Extreem ontstoken teen/voet, gouden tip gezocht!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Joyce_R

Re: Extreem ontstoken teen/voet, gouden tip gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-14 19:36

Jorinda, dankjewel!
En die broek, jaaa tjaaa, daar dacht ik pas aan toen ik op de operatietafel lag O:) Zullen we maar zeggen dat 't vroeg was vanmorgen! :=

Armaris, de ibuprofen die ik gebruik is al eerder voorgeschreven, dus mag ik gelukkig gewoon gebruiken. En vanmiddag ook nog even nagevraagd of ik dat hier voor mocht gebruiken, en dat mocht :j

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 19:42

Joyce_R schreef:
Jorinda, dankjewel!
En die broek, jaaa tjaaa, daar dacht ik pas aan toen ik op de operatietafel lag O:) Zullen we maar zeggen dat 't vroeg was vanmorgen! :=

Armaris, de ibuprofen die ik gebruik is al eerder voorgeschreven, dus mag ik gelukkig gewoon gebruiken. En vanmiddag ook nog even nagevraagd of ik dat hier voor mocht gebruiken, en dat mocht :j

Heb je ook gevraagd of je die verhoogde dosissen mag gebruiken?
Ibuprofen 600mg geven wij maximum 3x per dag.

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-14 19:48

:j - De 600mg is juist voorgeschreven. Aangezien de mindere bij mij totaal niet werken helaas.. -O-

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 19:58

BA had het over een combinatie van 500 en 600 mg ;) Dat bedoel ik :)

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 19:58

ibu en paracetamol versterkt elkaar dus zeker doen. Je moet wel denken aan een maagbeschermer voor de ibu als je dit langer slikt.

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-14 20:08

Aaaah ik dacht dat je enkel de ibuprofen bedoelde, Armaris!
Combi met paracetamol vind ik nog wat eng. Maar hou ik in m'n achterhoofd voor het geval de ibuprofen echt geen werk doet. En mocht deze echt helemaal niks doen, dan waag ik zeker eerst een telefoontje naar de huisarts.
Hou niet zo van medicatie. Heb er al zoveel pijnstillend, ook migraine enzo. En nu twee antibioticakuren achter de rug voor die voet, vind t maar niks!

Bliver, een maagbeschermer heb ik niet voor de ibuprofen.. Ook nooit last van gehad eigenlijk! Arts ook nooit over horen praten..

We gaan er maar vanuit dat de ibuprofen voldoende gaat zijn om de pijn tegen te houden de komende dagen en dat er daarna geen pijnstilling meer nodig is!

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 15:38

Lang leve de pijnstillers -O-
Doet een hoop meer zeer dan vorige operatie!

Wellicht een goed teken dat het dan in ieder geval goed is gedaan!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 10:41

Je kan gerust de paracetamol erbij nemen. :)

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 10:50

Ik ben vandaag zonder pijnstillers aan het proberen. Eens aan het kijken hoe dat gaat. Zo lang ik m'n voet rust geef gaat het enigszins. Maar zodra ik me heb bedacht eens een glas drinken te gaan pakken en naar de keuken lopen dan is het aaaauwie. Dus rust is het wonder-woord hier geloof ik.
Had eigenlijk ook de planning om te gaan werken vandaag, maar bij nader inzien toch maar niet gedaan, aangezien het idee bij de koppeling intrappen van de auto al rillingen opwekt :brr:

Gisteravond het verband gewisseld. Het zag er enigszins goed uit, in hoeverre ik dit kan beoordelen. Heeft een hoop gebloed, maar was geen mega gapende wond. Wel wat stukjes vlees die me niet helemaal aanstaan. Maar daar wacht ik nog maar even mee af totdat de genezing wat is gevorderd.

Simmerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 10:54

elke dag 2X een kwartiertje in warm tijltje met biotex en dan jodium erop laten totdat het ingetrokken is

heb hetzelfde gehad bij mij was het binnen een week over :)

beetje offtopic maar waar was je op curacao :o

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 11:01

Ben ik inderdaad nu ook mee bezig :) Op het moment van de verbandwissel in een bak met warm water. Biotex durf ik er nog niet in te doen, want dat prikt zooo in de wond. Zelfs het water doet al zeer. En tevens elke kleine aanraking ook. Als ik het eenmaal aandurf, wat denk ik vanavond is, heb ik van die betadine zalf voorgeschreven gekregen om er op te smeren. Voor nu heb ik nog even zo'n vet-gaasje.
Ik hoop ook dat het binnen een week over is! :j

Ik heb heel Curacao zo'n beetje gezien. Maar dit gebeurde op het strand, in de zee van ons hotel, het Marriott. :D Vlak bij Willemstad.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 11:17

Meh ik ben niet zo'n fan van betadinezalf als wondhelend middel eigenlijk, het doodt namelijk ook de goede bacteriën. Wat hier op het forum vaak wordt voorgeschreven voor paarden is eigenlijk een humaan middel: Mesitran (honingzalf). Kost een tientje bij de apotheek.

Als dit een schone wond is, zoals de huisarts zegt, zou als volgt een hele fijne, snelle en vooral zachte manier zijn van behandeling:

- Wond zachtjes spoelen met lauw kraanwater of fysiologisch zout. Verder niks, geen ontsmettende dingen zoals betadine, jodium etc, ook niet weken in de biotex.

- Dik insmeren met mesitran

- Afdekken met een niet-klevend wondgaas zoals onderstaande (is met alginaat en zilver, fantastisch spul!!)
Afbeelding

- Stevig inpakken zodat het 24u goed dicht blijft.

Na 24u herhalen. De wond zal er bij uitpakken heel smerig en pussig uitzien, als je dit afspoelt zou je het zo weg moeten spoelen. Ik gok dat op deze manier je wond binnen een paar dagen helemaal dicht, rustig en pijnvrij is.

(Als je wil checken waar ik mijn kennis vandaan, of als je wil weten waarom dit een betere behandeling is dan de HA heeft voorgeschreven, mag je me een pb sturen.)

Is de wond ontstoken dan belieft er een andere behandeling. :)

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 11:30

Whoeii.. Die betadine zalf aanpak klinkt me niet heel prettig in de oren.. Blij dat ik 'm nog niet gebruikt heb!
Die honingzalf heb ik hier inderdaad ook al vaker als tip gezien! Ik ga daar denk ik ook eens goed naar luisteren! :j

De rest van de behandeling klinkt goed hetzelfde als de huisarts :D
Al heb ik deze, is deze ook goed? Dit is die de huisarts er zelf ook op had gedaan, daarna direct gehaald bij de apotheek.

Afbeelding

Zie nu dat er per ongeluk heel charmant m'n teentje en o zo schattige schaapjes slof op staat :') Maar ging om de verpakking! hihi

Het afspoelen lukte gisteravond inderdaad vrij goed! Enkel het opgedroogde bloed wat vast zat, maar das logisch natuurlijk. Het beetje groene, maar ook wittige vloeistof is er zo van af te vegen!
En de ontsteking lijkt ook wat af te nemen nu *\o/* Of ik voel het minder omdat de pijn van de wond overheerst, kan ook -O- Maar we gaan maar van het eerste uit!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 12:03

Die klinitulle is een zalfkompres. Deze is denk ik doordrenkt met een vettige zalf (zoals vaseline of paraffine). Kan niet zoveel kwaad. Als deze maar niet aan de wond kleeft is het goed.

Gaas met alginaat en zilver hebben ook nog een helende werking, maar je kunt beginnen met alleen de honingzalf i.c.m. het gaas wat je al hebt. Ik denk dat je daar al baat bij hebt t.o.v. betadinezalf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 13:07

Kromme tenen van het lezen, maar als ik je zo lees zit er nu wel verbetering in.

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 15:14

Zit inderdaad een vettige zalf op die gaasjes Nelleke :j
Morgan, haha is inderdaad het een en ander bijgeschreven! Er lijkt iets wat verbetering in te zitten, maar fijn is nog steeds anders helaas..

Net ook zo'n slim iets. Ik denk ach, ik gooi de paarden wel even op de wei, even paar meter naar achter strompelen kan geen kwaad. Nou dat ging wat traag, maar kan altijd erger. Maar toen bedacht een van de paarden eens even wat te sloffen en met het uit de paddock stappen lekker wat zand mee te nemen en over m'n verband heen te gooien, fijn :') Dus maar een vervroegde verbandwissel vandaag

Moossie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 17:25

Echt honingzalf is wereld spul! Ik smeer niks anders meer en zweer erbij!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 07:33

Hoe gaat het nu met je teen?

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 07:49

Trouwens een extra voordeel van de honingzalf is dat het niet zeer doet , laatst op een ontstoken ooglid gesmeerd , zelfs als het in je oog komt irriteert het niet.

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 19:50

_Nelleke_ schreef:
Hoe gaat het nu met je teen?

Het gaat redelijk met m'n teentje.. Nog niet heel fantastisch, nog een hoop last van. Maar ik kan sinds zaterdag weer een beetje echt lopen. Vandaag ook weer gaan werken en auto gereden. Koppelen is nog echt auwie. En natuurlijk reed ik een file in, waar constant moest koppelen -O- maar goed, ben uiteindelijk aan gekomen op plaats van bestemming! En op sloffen en wel auto gereden _O-
Heel de dag veel gelopen, pootje niet omhoog gelegd. Voel 't nu wel echt.

Zometeen verband verwisselen. Geen idee wat ik aan ga treffen. Zat afgelopen dagen een stukje vlees wat me niet helemaal aan stond, en werd ook groter. Dus of dit nou genezend vlees is of wild vlees betwijfel ik een beetje. Zo maar eens kijken hoe het er nu uit ziet.

Tanjaatjuhh, dat is inderdaad wel een heel groot voordeel! Af en toe is het echt tandjes bijten als je er iets op smeert!

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 07:25

oh bah klinkt nog niet echt lekker.
wel fijn dat er al wel wat beter gaat :) sterkte!

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 18:44

Fijn dat het toch al iets beter met je gaat :)
Hoe was de verbandwissel?

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 10:10

Dankjewel Loesje en Armaris!
De verbandwissel viel me alleszins mee! Ik voelde het steken, dus dat was even een extra angstig puntje dat ik dacht wat ga ik aantreffen. Maar het ziet er best netjes uit! Gelukkig! Het is echt nog aan het genezen, en duurt ook nog wel even voordat het helemaal klaar is. Maar lijkt de goede kant op te gaan :) Al hoop ik niet dat het nu weer 'te snel' geneest, zoals de dokter de vorige keer vond..
Helaas blijft de pijn wel nog steeds. Op het werk hoog leggen is lastig, kunnen cliënten denk ik niet zo waarderen als ik met m'n pootje hoog lig tijdens een gesprek := En vind het zelf niet zo'n prettig idee. En vooral ook gewoon lastig. Maar dan merk ik echt met thuiskomst dat voetje hunkert naar een krukje om hoog te leggen. En autorijden blijft ook tandjes bijten. Soepel koppelen zit er niet in eventjes :')

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 10:45

Nou ik denk dat clienten het echt wel begrijpen dat je je been hoog moet houden hoor. Is toch belangrijk dat je dat wel doet anders heb je er alleen maar meer last van

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 18:19

Als je het uitlegt, dan snappen de clienten het toch wel? Ik zou het wel doen... bevordert de genezing absoluut niet als je de hele dag met je voet naar beneden zit.