Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
femke27 schreef:Verder wil ik hier even wat stellen: wat is gezond eten? Ik ken van vroeger de slogan: snoep verstandig, eet een appel. Die appel schijnt tegenwoordig teveel suiker te hebben. Dat schijnt niet gezond te zijn. De schaal van 4 veranderd langzaamaan in een schaal van 40 volgeschreven met benodigdheden voor ons lichaam die geen mens nodig heeft. Bruin volkoren brood is een echte dikmaker. Maar ik ben ermee groot gebracht omdat men zei dat het gezond was. Gewoon fruit is niet goed, superfruit wel. Enz, enz, enz.
MarlindeRooz schreef:En daarbij wat is het probleem met het investeren van geld in je gezondheid?
love_western schreef:Patt schreef:Niet veroordeel..........sorry hoor. Teksten beetje inhoudsloos jammer.
Wie wil er nu overgewicht hebben? Niemand toch?
Bedenk dat er meer mensen te dik zijn dan dat je weet met ieder zijn of haar problemen erachter.
Nooit veroordelen!
Als je er zelf nooit voor hebt gestaan zeker niet.
Ik heb er weinig problemen mee met hoe ik nu ben. Ben gelukkig. En dat is wat telt voor mij.
NatasjavE schreef:femke27 schreef:Verder wil ik hier even wat stellen: wat is gezond eten? Ik ken van vroeger de slogan: snoep verstandig, eet een appel. Die appel schijnt tegenwoordig teveel suiker te hebben. Dat schijnt niet gezond te zijn. De schaal van 4 veranderd langzaamaan in een schaal van 40 volgeschreven met benodigdheden voor ons lichaam die geen mens nodig heeft. Bruin volkoren brood is een echte dikmaker. Maar ik ben ermee groot gebracht omdat men zei dat het gezond was. Gewoon fruit is niet goed, superfruit wel. Enz, enz, enz.
Een appel heeft niet te veel suiker. Appelsap heeft teveel suiker.
Een appel per dag kan je prima hebben. (+/- 70 kcal en een GI van 38 en dat is laag)
Amandavd schreef:xTammyy schreef:Ik vraag mijzelf wel altijd af: hoe kun je met jezelf leven als je overgewicht hebt?
Dat bedoel ik niet ten nadele van anderen, die gedachte heb ik puur omdat ik op het randje van anorexia heb gezeten en omdat ik kan eten wat ik wil.
Een denkfout in mijn hoofd dus.
Daarnaast ken ik ook zat mensen die voor het mooie te vol zijn (wat is mooi denk je dan) maar geen moeite doen om af te vallen al willen zij dat zelf. Vooral dat soort mensen ga ik nooit begrijpen.
Het is een lastige discussie. Mensen mogen mij wel uitmaken voor anorexia patiënt of zeggen dat ik meer moet eten (geloof me, wat ik op een dag eet laat je schrikken) maar zodra ik zeg dat een ander moet minderen heb je de poppen aan t dansen..
Sorry maar dit is echt wel het meest kansloze wat ik ooit gelezen heb. En niemand zegt dat het mag dat een ander jouw voor anorexie patient mag uitmaken et, ook dat is onfatsoenlijk.

Sheran schreef:Rijst per persoon: 20 cent
een prei: 49 cent
sausje (voor meerdere keren gemaakt, per keer ong. 30 cent)
Tadaa, een 'maaltijd' voor minder dan 1 euro 10.
NatasjavE schreef:Sheran schreef:Rijst per persoon: 20 cent
een prei: 49 cent
sausje (voor meerdere keren gemaakt, per keer ong. 30 cent)
Tadaa, een 'maaltijd' voor minder dan 1 euro 10.
En waar is het vlees of vis? Of vervangend product?
Wat zit er in dat sausje? Want sausjes zijn normaal gesproken nu net niet gezond.
Want ik vind prei met saus en rijst nu nog niet echt gezond klinken.
Om over de smakelijkheid maar te zwijgen.

secricible schreef:Serieus natasja? Je vergelijkt een diepvriespizza met zalm? Zalm is 1 van de duurste eiwitbronnen die er is....
Ik heb mijn eetpatroon omgegooid sinds juli en ben sindsdien minder geld kwijt iedere week aan de boodschappen. Gezond eten hoeft niet duurder te zijn, echt niet.
Sheran schreef:En waar is het vlees of vis? Of vervangend product?
Wat zit er in dat sausje? Want sausjes zijn normaal gesproken nu net niet gezond.
Want ik vind prei met saus en rijst nu nog niet echt gezond klinken.
Om over de smakelijkheid maar te zwijgen.
Vlees of vis zit ook niet in grote hoeveelheden op pizza. Met eten van goede vervangers als bonen en vegaburgers kom je er ook en dit hoeft niet elke dag.
Voorbeelden van sausjes: tomatenpuree met kruiden, of melk + meel + kruiden
Gezond is ook vrij relatief, er wordt vaak moeilijk gedaan over calorieen, maar calorieen op zich zijn niet slecht. Een calorierijke pindasaus is prima
secricible schreef:Ja, want op die pizza zal uiteraard biologisch rundvlees zitten.... Op die pizza zal nauwelijks vlees zitten dus dit is appels met peren vergelijken.
Ga eens een maand lang met een budget van een bijstandsgezin er op uit en bekijk wat je voor maaltijden kunt maken, zoek eens tussen de budgetmaaltijden van de ah....