Goede beha voor een maatje meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Destination

Re: Goede beha voor een maatje meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 08:39

Bedankt voor de tip! Misschien dat ik nog wat ga bestellen :)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 11:39

Moet zeggen dat ik de beha-collectie wat tegen vind vallen. Ze hebben ook niet alle bikini's, maar heb al wel een mooie gezien :))

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 13:38

Klopt.. Ik stond gister met een dure seafolly bikini in m'n handen die met korting nog rond de 120 euro was. Bedacht me na t passen dat ik ook nog best in hunkemoller bh's pas (geen problemen met omtrek wanneer je ze kan strikken), dat ik m maar terug heb gehangen :')

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 13:49

Drawerlover het gemiddelde van de Nederlandse vrouw is geloof ik cup C.
Wat jij hebt is dan toch een reuze doorsnee maat? Waarvoor moet je dan naar aparte winkels..

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 13:51

Steef schreef:
Klopt.. Ik stond gister met een dure seafolly bikini in m'n handen die met korting nog rond de 120 euro was. Bedacht me na t passen dat ik ook nog best in hunkemoller bh's pas (geen problemen met omtrek wanneer je ze kan strikken), dat ik m maar terug heb gehangen :')

De bikini die ik leuk vind kost ook €100, vind het ook schrikbarend duur als je kijkt hoe weinig stof het eigenlijk is :=

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 14:14

Destination schreef:
Steef schreef:

De bikini die ik leuk vind kost ook €100, vind het ook schrikbarend duur als je kijkt hoe weinig stof het eigenlijk is :=

Precies :') Ik heb al een seafolly liggen waar ik een mega moddervlek op heb van de dode zee :+ Misschien ben ik dus ook niet gemaakt voor dure bikinis haha. Qua bh's zit ik vaak met pasvorm en maar voor een bikini vind ik t wel prima :D

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 14:17

Ik heb nu ook een Prima Donna bikini, €125 en nog maar 1x aan gehad :=
Maar ik ga een week op vakantie naar een zonnig oord, dus dan is 2 bikini's makkelijker, maar de prijs houdt me nog steeds tegen.
Maar zit Seafolly ook fijn? Die hebben ook leuke bikini's zag ik.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 20:04

Seafolly zit fijn en mooie kwaliteit, maar volgens mij niet voor grotere maten.. Zelf heb ik een bandeaubikini ervan, maar vind dat bij mezelf al op het randje :=

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 20:09

Bandeaubikini's vind ik sowieso niet fantastisch bij grotere maten persoonlijk.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 20:12

Destination schreef:

Daarom :+ Ik heb zelf 70E, dus de grootte valt bij mij wel mee, haha. Maar lijkt me ook echt heel oncomfortabel met een echt grote cup.. Zou er zelf niet aan beginnen in ieder geval mocht ik een paar maten groter hebben :+

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 20:15

Ik moet ook nodig achter andere bh's aan.. De enige waar nog beugels in zaten heb ik de bandjes van stuk getrokken en heb er nu nog 2 waar de beugels al uit zijn, en dat zit echt heel beroerd.
Maar volgens mij ben ik alweer gegroeid en durf het daarom niet aan om via internet te kopen.

Nog maar even sparen en dan maar weer eens op laten meten en gelijk 2/3 goeie bh's halen, kan ik weer een jaar vooruit.

Ben er wel achter dat er geen Saphh meer in komt, beugels steken er na 2 maanden door en ze zitten ook niet geweldig.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 20:18

Steef schreef:
Destination schreef:

Daarom :+ Ik heb zelf 70E, dus de grootte valt bij mij wel mee, haha. Maar lijkt me ook echt heel oncomfortabel met een echt grote cup.. Zou er zelf niet aan beginnen in ieder geval mocht ik een paar maten groter hebben :+

Ik ben er ook mee opgehouden, wil nu met een beugel, toch iets steviger :=

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 20:20

Mijn bikini's koop ik in het winkelcentrum van Arnhem. Als we daar toevallig zijn, ga ik altijd het zelfde winkeltje binnen. Daar kun je cupmaten en broek maten combineren.
Ik heb tot ander half jaar geleden, altijd 80F gehad. Nu zijn mijn hormonen vreselijk van slag (zit al 7 jaar in de vervroegde overgang) en hebben ze voor zichzelf besloten om gewoon weer te groeien. Ik ben nu dus gezegend met een leuke 75I/J. Ik ben niet in gewicht aangekomen, mijn omvang is dus zelfs kleiner.
Nou geloof me maar, ik kan niet thuiskomen met een bh onder de €100,- Zit wel een winkel bij mij in de buurt die het verkoopt, ik ga bh's graag eerst passen.

Rennen doe ik er zo ie zo niet mee, dan heb ik blauwe ogen. Ook doet dat vreselijk veel pijn, want ze zijn gewoon mega zwaar. Helaas altijd al gezegend geweest met een grote maat, maar dit slaat natuurlijk alles.
Heb me al eens eerder aangemeld voor een verkleining, helaas bij de oproep was ik ongepland zwanger. Ga me maar weer aanmelden, al ben ik wel bang dat ze erna weer verder groeien.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 20:51

Welk merk sportBH hebben jullie? Ik heb er nu 1 van de hünkemoller (75F), maar die is van het mooie te klein. Ritsje gaat open, sta ik die halverwege m'n rondje hardlopen weer dicht te ritsen haha. Die zit wel heel fijn! En heb er 1 van Freya, maar die zit toch niet zo fijn....

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 20:54

Ik heb een Shockabsorber, wel oudere collectie, want met die van de nieuwere collectie (hebben andere sluiting) had ik in de winkel al steeds ruzie en kon ik niet alleen aantrekken _O-

Macyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 21:00

Ik heb er ook 1 van shock absorber, vind m heel fijn! Sport bh vind ik echt heel belangrijk, deze houd het al een tijdje vol!

tweetty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 21:01

Ik heb ook een grote cup maat, 85 hh en ik zweet bij bravissimo. Je kan makkelijk bestellen en ze hebben alles! En ook de prijzen zijn veel beter dan in Nederland en als je eenmaal je maat goed weet is het goed bestellen.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 21:24

Wat een handige tips komen hier langs. Wil binnen kort nieuwe BH's gaan kopen. Heb er zo een hekel aan al die dingen passen en weer zoeken. Als je eenmaal een goede hebt gevonden ben ik wel weer blij.

Ik heb nu 1tje die goed zit en 3 die eigenlijk niet meer goed passen(zijn na 3 jaar uitgelubberd), maar geen tijd om nieuw te halen.
Draag nu Chantelle, echt fijne BH's. Vind de patronen en modellen ook nog mooi, niet die saaien dingen.
Sport bh heb ik van Triuph (schrijft het vast niet zo). Wel het hoogste level. Zitten heel fijn, gebruik ze voor basketbal, paardrijden en hardlopen. Voor basketbal is hij echt prima en daar heb ik een sport bh meer nodig dan tijdens rijden. Voel hem ook niet zitten, vergeet dat ik het aan heb.

Oja om een schatting te geven ik heb cup 75F/70G ligt aan het model. heb altijd ruzie met een goede vinden waar de schouderbandjes niet ook nog is te lang zijn.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 12:54

Ik keek net even weer naar de bikini die ik mooi vond, is hij er ineens niet meer in mijn maat -O-

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 12:56

Ik bestel mijn bh's ( 80F/G) bij bonprix, vind ik erg fijne bh's voor een zacht prijsje

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 13:02

Destination schreef:
Ik heb een Shockabsorber, wel oudere collectie, want met die van de nieuwere collectie (hebben andere sluiting) had ik in de winkel al steeds ruzie en kon ik niet alleen aantrekken _O-

Ik draag ook liever het oude model. Nieuwe model aantrekken lukt me nog wel, maar de banden snijden zo in mijn hals. Krijg er na een poosje hoofdpijn van. Kwam later oude model tegen (50% korting bij Divoza) en die draag ik nu eigenlijk altijd.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 14:54

Zo, alle oude bh's in de container gemikt en een stel nieuwe gehaald.
1 van Chantelle, Marlies Dekkers en een wat sexy'er variant van Britney Spears.
Hoewel ze net pas binnen gekomen zijn kan ik nu al zeggen dat de Marlies Dekkers het lekkerst zit. De Chantelle moet ik even aan wennen, zit nog niet zo soepel.

Gister ook een Primadonna gepast, maar die zat totaal niet fijn.
Blijf het apart vinden hoe veel dat verschilt tussen alle bh's.

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 15:58

de deauville van primma donna zit zo lekker. moest zelf ook wennen, maar wil geen andere

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 08:24

Ik heb gisteren een Lisca bh gekocht (80G) en man man wat zit die heerlijk!
voor het eerst dat ik eens geen druk op mijn schouders voelde van de bandjes.
Daarbij zit de hele boel er ook nog eens mooi in. Betere bh voor een leuke prijs (43euries)

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 09:14

Er zit in het centrum van Breda een hele fijne winkel (kan er niet opkomen hoe de winkel heet... Zit iig vlak naast Dille en Kamille) die alleen maar lingerie verkoopt vanaf een D-cup en beginnend bij een omvangsmaat van 60. Ze voeren veel betaalbare merken en je kan daar goed slagen voor ongeveer 50,- euro.

Heerlijk om met m'n 70F cup eens iets aan te kunnen trekken waarin ik me sexy voel. Ben trots op m'n dames en wil ze niet weg hoeven stoppen in een degelijk opoe model die de boel ook nog eens onflatteus plat drukt. Ze hebben veel mooie dingen met veel kleur en kantjes. Da's iets heel anders dan de gemiddelde zaak waar ze m'n maat niet eens hebben of met model hoog bejaard aankomen. Ja, ik Breda slaag ik altijd voor iets moois dat functioneel is en waar de man thuis ook blij van wordt ;) .