[Centraal] Piercings (deel 16)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:10

Loretteeee schreef:
hallo piercing kenners! Ik ben inmiddels aardig ingelezen in het topic. Maar jullie doen aan allerlei heldhaftige piercings. :o Daarom vraag ik het maar gewoon.

Ik zit al een tijdje te dubben of ik een piercing zal laten zetten. Mijn voorkeuren gaan uit naar de 'simpele' navelpiercing en/of tongpiercing. Niet beide tegelijk.

Nu is het niet de eventuele pijn waar ik tegenop zit (een klein beetje dan :o ) Maar juist het ontsteken. Ik heb al 2 paar oorbellen. Die moeten wel echt zilver of goud zijn mocht het eindelijk eens niet ontsteken. De nikkel kan ik dus niet tegen. Nu zit dat natuurlijk niet in chirurgisch staal. Maar ben ik wel bang dat het gaat ontsteken.

Wie o wie heeft hier ook ervaring mee?

En dan gelijk nog iets, nu ik toch bezig ben. Is een tongpiercing echt zo schadelijk voor je tanden?

Ik kreeg/kocht toen ik mijn navelpiercing liet zetten een groene tube met verzachtende gel ofzo, waarin aloe vera zat. Dat helpt ontzettend goed tegen ontstekingen.
Dat was deze tube: http://catalog.herbalife.com/Catalog/en ... othing-Gel

Volgens die piercer kwamen er niet vaak mensen bij haar terug die de hele boel ontstoken hadden enzo, en volgens haar kwam het door dat spul. Ik ben er zelf ook erg tevreden over en vriendinnen van mij die bij datzelfde beauty center ook een piercing hadden laten zetten waren ook erg tevreden over die gel!
Met een tongpiercing heb ik trouwens geen ervaring.
En wat de pijn betreft, ik heb mijn navelpiercing laten zetten met een verdoving. Die vrouw had daar certificaten oid voor dat ze mocht verdoven en daardoor voelde ik eigenlijk helemaal geen pijn. Maar ik geloof niet dat er in Nederland zo veel mensen zijn die mogen verdoven, dus ik weet ook niet of er bij jou in de buurt iemand zit die dat doet. Volgens mij woon jij niet echt bij mij in de buurt helaas..

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:17

_Ekenna schreef:
Mooi Colien! Blijf een TFH gaaf vinden! :D

Ruby1995 schreef:
Leuk! Ziet er pijnlijk uit haha.

Ik zat te kijken op alloverpiercings voor balletjes, maar wat voor diameter moet ik kiezen 3 of 4 mm?

Wat jij het mooiste vind hè, haha.
Ik heb volgens mij altijd een 3 mm op m'n tragus, groter vind ik ze te lomp worden. :)

Oh zo! Ik dacht dat het met iets anders te maken had...

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:19

xxLady schreef:
Loretteeee schreef:
hallo piercing kenners! Ik ben inmiddels aardig ingelezen in het topic. Maar jullie doen aan allerlei heldhaftige piercings. :o Daarom vraag ik het maar gewoon.

Ik zit al een tijdje te dubben of ik een piercing zal laten zetten. Mijn voorkeuren gaan uit naar de 'simpele' navelpiercing en/of tongpiercing. Niet beide tegelijk.

Nu is het niet de eventuele pijn waar ik tegenop zit (een klein beetje dan :o ) Maar juist het ontsteken. Ik heb al 2 paar oorbellen. Die moeten wel echt zilver of goud zijn mocht het eindelijk eens niet ontsteken. De nikkel kan ik dus niet tegen. Nu zit dat natuurlijk niet in chirurgisch staal. Maar ben ik wel bang dat het gaat ontsteken.

Wie o wie heeft hier ook ervaring mee?

En dan gelijk nog iets, nu ik toch bezig ben. Is een tongpiercing echt zo schadelijk voor je tanden?

Ik kreeg/kocht toen ik mijn navelpiercing liet zetten een groene tube met verzachtende gel ofzo, waarin aloe vera zat. Dat helpt ontzettend goed tegen ontstekingen.
Dat was deze tube: http://catalog.herbalife.com/Catalog/en ... othing-Gel

Volgens die piercer kwamen er niet vaak mensen bij haar terug die de hele boel ontstoken hadden enzo, en volgens haar kwam het door dat spul. Ik ben er zelf ook erg tevreden over en vriendinnen van mij die bij datzelfde beauty center ook een piercing hadden laten zetten waren ook erg tevreden over die gel!
Met een tongpiercing heb ik trouwens geen ervaring.
En wat de pijn betreft, ik heb mijn navelpiercing laten zetten met een verdoving. Die vrouw had daar certificaten oid voor dat ze mocht verdoven en daardoor voelde ik eigenlijk helemaal geen pijn. Maar ik geloof niet dat er in Nederland zo veel mensen zijn die mogen verdoven, dus ik weet ook niet of er bij jou in de buurt iemand zit die dat doet. Volgens mij woon jij niet echt bij mij in de buurt helaas..

Waarom laten zetten met verdoving? Dat zijn twee prikken?!!

Daarnaast mag alleen een arts of dokter een verdoving zetten.

Ook is een piercing binnen twee seconden gezet,dus ik snap sowieso niet waarom iemand het met verdoving zou laten zetten.

Dominique_96

Re: [Centraal] Piercings (deel 16)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:24

Verdoving lijkt me ook onnodig := En certificaat voor verdoving? Dan moet het volgensmij idd een arts zijn oid..

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:25

Inderdaad alleen een arts mag verdoven. Een verpleegkundige mag dat ook niet, het is namelijk een voorbehouden handeling. Ik snap niet zo goed waarom je je bij een navelpiercing zou laten verdoven? Wie mooi wil zijn moet pijn lijden toch?

En ja, ik heb ook een navelpiercing en die heb ik gewoon zonder miepen laten zetten _O-

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:27

Een verdovingsprik is best een gemene prik en daarnaast moet de vloeistof er heel langzaam inlopen. Dat is evenveel hinder dan een piercingprik. Enkel het mentale aspect van het kleinere naaldje zal misschien meespelen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:27

My gosh, ik laat liever een piercing zetten dan verdoven! Heb laatst een soort plek met allemaal kleine moedervlekjes weg laten halen naast mijn navel. Kreeg 2 verdovingsprikken en daar werd ik echt niet blij van!! De prik van de piercing gaat sneller dan de prik van een verdoving.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:57

Poeh, ik zou het ook met verdoving erger vinden! Piercen is echt zo gedaan. Het is niet fijn maar het is gelukki zo voorbij :)

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:58

Als het goed is wordt er voor verdoven een dunne, korte subcutane naald gebruikt, alleen wordt deze onder de huid heen en weer geschoven om de vloeistof in de huid te verdelen. Dat is best een nasty gevoel. Een piercing naald is misschien een stuk dikker, maar wel hol en wordt gewoon in een keer door je vel gejast :D

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 13:15

xDonja schreef:
Als het goed is wordt er voor verdoven een dunne, korte subcutane naald gebruikt, alleen wordt deze onder de huid heen en weer geschoven om de vloeistof in de huid te verdelen. Dat is best een nasty gevoel. Een piercing naald is misschien een stuk dikker, maar wel hol en wordt gewoon in een keer door je vel gejast :D

De piercings in mijn oren zijn niet met een holle naald gezet. Ik dacht van wel tot ik het er een keer met mijn piercer over had. Maar misschien dat 't met naalden voor bijv. navel anders is dan met kraakbeen, weet ook niet met wat voor naald mijn surfaces waren gezet.

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 14:00

Hmm zo angstig als ik voor naalden ben ben ik banger voor een verdovingsspuit dan voor het piercen. Ik wist niet eens hoe ze eigenlijk piercete (is dit een woord? :') ) maar mijn vriendinnen hadden gisteren meegekeken en hebben het me haarfijn uitgelegd haha! Nee voor mij ook geen verdoving hoor, wie mooi wilt zijn moet pijnlijden inderdaad. En ik denk dat als je het laat verdoven en na het piercen de verdoving uitwerkt je de pijn anders enorm tegen gaat vallen, vooral gezien je tijdens de verdoving overal nog op kon duwen enzo (wat dan toch erg verleidelijk is vaak)

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 14:39

Joh zo pijnlijk is het zetten van een piercing nieteens. Als ik weer eens mn kleine teen tegen een tafel aan ram doet het veel meer pijn :')

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 14:48

muntdrop schreef:
Joh zo pijnlijk is het zetten van een piercing nieteens. Als ik weer eens mn kleine teen tegen een tafel aan ram doet het veel meer pijn :')

Precies dit. :')

Of als je 's nachts er in eens weer door je scheen aan herinnerd wordt waar je meubilair staat.

JoellaLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 14:52

ik heb een navel en een tong piercing ! ze zeiden tegen mij dat een tong het minste pijn deed maar ik vond de navel veel minder pijn doen ! ( pijn is eigenlijk een groot woord want pijn deed het ook niet) zijn er meer mensen die hier mee eens zijn of ben ik echt de eenigsten ? :D

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 15:26

Ik zag er toen ook erg tegenop maar doet echt niet pijn en valt super mee en het ging ook nog eens door het kraakbeen. De verdoving voor het verwijderen van een moedervlek deed echt pijn en dat was dus echt niet fijn :-P

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 15:43

Bedankt voor de antwoorden! Ik ga het sowieso ook nog navragen aan degene die mijn piercing gaat zetten.. Nu ben ik er alleen nog niet over uit of ik een navel of tongpiercing zal nemen. En anders welke er eerst mag. :o

YouTube filmpjes maken het er niet beter op. Haha. Het piercen zelf is het echt niet. Maar die dagen erna. :oo
Die filmpjes met de dikke tongen enzo daar vrees ik voor. :+ die navelpiercing lijkt mij dan nog het minst erg.

Toch heb ik iedere keer te weinig lef om daadwerkelijk binnen te stappen daar. Ook omdat het hier in de buurt op afspraak gaat maakt dat de drempel wat hoger. :o

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 16:42

Ik vind een tongpiercing echt de meest prettige piercing die er is, het piercen valt heel erg mee, je voelt meer de naald er doorheen gaan dan dat je echt pijn voelt, daarna heb je ong een week een dikke tong en last met zout eten wat makkelijk te verhelpen is met veel ijs en vla en gewoon geen patat, chips, nootjes etc eten. En dan is alles voorbij, en kan je ervan genieten :)

Mijn navel daar integen, de prik viel mee maar daarna heb ik er zeker een halfjaar pijn aan gehad. Inclusief vieze ontstekingen. En kraakbeen daar kan je jaren last van hebben.

Ik zou dus voor een tongpiercing gaan als je niet goed tegen pijn kan.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 16:52

Vanochtend eentje in mijn wenkbrauw laten zetten. Ik was best wel zenuwachtig en vond het best wel eng ook.. De puntjes waren al gezet en alles was klaar en toen durfde ik toch niet meer. Ik ben weggegaan zonder piercing dus.. Ik baal wel maar nu weet ik tenminste dat ik het nog niet zeker weet dus voorlopig wacht ik nog even.

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 17:00

ZeSteigert schreef:
Vanochtend eentje in mijn wenkbrauw laten zetten. Ik was best wel zenuwachtig en vond het best wel eng ook.. De puntjes waren al gezet en alles was klaar en toen durfde ik toch niet meer. Ik ben weggegaan zonder piercing dus.. Ik baal wel maar nu weet ik tenminste dat ik het nog niet zeker weet dus voorlopig wacht ik nog even.

Ooh wat zonde joh! Even doorbijten, pijn is maar tijdelijk!

Ik moet zeggen vond mijn helix zo goed als pijnloos, tja enkel het genezen als je erop ligt deed pijn.
Zetten van mijn TFH deed wel iets meer pijn maar niet dat ik dacht na 1 van ik moet stoppen

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 17:04

Colien schreef:
ZeSteigert schreef:

Ooh wat zonde joh! Even doorbijten, pijn is maar tijdelijk!

Ik moet zeggen vond mijn helix zo goed als pijnloos, tja enkel het genezen als je erop ligt deed pijn.

Ja maar ik wist ook eigenlijk niet meer zeker of ik hem wel wilde..
Zetten van mijn TFH deed wel iets meer pijn maar niet dat ik dacht na 1 van ik moet stoppen

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 17:05

Jammer ZeSteigert, je kan hem er altijd nog uithalen he :)

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 17:07

Ik vind slapen met mijn helix echt een drama. Wanneer mag ik deze 's nachts uit doen? Piercing is begin mei 2014 gezet.
Ik wil namelijk in mijn andere oor een piercing. Ik ben bang dat ik dan helemaal niet meer slaap. :')

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 17:11

Helix zou ik er niet uit halen, bang dat hij dichtgroeit. Zou sowieso de eerste 9 maanden niet doen gezien hij dan nog in zijn genezingsproces zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 17:15

Resfeber schreef:
Ik vind slapen met mijn helix echt een drama. Wanneer mag ik deze 's nachts uit doen? Piercing is begin mei 2014 gezet.
Ik wil namelijk in mijn andere oor een piercing. Ik ben bang dat ik dan helemaal niet meer slaap. :')

Helix heelt in 9 maanden tot een jaar, en als het goed is als hij geheeld is is slapen niet meer vervelend.

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 17:17

Doanique schreef:
Resfeber schreef:

Helix heelt in 9 maanden tot een jaar, en als het goed is als hij geheeld is is slapen niet meer vervelend.

Bij mij zit hij er al ruim een jaar in en is slapen nog gevoelig, kan er prima op liggen maar je voelt het wel een beetje.