Personal Body Plan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

J508

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 16:44

Hallo :wave: . Ik kom even binnenvallen met een vraag. Ik ben vanaf vandaag gestart met PBP en ik ga morgen voor de eerste training. Nu vraag ik me af wat bij de trainingen bedoeld wordt met tempo: 1-0-1-0. Kan een van jullie het mij misschien uitleggen? Ik weet dat ik het ergens heb gelezen, maar ik kan het niet meer terugvinden en ik heb het ook niet onthouden..

Primavera

Re: Personal Body Plan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 18:02

Welkom! En succes met je eerste maand pbp! Die 1-0-1-0 is de snelheid waarmee je je oefening inzet, vasthoud, afmaakt en hoe lang het duurt voordat je een nieuwe herhaling maakt.

Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik me daar niet echt aan houdt. Ik voer de oefeningen gewoon rustig, beheerst en met een volledige ROM (range of motion / volledige beweging) uit.

J508

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 20:34

Bedankt! Hoe bevalt het iedereen, zien jullie al resultaten?

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 13:40

:wave:

(nog) geen actieve gebruiker van het Personal Body Plan. Ik vroeg me af hoe jullie het bevalt. Zit er wel eens over na te denken om mee te doen met de volgende groep, maar vind het best wat geld..
Ben bang dat ik het niet vol houdt.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 14:27

Xivura mij bevalt het super goed. Ik heb heel wat gewoontes moeten afleren en ben daar nog steeds hard mee aan het knokken. Iets wat absoluut niet makkelijk is en waarvoor je uit je comfort zone moet komen. Je moet namelijk dingen afleren die je jaren op een bepaalde manier hebt gedaan (in mijn geval eetgewoonten).

Ik ben van mening dat je het eerst zelf moet willen en dan kan pbp je prima helpen en het juiste steuntje zijn. Maar jij bent degene die het moet gaan doen.

Ik vind, nogmaals, het geld dubbel en dwars waard. Maar makkelijk is het niet nee. Niet altijd tenminste.

J508

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 22:07

Hoe doen jullie het als oefening A1 met dumbbells is en oefening A2 op een apparaat? Laten jullie dan alles gewoon even liggen en lopen jullie heen en weer of wat? Ik moet morgen voor het eerst tussen de grote mannen krachttraining gaan doen. Vind het stiekem best eng :x

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 23:46

Ik sleep altijd alles mee en maak er een circuit van. Dan hoef ik ook niet te ver te lopen en weet iedereen dat ik daar mee bezig ben. Anders loop ik het risico dat de apparaten of gewichten in gebruik enigen worden wanneer ik niet met ze bezig ben.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 11:06

Ik loop inderdaad heen en weer. Als het druk is dan kan het ook voorkomen dat ik eerst alle sets afmaak op bijv een machine en daarna pas met oefening A2 verder ga.

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-15 08:48

Mij bevalt het goed! Soms wel wat moeite met alles invoeren (lui en ondertussen weet ik ongeveer wel wat ik kan eten op een dag), maar ik merk echt wel verschil (en dat zie je ook!!!).

Daarnaast, wat ik zelf echt fijn vind is dat ik nu merk dat ik meer energie heb. Het trainen was eerst ook eng tussen de mannen, maar na een paar keer is het echt niet eng meer.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 17:58

Ik twijfel heel erg om hier aan mee te doen. En dan vooral omdat het (voor mij, als student) veel geld kost. Ik merk wel dat ik echt wel een stok achter de deur nodig heb en zal als iemand tegen mij zegt ik wil dat je elke dag om 10 uur in de sportschool staat het ook eerder doen dan wanneer ik die afspraak met mezelf maak..
Ik woon alleen nog thuis en zal qua eten ook rekening moeten houden met anderen. Is dat te doen? Of is het echt elke dag elke maaltijd mealpreppen?

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 18:26

Je doet dit voor jezelf en niet voor een ander :)
Je moet alsnog zelf naar de sportschool gaan, daar jezelf aan het werk zetten en er staat geen pt daar op je te wachten.

Mijn coach stuurt niet er heel erg aan op dat ik moet trainen en vraagt hier eigenlijk ook niet naar. Nu is het voor mij een gewoonte om te gaan en plan deze momenten ook echt in. Kan wel met vragen altijd bij haar terecht :j

En wat thuis wonen betreft, ik woon ook thuis maar heb wel een fulltime baan. Ik doe 1x per week mealpreppen voor een hele week, dat is wat ik meeneem naar mijn werk. Doordeweeks eet ik s avonds wat de pot schaft of als ik weet dat mijn ouders iets gaan eten wat ik niet wil, of in mijn macro's past zorg ik zelf voor mijn eten. In het weekend willen zij standaard "makkelijk" eten, wat meestal brood/patat/shoarma etc is dus dan kook ik ook voor mezelf tenzij ik het echt in plan.
Doe ook voor een groot deel mijn eigen boodschappen omdat ik gewoon een heel ander eetpatroon heb :)

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:44

Besloten (in overleg met mijn vriend die ook bij mij thuis woont) om mee te gaan doen en dan per augustus. Dan kook ik voor mijzelf en voor mijn vriend en pa apart (of ze moeten willen mee eten). Zie dat je 2 maanden vooruit moet betalen? Dus in mijn geval betaal ik eind juli voor augustus en september en in september voor oktober en november enzovoort ?

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:57

Na die 2 maanden kan je gewoon per maand betalen! Of alle termijnen in één keer.. Net wat je uitkomt. Ik betaal maandelijks 79 euro.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 20:37

Oh oke. Maar betaal je dan weer een maand vooruit?

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 21:56

Ik heb inderdaad betaald voor de maand juli afgelopen week!

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 09:05

Oke thanks voor de info! Ik heb me gisteravond ingeschreven en de vragenlijst doorgenomen. Pittig hoor om zo naar jezelf te moeten kijken.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 07:52

Zo ben vandaag gestart! Vind nog wel lastig wat ik moet gaan eten en de oefeningen die in mijn training staan daarvan ken ik 90% niet haha. Gelukkig staan er een uitleg en een filmpje bij :)

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 09:02

Veel succes xNathaliee!

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 09:06

Misschien dat ik er overheen gelezen heb maar weet iemand hoelang PbP duurt?

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 09:22

In principe 6 maanden :)

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 09:25

Succes Nathalie! En idd het duurt sowieso zes maanden, en dan kun je stoppen maar ook verlengen met nog eens zes maanden.

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 09:56

Thanks!

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 10:36

Dankjulliewel! :)

Meteen ff wat boodschapjes gedaan voor vanavond, jammer dat er niet precieze maten bij staan bij de ingrediënten. Ben benieuwd hoe het allemaal zal verlopen :j

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 11:27

Veel succes! Ik ben begonnen met mijn nieuwe trainingsschema en die is pittiggggg.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 10:16

Ik kom even binnenvallen :D ik heb 2 vragen aan de pbp'ers.. Hoeveel zijn jullie per maand ongeveer aan boodschappen kwijt? En hoe is de 'nazorg' na die 6 maanden?