Kayla Itsines Bikini Body Guide

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

laughterline

Re: Kayla Itsines Bikini Body Guide

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 16:52

Pfff net de allereerste dag gedaan. Ben kapot! :') waren jullie ook zo buiten adem?

Wordt t langzaamaan door de dagen/weken ook steeds zwaarder?

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 18:11

laughterline schreef:
Doet me denken aan:
[ [url=m/VSvoHm.jpg]Afbeelding[/url] ]

:')

:') :j

Dit ben ik echt hahaha! Kom ook niet meer overeind na tien pushups. Heb vorige week echt overal spierpijn gehad van een lesje bodyshape op de sportschool. Ga op 1 Mei beginnen met Kayla. Nog even sparen voor het boek haha

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 18:22

Haha :P

Ik kan Missxhien 1 push up :+

Iemand een idee voor een vervangende oefening van de push up en tricep dips?
Ik kan niet op m'n handen leunen door een blessure van 2/3 jaar geleden.. :\

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 19:08

Nou, week 2, resistance 1 zit er op voor mij. Hij was wel pittig zeg.

@ Wilke; ik weet niet in hoeverre een staande push-up tegen de muur verlichting biedt, anders kan je dat eens proberen (al duw je je dan nog steeds weg met je handen)

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 07:49

Ik ga 20 mei beginnen :D
Straks 2 weken mei vakantie en ben dan de 2 weken met mijn vriend, hou niet echt van sporten als hij er is haha :+
Vanaf vandaag al begonnen met mijn voeding veranderen hopen dat ik dit nu vol hou :)

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 07:50

Omg mijn benen _O-

Do dat is nog wel een goed idee :) dat moest ik toen ook van de fysio doen :j

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 08:02

Die jumping lunges waren echt verschrikkelijk! Ik heb zondag een hardloopwedstrijd gehad en dat was tijdens die oefening wel te merken, zuuuuuuuuur.... Zo erg heb ik het nog nooit gehad ;( Verder was het wel een leuke workout.

Maken jullie netjes elke week een foto?

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-15 08:22

enny schreef:
Die jumping lunges waren echt verschrikkelijk! Ik heb zondag een hardloopwedstrijd gehad en dat was tijdens die oefening wel te merken, zuuuuuuuuur.... Zo erg heb ik het nog nooit gehad ;( Verder was het wel een leuke workout.

Maken jullie netjes elke week een foto?

Ja ik heb ook een hekel aan die jumping lunges... Elke keer worden het er meer..
Ik maak niet elke week een foto. Heb wel een begin foto en doe het elke maand denk ik.

Heb nu heel weinig tijd ivm verhuizing en bruiloft. Ik begin na 22 mei weer overnieuw denk ik...

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 08:40

Jumping lunges heb ik nog niet gehad maar lijkt me geen pretje :+ jumping squats waren ook wel vervelend moet ik zeggen. Ik wil om de 2 weken een foto maken zodat ik straks 6 foto's heb :)

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 09:16

Doen jullie alle oefeningen thuis?

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-15 09:18

HouVanUtopia schreef:

Ik wel. :j Zijn allemaal prima thuis te doen met attributen of wat verzinsels voor die attributen die je nodig hebt.

In de sportschool kan overigens ook gewoon.

lisanne1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 09:25

Gisteren week 2 dag 1 gehad, was ook behoorlijk zwaar, maar het leek al minder 'erg' dan week 1, maar misschien heeft dat ook te maken met de oefeningen.
Blijf het ideaal vinden dat je in een half uurtje klaar bent :)

@HouVanUtopia, ik doe het ook gewoon thuis :j

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 09:25

Xivura schreef:
HouVanUtopia schreef:

Ik wel. :j Zijn allemaal prima thuis te doen met attributen of wat verzinsels voor die attributen die je nodig hebt.

In de sportschool kan overigens ook gewoon.

Ik doe ook alles thuis. Ik kom alleen nog één bankje/krukje te kort voor de oefeningen als je op twee bankjes/krukjes moet staan.
En die jumping lunges vond ik nog wel aardig ingewikkeld om uit te voeren. Ik heb er nu wel een zere kont/spierpijn aan over gehouden

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 09:35

Ik doe ook alles thuis, kan ik me niet voor banketstaaf zetten in de sportschool :+

Ik kom ook nog 1 bankje/krukje te kort... hoop dat ik morgen normaal een squat kan doen, vandaag iniedergeval niet _O-

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-15 09:51

Hoe zit het trouwens met jullie eetschema? Ik vraag me wel eens af of ik niet te weinig of te veel eet.

O: Bak magere yogurt met haver, chiazaad, appel en kaneel + glas water
T: Banaan
L: 2 (op elkaar dus eigenlijk 4) speltbroodjes met kaas en jam (of iets anders)
T: Appel
T: Koekje oid
A: Aardappels, stukjes vlees en wat groenten

Ondertussen drink ik veel water en thee en heel af en toe wat ranja.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 09:59

laughterline schreef:
Ik doe ook alles thuis, kan ik me niet voor banketstaaf zetten in de sportschool :+

Ik kom ook nog 1 bankje/krukje te kort... hoop dat ik morgen normaal een squat kan doen, vandaag iniedergeval niet _O-

De LISS die ik na de eerste resistance deed, hakte er nog erger in dan de resistance zelf :+

Xivura, ik heb van eten niet zoveel verstand, misschien kan je in bijvoorbeeld MyFitnessPal bijhouden of je aan je 'eetdoelen' komt? Ik vind het zelf een fijne app, omdat ik dan kan zien waar ik teveel of juist te weinig van binnen krijg.

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 11:07

Mensen, vandaag mijn LISS workout ´s ochtends vroeg gedaan, wat is de stad dan toch ook mooi. Ik had ondanks het wandelen (wel stevig doorwandelen natuurlijk) het zweet in mijn nek haha. Prima work-out dus. Vandaag doe ik verder niks (ja op de fiets boodschappen doen).

Xivura, ik vind je dat je netjes eet, misschien kun je nog iets meer eiwitten toevoegen aan je eetpatroon. Een speltbroodje met gekookt ei erbij o.i.d. Of 's avonds nog wat kwark. Ik had gisteren na het sporten ('s ochtends BBG en 's avonds BodyPump) ngo trek, heb toen wat kwark met notenmuesli genomen, viel er lekker in!

Ik had gisteren tussen de circuits door toch iets teveel water gedronken, dat merkte ik vooral tijdens de burpees (klots klots), volgende keer op letten. Ik heb uiteindelijk ook net alsof gedaan, zag er volgens mij erg suf uit, maar ik was toch lekker thuis. Ik vond circuit 2 erg pittig! Morgen Week 2 Dag 2 (W2D2).

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-15 12:08

Sjappie schreef:
Mensen, vandaag mijn LISS workout ´s ochtends vroeg gedaan, wat is de stad dan toch ook mooi. Ik had ondanks het wandelen (wel stevig doorwandelen natuurlijk) het zweet in mijn nek haha. Prima work-out dus. Vandaag doe ik verder niks (ja op de fiets boodschappen doen).

Xivura, ik vind je dat je netjes eet, misschien kun je nog iets meer eiwitten toevoegen aan je eetpatroon. Een speltbroodje met gekookt ei erbij o.i.d. Of 's avonds nog wat kwark. Ik had gisteren na het sporten ('s ochtends BBG en 's avonds BodyPump) ngo trek, heb toen wat kwark met notenmuesli genomen, viel er lekker in!

Ik had gisteren tussen de circuits door toch iets teveel water gedronken, dat merkte ik vooral tijdens de burpees (klots klots), volgende keer op letten. Ik heb uiteindelijk ook net alsof gedaan, zag er volgens mij erg suf uit, maar ik was toch lekker thuis. Ik vond circuit 2 erg pittig! Morgen Week 2 Dag 2 (W2D2).

Ik eet inderdaad 's avonds nog wel iets wat kwark!

Dat klotsende gevoel ken ik. Kayla zegt dat je tussendoor ook maar 1 a 2 slokken hoeft te nemen.

Alle mails met aanvragen zijn overigens weer de deur uit. :)

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 16:48

Pff nou ik had nog zo ontzettend veel last van m'n benen van vrijdag LISS + week 1 dag 3, zaterdag HIIT en zondag LISS dat ik gister de woensdag en de maandag heb gewisseld. Gister dus armen en buik gedaan, en nu echt zo'n lekkere spierpijn dat je het gevoel hebt dat je je sixpack al voelt zitten :')

Mijn benen beginnen eindelijk enigszins spierpijnvrij te worden dus morgen weer knallen!

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 18:06

Ik heb zoveel zin om te beginnen met deze workouts :D
Maar moet nog 2 weekjes wachten haha

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 18:39

Hoe lang duurt bij jullie de spierpijn ongeveer? En zijn de spieren dan ook wat dikker? Dat idee heb ik namelijk. Hoop dat t morgen iets minder is, maar ze zeggen dat dag 2 spierpijn erger is }:)

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 19:23

Ehm, ik had van de resistance de dag erna spierpijn (vooral bips en de achterkant van de bovenbenen), maar toen ging ik de dag na de resistance LISS doen en begon de hele voorkant van mijn bovenbenen pijn te doen. Ik denk dat ik zeker 2/3 dagen spierpijn heb gehad aan mijn benen en dat gaan zitten en opstaan alles behalve leuk was.

Ik heb net mijn LISS voor vandaag gedaan. Het begint steeds leuker te worden :)

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 19:40

Ik heb vrij weinig spierpijn eigenlijk, maar doe er ook pump, Balance en Pilates naast. Ik vond het ook erg leuk worden, die foto's zijn ook erg motiverend! Ik kan niet wachten totdat ik er weer eentje ga maken, hopelijk zie je wat verschil!

Doen jullie ook het eten van Kayla erbij? Ik niet echt, maar heb er wel wat uitgehaald, vond het wel interessant.

*Edit: typo*

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 19:51

Ik denk altijd de dag na een workout: "Goh de spierpijn valt dit keer mee!" Tot ik de dag erna op sta en als een stijve hark m'n bed uit struikel. Dag twee is bij mij altijd het ergste.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 19:53

Ik volg mijn eigen eetschema en eet sowieso al heel gezond en 'schoon'. Vind veel van de recepten uit het HELP plan niet lekker want ik ben nogal een miep met eten, dus houd lekker mijn eigen ding aan.

Spierpijn begint bij mij vaak de dag erna en duurt zeker wel een dag of twee! Dacht dat spierpijn te maken heeft met dat je spieren zich aan het herstellen zijn (wat zorgt voor spieropbouw, dus dikker lijkt me ook wel logisch dan?) en dat je het daarom vaak gelijk na de workout nog niet voelt. Correct me if I'm wrong! Heb er geen onderzoek naar gedaan verder haha.

Ik ben van plan elke week een foto te maken, en zag nu al wel een verschilletje tussen week 0 en week 1 voor mijn gevoel. Misschien heel optimistisch maar toch :')