen.
Zij: " ja maar wanneer ga je het me dan uiterlijk vertellen wanneer we een weekendje weggaan? Ik wil nog wel tijd hebben om me te douchen, op te maken en nog wat kleding in mijn koffer te gooien . En mag ik wel weten waar we heen gaan?"
Zo simpel kan het leven soms zijn dus....maar niet voor mij :Y)
Ik zou echt compleet uit mijn plaat gaan als mijn man mij even van te voren meldt dat we een weekendje weggaan. En dan ook nog niet weten waarheen!! Dat gaat hem hier echt niet worden :n

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 23:21

Hier net zo, terwijl ik dit 3 jaar geleden wel heb gedaan bij mijn toen nog vriend, nu man.
De voorpret was geweldig, maar moet er niet aan denken dat hij het andersom zou doen, gelukkig heeft hij niet zo veel fantasie.