Tandarts....

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

idylle

Re: Tandarts....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 10:26

Wat fijn gibraldi dat het zo meeviel!
Ik heb de TA vandaag gebelt Voor een noodplaatje. Want volgens hem moet het eerst 3 tot 6 maanden genezen voordat er wat in kan. Alleen probleem is dat ik in de winkel werk en als ik praat dan zie je dat de 2 middelste tanden van m'n ondergebit missen. De telefoniste gaf aan dat het ook echt in m'n dossier stond dat het 3 tot 6 mnd moet genezen. Ze ging ondanks dat wel overleggen of er wat voor nood in kon en zou me hierover terugbellen. Nu maar duimen!

iloveiwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 10:40

Ik meld me ook,

Vorig jaar december op eerste kerstdag, een wortelkanaal behandeling ondergaan en was niet echt een feestje. Beste meneer heeft mij 5 keer moeten verdoven en ik voelde zelfs dat de wortels eruit werden getrokken -O-

Sinds dien moet ik nog steeds terug voor die ene wortel die er nog inzit, maar durf niet meer :\

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 10:42

idylle schreef:
Wat fijn gibraldi dat het zo meeviel!
Ik heb de TA vandaag gebelt Voor een noodplaatje. Want volgens hem moet het eerst 3 tot 6 maanden genezen voordat er wat in kan. Alleen probleem is dat ik in de winkel werk en als ik praat dan zie je dat de 2 middelste tanden van m'n ondergebit missen. De telefoniste gaf aan dat het ook echt in m'n dossier stond dat het 3 tot 6 mnd moet genezen. Ze ging ondanks dat wel overleggen of er wat voor nood in kon en zou me hierover terugbellen. Nu maar duimen!

Ja was zo'n opluchting wil het nu ook gewoon bij gaan houden :j

Jeetje duurt nog lang dan he :(
Hopelijk kunnen ze het toch versnellen want nu voel je je wellicht ook wat opgelaten :(:)

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 23:08

Ook ik meld me. Morgen naar de tandarts, binnenkort de kaakchirurg.. En ik begin al te hyperventileren bij het idee. Dat overdrijf ik niet.

Ik kan de nacht van te voren vaak niet slapen, ben er continu mee bezig. Ik probeer mijzelf wel af te leiden, maar t lukt niet echt . Muziek en ademhalingsoefeningen helpen tot nu toe niet echt. Ook mijn tandarts heeft mij daarin begeleid, maar ook dat heeft niet geholpen. Ik ben vorige keer bij het trekken van mijn kiezen onderuit gegaan.

Heeft iemand tips?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 09:28

miramii schreef:
Ook ik meld me. Morgen naar de tandarts, binnenkort de kaakchirurg.. En ik begin al te hyperventileren bij het idee. Dat overdrijf ik niet.

Ik kan de nacht van te voren vaak niet slapen, ben er continu mee bezig. Ik probeer mijzelf wel af te leiden, maar t lukt niet echt . Muziek en ademhalingsoefeningen helpen tot nu toe niet echt. Ook mijn tandarts heeft mij daarin begeleid, maar ook dat heeft niet geholpen. Ik ben vorige keer bij het trekken van mijn kiezen onderuit gegaan.

Heeft iemand tips?

Misschien juist niet jezelf proberen af te leiden? Vraag aan je tandarts of hij heel precies wil uitleggen wat hij doet/gaat doen en probeer eens bewust te volgen wat er gebeurt.

Gevoelsmatig is 'ik voel/hoor allemaal eng gekraak' veel enger dan 'hij probeert hem nu eruit te wiebelen en hee, ik voel er inderdaad wat beweging in komen'.