Stoppen met nagelbijten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prrrr

Re: Stoppen met nagelbijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 19:37

:(:)

Er is hoop. Ik heb nagelgebeten van... euh... zo vroeg als ik me kan herinneren tot zeker mijn twintigste. Daarna geleidelijk afgebouwd - zeg over een jaar of tien... - en nu heb ik gewoon nagels die best hard zijn en die ik gewoon om de twee weken moet knippen. En dat had ik echt NOOIT gedacht, twintig jaar geleden...

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 20:01

Still going strong! :D

Ik ben er ook echt wel trots op dat ik het volhoudt nu :) Ik schaamde/schaam me best wel voor het nagelbijten en mijn nagels, maar ik heb nu al enkele mensen verteld dat ik zo trots en blij ben dat ik ben gestopt haha. Zal eens kijken of ik binnenkort een foto kan maken!

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 23:47

Mmm, heel even gebeten aan twee vingers, maar gewoon doorgezet en nog steeds best goed bezig met groeien!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 17:21

Vandaag niet geknaagd, maar wel als compensatie een halve snoeppot leeg gegeten :+

(het is maar goed dat ik nooit begonnen ben met roken, dat was echt een ramp geweest)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 17:57

Hier gaat het na een paar mindere weken weer de goede kant op :). Lakken helpt!

Afbeelding

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 18:10

Wauw Plien!!! Sinds wanneer ben jij gestopt? Ik nu sinds 2 januari maar die van mij zien d'r echt nog niet zo uit...

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 18:18

Ehm, sinds juni vorig jaar heb ik vrijwel niet meer gebeten, alleen in december een paar weken. Denk dat ik nu weer sinds januari de goede kant op ga! Alleen wijs- en middelvinger van mijn andere hand zijn nog behoorlijk kort, die zijn onlangs gesneuveld :=
Wat me ook helpt is voor elke maand waarin ik niet heb gebeten, een nieuw nagellakje mag kopen :)). En complimentjes, ook zoals in jouw post, motiveren me!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 18:27

Oke, ik kap met het stoppen haha, ik bak er helemaal niks van. Een duim doet alweer zeer en ik ga morgen naar war horse :(

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 20:48

eclair98 schreef:
Oke, ik kap met het stoppen haha, ik bak er helemaal niks van. Een duim doet alweer zeer en ik ga morgen naar war horse :(

Daar heb je helemaal geen tijd om je nagels af te knagen hoor haha :+

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 20:57

Netjes Plien!!

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 18:31

Hoe gaat het nu bij jullie? Ik heb de gelnagels nu 17 dagen en heb ook al 17 dagen niet echt gebeten. Wel bijt ik soms nog aan velletjes maar nu ik nagelriemolie gebruik zijn er veel minder velletjes om aan te pulken/bijten. Langzamerhand worden nu mijn echte nagels zichtbaar als ik onder de gelnagels kijk *\o/*

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 18:33

ik lees dit terwijl ik zit te nagelbijten (met een gniffel :+)
ik doe mee!
op het moment heb ik kort, en nog korter door elkaar (ze breken steeds af, verdorie)
iemand een tip om nagels minder snel te laten breken? (lees: klein scheurtje, vaak aan de zijkant, scheurt helemaal door -O- )

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 18:41

Bij mij gaat het qua niet bijten nog steeds goed!
Alleen zijn er van de week 2 nagels ingescheurd, dus die moeten nu weer opnieuw beginnen..
Ze kunnen tenslotte nog niet zoveel hebben...

Vooral m'n duimen en 1 middelvinger groeien snel! :)

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 18:46

Maaaarije schreef:
Bij mij gaat het qua niet bijten nog steeds goed!
Alleen zijn er van de week 2 nagels ingescheurd, dus die moeten nu weer opnieuw beginnen..
Ze kunnen tenslotte nog niet zoveel hebben...

Vooral m'n duimen en 1 middelvinger groeien snel! :)

Ahw, zonde dat ze gescheurd zijn! Maar gelukkig krijgen ze nu wel gewoon de kans om te groeien wanneer er niet gebeten wordt :D Bij mij groeien de nagels van mijn wijs- en ringvingers juist heel snel, en ook 1 pink, maar die groeit wat scheef :')

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 18:46

Ik heb alleen de OP gelezen. :o
Maar TS is er iets wat je niet lust? Een vriendin van mij lust geen tomaten en deed wat tomatensap op haar nagels. Klinkt raar maar helpt wel. :)

MaximeFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 19:39

Hier gaat het nog steeds goed, flink repair/filler erop smeren, zitten wat scheurtjes en deukjes in die me irriteren en daarna verharder en iknkan er weer een week tegen aan, nu sinds +/- 20 januari gestopt, precies een maand en de eerste nagel steekt bijna uit :+ *\%/*

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 19:47

xZiva_ schreef:
ik doe mee!
op het moment heb ik kort, en nog korter door elkaar (ze breken steeds af, verdorie)
iemand een tip om nagels minder snel te laten breken? (lees: klein scheurtje, vaak aan de zijkant, scheurt helemaal door -O- )

Je nagels hebben door het bijten een flinke opdonder gekregen. Dit is niet zomaar opgelost. Het is het beste om de nagels voorlopig even kort te houden en eerst voorlopig goed verzorgen.
Het belangrijkste zijn de nagelriemen, zorg dat je die goed verzorgd. Dus een aantal keer per dag een olie of crème aanbrengen. Haal ook even dagelijks een goede glasvijl langs je nagels, dit voorkomt het loslaten van de laagjes. Je kunt verharders en fillers beter niet gebruiken. Er zijn wel muurtjes van KOH, Trind, OPI en Herome die je kunt gebruiken. Goedkope verharders maken de nagel geel en vaak hebben ze geen of nauwelijks verzorgende werking.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 19:51

Ik heb ze er laatst ook weer allemaal afgetrokken :o
ze waren a wel langer dan eerst, alleen het bovenste 'laagje' van mijn nagel ging er af.
dar hebben mijn nagels wel vaker, maar toen heb ik dus die nagel er af getrokken, en toen was k toch bezig, dus ben ik verder gegaan met de rest :o

_black_rose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:03

Ik heb bijna 15 jjaar lang nagel gebeten.
Ik werd vroeger al extreem misselijk van bitex dus dat heeft nooit gewerkt. Ook anderen die me erop wezen werkte niet.
Dus tot m'n 20ste heb ik nagelgebeten. Het viel me wel vaker op dat m'n nagels na n vakantie langer waren dan wanneerio veel naar school moest of wanneer ik me veel verveelde. n goede vriendin had net een hypnosecursus gedaan en ik mocht proefpersoon zijn. Ze heeft gewoon een hypnose gedaan voor algehele ontspanning en t optimaliseren van alle processen en vanaf die dag bijt ik (bijna) geen nagel meer. Het gekke was dat ik daar was achter kwam toen m'n nagels echt heel lang waren en ik ze voor t eerst in hele lange tijd echt moest knippen.

Nu bijt ik alleen nog maar op m'n nagels als ik heel gestrest ben. Dan ben ik me ervan bewust dat ik erop wil bijten en dan mag ik van mezelf 1 nagel kort bijten. Daarna knip ik de rest ook netjes bij zodat ik niet zo snel verval in oud gedrag.

Kortom: hypnose en in mijn geval de joy-inductie.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:07

Het knippen van de nagels is heel slecht. Als je mooie nagels wilt dan kun je beter gaan vijlen.

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:08

ik bijt ook nagel zinds ik kan bijten.
lakken helpt niet want dan bijt ik eert het lak er af en dan ga ik verder met mijn nagels.
ik wouw ook stoppen en bijt nu allen nog maar op me duimen :')

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 21:23

Tazzey schreef:
xZiva_ schreef:
ik doe mee!

Je nagels hebben door het bijten een flinke opdonder gekregen. Dit is niet zomaar opgelost. Het is het beste om de nagels voorlopig even kort te houden en eerst voorlopig goed verzorgen.
Het belangrijkste zijn de nagelriemen, zorg dat je die goed verzorgd. Dus een aantal keer per dag een olie of crème aanbrengen. Haal ook even dagelijks een goede glasvijl langs je nagels, dit voorkomt het loslaten van de laagjes. Je kunt verharders en fillers beter niet gebruiken. Er zijn wel muurtjes van KOH, Trind, OPI en Herome die je kunt gebruiken. Goedkope verharders maken de nagel geel en vaak hebben ze geen of nauwelijks verzorgende werking.

Wat bedoel je precies met 'muurtjes' Tazzey? Misschien is dat wel iets wat ik nodig kan gaan hebben over een tijdje. Wanneer mijn nagels lang genoeg zijn wil ik eerst nog een periode een dun laagje gel(lak) op mijn nagels laten staan. Om zo langzaam af te bouwen en te voorkomen dat ik direct denk: "Hey, mijn gelnagels zijn eraf, ik kan weer bijten!!".

Na een periode gellak zou ik graag overgaan op een soort versteviger en durf ik het daarna misschien aan zonder iets raars.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 21:44

Haha dat waren kuurtjes maar mijn telefoon maakte daar iets anders van. :')

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 21:45

Ik meld mij ook !
Morgen ga ik direct beginnen met tape plakken, want niets heeft tot nu toe geholpen.
Opzich valt het bij mij mee, behalve mijn rechter wijsvinger, waar nog een piepklein stukje nagel opzit.
Zal morgen even een foto plaatsen.

Enige wat bij mij hielp waren kunstnagels, maar helaas mag ik die niet dragen op mijn werk.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 21:56

Een paar dagen terug postte ik nog trots dat het zo goed ging. Maar helaas ook hier dikke vette terugval! Verbouwen was funest voor een paar nagels en toen uit pure ergernis de rest eraf geknaagd, nu meeeeega balen natuurlijk. T is bij mij ook alles of niets. Of ik verzorg ze keurig, lak ze elke dag en laat ze groeien of ik pulk de lak eraf en m'n nagels bijten en gelijk ook geen zin meer hebben om ze te verzorgen, sufff! Dus ik ga zo weer bij 0 beginnen met een Trind kuurtje.