(kleine) kinderen en roken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 12:56

Verbieden is niet de oplossing waarschijnlijk, wat dan wel, tja...daar zeg je het. Bewustwording zeker, beroep doen op het gezonde verstand van mensen, hopen dat de gewoonte/traditie vanzelf wel zal uitsterven.

Een auto starten net als er iemand achterlangs loopt vind ik ook not done. Net zoals ik gevloekt heb toen een boer zijn veld aan het besproeien was op een zonnige zondagnamiddag en de aangrenzende speeltuin zwart zag van het volk (en voornamelijk kinderen dus).

Je kan niet verwachten dat iedereen zich aan iedereen aanpast, maar rekening houden met elkaar is toch niet onmogelijk?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 12:59

Poiuytrewq schreef:
Weet je trouwens wat er allemaal in onze Frisse buitenlucht zit wat je inademt? En jij maakt je druk om een peukie?

Dus niet, maar in dit topic gaat het om roken, dus ik ga inderdaad geen lijst geven van alle dingen waar ik me druk om maak.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 13:00

Je kunt niet altijd rekening houden met iedereen gini daar komt het op neer. Die boer moet ook zijn centen verdienen. En om al die zeikmensen te pleasen loop je ook niet voor je lol meer over straat. Er zijn grensen met rekenking houden met anderen, jemoet ook gewoon kunnen doen wat je zelf wilt

(Edit). Als je een hele lijst hebt, sterkte met de rest van je leven. Van stressen ga je ook eerder dood wist je dat?
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 22-06-14 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 13:01

Tja, als je in het centrum van Amsterdam woont is het erg lastig om te wachten tot er niemand achter je auto loopt :') , dan kom je nooit weg...

En die boer, tja ik vind het nogal wat dat die man op een zonnige zondagmiddag aan het werk moet. Zal daar zeker niets van zeggen en/of vloeken. Als ik zou denken dat het dodelijk gevaarlijk zou zijn voor mijn kinderen (die ik overigens niet heb) zou ik ze gewoon weghalen en naar een andere speeltuin gaan. Verder denk ik dat het wel los zal lopen met hetgeen die boer aan het doen was. Als je weet wat er dagelijks op onze voeding ons lichaam binnenkomt en wat er gewoon in de lucht zweeft, dan zal een uurtje in de speeltuin naast een hardwerkende boer niet zo heel uit maken. Maar goed, zo denk ik er over.

xJennifx

Re: (kleine) kinderen en roken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 13:03

Aan veel dingen kan je gewoonweg niets meer doen, maar aan roken wel.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 13:04

[***] schreef:
Tja, als je in het centrum van Amsterdam woont is het erg lastig om te wachten tot er niemand achter je auto loopt :') , dan kom je nooit weg...

En die boer, tja ik vind het nogal wat dat die man op een zonnige zondagmiddag aan het werk moet. Zal daar zeker niets van zeggen en/of vloeken. Als ik zou denken dat het dodelijk gevaarlijk zou zijn voor mijn kinderen (die ik overigens niet heb) zou ik ze gewoon weghalen en naar een andere speeltuin gaan. Verder denk ik dat het wel los zal lopen met hetgeen die boer aan het doen was. Als je weet wat er dagelijks op onze voeding ons lichaam binnenkomt en wat er gewoon in de lucht zweeft, dan zal een uurtje in de speeltuin naast een hardwerkende boer niet zo heel uit maken. Maar goed, zo denk ik er over.

Nee, maar het gaat om de stank en niemand zal vast gelukkig worden van een vreselijke meur; of het nou de zwetende man is die naast je zit de hele vlucht in het vliegtuig of de boer die zijn land bemest net op het moment dat jij een tuinfeest hebt.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 13:05

En zo denk ik dus niet, die boer had het ook in de vroege ochtend kunnen doen toen er nog niemand was of tijdens een weekdag wanneer de kinderen naar school zijn. Iedereen tevreden stellen kun je inderdaad niet, dat verwacht ik ook niet. Maar je kunt dingen wel zo doen dat de overlast tot een minimum beperkt wordt. En dat doet die boer dus totaal niet wanneer die op dat moment zijn veld gaat spuiten. Dan zegt die gewoon: fiets it, ik doe mijn zin. Nou dan verdwijnt mijn verdraagzaamheid. Net zoals de persoon die langs je gaat zitten op het bankje op het perron en begint te paffen, waardoor jij als niet-roker moet opstaan omdat je de last niet wilt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 13:06

xJennifx schreef:

Maar wát zou je daar dan aan willen doen?

En nogmaals ik rook niet, nooit gerookt en ga het waarschijnlijk ook nooit doen, vind het stinken enz enz.

Maar wat is er nu zo erg aan mensen die wél gewoon lekker een sigaret roken?
Ik kan mij er echt niet aan storen. En als ik me wel stoor doordat ik bijvoorbeeld in de rook van een ander zit dan ga ik toch gewoon effe lekker ergens anders zitten.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 13:07

Poiuytrewq schreef:
(Edit). Als je een hele lijst hebt, sterkte met de rest van je leven. Van stressen ga je ook eerder dood wist je dat?

Ach, jij maakt je ook vast wel over een paar onderwerpen druk hoor. Iedereen doet dat, niets zo saai als een leven vol onverschilligheid.
Ik ben juist blij dat ik een paar standpunten heb waar ik mijn schouders onder kan zetten. Goede doelen bestaan alleen maar omwille van "het zich ergens druk om maken".

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 13:09

Als ze een beetje handig staan, paffen ze maar raak :j maar ik vind het niet handig als de rokers bv samenscholen bij de ingang van een restaurant (en ja, ik snap de redenatie ook heus wel waarom ze daar staan), met pech komt de rook zo alsnog binnen en als jij eruit moet moet je eerst door de erehaag heen. Lijkt mij handiger om dan even een paar meter opzij van de ingang te staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 13:10

vuurneon schreef:
[***] schreef:

Nee, maar het gaat om de stank en niemand zal vast gelukkig worden van een vreselijke meur; of het nou de zwetende man is die naast je zit de hele vlucht in het vliegtuig of de boer die zijn land bemest net op het moment dat jij een tuinfeest hebt.

Ik begrijp dat je daar last van heb, maar dan ook hier de vraag wát zou je daar nu aan willen doen? Als mijn buurman mest gaat rijden op het moment dat ik een tuinfeest heb, dan is dat jammer. Als ik daardoor mijn humeur en tuinfeest zou moeten laten verpesten dan zou ik inderdaad niet gelukkig worden.
Gelukkig zie ik in dat er in het leven heeeeeeel veel ergere dingen gebeuren waar ik echt ongelukkig van zou worden. Dus nogmaals, leven en laten leven.

xJennifx

[***] schreef:
xJennifx schreef:

Maar wát zou je daar dan aan willen doen?

En nogmaals ik rook niet, nooit gerookt en ga het waarschijnlijk ook nooit doen, vind het stinken enz enz.

Maar wat is er nu zo erg aan mensen die wél gewoon lekker een sigaret roken?
Ik kan mij er echt niet aan storen. En als ik me wel stoor doordat ik bijvoorbeeld in de rook van een ander zit dan ga ik toch gewoon effe lekker ergens anders zitten.

In eerste instantie niet roken wanneer je zwanger bent, je kinderen en andere kinderen beschermen tegen de rook, en verder gewoon een beetje nadenken hoor, als jij iets in groepsverband doet, dan kun je haast verwachten dat er mensen zijn die de rook niet lekker vinden/of astmatisch zijn.

Ga dan gewoon ergens anders staan, waar niemand last van je heeft!

vuurneon

En om goed te leven moet ik rook vermijden :) dus ik vind het alleen maar top als rokers ook actief meedenken en bv vragen in gezelschap; 'wie heeft er bezwaar tegen als ik nu rook?' En dan dat mensen thuis rekening houden als ik kom :j en dat rokers niet bij de ingang gaan staan van een restaurant oid want er zijn meer mensen die er ook niet tegen kunnen.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 22-06-14 13:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 13:11

Gini schreef:
En zo denk ik dus niet, die boer had het ook in de vroege ochtend kunnen doen toen er nog niemand was of tijdens een weekdag wanneer de kinderen naar school zijn. Iedereen tevreden stellen kun je inderdaad niet, dat verwacht ik ook niet. Maar je kunt dingen wel zo doen dat de overlast tot een minimum beperkt wordt. En dat doet die boer dus totaal niet wanneer die op dat moment zijn veld gaat spuiten. Dan zegt die gewoon: fiets it, ik doe mijn zin. Nou dan verdwijnt mijn verdraagzaamheid. Net zoals de persoon die langs je gaat zitten op het bankje op het perron en begint te paffen, waardoor jij als niet-roker moet opstaan omdat je de last niet wilt.

Ooit wel eens op het idee gekomen dat die boer misschien wel andere dingen te doen heeft en afhankelijk is van wanneer hij apparatuur kan gebruiken, wat het beste moment van de dag is om te bemesten, etc?
Ik ben geen landbouwer dus ik weet het niet. Maar het lijkt me sterk dat die boer denkt YOLO ik bemest gewoon ook al lopen er mensen naast m'n akker

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 13:11

[***] schreef:
Dus nogmaals, leven en laten leven.

Ik denk dat niemand in dit topic op regelmatige basis rokers gaat afknallen. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 13:12

Gini schreef:

Ik vind het dan altijd frappant dat jij weet hoe de boer zijn dagindeling eruit ziet. Als hij het had gedaan op een dag dat het jou uit zou komen dan had hij vast iemand anders tot last geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 13:13

Gini schreef:
[***] schreef:
Dus nogmaals, leven en laten leven.

Ik denk dat niemand in dit topic op regelmatige basis rokers gaat afknallen. :+

Dat hoop ik in ieder geval niet :D . Maar ik vind het opvallend hoe vreselijk mensen zich aan zoiets onbenulligs kunnen ergeren.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 13:13

Waar zeg ik dat die het moet doen op een dag dat het MIJ het beste uitkomt. Ik zeg dat die het moet op een tijdstip (nog wat anders dan een dag) waarop die het MINSTE overlast veroorzaakt.
Je moet het niet met me eens zijn, maar wel blijven lezen wat ik exact zeg.
En verdorie ja, als je met zo een giftige stof bezig bent als een pesticide dan mag je je even in bochten wringen. Het is geen onschuldig water wat daar in grote hoeveelheden op die kinderen neerkomt.
Laatst bijgewerkt door Gini op 22-06-14 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 13:14

Gini schreef:
Waar zeg ik dat die het moet doen op een dag dat het MIJ het beste uitkomt. Ik zeg dat die het moet op een tijdstip (nog wat anders dan een dag) waarop die het MINSTE overlast veroorzaakt.

Denk je dat die boer verder de hele dag in de zetel zit ofzo :+

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 13:15

Magrathea schreef:
Denk je dat die boer verder de hele dag in de zetel zit ofzo :+

En dat heb ik gezegd...in welk bericht precies?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 13:15

xJennifx schreef:
In eerste instantie niet roken wanneer je zwanger bent, je kinderen en andere kinderen beschermen tegen de rook, en verder gewoon een beetje nadenken hoor, als jij iets in groepsverband doet, dan kun je haast verwachten dat er mensen zijn die de rook niet lekker vinden/of astmatisch zijn.

Natuurlijk rook je niet als je zwanger wordt, maar dan heb je het over keuzes die mensen zélf kunnen maken. Ik bedoel wat jij er aan wil doen als mensen om je heen roken waar jij last van hebt.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 13:16

Ik vind echt dat sommige mensen zich hier voordoen als een soort god waar iedereen rekening mee moet houden. Niet alleen met het roken maar over alles. Eigenlijk als ik dit soort mensen tegenkom maak ik mijn peuk niet uit en ga niet aan de kant als ik in de stad ben. Voor mensen die normaal doen en mij als een persoon behandelen ipv een moordende roker ga ik wél aan de kant of maak ik de peuk uit.

Respect werkt beide kanten op. Natuurlijk moeten rokers rekening houden met anderen, maar andersom mag er alsnog wel gewoon respect zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 13:17

Gini schreef:
En verdorie ja, als je met zo een giftige stof bezig bent als een pesticide dan mag je je even in bochten wringen. Het is geen onschuldig water wat daar in grote hoeveelheden op die kinderen neerkomt.

Ik lees bijzonder goed wat je zegt. Maar ik vind het dan gewoon interessant dat jij weet wanneer de beste man het MINSTE overlast veroorzaakt. Dat kún je gewoon niet weten.

En overdrijven is ook een vak. Werden die kinderen daadwerkelijk zeiknat?

Wat de giftige stof als een pesticide betreft raad ik je aan om je te melden bij de overheid, volgens mij heeft de boer zich aan allerlei regels te houden die de overheid bedacht heeft aangaande dergelijk stoffen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-06-14 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 13:18

[***] schreef:
xJennifx schreef:

Natuurlijk rook je niet als je zwanger wordt, maar dan heb je het over keuzes die mensen zélf kunnen maken. Ik bedoel wat jij er aan wil doen als mensen om je heen roken waar jij last van hebt.

Dan is het enige wat je kunt doen, ze erop aanspreken of weggaan.
Zelf heb ik er geen problemen mee, of last van, maar ik snap dat er veel mensen zijn die er wel problemen mee/ last van hebben, en die zo nergens lekker kunnen zijn zonder die eeuwige rook.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 13:19

Ff ergens anders zitten als iemand een peuk op steekt is leuk, maar ik wil niet steeds verkassen. Laat die roker maar ergens anders gaan zitten als ik er eerder zat... Hij besluit om een ongezonde peuk op te steken, niet ik. Daarbij op een terras waar je wat drinkt en eet is dat ook geen doen..

Natuurlijk is het anders als diegene rookt en ik ga ernaast zitten, dan is het mijn besluit om ernaast te gaan zitten. Dit zou ik dus ook niet doen.

Andere dingen die erbij gehaald worden zijn gewoon niet te vergelijken.
Er is idd zoveel slecht - wil niet zeggen dat je dan maar nergens meer op moet Letten en rekening mee houden.
Zeker kinderen moet je imo beschermen zoveel het mogelijk en redelijk is.