Ongesteld maar toch paardrijden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bliver

Re: Ongesteld maar toch paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 23:00

Ik snap echt niet waarom er moeders zijn die hun dochter verbieden tampons te gebruiken

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 23:00

pepermunt14 schreef:
Mars schreef:

Wacht maar tot je wat ouder bent :')

[/flauwe opmerkingen]

Haha dat lijkt me niet 12 uur lang?

Nee maar ik vind het echt vies. :D

Een tampon doe je ook niet 12 uur lang in trouwens :D

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 23:03

Ik heb met een tampon altijd dat het touwtje mij irriteert. Iemand die dit herkend? :')

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 23:06

Gewoon de eerste keer dat je ongesteld word 2 uur later wegmoeten naar een zwemwedstrijd en niet anders kan dan tampons gebruiken. Daar wordt je blij van! :').
Ts lekker doen waar jij je goed bij voelt. Ik rijd ook gewoon met MV, ik vind fietsen irritanter eigenlijk, met rijden merk ik er eigenlijk niet zoveel van.

Annelove16x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 23:15

Wat ik me trouwens afvraag,, oke is dit heel erg haha
Uhm als je gaat zwemmen met tampon en je komt uit het water. zie je dan niet dat touwtje hangen? :+

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 23:16

Annelove16x schreef:
Uhm als je gaat zwemmen met tampon en je komt uit het water. zie je dan niet dat touwtje hangen? :+

Je hebt toch gewoon een bikini broekje ofzo aan :+

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 23:21

Annelove16x schreef:

Noah het steekt niet super ver uit ofzo en meestal zit je broekje wel vast genoeg en blijft ie daar gewoon 'in' hangen.
oliebol just got personal :').

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 23:21

Maandverband met vleugels, extra onderbroek en een zwarte rijbroek :)
Gewoon voor t rijden nieuwe maandverband en na t rijden weer een nieuwe er in
Succes!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 09:21

Strasshorse schreef:
Ayasha schreef:
Omdat de pil helemaal niet zo onschuldig is. Zeker op jonge leeftijd zou ik ook de boot af houden wb pil.

bij alle medicijnen zitten bijwerkingen bij, zo ook bij de pil ja dat klopt. Je hebt zoveel verschillende pillen dat je ook even uit moet vinden welke het beste bij en je lichaam aansluit, ik ben nu 4 jaar verder en heb nu eindelijk sinds een jaar de goede pil, dus is even zoeken

De pil wordt zo gemakkelijk gegeven terwijl ze dodelijk is met de juiste genetische combinatie (of de foute, hoe je het wil bekijken.)
Dus neen. Ik zou een jong kind niet aan de hormonen laten. Laat ze eerst maar wat uitgroeien voor ze extra hormonen pakken. De pil is bovendien geen "noodzakelijk kwaad" maar een "luxe-kwaad" en dan vind ik de bijwerkingen die er bij zijn te ernstig voor al op jonge leeftijd toe te dienen.

Precyll

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 12:58

bliver schreef:
Ik snap echt niet waarom er moeders zijn die hun dochter verbieden tampons te gebruiken

Mijn mening over tampongebruik bij KINDEREN, als moeder, heb ik al gegeven. Ik vind deze opmerking wat kort door de bocht. Ik zou graag zien dat de mening van anderen gerespecteerd wordt.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 13:49

Precyll schreef:
bliver schreef:

Mijn mening over tampongebruik bij KINDEREN, als moeder, heb ik al gegeven. Ik vind deze opmerking wat kort door de bocht. Ik zou graag zien dat de mening van anderen gerespecteerd wordt.

Ik zeg niet dat ik het niet respecteer ik zeg dat ik het niet begrijp

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 14:19

Strasshorse schreef:
Ayasha schreef:
Omdat de pil helemaal niet zo onschuldig is. Zeker op jonge leeftijd zou ik ook de boot af houden wb pil.

bij alle medicijnen zitten bijwerkingen bij, zo ook bij de pil ja dat klopt. Je hebt zoveel verschillende pillen dat je ook even uit moet vinden welke het beste bij en je lichaam aansluit, ik ben nu 4 jaar verder en heb nu eindelijk sinds een jaar de goede pil, dus is even zoeken

De pil wordt zo gemakkelijk gegeven terwijl ze dodelijk is met de juiste genetische combinatie (of de foute, hoe je het wil bekijken.)
Dus neen. Ik zou een jong kind niet aan de hormonen laten. Laat ze eerst maar wat uitgroeien voor ze extra hormonen pakken. De pil is bovendien geen "noodzakelijk kwaad" maar een "luxe-kwaad" en dan vind ik de bijwerkingen die er bij zijn te ernstig voor al op jonge leeftijd toe te dienen.[/quote]

vind ik niet helemaal waar, sommige meiden hebben echt heel veel last van hun menstruatie en dan kan de pil een goede oplossing zijn, verder ben ik ook geen voorstander voor de pil als je geen seks hebt, want het is in feite een voorbehoedsmiddel.

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 14:28

Strasshorse schreef:
vind ik niet helemaal waar, sommige meiden hebben echt heel veel last van hun menstruatie en dan kan de pil een goede oplossing zijn, verder ben ik ook geen voorstander voor de pil als je geen seks hebt, want het is in feite een voorbehoedsmiddel.

Ik slik de pil zelf niet als voorbehoedsmiddel, maar voor mijn acné. Ik kreeg zulke erge ontstekingen op mijn gezicht dat ze gewoon pijn deden. Mijn huid was te droog voor crème o.i.d., dus dat werkte ook niet.
Ik snap dat de pil rommel is, maar hij heeft bij mij toch zeker gezorgd voor minder pijn (en wat meer zelfvertrouwen. :+ )

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 16:08

Annelove16x schreef:

Nee, bij mij zit het altijd er tegenaan gedrukt. Ja, als je daarna om gaat kleden, zie je het. Maar ik houd daar altijd een handdoek voor, dus niemand ziet het.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 16:09

Debbels schreef:

Nou...als ik eerlijk ben, alleen mijn bloedverlies is minder geworden. Meer niet. Heb nog steeds evenveel buikpijn. Dus ik zou het mijn kind alleen geven als het seksueel contact heeft. Of het moet elke maand bijna dood gaan. :')

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 16:14

Je kan ook het touwtje verstoppen tussen je doos(hoe zeg je dat netjes).

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 16:14

Britta31 schreef:
Je kan ook het touwtje verstoppen tussen je doos(hoe zeg je dat netjes).

Daar zit ie bij mij dus tegenaan gedrukt :')

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 16:30

Zertab schreef:
Debbels schreef:

Nou...als ik eerlijk ben, alleen mijn bloedverlies is minder geworden. Meer niet. Heb nog steeds evenveel buikpijn. Dus ik zou het mijn kind alleen geven als het seksueel contact heeft. Of het moet elke maand bijna dood gaan. :')

Als je (toekomstige?) dochter zegt dat ze bijna dood gaat van de pijn, alsjeblieft geloof haar dan wel :j.
Ik heb zo'n 2 jaar echt elke maand een hell van een week doorgemaakt tijdens mijn menstruatie, ik ging dus echt bijna dood. Kon niet lopen, alleen kruipen, amper eten, extreme migraine, ik dacht echt dat ik doodging. De krampen waren zo hevig dat ik uren achtereen met mijn benen tegen mijn borst in bed lag te huilen. En pijnstillers deden niets, echt helemaal niets. Ik ging dus ook 1 week per maand niet naar school.
Uiteindelijk mocht ik op mijn 16e aan de pil nadat ik weer eens tijdens het eten in huilen uitbarste van de pijn. Sindsdien de meest pijnloze menstruatie die ik me kon voorstellen :) Ik ben mijn moeder nog nooit zo dankbaar geweest dat ze me iets liet doen/proberen. Voor mijn gevoel heeft het mijn 'leven gered', en in ieder geval veel van mijn tentamens :D

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 16:51

Ik gebruik zelf wel tampons, al vanaf het begin, toen ik nog op de basisschool zat. Vond het zo'n vies idee om daar de hele tijd in te zitten.. Maar gebruik eigenlijk ook altijd nog een dun maanverband erbij, stel dat je doorlekt, vind ik geen fijn idee. Wel altijd met vleugels, anders gaat het een soort van opkrullen.
Ooit was ik op buitenrit op de vakantie en was ongesteld, m'n hele liezen open geschuurd door het randje van de vleugels en m'n onderbroek.. :?

Ben ook aan de pil van jongs af aan, het was allemaal erg onregelmatig en voelde me behoorlijk beroerd. Doe nu ongeveer vier keer per jaar een stopweekje.
Het zal allemaal wel erg slecht zijn. " voeg kwaliteit toe aan de jaren, ipv alleen jaren toe te voegen"

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 17:10

@DaisyDarling: Zo dat is wel heftig! Ik kon alleen in het begin niet naar school, toen ik de eerste paar keren ongesteld werd. Toen had ik zoveel buikpijn dat ik misselijk werd, en zag ook telkens lijk bleek. En...onsmakelijk detail...het goot eruit. :')

Maar dat was de eerste 4x ofzo. Daarna had ik nog steeds buikpijn maar pijnstillers werkte gelukkig bij mij wel. :) Ben aan de pil gegaan toen ik een vriendje kreeg.

Kim_RC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-14 17:55

Jullie mogen best doorkletsen in het topic, maar ik stop met volgen....
Het gaat hier heel vaak over de Tampon en ik heb al 2 keer gezegd dat ik geen Tampon mag gebruiken.....
Opmerkingen over deze laatste post van mij, doe me maar PB

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 18:56

Het trieste van menstruatiepijn is dat het volgens modern onderzoek vaak door de lever wordt veroorzaakt. (Die moeite heeft met het omzetten van wateroplosbare oestrogenen in vegoplosbare oestrogenen.)
Dat is te verhelpen zonder dure medicijnen en kunstmatige hormonen. (Details: orthomoleculaire arts)

Een van de nadelen van het slikken van de pil is dat het niet best is voor de botten. Tot je 30ste kun je echt botmassa opbouwen, de rest van je leven doe je er goed aan om te houden wat je hebt.
Ga je met je 15e al aan de pil, bouw je veel minder bot op.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 19:07

Zertab schreef:
@DaisyDarling: Zo dat is wel heftig! Ik kon alleen in het begin niet naar school, toen ik de eerste paar keren ongesteld werd. Toen had ik zoveel buikpijn dat ik misselijk werd, en zag ook telkens lijk bleek. En...onsmakelijk detail...het goot eruit. :')

Maar dat was de eerste 4x ofzo. Daarna had ik nog steeds buikpijn maar pijnstillers werkte gelukkig bij mij wel. :) Ben aan de pil gegaan toen ik een vriendje kreeg.

Dat was dus heel 'typisch' bij mij. Ik was maar heel licht ongesteld. Daarom dacht mijn moeder ook altijd dat ik me gewoon aanstelde, ook omdat zij altijd een hele makkelijke menstruatie had gehad.
Mijn reactie was verder helemaal goed bedoelt hoor; wilde alleen maar even aangeven dat de pil weldegelijk heel veel pijn kán wegnemen en ik het het proberen echt waard vond. Uiteindelijk kreeg ik een vriend en toen kreeg de pil ook zijn oorspronkelijke doel :+

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 19:19

Janneke2 schreef:
Het trieste van menstruatiepijn is dat het volgens modern onderzoek vaak door de lever wordt veroorzaakt. (Die moeite heeft met het omzetten van wateroplosbare oestrogenen in vegoplosbare oestrogenen.)
Dat is te verhelpen zonder dure medicijnen en kunstmatige hormonen. (Details: orthomoleculaire arts)

Een van de nadelen van het slikken van de pil is dat het niet best is voor de botten. Tot je 30ste kun je echt botmassa opbouwen, de rest van je leven doe je er goed aan om te houden wat je hebt.
Ga je met je 15e al aan de pil, bouw je veel minder bot op.

Ik heb een tijd geleden een maand of 4 weinig tot geen geraffineerde suikers gegeten en veel noten, fruit en groente. Ik kreeg spontaan geen menstruatiepijn meer! Nu ik weer geraffineerde suiker eet is het weer terug als nooit te voren, eerste dag echt beroerd. Ik ben heel benieuwd of er meer mensen zijn met deze ervaring, ik denk namelijk niet dat het door de lever komt.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 22:47

....eh, waarom denk je dat?

Ik geloof grif dat de pijn verdween bij het "dieet" van veel fruit en noten en weinig geraffineerde suikers. (Met name de noten zijn goede leveranciers van omega drie olie en magnesium, die belangrijk is bij menstruatie. )

Blijft staan dat de pijn verdwijnen kan zonder pijnstillers of gerommel met kunstmatige hormonen, zelfs zonder spier- en houdingstraining.