Wat kan ik als laatste persoon nog doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Carrera97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 20:01

Is het geen idee om het nummer op een briefje te schrijven, het briefje aan je ouders te geven, het nummer te verwijderen en dan kun je het briefje terug vragen als jij denkt dat het goede moment daar is.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 20:05

Maar hij kan toch nog gewoon bellen .. ook als je zijn nummer wist... dus dan kan je bijna niet meer opnemen bij nummers die je niet kent omdat het misschien hem is... nu weet ze tenminste nog dat hij belt.

Ik snap trouwens niet zo goed dat je nu wel het contact af hebt gebroken terwijl hij nu bezig is met afkicken (wat je toch wou) en dat je hiervoor toen hij nog wel dronk enzo hem constant wilde steunen... wat is er gebeurt dat je nu niet meer het aankan en eerder toen hij nog in de ontkenningsfase zat je hem alleen maar wilde steunen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 20:38

Je wilde en moest hem helpen en nu mag hij niet bellen, dat klopt toch niet?

bliver

Re: Wat kan ik als laatste persoon nog doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 20:49

ja dat vraag ik me ook af. Laat even voorop stellen dat het goed is dat je voor jezelf kiest hoor, maar het komt hier wel beetje raar over, omdat je eerst hem niet aan de kant wil zetten en wil blijven steunen en nu ineens afhaakt terwijl hij juist goed bezig is. Of vertel je niet alles?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:29

Pandameisje schreef:
ik wil zijn nummer sws niet verwijderen want dan voel ik me weer poedersuiker ofzo

Als jij nu niet voet bij stuk houd dan is het einde zoek, blokkeer zijn nummer, hij is opgenomen en jij hoeft zijn handje niet vast te houden om aan te horen hoe zwaar hij het wel niet heeft. grote hulde dat je zo achter vrienden blijft staan maar wees nu gewoon knetterhard want dat is het enigste waar je hem mee helpt, als hij wil praten zijn daar hulpverleners genoeg. Hoef jij niet meer te doen en zal ook niets toevoegen aan zijn behandeling.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 13:03

Oke totaal onverwachts.
Hij is het kliniek uit weg gelopen. Vervolgens heb ik hem gebeld omdat ik wilde vragen waarom maar toen die opnam schold hij me uit voor prutsmuts slet en noem maar op hij was boos en hij zei ik maak je kapot. ik bleef rustig maar hij werd bozer en bozer vervolgens heb ik opgehangen en toen wilde ik hem een app sturen maar zag dat die me op app heeft geblokeerd en ook op facebook. ik heb via iemand gezegd dat die kan opflikkeren in zijn verslaving en dat die mij nu kwijt is.

ik heb hem nu ook overal op geblokeerd hij hoeft niet meer terug te komen bij me.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 13:05

Goh, heeft ie een kwade dronk toevallig?

Enne... Helemaal onverwacht was het niet...

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 13:07

Eigenlijk totaal niet onverwachts..
Hij wil namelijk niet van zijn verslaving af. Jij steunde hem toen hij nog niet in de kliniek zat. Die heeft hij nu niet meer. Nu heeft hij dus alleen nog maar zijn verslaving en is alles eromheen kwijt.
Dit heeft hij ook nodig mocht hij er vanaf willen komen. Contact door het afkicken is goed. Wil hij niet afkicken dan heeft hij alleen zijn verslaving nog. Zijn keuze en zijn probleem

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 13:09

Idd niet onverwachts, totaal verwacht voor mij en dat is waar we je voor hebben gewaarschuwd. Maar dat maakt het niet minder vervelend. :(:)
Trek het je niet aan, het is NIET jouw schuld!!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 13:16

Dit was inderdaad te verwachten.
zoek aub geen contact meer met hem want je gaat er zelf aan onderdoor. Wat dat betreft is heterg fijn dat hij jou al heeft grblokkeerd.
Sterkte. Het is wel heel vervelend.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 13:19

Het leukste is een andere goeie vriend zegt gewoon ja dat is R is zo dat is R niet hij is tyfus ontzeker over alles en behandeld me daarom zo omdat die me kwijt wil maar ook weer wel.

vervolgens werd het ook ruzie met die andere gast.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 13:20

Tja, dat is de alcohol..

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 13:28

Ik vind het heel erg voor je, omdat jij het blijkbaar niet aan zag komen (ik idd zat er ook op te wachten) maar meis, je kan nu je rust pakken. Je hebt hem gesteund waar je kon, en het is klaar nu. Enige wat hem interesseert is zijn volgende shot/drank en verder niets. Pas als hij echt definitief zelf van die troep af wil zal hij misschien af kunnen kicken, maar tot die tijd help je hem alleen door hem niet te helpen. Ik wens je heel veel sterkte.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 13:34

ik baal hier gewoon van die andere vriend die staat in 1x aan zijn kant. ik had naar jullie moeten luisteren maar ja zo zie je maar weer hoe eigenwijs ik ook ben altijd weer een lesje leer.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 13:35

Je hebt er van geleerd en daar gaat het om.
Niemand zegt hier, eigen schuld, dikke bult.
De jongen die hem nu steunt zal waarschijnlijk het probleem niet goed inzien.
Lekker laten gaan, en je eigen plan trekken.
Je hebt je best gedaan, hij heeft het verkloot, dus laat ze maar even zakken in de stront.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 13:40

Ik zit nu in groepsapp met hem. ik kan me niet meer netjes houden en heb gewoon gezegd dat die zich dood mag zuipen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 13:42

Pandameisje schreef:
Ik zit nu in groepsapp met hem. ik kan me niet meer netjes houden en heb gewoon gezegd dat die zich dood mag zuipen.

Houd de eer aan jezelf.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 13:44

Goed... waarom in hemelsnaam nog contact? Je kon hem toch ook negeren toen hij wel in de kliniek zat... en nu het voor jou en hem het beste is om hem te negeren ga je weer van alles doen.
Wat voor reddende engel complex heb jij? Kies voor jezelf... richt je eigen leven ver van hem goed in. Bel je vriend of een goede vriendin... ga ergens paardrijden... maar echt... doe niet zulke stomme dingen.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 13:45

Alle contact verbroken, overal geblokkeerd van de ene of de andere kant, maar nu toch weer in een groepsapp?
Waar komt die app ineens vandaan?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 13:47

Eigenwijs zijn is niets mis mee, zolang je maar inziet dat als iets anders gaat dan wat je verwacht/hoopt je er een les uit kunt halen!
Laat hem en laat je niet uit je tent lokken, dat is heel makkelijk gezegd maar de eer aan jezelf houden is echt veel meer waard! Elke keer als je iets zegt/doet geeft hem weer stof om er tegen in te gaan, dan blijf je hem voeren om door te gaan zeg maar.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 14:03

Die groepsapp komt via een vriend van mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 14:04

Goof schreef:
Pandameisje schreef:

Houd de eer aan jezelf.

Inderdaad. Was gewoon die groepsapp uit gegaan. Nu zoek je het zelf toch weer op door er nog even een schop tegenaan te gooien. Een begrijpelijke schop, maar hou de eer inderdaad aan jezelf en zoek die confrontatie niet op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 14:28

Nu boos zijn op hem is ook niet helemaal eerlijk imo, hij is immers ziek. Dus neem de eer aan jezelf en verbreek het contact, ook al wil je misschien nog zo graag hem helpen, je kunt nu alleen jezelf helpen door los te laten.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 14:31

Lieve TS dit gevecht kan en ga je niet winnen, want het is jou gevecht niet.
Dus meng je er niet in en laat je niet verleiden tot contact via via.
Jammer dat je toch geschrokken bent van deze actie. Omdat wij hem allemaal aan hebben zien komen.

Heel veel sterkte en hou idd de eer aan je zelf en heb geen contact meer tot hij helemaal is afgekickt.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 14:43

Ts, luister nu wel en negeer hem gewoon, zoek hem niet meer op en het contact verbreken.