Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anneert schreef:Ik heb er nog niet opgezocht, maar vroeg me af of iemand dit weet.
Als ik extra fysiotherapie in mijn pakket pak, bv 9 behandelingen en in het basispakket wordt er vergoed na de 21e behandeling, krijg je dan de eerste 9 behandelingen vergoed, gaat dan die 21 in? Of krijg je dan na 21-9 = 12 behandelingen weer vergoed?
IZEP schreef:Ik meld me hier ook even. Ben ook zoekende omdat mijn huidige verzekeraar besloten heeft een belangrijke zorgverlener niet meer te contracteren. (Wat wel nog eigenlijk?) Voor mij komt FBTO en DSW het meest interessant uit de bus. DSW trek me meer vanwege de vele goede ervaringen maar FBTO is gunstiger omdat het me 13 euro per maand scheelt. Met DSW kom ik boven de prijs van mijn huidige verzekeraar uit en eigenlijk kan ik me dat niet permitteren. Ik ben er dus nog niet uit.
Ik ben ook benieuwd Nathalie_v waarom en waar je bent afgewezen. Ik heb ook een belabberde gezondheid en dus hoge zorgkosten. Ben ook als de dood dat ik überhaupt niet wordt geaccepteerd.
LizMD schreef:Wanneer je collectief verzekerd bent via je werkgever gaat dit van je brutosalaris af toch? Is dit in verhouding voordeliger dan? Ik kan me bij Z&Z basisverzekeren voor €92 euro (vrije zorgkeuze).
pmarena schreef:Zover ik begrijp zijn nog niet alle premies voor 2015 bekend, dus vergelijken / een keuze maken heeft dan nog niet zoveel zin...
Afgelopen jaar zijn wij (allebei 34 jaar) met het hoogste eigen risico samen zo'n 150 euro per maand kwijt geweest bij De Friesland met de Online Verzorgd polis aangevuld met een tandarts-vergoeding, was echt een super aanbieding met wat meer vergoeding dan andere verzekeraars.
Zelf vind ik het vooral jammer dat behandelingen van een chiropractor niet gewoon onder hetzelfde kopje geschaard worden als een fysio.... chiropractor heeft veel beter effect bij mij maar die wordt in het verdomhoekje van "alternatieve" behandelingen gezet....vind dat echt heel erg raar
Martine schreef:Pmarena, ik heb nog geen verzekering gezien die alternatief 100% vergoedt. Loop tegen hetzelfde probleem aan. Mijn behandelingen voor osteopathie zijn ruim 90 euro. Waarvan maar een klein deel wordt vergoed.
Mocht je een verzekering vinden ben ik ook erg benieuwd
pmarena schreef:Nah dat vind ik een beetje zinloos. Basis is in principe natuurlijk overal hetzelfde
Het gaat mij om de juiste combinatie van het aanvullende pakket dat voor een goede prijs chiropractie goed moet vergoeden, en een tandpakket dat voor een goede prijs 100% tot ca. 500 euro moet vergoeden.
En die combinatie ligt nog niet echt voor de hand, al die verschillen die je af moet wegen, pffft
Rinskee schreef:Ben ook veel vergoeding nodig zit bij avero Achmea via aevitae collectief heb de excellentdekking vergoeding van €60 per keer met een maximum van €1200 alternatief zorg, ben erg tevreden over indienen en snelheid van het vergoeden van de rekening.
Heb ook onbeperkt fysio in mijn pakket zitten, betaal hier niks voor..