Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bhodi

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-15 12:37

Ik ben van plan te gaan skeeleren! En lekker blijven wandelen. Paardrijden kan op t moment niet helaas :(

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 12:39

Inderdaad Ymke.. Werkt bij mij ook als een tierelier!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 12:39

Ik volg even :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 12:40

Leuk topic en ook motiverend om te lezen hoe het bij andere gaat.
Ik ben ook nog wat aan het afvallen. Moet niet zoveel meer grootste gedeelte heb ik wel gehad. Ben nu 18 kilo kwijt en weet eigenlijk niet wat ik nog kwijt wil. Ben nog niet helemaal tevreden dus nog een aantal kilo te gaan.
Ik heb eigenlijk weinig drastisch gedaan. Ik ga wel vrij veel skeeleren/skaten. En dan tussen de anderhalf tot 2 uur lang en dat is ergens rond de 20 tot 25 kilometer. Voel me echt een stuk beter nu ik een betere conditie heb en 18 kilo minder mee moet slepen. Qua eten heb ik niet zoveel moeite. Mijn probleem was vooral mijn cola verslaving. Nu drink ik voornamelijk water en thee. Heel af en toe nog wat frisdrank en meestal alleen als ik ben gaan sporten. En verder wel gezondere tussendoortjes zoals fruit. En nu "ontbijt" ik ook dat heb ik in jaren niet gedaan. En dat gaat ook best goed.
En verder natuurlijk ook nog paardrijden en ook nog veel wandelen met de hond.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 12:41

Ik zie mezelf al morgen met hele korte stijgbeugels rondhobbelen :')
Mijn eetlijstje tot nu toe:
Ontbijt: twee worstjes met een bolletje
Tussendoor: appel en peer

Daar komt nog bij: rijst met kip, yoghurt met banaan en twee boterhammen met ham of kaas en eventueel tomaat en mijn dagelijkse portie wortels

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 12:42

Goedemorgen,

Mag ik mij ook melden?
Wil het liefst ook wat kilo's eraf, strakker en fitter worden.. :D

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-15 12:45

Net een stukkie gelopen, ipv op de fiets naar het station, lekker wandelen. Toch weer 60 calorieën verbrand :)

Ja ik ga op zoek naar skeelers!

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 12:50

Mag ik me ook melden? Sinds een week is de knop om en probeer ik door gezonder te eten en meer te bewegen strakker en minder zwaar te worden. Gebruik de fitnesspall app om m'n inname bij te houden en ook om te zien wat ik verbrand. Ik vind het alleen nog moeilijk om veel variatie in mijn voedingspatroon te hebben, dus hopelijk doe ik hier wat ideeën op :)

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 12:51

Oh, lotgenoten!

Ik heb geen overgewicht, dus anderen verklaren me voor gek dat ik toch wel zo'n 2 kilo vet kwijt wil :') Ik zie het namelijk gewoon zitten, op mijn buik, bovenbenen en m'n 'lovehandles'. Het is niet extreem, en met kleren aan valt het niet eens op, maar toch voel ik me niet prettig in bikini bijvoorbeeld, omdat ik gewoon weet dat er een buikje zit terwijl dat niet hoort! Ik wil dus ook gewoon wat strakker in mijn vel zitten. Over mijn conditie heb ik niet al te veel te klagen, maar dat is ook een goede bijkomst natuurlijk :j Aan mijn eetgewoontes ga ik niets veranderen, dat houd ik niet vol, en echt afvallen is voor mijn gezondheid in elk geval niet nodig.

Het paardrijden zal ik meer oppakken nu er meer licht is (heb geen verlichte (binnen)bak) en het weer wat prettiger. Ook heb ik sportrechten gekocht en was ik van plan elke donderdag minstens een halfuur te gaan zwemmen. Daarnaast ga ik 1 á 2x per week hardlopen. Afgelopen zondag ging ik hardlopend naar het paard toe, 2.3 km verderop, om haar deken af te doen. Een prima route en ook nog met reden ook, dat motiveert goed! Samen hardlopen met anderen werkt ook voor de motivatie, maar de huisgenoot waarmee ik dit deed is >1.90m, en ik ben maar 1.64, dus dat werkt qua tempo gewoon niet :o En samen naar het zwembad doe ik dus niet, want ik wil mijn vetjes eerst kwijt :+

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 12:53

Kesje herkenbaar probleem! Heb precies het zelfde...
Mensen om me heen worden er wel eens moedeloos van :+

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 12:56

Ik wil mij ook graag melden!
Mijn naam is Iris en ik ben 22 jaar. Net klaar met mijn sportopleiding en heb nu ene baan als zwemlesgever. Mijn doel is om rond de 60 kg te raken voor de zomer, met mijn lengte van 1.64m vind ik dat wel een mooi gewicht. Betekent nog zo'n 3 kilo eraf. Ik doe niks bijzonders qua dieet. Ik eet gewoon zoals altijd, maar ik snoep wat minder (geen chocolade meer elke dag). Ook ben ik gestopt met gefrituurd eten, nu al zo'n maand en ik voel me wel een stuk fitter nu! Ik ben al van 65 kg naar 63 kg gegaan in een maandje, zonder ook maar een dieet of iets te volgen!
Sporten doe ik eigenlijk te weinig. Ik fiets 15 minuten heen en 15 minuten terug naar mijn werk, 4 dagen in de week. Ik geef 1 uurtje in de week bootcamp. Ik ga ongeveer 5 km hardlopen per week en ik doe 1 dag in de week aan sportief paaldansen (onwijs zwaar, zweet staat altijd op mijn voorhoofd haha). Als ik nog iets meer ga sporten, ga ik mijn doel wel halen.
Wat mij ook heel erg helpt is om er eigenlijk niet bewust mee bezig te zijn met; oh dit mag niet, dit mag wel. Ook sta ik niet elke week op de weegschaal. Gewoon wanneer het uitkomt kijk ik eventjes hoeveel ik weeg.

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 12:57

Sharon ik heb nog zo goed als niet gebruikte skates staan, helaas geen skeelers... Maat 40 interesse?

Wat gaan jullie hard zeg, heb zo late dienst dus probeer morgen bij te lezen.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-15 13:02

Roosyes schreef:
Sharon ik heb nog zo goed als niet gebruikte skates staan, helaas geen skeelers... Maat 40 interesse?

Lief van je, maar dat is helaas te groot :(

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 13:03

_sharonnn schreef:
Roosyes schreef:

Lief van je, maar dat is helaas te groot :(

Ik heb nog maat 39 liggen. Wel vaker gebruikt. Maar volgens mij kunnen ze nog prima mee :)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 13:06

Ja, ik meld me als dat mag! :D Was van de zomer echt heel strak maar toen studeerde ik en had ik meer dan genoeg tijd voor de sportschool en koken (en m'n bijbaantje was verkoop bij de AH dus dan loop je ook vrij veel). Nu heb ik een kantoorbaan en woon ik samen dus m'n eetpatroon is ook echt dramatisch geweest het afgelopen halfjaar :+ Ben gek genoeg vrijwel niet aangekomen, maar heb wel net iets meer vet op m'n buik (je ziet het niet, maar je ziet m'n spieren ook niet meer zeg maar).
In de zomer was ik wel iets te dun voor mijn bouw dus dat hoeft van mij niet (ben 1.63, woog toen rond de 50/51 kilo en <49 is ondergewicht voor mijn lengte. En dat terwijl ik vrij 'vrouwelijk' gebouwd ben, dus dat was niet mooi meer). Ik wil nu alleen nog krachttraining doen en vrijwel geen cardio.

Dus. Ik heb een beetje discipline nodig :D Heb vanochtend heel netjes ontbeten (havermout met kaneel en banaan <3 ) maar er is iemand jarig op kantoor dus heb ook net een muffin achter m'n kiezen :+ Maar goed, meer motivatie om vanavond naar de sportschool te gaan, als ik dan weer kan lopen want ik heb nog steeds zieke spierpijn haha.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 13:11

Hallo nieuwe mensjes!
De groep wordt steeds groter zo! Y)(^)

Hier ipv. taart alweer een kopje thee + maaltijd kippensoep.
Net flinke workout gedaan, begonnen met 7 minute workout, daarna wat losse buikspieroefeningen, en toen nog flink traplopen. Denk alsnog een halfuur bij elkaar bezig geweest. :j KIPlekker!

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 13:25

Wooow wat gaat het hard hier! :D

Een hoop mensen zijn al goed bezig zeg :D

Het is toch motiverend dat er 'lotgenoten' _O- zijn :D

Ik word er gek van dat iedereen zegt (als ik het over sporten/gezonder eten heb) dat ik me niet aan moet stellen, dat ik niet dik ben, waar het vandaan zou moeten komen...

Alsof je pas wat mag gaan doen als je zwaar overgewicht hebt... Tot die tijd moet je niet zeuren (ik kreeg laatst nog te horen 'waar heb je het over, ik mag dromen van zo'n lichaam als jij'... sorry dat ik het zo wil houden en dat - als het even kan - ik vind dat er ook bij mij wel iets vanaf mag...)

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 13:29

DeniseES schreef:
Wooow wat gaat het hard hier! :D

Een hoop mensen zijn al goed bezig zeg :D

Het is toch motiverend dat er 'lotgenoten' _O- zijn :D

Ik word er gek van dat iedereen zegt (als ik het over sporten/gezonder eten heb) dat ik me niet aan moet stellen, dat ik niet dik ben, waar het vandaan zou moeten komen...

Alsof je pas wat mag gaan doen als je zwaar overgewicht hebt... Tot die tijd moet je niet zeuren (ik kreeg laatst nog te horen 'waar heb je het over, ik mag dromen van zo'n lichaam als jij'... sorry dat ik het zo wil houden en dat - als het even kan - ik vind dat er ook bij mij wel iets vanaf mag...)

Dat dus, krijg ik ook vaak te horen. Maar er is toch niks mis mee om gezond te blijven bewegen. Of nog beter getraind te zijn. Trainen betekend niet altijd afvallen toch? Spier en conditie opbouw zijn denk ik de belangrijkste punten denk ik..

Dus lekker blijven bewegen en niks van aantrekken :D

https://www.facebook.com/37696865245639 ... =3&theater

(zo iets is ook mijn doel
Laatst bijgewerkt door Ymke_Z op 12-03-15 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 13:31

Nee precies :j maar daarom is het wel heel fijn om hier een groep mensen te hebben die in hetzelfde schuitje zitten :j ik vind het nu al gezellig hier hahahaha

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 13:38

Ohhh ja, zo irritant dat :+ Of mensen die zeggen dat het ongezellig is als je niet hetzelfde eet als zij.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 13:39

Nee met gezond eten en bewegen is niet mis! :)

Ik probeer ook alleen iets strakker in het velletje te komen, en als daar toevallig max. 3 kg. af gaat hoor je mij ook niet mopperen.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-15 13:44

Zojuist een kaiserbolletje met 20+ smeerkaas gehad, lekker! Heb er voor straks ook nog 1, omdat ik niet genoeg tijd had om beide te eten :=

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 13:46

Hai allemaal ik meld me hier ook om een volgens bmi berekend gezond gewicht te behalen moet ik bijna 25 kilo kwijt raken. Een tijd geleden ben ik met een crash dieet op een gewicht gekomen dat nog niet goed was volgens mijn bmi maar waar ik mezelf prettig in voelde en lekker in mijn vel zat uiteindelijke doel is dat dus weer te halen. Ik ben helaas dus aangekomen in combinatie van.. kapotte darmen van crash dieet wat dus als resultaat paar dagen ziekenhuis was, en daarbij ook over een jaar versprijd 3 been operaties. Helaas dus flink wat erbij, echt sporten kan ik vanwegen andere gezondheids redenen niet maar ben wel rustig bezig paardrijden weer op te pakken ( voordat ik hel bokt over me heen krijg.. heb paard aangepast aan mijn gewicht lol) Ben hem aan het inrijden dus meer dan zo een 10 minuutjes per keer zit ik er nog niet op en dus alleen in stap tot nu toe. Neem aan dat het langzaam aan wat meer word en we ook wat actiever aan het werk gaan, wel ben ik met een veranderd eetpatroon al zo een 2 kilo kwijt en 2 maanden, is niet veel maar merk nu wel dat als ik nu bv een ijsje neem ik niet gelijk de dag erna aankom.. wat ik voorheen dus wel had. Dus we blijven gewoon rustig aan doorgaan en hopelijk zijn er voor de vakantie nog 2 kilo af dan ben ik al erg tevreden de rest volgt vanzelf... als er een vetje van je lijf springt.. volgt de rest vanzelf .. lol !

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 13:47

Doen jullie ook bijhouden hoeveel jullie drinken?

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 13:49

Ymke_Z schreef:
Doen jullie ook bijhouden hoeveel jullie drinken?

Ik wel, ik kijk altijd naar de koppen thee (gemiddeld 4, das 1 liter) en dan nog 2 flesjes water :j In totaal dus 2 liter :D
Merk ook wel dat ik dat nodig heb en anders sneller trek krijg.