Je draagt de verkeerde bh maat en dit is de oplossing!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

emily2105

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 14:59

xSCWx schreef:
Citaat:
Daar heb ik dus last van. Normaal draag ik nu 75B en nu komt er ineens 70D uit.

En past dat wel goed?

Ik weet het nog niet. Ga morgen nieuwe kopen. Dus ben benieuwd.

emily2105

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 15:00

xSannee schreef:
emily2105 schreef:
Daar heb ik dus last van. Normaal draag ik nu 75B en nu komt er ineens 70D uit.

Wat bedoel je precies? Dat 70D goed zit en je daar verbaast over bent?
Of dat 70D lastig te vinden is? Want die hebben ze toch gewoon bij hunkemoller e.d.?

Ik ben er over verbaasd dat ik 70 D blijk te hebben terwijl ik altijd 75B draag. Had ik niet echt verwacht. D klinkt zo groot terwijl ik vrij weinig heb haha.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 15:02

Emily: Ah dan kan ik met je meepraten, een 60FF/G, FF/G klinkt echt ENORM _O-

Hanna: Als je iets gevonden hebt... let me know _O-
ik wil best op de gok iets online bestellen als het nodig is, maar het moet wel betaalbaar blijven.

60 omtrek in nederlandse maten, hoeveel is dat ook alweer in Engelse/Amerikaanse maten?

emily2105

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 15:05

xSannee schreef:
Emily: Ah dan kan ik met je meepraten, een 60FF/G, FF/G klinkt echt ENORM _O-

Hanna: Als je iets gevonden hebt... let me know _O-
ik wil best op de gok iets online bestellen als het nodig is, maar het moet wel betaalbaar blijven.

60 omtrek in nederlandse maten, hoeveel is dat ook alweer in Engelse/Amerikaanse maten?

Ja haha. Maarja morgen dan naar de Hunkemöller outlet. Vorig jaar bh's voor 2,50. Dus kan dan wel die maat een paar meenemen. Je mag daar niet passen maar voor dat geld kan ik het risico wel nemen. En even stiekem over mijn kleren passen haha.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-15 15:07

Ebay!!! Omdat deze methode in de UK veel bekender is, bieden ze op ebay echt veel meer kleine omvangsmaatjes met grote cups, ook nog eens goedkoop. Moet je wel aandurven natuurlijk. Op die bra matrix site staat precies waar je allemaal op moet letten bij het kopen van een beha (model, breedte van de beugels etc), voor allemaal verschillende borsten. Dat maakt de kans dat je meteen een passende hebt veel groter!

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 15:08

Ik zal het je laten weten Sanne, maar heb eigenlijk niet zoveel goede hoop, haha :P

Hanna_94

Re: Je draagt de verkeerde bh maat en dit is de oplossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 15:15

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 15:15

Ik vind Ebay dan wel weer een grote gok haha, hoor daar soms zulke slechte dingen van.
Maar om eens rond te kijken, een 60FF/G staat dan gelijk aan... 28? FF/G? klopt dat?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-15 15:18

Van die tabel snap ik niks van :+ Maar 28 is 60 ja! Welke cup ligt eraan of je US of UK hebt gebruikt bij het kijken welke cup. Die van sanne in ieder geval UK want die heb ik gedaan en ik kijk bij UK. Raad je ook aan om bij de UK maten te blijven op ebay, want dat heb ik gelezen.
Laatst bijgewerkt door Geryon op 26-02-15 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 15:20

Als ik die tabel volg idd een 28D.
Hier in de buurt zit een winkel voor vrouwen met een cupmaatje meer..
"Vanaf 18 september 2010 is onze deur geopend voor iedere vrouw met een cupmaatje meer,
en of dat nu is met omvang 65 of 120, cup D of K: iedereen kan bij ons terecht!"

Daar durf ik nog niet naar toe eerst maar even bij een 'gewone' winkel kijken op welke maat ik uit kom x)

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 15:21

Betaalbare BH's in deze maat vinden naast Ebay is volgens mij echt onmogelijk _O-

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 15:22

Sowieso echt belachelijk wat voor geld ze voor 'n BH durven te vragen :')

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 15:22

Maar mijn borstomtrek is 78, dus bij de UK kom ik dan op een D, maar bij de europese tabel kom ik bij een C? :P

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 15:23

En zelfs op Ebay vind ik ze niet echt? :P

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 15:24

Kasmir: Inderdaad :') Kom net op een site, staat er groot boven één van die BH's: Bestseller! 150 euro :')

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-15 15:24

UK gebruikt dezelfde letters als de meeste merken in Nederland en dus de EU. Dus een D zou gewoon een D moeten zijn.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 15:25

:oo 8)7 Haha dat ga ik dus echt niet aan een BH uitgeven :')
Zeg ik terwijl mijn paard buiten in de regen staat met een Rambo deken...

xSannee

Op Ebay kom ik wel wat tegen, waar zoek je op?

Kasmir: die Rambo deken ziet iedereen, goed excuus :Y)

jorretje

Wat een lang filmpje, ben tot 9 minuten gekomen.
Bij mij meten ze wél altijd onder de buste, maar meten verder niets en geven vervolgens wel advies??? uiteraard klopt dat dan niet. Ze gaven mij de laatste keer 75 mee, terwijl ze 72 opmat, ja dan moet je dus 70 hebben, want ze worden vanzelf ruimer en anders begin je al te los (heb ik toen ook gezegd). Daarom moet je ze ook altijd op het loste gaatje passen.

Ik draag dus al bh's met kleine omvang en grotere cup (waar dus helaas erg weinig keus in is, of je moet naar een speciaalzaak en 90 euro neer willen leggen), dus denk niet dat er iets heel anders uit komt op deze manier, maar ga t van t weekend nog wel een keer nameten.
Vind bh shoppen helemaal niet, omdat er in mijn maat weinig keuze is en wat er is vaak ook nog eens niet goed zit...

@emily2105 ik ga ook bijna altijd naar de jaarlijkse hunkemoller fabrieksverkoop hier, maar dan is het nog 6 euro per bh en kleine omvangmaatjes zijn er altijd heel weinig, 60 of 65 ben ik ook nog nooit tegen gekomen in de grotere cupmaten.

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 15:27

Geryon, daarom dat ik ook niet kan volgen:
Als je kijkt in de tabel bij UK zie je de indeling als volgt: 76-77 (C-cup) & 78-80 (D-cup).
Bij de EU is het: 77-78 (C-cup) & 79-80 (D-cup)
Dus mijn 78 omtrek geeft 2 verschillende cups? :+

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-15 15:28

jorretje schreef:
Bij mij meten ze wél altijd onder de buste, maar meten verder niets en geven vervolgens wel advies??? uiteraard klopt dat dan niet. Ze gaven mij de laatste keer 75 mee, terwijl ze 72 opmat, ja dan moet je dus 70 hebben, want ze worden vanzelf ruimer en anders begin je al te los (heb ik toen ook gezegd). Daarom moet je ze ook altijd op het loste gaatje passen.

Ik draag dus al bh's met kleine omvang en grotere cup (waar dus helaas erg weinig keus in is, of je moet naar een speciaalzaak en 90 euro neer willen leggen), dus denk niet dat er iets heel anders uit komt op deze manier, maar ga t van t weekend nog wel een keer nameten.
Vind bh shoppen helemaal niet, omdat er in mijn maat weinig keuze is en wat er is vaak ook nog eens niet goed zit...

@emily2105 ik ga ook bijna altijd naar de jaarlijkse hunkemoller fabrieksverkoop hier, maar dan is het nog 6 euro per bh en kleine omvangmaatjes zijn er altijd heel weinig, 60 of 65 ben ik ook nog nooit tegen gekomen in de grotere cupmaten.

Volgens dit filmpje zou jij omvang 60 moeten nemen zelfs:P

Het filmpje is trouwens lang omdat er nou eenmaal uitleg bij hoort. Zelfs met die uitleg zijn er mensen die het niet geloven en het onzin vinden. Zonder al helemaal :')

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 15:29

jorretje schreef:

Volgens mij heeft hunkemoller sowieso geen 60/65, behalve in hun "jonge meiden" lijn, en dan in de cup AA en A. Dus dat die er bij de fabrieksverkoop ook niet zijn is wel begrijpelijk.

emily2105

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 15:31

jorretje schreef:

Vorig jaar was het hier 2.50 voor een bh. Weet niet wat het dit jaar is haha. Maar ik heb gelukkig geen laat van hele kleine omtrek. 70 is een hele gangbare maat die ze gelukkig best veel hebben.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-15 15:31

Hanna_94 schreef:
Geryon, daarom dat ik ook niet kan volgen:
Als je kijkt in de tabel bij UK zie je de indeling als volgt: 76-77 (C-cup) & 78-80 (D-cup).
Bij de EU is het: 77-78 (C-cup) & 79-80 (D-cup)
Dus mijn 78 omtrek geeft 2 verschillende cups? :+

Huh, vergeet aub die tabel maar gewoon _O-

Als jouw omtrek 78cm is, is dat omgerekend 30 inches in UK en US. In EU is dat 65 dus houd het daar maar gewoon bij haha :P

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 15:34

Maar dat is mijn borstomtrek en niet mijn bandomtrek :P
Mijn bandomtrek is 68/69 dus daarvoor moet ik 60cm omtrek hebben. Maar nou weet ik dus niet of ik een 60C of een 60D heb, haha :P
Misschien moet ik het maar gewoon houden bij mijn 75B en er maar vrede mee nemen dat ze nooit 100% aansluiten :')