Weer vlees eten na 20 jaar vegetarisch te zijn??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 10:53

Nikass schreef:
moonfish13 schreef:

Wat zijn dat toch voor aannames... ik ben al bijna veertig jaar vegetariër en ik eet nagenoeg nooit soja

Er gaat meer soja naar het voer van de dieren, maar dat weten de meesten niet :D
TS, fijn inderdaad dat de eerste stap is gezet. Ik hoop dat je er aan uit komt. De suikerdippen had ik dus ook, maar voel me nu ik langzame koolhydraten eet echt veel beter.

8nnemiek

Re: Weer vlees eten na 20 jaar vegetarisch te zijn??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 11:16

Mijn gedachte, Douche..
Hoeveel kilo soja krijgt een koe wel niet binnen op een dag? Mensen die zo bang zijn voor slechte stoffen in soja, zouden die wel rundvlees eten en koeienmelk drinken? Want die 'slechte stoffen' verdwijnen niet zomaar, die komen in het vlees en de melk terecht.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 11:48

onkeltje schreef:
Dank je wel Fiffill, dat is wel de bedoeling nu :)
De eerste stap is al gezet om naar een mesoloog te gaan, nu volhouden :)

Als je zo verkeerd eet zou ik niet naar een mesoloog gaan maar naar een diëtist.

onkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 14:30

Citaat:
Als je zo verkeerd eet zou ik niet naar een mesoloog gaan maar naar een diëtist.

En een diëtist had ook achter deze tekorten gekomen??
En dat bepaalde organen gewoon "op" zijn en niet goed meer functioneren?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 16:01

onkeltje schreef:
Citaat:

En een diëtist had ook achter deze tekorten gekomen??
En dat bepaalde organen gewoon "op" zijn en niet goed meer functioneren?

Een diëtist kan prima zien of jouw manier van eten goed is. Diagnostiseren of je organen "op" zijn kan een diëtist niet. Net als een Mesoloog.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 16:06

Ik lees lekker mee, en als het over boeren gaat kan ik misschien wel antwoord geven.
Maar ik ben opzoek naar veel redenen om een vriendin weer vlees te gaan laten eten.
Dus als iemand nog goede redenen heeft :D

onkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 16:32

Waarom wil je jouw vriendin dan weer vlees laten eten als ik vragen mag?

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 16:34

Ze is erg afgevallen en ziet er erg ongezond uit sinds een aantal maanden.
Ook heeft ze best slechte redenen om geen vlees te eten. Maar ik vind dat er eigenlijk bijna geen goede redenen zijn om vegitarier te zijn, behalve medische redenen.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 16:35

Waarom zou je dat doen? Mensen hebben mij ook geprobeerd over te halen, in één woord verschrikkelijk. Ik ben uiteindelijk wel weer vlees gaan eten, maar volledig uit eigen keus. En zo hoort het. Nog steeds eet ik niet alle soorten vlees en niet alle dagen, en nog steeds hoeft niemand zich daar mee te bemoeien :') .

Afvallen heeft niets te maken met vegetarisch eten. Ik ben(was) niet bepaald mager, zou ik willen. Wat zijn in jouw ogen slechte redenen?

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 16:38

Om dierenleed te besparen enzo vind ik al een slechte reden, dus eigenlijk zowat alles :=
Dat wil ik ook wel uitleggen, maar daar gaat het topic niet echt over ;)

Bij haar heeft dat vermoed ik wel daarmee te maken.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 16:40

Nou ik ben weer doorgemeten en heb een groot B12 tekort :o Maar daar gaan we wat aan doen :)
Schijnt door vega eten te zijn gekomen. Nu ga ik daar extra supplementen voor slikken. Ook mijn schildklier was achteruit gegaan, dus daarvoor ook weer aan de supplementen. Ben blij dat ik een goeie bio resonantie dokter heb, nu is meteen duidelijk wat er is en wat we eraan gaan doen, terwijl in het reguliere circuit er nooit wat uitkwam.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 16:48

Freya6 schreef:
Nou ik ben weer doorgemeten en heb een groot B12 tekort :o Maar daar gaan we wat aan doen :)
Schijnt door vega eten te zijn gekomen. Nu ga ik daar extra supplementen voor slikken. Ook mijn schildklier was achteruit gegaan, dus daarvoor ook weer aan de supplementen. Ben blij dat ik een goeie bio resonantie dokter heb, nu is meteen duidelijk wat er is en wat we eraan gaan doen, terwijl in het reguliere circuit er nooit wat uitkwam.

Lekker gezond vega leven...zo bijzonder dat mensen zo bezig kunnen zijn met roofbouw op zichzelf. En vervolgens chemische supplementen moeten nemen om beter te worden terwijl 1 kipfiletje van een vrije uitloopkip al voldoende is om je B12 tekort op te heffen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 16:54

janderegelaa schreef:
Freya6 schreef:

Lekker gezond vega leven...zo bijzonder dat mensen zo bezig kunnen zijn met roofbouw op zichzelf. En vervolgens chemische supplementen moeten nemen om beter te worden terwijl 1 kipfiletje van een vrije uitloopkip al voldoende is om je B12 tekort op te heffen.

Freya6 is lactose intolerant, dus dan moet je al helemaal goed weten wat je qua vervanging moet eten. Al heel wat anders dan de 'gewone' vegetariër die wel kaas, yoghurt, melk etc. nuttigt. Ik blijf het vooral bijzonder vinden dat mensen vegetariër willen worden/zijn zonder te weten waar ze mee bezig zijn. Net zo bijzonder als de mensen die gewoon achteloos een stuk vlees in hun mond douwen...

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 16:56

Inderdaad. Weten jullie trouwens hoeveel insecten jullie vermoorden door met de auto te rijden?
Ongeveer 2 per 10 kilometer, alleen al op je nummerbord!

Dus ik zou zeggen: Koop bij een boer een stuk koe of varken waarvan je weet dat ze een goed leven hebben gehad. En neem 2 keer per jaar minder de auto.
Minder dieren dood, en de koe of varken heeft MOGEN leven, en een goed leven gehad. Als jij dat diertje niet opeet had dat dier nooit kunnen leven.
Zelf beweeg je meer dus dat is lekker gezond en je zit niet met al die tekorten ed.

Dit zijn de varkens die ik dadelijk op mijn bord heb liggen, ik ken ze al van dat ze een biggetje waren en heb ze iedere dag gezien, en lekker zien opgroeien.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door romyloverrr op 05-11-14 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 16:58

Wat een onzin, wie zegt dat 'zielige' diertjes altijd de reden zijn voor een vegetarische levensstijl?

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 17:00

Ik heb geen iedee, ik ben benieuwd naar nog meer redenen.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 17:01

Fiffill schreef:
Wat een onzin, wie zegt dat 'zielige' diertjes altijd de reden zijn voor een vegetarische levensstijl?

Inderdaad! Wist je trouwens dat er helemaal geen honger hoeft te zijn op de wereld? Omdat er zoveel vlees wordt geconsumeerd gaat een heel groot deel van de voeding naar de dieren, waar anders mensen monden van hadden kunnen worden gevuld.
En bekijk maar eens hoeveel water er gebruikt wordt in de intensieve veehouderij.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 17:03

[/quote]
Lekker gezond vega leven...zo bijzonder dat mensen zo bezig kunnen zijn met roofbouw op zichzelf. En vervolgens chemische supplementen moeten nemen om beter te worden terwijl 1 kipfiletje van een vrije uitloopkip al voldoende is om je B12 tekort op te heffen.[/quote]

Freya6 is lactose intolerant, dus dan moet je al helemaal goed weten wat je qua vervanging moet eten. Al heel wat anders dan de 'gewone' vegetariër die wel kaas, yoghurt, melk etc. nuttigt. Ik blijf het vooral bijzonder vinden dat mensen vegetariër willen worden/zijn zonder te weten waar ze mee bezig zijn. Net zo bijzonder als de mensen die gewoon achteloos een stuk vlees in hun mond douwen...[/quote]

Wat lief dat je voor me opkomt :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 17:04

romyloverrr schreef:
Ik heb geen iedee, ik ben benieuwd naar nog meer redenen.

Zie mijn eerdere posts in het topic. Er zijn zoveel redenen om vegetariër te zijn :)

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 17:07

Wat maakt het nou uit waarom mensen vegetarisch willen eten? Bemoei je lekker met je eigen leven denk ik dan...

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 17:07

Ik zie niet veel redenen in je eerdere posten, maargoed.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 17:08

Fiffill schreef:
(Heb niet het hele topic gelezen)

Ik ben al mijn hele leven vegetariër, ben zo opgevoed. Als kind heel af en toe wel wat vlees gegeten bij familie (mijn ouders gaven ons de keus, werden dus niet gedwongen vegetarisch te eten oid) maar het heeft me nooit echt aangetrokken. Ik vind het niet lekker, het idee vind ik niet fijn; zo'n stuk dood dier in je mond, en daarnaast vind ik het ook niet nodig. Bij mij dus niet zozeer een principe kwestie, tegen het eten van vlees an sich heb ik niet zoveel (wel tegen de manier waarop veel vlees verkregen wordt tegenwoordig).
Toen ik naar het buitenland ging om daar te werken had ik niet de mogelijkheid om vegetarisch te eten. Van de een op de andere dag ging ik dus over van nooit vlees, naar dagelijks vlees (lam, soms gans en vis). Hier heb ik totaal geen problemen mee gehad behalve dat ik ineens aankwam, terwijl ik normaal altijd op hetzelfde gezonde gewicht bleef. Nu at ik daar wel veel meer maar ik was ook veel meer fysiek bezig dan thuis dus waarschijnlijk heeft het vlees er toch iets aan bijgedragen.
Overigens slik ik geen supplementen, als kind kreeg ik die wel.

Dat zijn er al drie.

picobello schreef:
Wat maakt het nou uit waarom mensen vegetarisch willen eten? Bemoei je lekker met je eigen leven denk ik dan...

Dat ook idd :')

onkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 17:10

Tjonge jonge zeg, laat iedereen toch gewoon in haar/zijn waarde.
Iedereen bepaald voor zichzelf om vegetariër of veganist te worden, toch?
En Jan, zit je nu alleen op dit topic om mensen over te halen vlees te eten? Want je dramt er allemaal maar op om vlees te eten in plaats van andere bruikbare tips / ervaringen te plaatsen.
Gaat je niet lukken nie!!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 17:11

janderegelaa schreef:
Freya6 schreef:

Dus in plaats van zelf B12 te nemen is het natuurlijker om het te eten via een dier dat daar ook supplementen voor heeft gekregen. Nee prima +:)+

Jammer dat ik hier zie dat mensen overgehaald dienen te worden om meer vlees te gaan eten...

Van een vegetarisch dieet bouw je geen tekorten op. Van een slecht uitgebalanceerd dieet echter wel. Ik ken meer "vleeseters" met tekorten, allergieen etc. dan onder de vegetariers.

Elke verandering in je dieet vereist wat research om te kijken waar je al je voedingsstoffen vandaan gaat halen. Gek genoeg zijn het meestal de "vleeseters" die daar totaal niet op letten bij het samenstellen van hun dagelijkse maaltijd. En maar roepen dat vegetariers sowieso eiwitten/ijzer/B12 tekort komen... :D Ja dus.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 17:12

onkeltje schreef:
Tjonge jonge zeg, laat iedereen toch gewoon in haar/zijn waarde.
Iedereen bepaald voor zichzelf om vegetariër of veganist te worden, toch?
En Jan, zit je nu alleen op dit topic om mensen over te halen vlees te eten? Want je dramt er allemaal maar op om vlees te eten in plaats van andere bruikbare tips / ervaringen te plaatsen.
Gaat je niet lukken nie!!

En dan zeggen ze vaak dat vegetariërs drammers kunnen zijn ;)