"spinnen-in-huis-tijd" is weer begonnen, help!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bootsiebob

Re: "spinnen-in-huis-tijd" is weer begonnen, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 15:17

Dat filmpje van die hond als spin verkleed was echt geniaal. Mijn zus logeert bij mij, ze woont in engeland (waar ze ook al zo'n grote harige in het bad had). Zit iedereen me hier de hele tijd te plagen, want sinds dit topic inspecteer ik constant al mijn muren, heb echt geen rust meer.
Na mijn motzilla avontuur (aaaah, mega harige reuze mot) vinden ze het nog grappiger en wat denk je... staan we zondag net van tafel op na het eten, vliegt er een langpootmug uit het niets recht tegen mij aan. Normaal niet zo erg, maar door alle spinnenverhalen begin ik te gillen, spring achter mijn zus, pak haar schouders vast en duw haar naar voren.
Leuk, hoe mijn reflexen werken haha, neem haar, neem haar!!!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 15:20

Hier kom ik regelmatig spinnetjes tegen, alleen meer spin als tje.... Veel van die (hoe heten ze?) ren spinnen die grote belachelijke creepy dingen... Gelukkig is me mams wel in de buurt die ze weghaalt :) En anders is me zoon van 2, meer een held als ik, wel de reddende engel... die vind ze helemaal niet eng en pakt ze op en dan...of de schoen erop of gooit ze naar buiten hahaha

Thasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 16:32

Bootsiebob schreef:
Dat filmpje van die hond als spin verkleed was echt geniaal. Mijn zus logeert bij mij, ze woont in engeland (waar ze ook al zo'n grote harige in het bad had). Zit iedereen me hier de hele tijd te plagen, want sinds dit topic inspecteer ik constant al mijn muren, heb echt geen rust meer.
Na mijn motzilla avontuur (aaaah, mega harige reuze mot) vinden ze het nog grappiger en wat denk je... staan we zondag net van tafel op na het eten, vliegt er een langpootmug uit het niets recht tegen mij aan. Normaal niet zo erg, maar door alle spinnenverhalen begin ik te gillen, spring achter mijn zus, pak haar schouders vast en duw haar naar voren.
Leuk, hoe mijn reflexen werken haha, neem haar, neem haar!!!

Mocht er ooit een tovenaar-kippen-zombies-apocalypse uitbreken wil ik niet met jou een groep vormen :') _O-

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 19:56

Gisteravond liep er een spin in de huiskamer,ik lag op de bank t.v. te kijken. Ik zag mijn kat spelen met iets,kon niet zien wát het was,dus ik dacht: miss. een jong kikkertje uit de vijver.Maar toen zag ik toch echt wel dat het een spin was.Ik hoopte zó dat de kat hem zou dood maken.Helaas was die spin errug snel en verdween onder de bank.Ik durfde voorlopig niet van de bank af te komen.
OMG is ben zó bang voor spinnen,en het is nu de tijd dat ze in de huizen komen.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 23:29

Smerige beesten! hier zitten er super veel.. ook nog van die dikke brrr..
ligt er nu ook een binnen.. de hond vind ze heel interessant en gaat er graag mee aan de sleep.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 11:14

Sinds dit jaar heb ik een tuin..hartstikke leuk.
Maar die spinnen BLIJVEN niet in de tuin en dat is minder.
En ze zijn groter dan de spinnen in mijn appartement ooit waren :n
Dus ik heb deze gekocht: http://www.vivara.nl/ctrl/product:508;/ ... BAWVqh_tgg
Die met de lange steel dus O:)

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 11:32

Alsof ik de openingspost zelf geschreven heb! Zoooo herkenbaar.
Vorig jaar zat er eentje op de gordijnen dus ik mijn vader gebeld die woont dichtbij. Maar hij viel van de gordijnen af en je voelt hem al aankomen. Het monster was kwijt! Dus ik mijn vriend opgebeld 2 man sterk zoeken naar het beest maar zonder resultaat. Ondertussen stond ik zelf aanwijzingen te schreeuwen op de bank en huilend en tierend te stuiteren. Na de geruststellende woorden van mijn vader; " hij is vast via de openslaande deuren naar buiten gegaan" , toch maar gaan slapen maar mijn vriend moest blijven want tja, straks kwam hij terug.

Een tijdje later vond vriendlief het nodig om tot 11 uur 's avonds de ramen (zonder hor) open te zetten en toen hij onder de douche ging **BAM** daar zat de extra grootte broer van het monster van eerst. Ik gillen, vriend in paniek onder de douche vandaan en die vond hem toch ook wel erg groot. Maar die slimmerd pakt een vliegenmepper om dat beest dood te slaan en ik voelde meteen al dat er iets niet klopte.

Dus na nog 10x gevraagd te hebben en hij een hele act opgevoerd te hebben, bleek dat hij hem niet had. Toen moest het noodplan in werking:
- vloerbedekking omhoog- kast opzij- bed afhalen- lades van de kast eruit- vader en moeder helpen zoeken ( ja het is heel erg ik weet het)
Inmiddels was ik in standje over-de-top-niet-meer-te-houden-in paniek en zijn we naar het huis van mijn vriend gegaan. De volgende dag naar de welkoop gegaan en daar spray tegen spinnen gekocht. Daarna nog een week mijn broer in mijn huis laten slapen met de strenge instructies het beest te lokken en goed, vakkundig dood te maken. Helaas liet hij zich niet meer zien totdat......

Ik lekker op mijn balkon aan het rommelen was en ik een doos op tilde en daar zat het eerste monster!! ik sprong nog net niet over de reling maar mijn schoonvader die net voorbij reed (zal je altijd zien) heeft het er nu nog over! Gelukkig was vriend in de buurt en die heeft het monster gedood. One down one to go :)

Maar alsof ze het aanvoelen die krengen, of ik hun, ik zie ze altijd als eerste. En hoe kan het toch dat het lijkt alsof ze steeds groter worden. Grondspinnen noemen ze ze toch? Nou het zijn bijna muizen. Brr als ik er nu al aan denk

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 11:43

ja menig muis schrikt zich een hoedje als ie zo'n joekel tegenkomt... :')

Maar erg he, ik kan ook helemaal over de zeik gaan. En later schaam ik mij dan ook wel weer, want tjonge ik ben 29 jaar en sta te janken als een meisje van 3...

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 12:28

Anoli schreef:
ja menig muis schrikt zich een hoedje als ie zo'n joekel tegenkomt... :')

Maar erg he, ik kan ook helemaal over de zeik gaan. En later schaam ik mij dan ook wel weer, want tjonge ik ben 29 jaar en sta te janken als een meisje van 3...

Zo blij dat ik niet de enige ben. _/-\o_

En dan die mensen die zeggen: " jij bent veel groter, hij is banger van jou dan jij van hem" nou niet dus!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 12:35

Ja gelukkig zit het bij mij in de familie... Mn nichie (ook hier in het topic) is al net zo'n heerlijke scheiterd als mij...

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 14:07

Elke keer als de nieuwe berichten hier hem gelezen zie ik ze overal :')

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 14:11

Sanniejtjuh schreef:

Zit er 1 in je haar :+

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 17:15

Mioux schreef:
Sanniejtjuh schreef:

Zit er 1 in je haar :+

en iedereen (Ook ik) zit nu in zm haar te voelen :+ toch ff checken

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 17:15

hahah ja dat is zo herkenbaar ! zelfde als je hoort van luis is uitgebroken !! je gaat gelijk je hele haar na kijken haha

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:19

Hellllpppp :')
Ik heb wel eens dat er iets van kleding of haar in mn nek zit dat gaan al gelijk mn alarm bellen, beeest!! _O-

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:21

Iemand suggesties wat te doen met een gevangen huisspin? Loslaten in de tuin liever niet, dan mag ik hem morgen weer vangen :P Ik vind hem te groot om te doden...

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:26

Bij de buren loslaten.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:29

Oeh, jij bent evil. Nee, dat lijkt me niet zo'n goed idee.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:30

Just pick them up and put them outside.
Geen leven zonder spinnen!

Ik ben er ook geen fan van maar ik ken de theorie.
En ja ze worden steeds groter, denk maar eens aan de zachte winter, in die tijd is niks 'kapotgevroren' om het maar even bot te zeggen.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:30

Maar het is een huisspin... die rennen net zo hard weer naar binnen... mag ik morgen hem weer vangen.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:31

Whihi, wat is een huisspin als ik vragen mag? Een kruisspin of zo'n hooiwagen? Beste gewoon even een eindje de straat op lopen en hem daar vrijlaten!

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:34

Geen van beide. Zoek maar op Google naar huisspin. Je vindt ze ook onder de naam rioolspin. :)
(zal hier geen plaatjes gaan posten :P)
Zijn van die grote bruine of grijze spinnen die vaak met z'n tweeën zijn en vaak achter kasten zitten. Kunnen heel hard rennen.
Ze leven ook het liefst binnen, volgens mij overleven ze het buiten niet.
Laatst bijgewerkt door Century op 10-09-14 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:36

Even tanden bijten en toch dood meppen met een krant ofzo, een huisspin kan je echt niet in leven laten vind ik :P inderdaad, die vinden hun weg in no time weer naar binnen...

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:42

Oh dieeeee, die zitten hier ook regelmatig.
Die zijn best wel groot (of is dat omdat we in een poldergebied leven?)

Klopt dat die meestal met meer zijn, hoeft niet perse 2 te zijn hoor, wij hadden gezellig papa mama en baby (nee grapje waren en gewoon 3 :p )
Is bij de meeste spinnen zo

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:50

Ik net maar even met de anti spinnen bus dus het huis gaan sprayen. Oke, het stinkt hier nu en ja, er zitten lelijke vlekken op de ruiten maar hopelijk komen ze zo niet naar binnen en vluchten de monsters die al binnen zitten. Oh ik kan wel janken als ik eraan denk dat zo'n huis/-rioolspin hier weer zit.