Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Annelove16x schreef:Wat ik me trouwens afvraag,, oke is dit heel erg haha
Uhm als je gaat zwemmen met tampon en je komt uit het water. zie je dan niet dat touwtje hangen?
Strasshorse schreef:Ayasha schreef:Omdat de pil helemaal niet zo onschuldig is. Zeker op jonge leeftijd zou ik ook de boot af houden wb pil.
bij alle medicijnen zitten bijwerkingen bij, zo ook bij de pil ja dat klopt. Je hebt zoveel verschillende pillen dat je ook even uit moet vinden welke het beste bij en je lichaam aansluit, ik ben nu 4 jaar verder en heb nu eindelijk sinds een jaar de goede pil, dus is even zoeken
Precyll schreef:bliver schreef:Ik snap echt niet waarom er moeders zijn die hun dochter verbieden tampons te gebruiken
Mijn mening over tampongebruik bij KINDEREN, als moeder, heb ik al gegeven. Ik vind deze opmerking wat kort door de bocht. Ik zou graag zien dat de mening van anderen gerespecteerd wordt.
Strasshorse schreef:Ayasha schreef:Omdat de pil helemaal niet zo onschuldig is. Zeker op jonge leeftijd zou ik ook de boot af houden wb pil.
bij alle medicijnen zitten bijwerkingen bij, zo ook bij de pil ja dat klopt. Je hebt zoveel verschillende pillen dat je ook even uit moet vinden welke het beste bij en je lichaam aansluit, ik ben nu 4 jaar verder en heb nu eindelijk sinds een jaar de goede pil, dus is even zoeken
Strasshorse schreef:vind ik niet helemaal waar, sommige meiden hebben echt heel veel last van hun menstruatie en dan kan de pil een goede oplossing zijn, verder ben ik ook geen voorstander voor de pil als je geen seks hebt, want het is in feite een voorbehoedsmiddel.
Annelove16x schreef:Wat ik me trouwens afvraag,, oke is dit heel erg haha
Uhm als je gaat zwemmen met tampon en je komt uit het water. zie je dan niet dat touwtje hangen?
Debbels schreef:vind ik niet helemaal waar, sommige meiden hebben echt heel veel last van hun menstruatie en dan kan de pil een goede oplossing zijn, verder ben ik ook geen voorstander voor de pil als je geen seks hebt, want het is in feite een voorbehoedsmiddel.
Zertab schreef:Debbels schreef:vind ik niet helemaal waar, sommige meiden hebben echt heel veel last van hun menstruatie en dan kan de pil een goede oplossing zijn, verder ben ik ook geen voorstander voor de pil als je geen seks hebt, want het is in feite een voorbehoedsmiddel.
Nou...als ik eerlijk ben, alleen mijn bloedverlies is minder geworden. Meer niet. Heb nog steeds evenveel buikpijn. Dus ik zou het mijn kind alleen geven als het seksueel contact heeft. Of het moet elke maand bijna dood gaan.
Zertab schreef:@DaisyDarling: Zo dat is wel heftig! Ik kon alleen in het begin niet naar school, toen ik de eerste paar keren ongesteld werd. Toen had ik zoveel buikpijn dat ik misselijk werd, en zag ook telkens lijk bleek. En...onsmakelijk detail...het goot eruit.
Maar dat was de eerste 4x ofzo. Daarna had ik nog steeds buikpijn maar pijnstillers werkte gelukkig bij mij wel.Ben aan de pil gegaan toen ik een vriendje kreeg.
Janneke2 schreef:Het trieste van menstruatiepijn is dat het volgens modern onderzoek vaak door de lever wordt veroorzaakt. (Die moeite heeft met het omzetten van wateroplosbare oestrogenen in vegoplosbare oestrogenen.)
Dat is te verhelpen zonder dure medicijnen en kunstmatige hormonen. (Details: orthomoleculaire arts)
Een van de nadelen van het slikken van de pil is dat het niet best is voor de botten. Tot je 30ste kun je echt botmassa opbouwen, de rest van je leven doe je er goed aan om te houden wat je hebt.
Ga je met je 15e al aan de pil, bouw je veel minder bot op.