Nu al last van het koud hebben, jullie ook?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 17:31

Koukleum meldt zich! :wave:
Hoewel ik gek ben op de winter/feestdagen heb ik heel snel last van de kou.
Ik lig al een paar weken met een kruik in bed, en mijn vriend maar balen want die stoomt iedere ochtend het bed uit. :(:) Daarbij is sinds afgelopen week de pyjama erbij gekomen, ik kan 's avonds gewoon écht niet warm worden in bed.

Inmiddels ben ik ook al druk in de weer met labello en mijn handen beginnen ook alweer uit te drogen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 17:37

Ik ben s'werelds grootste koukleum

Niet voor niet heb ik een aantal jaren terug dit topic --> [FZ] kleumsmiley geopend.

Ik heb het al koud als het onder de 10 graden zakt....laat staan als we het nulpunt naderen.

Nayomie

Re: Nu al last van het koud hebben, jullie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 17:39

Die kou ben ik nu spuugzat. In 2 maand ben ik alweer 2x ziek geworden en dit is nummertje 3.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 17:43

Ik heb het ook al koud en ga bij thuiskomst standaard een half uur voor de verwarming zitten.
Vandaag een graad of 3, hapf...

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 17:50

_Nancy schreef:
Femke(ll) schreef:
Oke vandaag is echt de eerste keer dat ik totaal geen zin heb om naar de paarden te gaan :brr: :brr: :brr: :brr: :brr: Wordt nog wat in de winter _O-

Daar heb ik dus ook last van :+ Niet handig, haha!
Paardje wil ook gewoon aandacht.

Van rijden krijg ik het meestal wel warm. En anders verstop ik lekker nog even me handen onder een warme deken.

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 17:56

Ja verschrikkelijk ik zit n half uur op scooter en moet 2 a 3 x handen heel ff snel in de handschoen warm maken gw even vuist maken in handschoen dan zijn ze ff lauw anders hou ik t niet vol t doet zo'n pijn!!

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 18:31

Citaat:
"Femke(ll)"
Oke vandaag is echt de eerste keer dat ik totaal geen zin heb om naar de paarden te gaan :brr: :brr: :brr: :brr: :brr: Wordt nog wat in de winter _O-

Ik heb het overleefd.. Zwaar afzien op de fiets, een muts hebben heeft geen nut als er gaten in zitten heb ik gemerkt, tijd voor een nieuwe :')

Kus van mij en paard voor iedereen die de kou nog moet doorstaan :D Ik zit inmiddels met een kruik en een dekentje op de bank op te warmen.
Afbeelding

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-14 18:46

Karin schreef:
Veulen84 schreef:
Douche van te voren vind ik niet zo erg. Maar als je dan onder dat heerlijke warme water vandaan komt... Zo koud.

Een tip: meteen vanuit de douche een warme badjas aantrekken en in beweging blijven. Ga ontbijten, de kat voeren, je kleding bij elkaar zoeken, je tas inpakken... Ik noem maar wat. Ondertussen droog je op in je warme badjas. Je kunt dan ook alvast je haar in een handdoek wikkelen en je voeten afdrogen en sokken aantrekken, dan verdwijnt de warmte niet van boven en van onderen. Voor mij werkt het.

Moet ik eerst een badjas gaan kopen, haha Lijkt me trouwens wel lekker warm een badjas.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 18:47

Ik heb nu aan:
Thermo legging
Paardrijbroek
Sokken met daarover bedsokken hoop dat dat in m'n laarzen past
Twee thermo shirts over elkaar
Bewust geen katoen volgens vriendlief werkt dag slecht
Heule dikke jas
Zilver handschoenen
Rij handschoenen

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 20:37

Het schijnt net gesneeuwd te hebben in Limburg >;)

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 20:39

pfff ik ben de kou ook al zat. Ik hoef gelukkig nog maar een weekje door te bikkelen want dan vertrek ik voor 7 weken naar Australië.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 20:45

Hier ook een koukleum die zich meld ik loop al weer met vesten en langen mouwen. Op de fiets is het in de ochtend koud en in de middag ook :brr: ik ben ook weer verkouden dus gaat lekker

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-14 20:48

_xManadisx_ schreef:
pfff ik ben de kou ook al zat. Ik hoef gelukkig nog maar een weekje door te bikkelen want dan vertrek ik voor 7 weken naar Australië.

Ik ga mee in jou koffer! :P

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 09:51

Mijn vent lag maandag helemaal in een deuk... ik ging dus zo naar stal.

Afbeelding

Ach en gedeelde smart is halve smart zullen we maar zeggen

Afbeelding

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 10:05

Ahhh gisteren moest ik werken op straat, doe door to door verkoop. Had twee hemdjes, een shirt, vest, winterjas met daar over heen een dun jasje aan, sjaal en handschoenen. Volgende keer trek ik m'n ski-pak aan, want ik kon niet eens stilstaan door de kou.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 11:03

Suus___ schreef:
Ik heb nu aan:
Thermo legging
Paardrijbroek
Sokken met daarover bedsokken hoop dat dat in m'n laarzen past
Twee thermo shirts over elkaar
Bewust geen katoen volgens vriendlief werkt dag slecht
Heule dikke jas
Zilver handschoenen
Rij handschoenen

Ik heb t heerlijk gehad, maar twee dooie vingers die aan t einde van de rit zelfs weer gingen leven :D

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 12:16

Mando, haha grappig! Maar vast wel lekker warm

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 15:41

Bambi1995 schreef:
zijn er meer mensen die zuinig zijn met de kachel? mijn moeder doet de kachel altijd heel laag aan of uit. Het is hier momenteel 16 graden in huis. Ik bevries hier echt, maar mijn moeder is poepzuinig met de kachel zodat ze niet veel hoeft te betalen. :brr:

16 graden vind ik best wel koud voor in huis eigenlijk, kan je niet vragen of ze hem toch aan wilt zetten? :) En anders is misschien een elektrisch kacheltje een idee, zodat het in je eigen kamer wel lekker warm is?
Ikzelf ben echt alles behalve zuinig, ik weiger om het koud te hebben in m'n eigen huis, dan maar wat meer betalen. Ik houd het op zo'n 22 graden en dan zit ik nog met een dikke trui en sloffen (met daarin gewone én fluffy sokken) aan en dan heb ik het niet koud maar ook niet heel warm. Gewoon net goed. S'avonds vaak nog met een fleece dekentje opgekruld op de bank. :D

Ik hoorde op de radio dat de eerste sneeuwvlokjes gevallen zijn vandaag.... -O- Hier (prov. Utrecht) gelukkig nog niet, hopelijk blijft dat ook zo want ik hebt echt een bloedhekel aan sneeuw. :')

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 16:37

16 graden is echt koud in huis. Bij ons is het 20,5 gr Ik zelf zit dan nog onder een fleecedeken met fluffy of wollen sokken. Maar mn vriend heeft het dan al echt warm. Als we het nog warmer stoken, zit hij in z'n t shirt :P

Vandaag met rijden mn leren rijlaarzen aangedaan met mattes wollen inlegzooltjes. Die zijn wel lekker. Geen bevroren tenen. Heb wel in de binnenbak gereden. Dat scheelt heel wat graden.
Had ook een thermolegging onder mn rijbroek en thermoshirt en dik fleecevest met donsjas aan. In het vervolg ook maar een muts aan doen, want het schijnt dat een groot deel vd warmte via het hoofd verdwijnt....

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 16:41

Count me in.
Normaal heb ik er niet zoveel last van, maar dit jaar hebben we geen chauffage in ons huisje en nu is vandaag ook de chauffage op het werk nog kapot.
Zit en slaap dus al enkele dagen in 3°C en ben het ook echt beu. :brr:
Buiten bezig zijn met de paarden vind ik niet zo erg, maar de kou in huis kan ik echt niet meer aan.
Heb in de decathlon al nieuwe handschoenen, mutsen en sjaals gehaald. Alsook van die thermo onderhemdjes. Voor paard te rijden doe ik een kousebroek/legging onderaan.
Heb van die voetverwarmers in mijn schoenen als ik lang moeten moet stilstaan (als hoefsmid er is bv).
Ik slaap met een warmwaterblaas.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 17:03

Wat is een chauffage?

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 17:15

Wow Kirr, 3 graden maar, dat is echt koud! :brr:

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 17:47

Google zegt centrale verwarming. 3 graden is echt te koud.

Dan zou ik zonder moeite mijn principes opzij zetten en met een elektrisch kacheltje gaan stoken. Eventueel maar in een kleine zijkamer.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 17:57

Geen verwarming in huis...brrr Inderdaad maar een elektrisch kacheltje neerzetten om t nog een beetje aangenaam te maken...

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 17:59

ik zat meer 2 maanden geleden al dat ik het ijs koud had.. Heb het nu nog veel erger. ALtijd legging onder mn broek aan, 2/3 truien, sjaal, muts, handschoenen, dikke winterjas niks helpt.. Alleen mijn uggs houden m'n voeten warm.