Nu al koud hebben?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 18:58

Zwerte ik zou willen dat ik kon ruilen met je!
Echt het is puur armoede lijden om het zo koud te hebben, echt afschuwelijk!
Ik ben echt geen mietje maar verkramp helemaal van de kou.
Nou is de ketel of de thermostaat bij ons ook niet helemaal goed meer volgens mij want dat ding springt uit zichzelf niet echt meer aan...
Staat dat het hier 23 graden binnen is maar dat is het dus absoluut niet!
Heb binnen ijskoude handen en voeten, ga zo mijn fleece vest aantrekken!
Ben de dagen af aan het tellen dat het weer voorjaar is!

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 19:00

Ik heb dus ook een lage bloeddruk. Maar heb er nooit last van, behalve dat ik snel koud heb. Dus eigenlijk heb ik er wel last van, bedenk ik me net :+

Hier ook tijd voor handschoenen tijdens het rijden, maar ik rij niet graag met handschoenen.. Maar pijnlijke/koude vingers is het ook niet natuurlijk..

onpaard

Re: Nu al koud hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 19:13

Brrrrrrr... Wat is het koud vandaag :brr:
Ik had dikke kleren aan naar de paarden, handschoenen en een sjaal maar het liefst had ik een skipak aangetrokken :+

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:53

Nope, ik heb juist een lage bloeddruk (105/60). Wel een zeer hoge lichaamstemperatuur. Normaal overdag is voor mij 37,4 tot 38. Laatst had ik 36 (ziek) en toen was ik dus voor mijn doen onderkoeld, spieren waren als een idioot aan het trillen enzo. Vermoed dat het daar mee te maken heeft.
In dit jaargetijde voel ik me ook gezegend hoor, tis heerlijk om er geen last van te hebben. Als mn vingers of tenen al een keertje koud en gevoelloos worden, hoef ik maar enkele minuten binnen te zijn en alles is weer warm. Ik ben ook altijd een kacheltje voor anderen :-)
Maar in de zomer willen jullie niet met me ruilen hoor... Boven de 20 graden ziek zijn en nauwelijks kunnen bewegen zonder het bloedheet te krijgen. Pas onder de 15 graden kan ik een beetje lekker in beweging zijn. Volgens mij kan je het beste gewoon gezond en 'normaal' zijn, zodat je beide weertypes aan kan...

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 14:56

Mijn lichaamstemperatuur is juist lager dan normaal, eigenlijk altijd 36,2, nooit gedacht dat dat er mee te maken kon hebben.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 15:16

Ik moet er dan wel even bij zeggen dat dit echt mn eigen verklaring is. Dokters hebben nooit iets bij me kunnen vinden, maar het is wel duidelijk dat mijn temperatuurregulatie bij kou extreem goed werkt en bij warmte juist niet functioneert. Ik zweet me wel kapot, maar afkoelen doe ik gewoon niet als ik eenmaal warm ben.
Een verband met je eigen lichaamstemperatuur is voor zover ik weet nooit aangetoond en elke arts wijst dit ook af.
Maar wellicht zijn er hier een aantal mensen met een lage temp die het tegenovergestelde hebben als ik? Dus warmte perfect aankunnen en kou totaal niet? Ik vind het altijd boeiend om over zulke dingen na te denken. Vooral omdat hier geen duidelijke verklaringen voor zijn.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 15:47

Ik kan niet tegen kou en niet tegen warmte. :') Ik krijg bijvoorbeeld snel ''ziekteverschijnselen'' als ik in de zon zit zonder hoofddeksel of in ieder geval mijn hoofd in de schaduw. Ik krijg dan snel hoofdpijn en voel me naar, kan zelfs dat ik een middag in de zon zit en nergens last van heb en me dan daardoor de volgende dag niet lekker voel. Bovendien kan ik niks doen als het echt warm is ( +30 graden). Dus dat is met zomervakantie wel lastig omdat ik wel graag een zonvakantie wil omdat dat lekker warm is, maar het mag niet te warm zijn. :Y)

Kou, daar kan ik dus ook niet tegen, maar daar ga ik de laatste jaren beter mee om qua kleding. Dus met thermobroek en thermoshirt, lange warme jas etc. Maar ik hoef maar 2 minuten buiten te zijn in de winter en mijn handen en voeten zijn ijskoud en het kan dan ook weer rustig uren duren voordat ik me helemaal warm voel. Toen ik nog geen thermospul had, had ik bijna de hele winter last van verkrampte spieren.

Ik vind buiten zijn alleen leuk als ik het niet koud heb, gelukkig lukt dat dus steeds beter. Wel een beetje jammer dat de temperatuur nu ineens zo naar beneden gaat. :brr:

Ik heb geen idee wat mijn normale lichaamstemperatuur is, ik meet alleen als ik ziek ben. :P

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 15:52

Mijn temperatuur was heel lang gemiddeld 35.8. Weet niet hoe dat nu is. Ik zal eens nameten.

Overigens kan ik heel slecht tegen de kou. Op kantoor is het goede tempratuur voor iedereen, maar toch koude handen en voeten. En dan heb ik ook nog een elektrisch matje voor de voeten liggen.

Mijn tenen kleuren nu ook weer steeds helemaal paars/blauw van de koud. Kan heerlijk genieten van een warme douche of bad. Al is het erin gaan wel eerst even pijnlijk met koude handen en voeten haha.

Zie nu al tegen die echte winter op, dan op de sulky. Brrr. Skibroek etc aan, scheelt wel.

En zomers hoor je mij niet snel klagen dat het te warm is. Tuurlijk een graad of 20-25 is lekker om nog dingen te doen en daarboven word dat minder fijn. Maar echt warm en zweten heb ik niet snel.
Kan makkelijk met die temperaturen met meerdere shirtjes over elkaar lopen.

Behalve dan dat ik snel verbrand in de zon met mijn rode haar en bleke huid, houd ik echt van de lente en zomer
Laatst bijgewerkt door Adawi op 27-11-14 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 16:03

Ik heb inderdaad ook dat ik heel snel verkleur, mensen kijken altijd verbaasd op als ze mijn handen zien :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 17:04

Hier nog eentje met een lage lichaamstemperatuur. Rond de 36-36.5 is niet vreemd bij mij, bij 37.5 voel ik me ook echt al best wel ziekig, terwijl dat gemiddeld schijnt te zijn. :+

Ik heb het tot dit weekeind helemaal niet echt koud gehad, maar sinds maandag is het ineens zo koud. := Ik kan ook niet goed tegen extreme warmte trouwens. Herfst en lente weer is mijn favoriete weer. :))

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 17:31

Ik heb ook een gemiddelde temperatuur van 36 :j

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 13:33

:brr: :brr: :brr: :brr: :brr: :brr: :brr: :brr:
Het is echt 0 graden buiten....
Zijn jullie ook al bevroren of ben ik de enige?
Ik wil gewoon niet meer naar buiten met dit weer...... -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 13:37

Ik zit met kachel op 21 onder dekbed en fleece deken op de bank en nog koud ugh

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 13:37

Hier zelfs alweer -2 :brr:

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:30

Hier ook, afschuwelijk!
En dan werkt de cv niet naar behoren dus is het of heel koud binnen of bloedheet.
Nou heb ik met dat laatste geen problemen maar dan zit mijn man weer te zaniken dat het te warm is.........sukkel :Y)

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:36

Het is niet zo gek hoor :D Want het ís gewoon heel koud op het moment!
Er zat zelfs een laagje ijs op de waterbak bij de paarden vandaag.
De overgang is wel heel groot en snel, van echt nog warm naar ineens vriespunt.
Even schakelen! Dikke kleren aan en gaan!

Ik heb ook altijd dikke rode vingers en paarse tenen ieuw. En dan binnen van die kleffe handjes.
Maarja, wat doe je eraan.
Goede warme kleding is wel het halve werk, dan is het veel beter te doen.

Ik zeg maar zo, de winter leert ons dapper te zijn :)

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:53

Dat was ik toch al, heb ik geen winter voor nodig :D

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 01:11

Vind het maar niks continu koude handen en voeten. Als ik eenmaal buiten ben geweest duurt uren voor ik weer warm ben.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 17:21

Heb het idee dat ik al weer wintertenen aan het krijgen ben....
Die kou is al oliebol maar die regen van vandaag is helemaal niet leuk......

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 19:39

Hier ook alweer volop in de wintertenen!

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 17:50

Wat kan je daar eigenlijk tegen doen?
Heb er nog geen last ofzo van maar ze zijn wel een beetje rood....
Vond het vandaag minder koud als gisteren....

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 17:55

Ik ben ook echt een koukleum hoor. Werk bij mn werk op zolder en daar is het altijd koud :Y)
Ga dan zo onopvallend mogelijk dichter bij mn collega zitten (echt een beer van een vent, breed en ruim 2 meter xD) die straalt warmte uit namelijk :+
En thuis dikke fleecepyjama's aan en als mn vriend er is of ik bij hem lekker tegen hem aankruipen :+: Hij is ook net een kacheltje :D

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 19:47

:x als je wintertenen hebt moet je 's ochtens over je voeten plassen. Even paar minuten wachten en dan lekker douchen :x :oo Ja, vies maar helpt wel.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 21:10

Daar worden jullie stil van.....

Vanmorgen vond ik het niet zo koud. Maar wat was het glad hier. Niet overal want bij ons voor niet.
Paar straten verder op glij ik toch onderuit. Gelukkig alleen een zere kont. Hoorde dat er veel botbreuken waren door de gladheid.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 21:11

Wat is een normale bloeddruk dan? :)