Moet iedereen tegenwoordig iets hebben?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 14:28

Toad schreef:
Ook door de ongezonde leefstijl van de meeste mensen (denk bijv. aan mensen met suikerziekte type 2) slikken er steeds meer mensen medicijnen. Heel veel moderne, westerse ziektes en aandoeningen worden veroorzaakt door onze vreselijk ongezonde leefstijl. Dat is ook de reden waarom onze zorgkosten inmiddels haast onbetaalbaar zijn.

En ondanks (of misschien zelfs dankzij?) die ongezonde levensstijl worden we nog steeds ouder....

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 14:29

EskeGirl schreef:
Oliiviia, wees vooral blij dat jij geen stoornis of depressie of wat dan ook hebt, en oordeel niet te snel over mensen die het wel hebben, want soms zijn aanpassingen echt nodig. En dat is eigenlijk naar iedereen toe :)

En wie zegt dat ik niets heb?

Dat is het hem juist, ik heb me nooit voor zaken laten testen, dus heb ik niets?
Ik heb ook problemen maar zolang ik het zelf kan redden, heb ik geen nood aan hulp van buitenaf.
Heb ook een aantal jaren diep gezeten, zelfs aan zelfmoord gedacht.
Dit is nu gelukkig 'voorbij' (ik heb nog steeds een sombere kijk op het leven en ben snel uit mijn lood geslagen, maar door mijn vrienden voel ik me al een stuk beter)
En ik denk gewoon dat de meeste mensen die echt iets hebben, niet geneigd zijn om hulp te zoeken.
Uiteraard zijn er dappere mensen die die stap wel durven te zetten, maar daarnaast is er ook een kleine groep die voor het minste naar de dokter gaan en sommige dingen als excuus gebruiken...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 14:30

Oliiviia schreef:

Dat is het hem juist, ik heb me nooit voor zaken laten testen, dus heb ik niets?
Ik heb ook problemen maar zolang ik het zelf kan redden, heb ik geen nood aan hulp van buitenaf.
Dit is nu gelukkig 'voorbij' (ik heb nog steeds een sombere kijk op het leven en ben snel uit mijn lood geslagen, maar door mijn vrienden voel ik me al een stuk beter)
En ik denk gewoon dat de meeste mensen die echt iets hebben, niet geneigd zijn om hulp te zoeken.
Uiteraard zijn er dappere mensen die die stap wel durven te zetten, maar daarnaast is er ook een kleine groep die voor het minste naar de dokter gaan en sommige dingen als excuus gebruiken...

:x 8)7

Dus de meeste die wel hulp zoeken mankeert eigenlijk niets?
Laatst bijgewerkt door Brainless op 02-09-14 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 14:30

Brainless schreef:
Toad schreef:
Ook door de ongezonde leefstijl van de meeste mensen (denk bijv. aan mensen met suikerziekte type 2) slikken er steeds meer mensen medicijnen. Heel veel moderne, westerse ziektes en aandoeningen worden veroorzaakt door onze vreselijk ongezonde leefstijl. Dat is ook de reden waarom onze zorgkosten inmiddels haast onbetaalbaar zijn.

En ondanks (of misschien zelfs dankzij?) die ongezonde levensstijl worden we nog steeds ouder....

Dat is inmiddels niet meer waar. Ze voorspellen dat deze generatie kinderen jonger wordt dan hun ouders door de ongezonde leefstijl.

De reden dat de mensen steeds ouder werden komt ook door de wetenschap en wat de artsen tegenwoordig allemaal kunnen om mensen maar in leven te houden. Niet door hun gezonde leefstijl.
Laatst bijgewerkt door Toad op 02-09-14 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Thasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 14:32

Brainless schreef:
@Oliiviia
In Nederland (want ik zie dat je van België bent) gebeurt dat dus echt niet zo makkelijk.
Dan heb je echt niet na 1 gesprekje met de dokter een diagnose.
Daar gaat een hele periode van testen en gesprekken (zowel met ouders als leraren) aan vooraf.

Iemand onder de 18 kan (hier in Nederland) niet zelf een onderzoek aanvragen, dit gaat sowieso via de ouders.

Idd! Als kind kan je het wel zelf aangeven dat je dat wilt, maar het ligt er ook aan wat je ouders er van denken. Ik heb twee weken terug (geloof ik) een intakegesprek gehad, afgelopen weken waren alleen maar formulieren invullen.. Zowel door school als door ons. Nu ligt het er bij mij aan of er een psycholoog beschikbaar is, anders gaan we binnenkort verder met testen, daar zullen meer dan een aantal weken voor nodig zijn. Nee, hier gaat het niet zo van 1-2-3 ja je hebt dat, na een gesprekje van 1 uur (het intake gesprek alleen al duurde drie uur van mij..)

Brainless

Toad schreef:
Dat is inmiddels niet meer waar. Ze voorspellen dat deze generatie kinderen jonger wordt dan hun ouders door de ongezonde leefstijl.

De reden dat de mensen steeds ouder werden komt ook door de wetenschap en wat de artsen tegenwoordig allemaal kunnen om mensen maar in leven te houden. Niet door hun gezonde leefstijl.

http://www.blikopnieuws.nl/2013/huidige ... r-of-ouder

Oliiviia

Brainless schreef:
Oliiviia schreef:

:x 8)7

Dus de meeste die wel hulp zoeken mankeert eigenlijk niets?

Ik denk dat dat er niet staat :)

En ja, ik heb het zelf gezien.
Iemand die plots onverwacht zelfmoord pleegt.
Nuja, onverwacht voor de omgeving maar voor deze persoon al lang 'de oplossing'.
Zo'n persoon gaat echt niet uit zichzelf naar een psycholoog ofzo gaan...

Brainless

Re: Moet iedereen tegenwoordig iets hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 14:34

Oh, ik ken mensen die zelfmoord hebben gepleegd terwijl ze waren opgenomen.
Er zijn genoeg mensen met een depressie die om hulp vragen.

Togechick

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 14:36

Ik denk dat het een beetje offtopic gaat nu

Thasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 14:37

Idd. Ik heb ook in een depressie gezeten, zo om mijn eigen reden (PB mocht je het willen weten),mal op hele jonge leeftijd. Ook al ben ik niet echt uit mezelf hulp gaan zoeken en heeft paps dat gedaan, toch ken ik mensen (die ik daardoor heb leren kennen) die wèl uit zichzelf hulp hebben gezocht. En geloof me, dat was de overgrote meerderheid uit die groep.

Mensen zitten anders in elkaar, onthoud dat. Je weet nooit hoe een ander denkt of zich voelt. Zo denk ik nog steeds wel aan zelfmoord plegen, maar er zijn genoeg mensen die dat toch niet willen, hulp zoeken en er overheen komen. Iedereen is anders.
Laatst bijgewerkt door Thasja op 02-09-14 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 14:38

chelle_dora schreef:
Gelukkig overdrijf jij dus klaarblijkelijk nooit, en ik denk dat we allemaal maar héél goed naar jou moeten luisteren, want ondanks dat jij geen dokter bent heb jij het bij het juiste eind en oordeel jij ook over een ander. Alleen heet het dan een oordeel ipv een diagnose, omdat jij op papier geen dokter ben. Maar als je het wel was geweest, gossie, dan waren alle problemen vást en zeker opgelost.

Ik ben liever ziek, met heel veel pilletjes en aanpassingen, dan dat ik zo'n veroordelend, vervelend karakter als het jouwe heb zeg... Potverdikkie..

Achja, die sarcastische toon hoeft ook niet :)
Mijn excuses dat mijn mening mensen ergert/niet aantstaat/....
Maar daarvoer hoef je natuurlijk ook niet op de man gaan spelen en mij te beledigen.
En gelukkig kan jij via internet mijn karakter beoordelen en vaststellen! Ben je helderziend?
Jij zal zeker en vast niet veroordelend zijn ;)

En gelukkig heb ik een hele leuke vriendengroep die mijn 'veroordelend, vervelend karakter' helemaal niet erg vinden en hier een hele andere mening over hebben.

Ik zal de sfeer in dit topic weer herstellen en me terugtrekken :evaw:

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 14:41

Ja kom je er niet meer uit?

Togechick

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 14:42

Axel_Valerie schreef:

Ik vind dit echt niet nodig. Internetregel 1: Als het je niet aanstaat, negeren en weer ontopic gaan.

Edit: en als je het echt heel beledigend vind, temmen of pb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 14:43

Oliiviia schreef:
chelle_dora schreef:
Gelukkig overdrijf jij dus klaarblijkelijk nooit, en ik denk dat we allemaal maar héél goed naar jou moeten luisteren, want ondanks dat jij geen dokter bent heb jij het bij het juiste eind en oordeel jij ook over een ander. Alleen heet het dan een oordeel ipv een diagnose, omdat jij op papier geen dokter ben. Maar als je het wel was geweest, gossie, dan waren alle problemen vást en zeker opgelost.

Ik ben liever ziek, met heel veel pilletjes en aanpassingen, dan dat ik zo'n veroordelend, vervelend karakter als het jouwe heb zeg... Potverdikkie..

Maar daarvoer hoef je natuurlijk ook niet op de man gaan spelen en mij te beledigen.
En gelukkig kan jij via internet mijn karakter beoordelen en vaststellen! Ben je helderziend?

En gelukkig heb ik een hele leuke vriendengroep die mijn 'veroordelend, vervelend karakter' helemaal niet erg vinden en hier een hele andere mening over hebben.

Ach, wie de schoen past, trekke hem aan toch? Ik denk dat je dan blijkbaar al heel vaal te horen hebt gekregen dat je misschien zelf ook je toon eens wat kan minderen.. Maar het spijt me dat mijn mening over jou, jou ook niet aan staat. Wist niet dat jij de enige was die op de man mocht spelen, mensen met depressies mocht veroordelen en diagnoses kon stellen.:+

En ach, dat jij mijn mening over jouw karakter een belediging vind, kan ik toch niks aan doen? :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-09-14 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Thasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 14:44

Axel_Valerie schreef:

?

Waarvoor?

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 14:46

Er wordt niet letterlijk op de man af gespeeld. Dus ik kan niet temmen. Maar ik vind het heel onbeschoft dat je eerst zulke dingen gaat schreeuwen en als je jezelf dan moet/kunt gaan verklaren of onderbouwen je dan gewoon zegt "joe, doei!"..

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 14:49

tineke8889 schreef:
Axel_Valerie schreef:

Ik vind dit echt niet nodig. Internetregel 1: Als het je niet aanstaat, negeren en weer ontopic gaan.

Edit: en als je het echt heel beledigend vind, temmen of pb.

Dit dus!

Ik vind het wel erg om te lezen dat hier veel mensen zijn die eigenlijk zeggen 'Wat ik heb, was net zo erg en ik zocht geen hulp en praatte er niet over, dus mensen die wel klagen, hulp zoeken en een week thuis blijven o.i.d., die stellen zich aan'.

Volgens mij is de conclusie van dit topic dat we niet voor andere mensen kunnen bepalen wanneer iets vervelend, pijnlijk of verdrietig genoeg is om hulp te zoeken, een tabletje te slikken, te klagen of een aanpassing (in omgeving, voedsel, omgangsvormen) te vragen.

Dat er ook échte zeurkousen rondlopen, dat zal best zo zijn. Toch denk ik dat je nog beter met degene die je zo stoort kunt bespreken hoe je dat ervaart ipv hier een topic te openen over hoe irritant álle mensen zijn die klagen, zeuren, zelfzorgmedicatie gebruiken, een labeltje of etiketje hebben of aanpassingen in hun dagelijks leven nodig hebben.

amintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 14:50

Brainless schreef:
@amintah
Dus omdat jij bij wijze van spreken doorloopt met een gebroken enkel mag iemand anders geen last hebben van een verzwikte enkel?
En wat je aan de buitenkant ziet zegt niets over de pijn aan de binnenzijde, ook is doorlopen met een (op het oog kleine) blessure vaak op langere termijn juist duurder.

1) geen verzwikte enkel maar een GESCHAAFDE enkel (velleke er af dus), ze heeft het nog laten zien en echt waar, met zoiets loop ik alle dagen rond door lomp te zijn.
2) ik zei dat mijn enkel OPEN lag, niet dat die gebroken was of zo iets?

Ik geef daarmee aan dat de 'blessure' dat de dame in kwestie had helemaal niet werk belemmerend was. En zoals ik zei, 't is een schaafwonde. Sorry, dat je daarvoor 3 weken thuis blijft is kinderachtig. 't is al langer bekend dat die vrouw hier helemaal niet wilt komen werken (is een externe consultant). Laatste keer bleef ze thuis omdat ze DACHT een stofallergie aan de tapijten te hebben. Niets van aan, was een excuus om hier niet te moeten zijn. Want ondertussen zit ze hier 2 maand & heeft ze eigenlijk niets van 'last'. (En toen ik daar later naar refereerde wist ze van niets)

chelle_dora schreef:
En dit soort opmerkingen bedoel ik nu. Wil je nu een staande ovatie of een lintje vanwege goed gedrag?

Pijn is een relatief begrip, de een heeft een hogere pijngrens dan een ander. Mijn broertje heeft chronische pijn en loopt 10km hard 2x in de week. Heeft daarna vreselijk veel pijn, maar gaat gewoon door. Ik ga echt geen kilometer hardlopen hoor als ik pijn heb. Maakt dat mij kleinzeriger dan mijn broertje of ieder ander willekeurig persoon? Ongetwijfeld. Maar wie is een ander om te beoordelen of iemand wel of niet kleinzerig is...

Pijn is relatief, uiteraard. Maar een schaafwondje doet écht zoveel pijn niet hoor. Dat pikt eventjes, je verzorgt het (/ontsmet het) doet er iets over en dan komen er geen schurende stoffen meer tegen.

Ik ga ook geen kilometers lopen als ik pijn heb, zoiets is verstandig naar mijn knieën toe. Heb zelf van mijn 12 tot 21j last gehad van mijn knieën waardoor ik niet eens 2u/3u kon rechtstaan. Dan deed ik ook geen te zotte stoten hoor, maar ik ging wel werken als het ging -.-" ben al bij al in 2j tijd 5x thuis gebleven omdat ik de trappen niet meer afgeraakte omdat ik door mijn knieën zakte. Of omdat ik in de auto mijn koppelingspedaal niet meer kon indrukken omdat mijn knieschijf was verschoven.
Wees gerust, ik weet zeer goed wat pijn is en wanneer het veiliger is voor je eigen lichaam om thuis te blijven. Maar dat zijn gewrichtspijnen of ontstekingen, geen schaafwonde ffs.

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 14:50

chelle_dora schreef:
Oliiviia schreef:

Ach, wie de schoen past, trekke hem aan toch? Ik denk dat je dan blijkbaar al heel vaal te horen hebt gekregen dat je misschien zelf ook je toon eens wat kan minderen.. Maar het spijt me dat mijn mening over jou, jou ook niet aan staat. Wist niet dat jij de enige was die op de man mocht spelen, mensen met depressies mocht veroordelen en diagnoses kon stellen.:+

En ach, dat jij mijn mening over jouw karakter een belediging vind, kan ik toch niks aan doen? :+

Tja, ik pas mijn toon gewoon aan, aan de situaties.
Als mensen mij aanvallen, mag ik niet terug aanvallend terug reageren?
Daarbij speel ik helemaal niet om de man, ik heb hier niemand persoonlijk beledigd/zwartgemaakt/... (toch zeker niet met opzet)
Sommigen voelen zich gewoonweg aangesproken, terwijl dit helemaal niet mijn bedoeling is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 14:52

Ook de ene schaafwond & enkel is de andere niet. Ik heb een vreselijk dunne huid rondom mijn enkeltjes en daaronder gewoon echt niks om het op te vangen, dus als ik daar een schaafplek heb doet dat echt wel zeer hoor, dan ben ik blij dat ik een sok aan kan doen.

Laat ieder voor zichzelf bepalen wanneer diegene thuis wil blijven om zijn/haar lichaam te beschermen.

Nogmaals, hier, een lolly omdat jij zo'n harde bikkel ben en met alles door wilt werken. Dat maakt een ander geen watje. Ffs.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 14:52

@Oliiviia

Nee je speelt niet op de man af. Je beledigt hele groepen mensen. Ik denk dat mensen daarom zo tekeer gaan.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 14:53

Er zit nog een ander aspect aan: iedereen moet per se perfect zijn, slagen in het leven, hoog opgeleid, nooit (of bijna nooit) zich rot voelen en met massa's vrienden, een leuke relatie en een goede baan door het leven huppelen.
Je rot voelen, omdat er iets erg gebeurd is, omdat je niet zo'n positivo bent, als je gewoon geen lijf hebt dat het 100% doet, op je veertigste alleen zijn na een paar mislukte relaties, tja, dat hoort niet.
En dan ben je dus psychisch of lichamelijk niet in orde.

Je merkt het ook heel erg bij kinderen, kijk maar eens naar http://tvblik.nl/zembla/etiketkinderen .
Volgens de norm DSM5 heeft bijna iedereen een stoornis, daar is ook kritiek op http://www.sozio.nl/kritiek-van-experts ... AW-Iah_tgg .
Laatst bijgewerkt door Dammie op 02-09-14 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 14:54

Ik mis een stukje tekst in de titel..

.. op een ander aan te merken..

gelieve te plaatsen tussen ..iets.. en ..hebben.

Moet iedereen tegenwoordig iets op aan ander aan te merken hebben.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 14:57

phormicola schreef:
Ik denk dat er hier toch echt onderscheid gemaakt moet worden tussen echt ziek zijn en over elk pijntje en ditje en datje klagen en dat continue.
Ik ken mensen die niet eens hoi zeggen en me meteen bombarderen met de 5 milde klachten van vandaag. Mijn bloed eigen moeder met haar ernstige spierziekte doet dat nooit, die is blij als ze nog iets kan. Drie keer raden voor wie ik meer respect heb.

Ik ben het helemaal met je eens! Mijn eigen zus is op dit moment onder behandeling voor longkanker, heeft tbc en een rughernia. Je hoort haar nooit! Mijn schoonzus gaat gewoon klagen zelfs tegen een wildvreemde. Paar weken terug op onze verjaardag ook, ze had nu last van de ziekte van Crohn, nou als er 1 onregelmatig leeft, eet en doet is zij het wel, plus de drank en het roken niet te vergeten. Ik was haar geklaag zo beu, zoiets doe je niet op een verjaardag tegen een wildvreemde en zo opzichtig dat je alle aandacht opeist. Medicatie heeft ze niet, onder behandeling van een arts staat ze ook niet. Heb dan ook gezegd dat het nu klaar was met het geklaag en dat ze maar eens moet gaan kijken naar wat ze wel kan en eens positief moest gaan worden.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 14:57

Wat ik een zeer zorgelijke situatie vind, is dat kinderen tegenwoordig de stempel ADHD al binnen 6 gesprekken kunnen krijgen en vervolgens op Ritalin of Concerta gezet worden en ouders maar wat blij zijn met deze "stempel" voor hun drukke puberkind.

Een zeer boeiend artikel, over de man die ADHD heeft ontdekt en nu zegt dat ADHD helemaal niet bestaat en dat Ritalin ( en concerta) zeer veel bijwerkingen hebben..

Maar ja, als je maar een stempel kan drukken op jouw drukke kind ;)

http://www.ggznieuws.nl/home/amerikaans ... symptomen/ ( beetje googlen en je zal véél meer onderzoeken en hele rapportages hier over vinden, maar dit is de meest simpele uitleg)