_Mara_ schreef:Kleding komt bij de kringloop vandaan, vorige week nog een lekkere warme trui gevonden van de C&A Clockhouse collection. Ik had hem afgelopen winter al zien hangen in de winkel, van de 'knitted clothingwear', maar vond het iets te duur. En nu vond ik hem zomaar voor 4 euro bij de kringloop! Ik ga tenminste 1 keer in de week eventjes kijken daar, je weet nooit waar je tegenaan loopt. Wel stel ik mezelf altijd de vraag; ben ik het echt nodig? Consuminderen dus, ik heb al best veel naar de kringloop gebracht, ik ga het grootste deel van mijn dvd's verkopen of daar heenbrengen. Er is gewoon al zoveel zooi op de wereld, waarom moeten we steeds nieuwe dingen kopen?
Ik probeer ook te 'consuminderen'. Nadenken of ik het écht nodig heb. (Oké, die nieuwe trui is heel mooi. Maar eigenlijk heb ik hem niet nodig..)
Veel kleren heb ik nog niet gekocht in de kringloop, misschien moet ik er maar eens vaker gaan kijken. Hier in de buurt is er een ecologische kledingwinkel. Persoonlijk vind ik het hele mooie kleren, maar redelijk duur. Dat is dan weer een nadeel.