zieke/revaliderende medebokkers gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 10:51

Woow die breuken bahbah!! Ik heb gelukkig ook nog nooit wat gebroken.

Ja hoe denkt jullie werk erover? Steunen zij jullie of juist niet?

Ik word ook niet echt serieus genomen. Moet opnoemen wat ik elke dag deed. Ja ik ga naar me paard. Ja ga je elke dag naar je paard vragen ze dan. Nee dat kan ik niet..

Erin

Re: zieke/revaliderende medebokkers gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 10:53

Wat een vervelende dingen allemaal! School staat er wel achter bij mij. Ik had een liftsleutel. Alleen de gymleraar was een beetje lastig, ik moest gewoon aanwezig zijn bij de gymleraren (om te kijken) en ik had een vijf op mijn rapport. :(

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 10:55

Ik werkte op projectbasis en dat is toentertijd niet verlengt omdat er geen uitzicht op snel herstel was. Dat begrijp ik ook wel, was niet de goedkoopste daar.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 11:14

Nee, ik werk via uitzendbureau en die begrijpen me en geloven me. Maar waar ik werk die denken meer aan werken werken werken.

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 11:23

Ik heb die van mijn been gekregen van een verpleegkundige en mijn arm heb ik cd van.

Je kan bij Rontgen fotos op cd laten zetten. Als het voor jezelf is moet je bij ons wel iets betalen van 5 euro. Is het voor 2nd opinion kreeg ik het zo mee.

Mijn werk:
Ik heb hiervoor op een andere afdeling gewerkt en daar ging het wat anders. Ze wilde mij zsm weer op het werk. Met been al maar taxi regelen deden ze niet dus uiteindelijk is ze het niet gelukt. Met pols kon ik echt ook ivm pijn aan ellebogen geen kant op en wilde ze me na 3 dagen al iets laten doen.
Tja weet niet wat ik had moeten doen maar .......... en wederom geen taxi.
Inmiddels van afdeling gewisseld doordat na opleiding er wat ging veranderen en hier is er meer begrip.
Nu hoef ik niet te komen en maandag beginnen. Als ik nu zou bellen dat het te zwaar wordt dan moet ik maandag wel therapeutisch komen. Maar goed er is meer begrip.

Ooh toen jaren geleden met mijn enkel en gym....... de gymleraar wilde mij toen ook bij de gymles hebben. Maar het waren de laatste 2 uur. Kreeg van conrector toen toestemming om naar huis te gaan hihi Wat een ....

Vannacht kon ik slecht in slaap komen zeg en vanmorgen mijn bed niet uit kunnen komen maar er kwam iemand dus moest eruit. Is diegene niet gekomen..... zucht.
Pijn ging vannacht wel nu is mijn arm beetje lam. Hoop dat dit nog wel wegtrekt.

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:58

Tjee, wat gaat het hier snel.

en wat een ernstige gevallen kom je nu zo tegen, ieder zijn eigen " ellende " om zo maar te zeggen.
En wat een fouten er zijn gemaakt.

@tazzey, ik zie mezelf helemaal terug in jou omschrijving. Ik heb ook foto's in mijn telefoon staan om een duidelijker beeld te geven van mijn klachten.
Ik ben 43 jaar en mijn rug is gewoon kapot, zoals ze zo fijn kunnen zeggen. operatief is er niets meer aan te doen, alleen pijnbestrijding.

as vrijdag heb ik weer een ochtend gepland staan in de st maartenskliniek.
Nu dus voor plaatsing van een neuromodulator.

Gelukkig hebben ze wel veel begrip op mijn werk, ook al lig ik er met grote regelmaat er vaak en lang tussenuit.

Hoe het straks verder moet gaan.... geen idee.
ik hoop dat ik wel nog wat kan blijven rijden. Dat is toch echt wel mijn passie.
Maar goed eerst dit maar weer door zien te komen.

ik wens iedereen heel veel sterkte en beterschap.
Laatst bijgewerkt door alcootje op 21-01-15 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:59

Ik heb ergens een mri van mijn rug liggen hier, die is een kliniek gemaakt waar je zelf een kopie kreeg als je een cd meenam. En van de röntgenfoto's van mijn elleboog hebben we laatst op de gipskamer foto's van het scherm mogen nemen. De gipsmeester was ook zo aardig om de hele serie te laten zien.

Gym was vroeger hels, daar begon de eeuwige verdediging voor mezelf eigenlijk al. Ik viel veel, brak nooit, maar kneusde regelmatig en had eigenlijk toen al vaak pijn. Gelukkig had ik altijd wel mijn moeder aan mijn kant, dus die schreef rustig weer een briefje, maar ja, 2 uur achter elkaar op die gare houten bankjes toekijken was ook niet je van het. In mijn examenjaar had ik op maandag 2 tussenuren en dan nog 2 uur gym en daarvoor ook geen belangrijke vakken voor mij, mijn moeder belde me standaard ziek. Had ook geen zin meer in het gedoe met school.

Over mijn laatste werkgever ga ik het maar niet hebben, heb er een zeer nare smaak van in mijn mond overgehouden en dat was niet nodig geweest.. :\

Tyke, wat balen van je arm en dan is het echt frustrerend om wel je bed uit te komen en dat het dan voor niets is..
Wel idioot dat je werkgever vond dat je moest komen werken, maar niets deed om je tegemoet te komen zodat je er kon komen. Heb op plekken gewerkt met collega's met gezondheidsproblemen die dan met een taxi kwamen. En zelf ook in mijn begintijd weleens chauffeur geweest voor een senior-collega die ergens naartoe moest, maar zelf niet kon rijden. Vaak zijn dat soort oplossingen ook nog eens goedkoper dan iemand ziek thuis laten. Maar een werkgever moet wel mee willen denken en werken natuurlijk.
Vaak maken werkgevers er ook wel misbruik van dat iemand zelf heel graag wil werken, op korte termijn is dat dan misschien handig, op lange termijn heeft het vaak andere gevolgen. Maar ja, dat heb ik zelf ook door ervaring moeten leren. ^)

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 15:31

Ugh ja inderdaad slim om niet te veel over te zeggen op het internet. Je weet het maar nooit! Ben gelukkig niet de enige dus waar werk moeilijk doet. Wat een verhalen en idd het gaat snel..

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 15:36

Een prettig meedenkende werkgever kan inderdaad een heleboel schelen om zo lang mogelijk te blijven werken.
Mijn vorige werkgever was erg prettig, die dacht altijd enorm fijn mee en niets was te gek zegmaar.
De werkgever daarvoor leek soms juist alles te doen om me tegen te werken, echt onbegrijpelijk. :=

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 16:09

Ja ik hoef nog net niet een e-mail te sturen wat ik thuis de hele dag doe.. Zucht

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 17:39

LisaFaded schreef:
Ja ik hoef nog net niet een e-mail te sturen wat ik thuis de hele dag doe.. Zucht

Even offtopic, daar ben ik goed in :')
Ik kwam je tegen in het KNHS instructieweken topic, tof dat je gaat!
Ik wil naar de 5 daagse, anders hadden we in dezelfde week gezeten.

Weer ontopic;
Mijn werk is gelukkig heel meewerkend, ik heb denk ik het ' geluk ' dat het een ongeluk is geweest waardoor het voor hun makkelijker te begrijpen is allemaal.
Daarnaast heb ik al mijn afspraken gewoon op papier staan waardoor ze zich niet druk hoeven te maken of ik wat doe en waar ik ben, de tijden dat ik niets heb ben ik ook gewoon op mijn werk, plannen ze mij voor 2 uur in en meestal blijf ik dan iets langer.
Ik werk in een super leuk team dus vind het ook echt leuk om naar mijn werk te gaan.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 17:41

Tazzey schreef:
MonteKarlo, ik heb mijn foto's opgevraagd toen ik doorkreeg dat er iets niet goed was.

Mag je ook ' zomaar ' fotos opvragen ?
Op het moment dat ze de fotos hebben gemaakt was ik zeer slecht aanspreekbaar en heb ze ook niet zelf gezien, echt jammer want ben er echt benieuw naar!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 17:44

Ja hoor waarom zou dat niet mogen? Ik heb gratis een CDtje met foto's meegekregen.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 17:45

Tazzey schreef:
Ja hoor waarom zou dat niet mogen? Ik heb gratis een CDtje met foto's meegekregen.

Omdat de enige reden voor mij zou zijn omdat ik nieuwsgierig ben :Y)
Ik ga er eens achteraan ! :)

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 17:45

Ik denk dat als ik wel was gegaan ik weinig had kunnen doen of anders mezelf verder had verpest. Buiten dat had ik genoeg aan mijn schoolwerk wat ik toen wel had ivm opleiding dus heb me niet verveeld en ook voor hun voordeel.
Was echt bizar. Met collega meerijden kan maar zit ik hele dag en hebben ze niet genoeg werkzaamheden. Met bus is minimaal anderhalf uur enkele reis. Tja........ Zodra ik kon en was best snel ben ik ook echt gegaan.

Klaag niet over mijn werkgever hoor. Die is prima. Nu op afdeling zeker. Het is bij mij ook zeer duidelijk zichtbaar. De pijn niet hoor maar beperking wel..

Het wordt lastiger als het idd om dingen gaat zonder dat er iets vooraf is geweest of niet zichtbaar. DAt merk ik wel. zodra gips eraf is of ?? veranderen meningen wel van anderen.

knhs instructieweken....... ooh........... zat er ook aan te denken. Heb vakantie aangevraagd maar volgens mij is het dan 3 daagse en als ik zou willen is het de 5 daagse. Maar twijfel enorm en denk niet dat ik het doe....

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 17:46

Soms gratis en soms moet je betalen. Hangt af welk ziekenhuis. Gewoon vragen :+

susanne_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 18:52

het scheelt enorm per ziekenhuis, ene deed moeilijk andere ziekenhuis bood mij gelijk de cd met mri aan.
hier is even een baaldagje geweest door slechte nacht/opstart. gelukkig is het al weer avond, en morgen gewoon weer een nieuwe dag.
wel zijn we even bij mn paardje geweest, en ze zette zich goed in. Maar oh wat doet het een hartenzeer. Maar hrt is gewoon beter dat ze conditie behoudt, als ik ooit weer mag is het een stuk makkelijker.

hoe zijn gisteren de ziekenhuis bezoeken verlopen?

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 18:57

Al eerder getypd maar in mijn ogen nutteloos. Eigen arts niet gezien. Verband eraf en hechtingen zijn oplosbaar dus ben benieuwd hoe lang ik er nog hinder van heb. Denk niet lang want als ze na 3,5 of 4 weken niet weg zijn verwijder ik ze zelf wel.
Nu over 2 maanden terug bij eigen arts en moet afspraak nog maken aangezien rooster er niet was. Mag op geleide van pijn volledig belasten.... tja duidelijk.
Verder maar geen vragen gesteld. Moet nog een uitslag krijgen van een echo maar moet eigen arts maar doen en geen co assistent of arts in opleiding....

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 19:01

sorry dat ik nu pas reageer
maar ben gister zoals jullie weten naar het ziekenhuis geweest daar hebben ze een foto gemaakt van mijn buik om te kijken of mijn darmen vol zitten en dat zitten ze helaas niet waarom voor mij helaas
als dat zo was geweest zouden alleen mijn medicijnen verhoogd worden ( soort van laxerende medicijnen)

wat ze nu gaan doen is bloed prikken , urine na kijken en poep kweken :( om te kijken of ik de ziekte van crone heb is een darm ziekte daar hebben ze gelukkig wel medicijnen voor :)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 19:06

Tyke, je bent dus niet veel opgeschoten. Balen is dat!!

Maatje, Crone is heftig maar er valt goed mee te leven. Een kennis van mij heeft het in vrij heftige vorm. Zolang zij zich goed aan haar dieet houdt dan gaat het best goed.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 19:08

dat zij mijn arts ook aan de telefoon tegen mijn moeder dat ik moet kijken wat ik wel en niet kan eten enz

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 19:16

Snap dat het balen is dat er op foto niets was te zien. Hebben ze wel eens in de darm gekeken? Hopen dat er snel iets duidelijk is voor je zodat er wat kan gebeuren aan de klachten

susanne_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 19:20

Tyke van jouw had ik inderdaad onthouden, door de hechtingen.. maar kan je gevoel de ste meer begrijpen.

maatje: het is een goed teken dat ze verder gaan onderzoeken, tis niet leuk die extra onderzoeken ,maar als het een ander uitgesloten kan worden, of inderdaad een dieet op toegepast kan worden. Dat zou dan wel fijn zijn.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 19:22

nee niet dat ik weet ze zij dat als aller laatste opzie ze zoiets zouden doen met dat slangetje

ik hoop het ook ik geloof namelijk dat mijn stage begeleider niet zo blij was dat ik zo vaak ziek ben

ja idd susanne_m ik hoop nu dat het dan maar de ziekte van crone is maar dan word mijn lijstje kwa dingen hebben enz wel lang :(

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 19:58

Maatje, Crohn kan heel heftig zijn maar er valt ook goed mee om te gaan. Mijn schoonzusje heeft Crohn (al heeeeel lang) en kan er goed mee leven. Ze kan ook redelijk veel eten omdat ze eerst als een gek alles is gaan elimineren en langzaamaan weer voedingsstoffen is toe gaan voegen aan haar dieet.

Hier even k*tnieuws maar niet iets wat ik nog niet wist... Ik ga opnieuw onder het mes; dit keer zagen ze het bot van mijn buitenenkel af, kantelen ze het en schroeven ze het weer vast. Omdat de 'breuk' meteen gefixeerd is schijnt revalidatie na de operatie vlotter te gaan dan wat ik nu achter de rug heb, datum moet nog geprikt worden.
We gaan het zien ;).