Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
[***] schreef:Tja, als je in het centrum van Amsterdam woont is het erg lastig om te wachten tot er niemand achter je auto loopt, dan kom je nooit weg...
En die boer, tja ik vind het nogal wat dat die man op een zonnige zondagmiddag aan het werk moet. Zal daar zeker niets van zeggen en/of vloeken. Als ik zou denken dat het dodelijk gevaarlijk zou zijn voor mijn kinderen (die ik overigens niet heb) zou ik ze gewoon weghalen en naar een andere speeltuin gaan. Verder denk ik dat het wel los zal lopen met hetgeen die boer aan het doen was. Als je weet wat er dagelijks op onze voeding ons lichaam binnenkomt en wat er gewoon in de lucht zweeft, dan zal een uurtje in de speeltuin naast een hardwerkende boer niet zo heel uit maken. Maar goed, zo denk ik er over.
xJennifx schreef:Aan veel dingen kan je gewoonweg niets meer doen, maar aan roken wel.
Poiuytrewq schreef:(Edit). Als je een hele lijst hebt, sterkte met de rest van je leven. Van stressen ga je ook eerder dood wist je dat?
vuurneon schreef:[***] schreef:Tja, als je in het centrum van Amsterdam woont is het erg lastig om te wachten tot er niemand achter je auto loopt, dan kom je nooit weg...
En die boer, tja ik vind het nogal wat dat die man op een zonnige zondagmiddag aan het werk moet. Zal daar zeker niets van zeggen en/of vloeken. Als ik zou denken dat het dodelijk gevaarlijk zou zijn voor mijn kinderen (die ik overigens niet heb) zou ik ze gewoon weghalen en naar een andere speeltuin gaan. Verder denk ik dat het wel los zal lopen met hetgeen die boer aan het doen was. Als je weet wat er dagelijks op onze voeding ons lichaam binnenkomt en wat er gewoon in de lucht zweeft, dan zal een uurtje in de speeltuin naast een hardwerkende boer niet zo heel uit maken. Maar goed, zo denk ik er over.
Nee, maar het gaat om de stank en niemand zal vast gelukkig worden van een vreselijke meur; of het nou de zwetende man is die naast je zit de hele vlucht in het vliegtuig of de boer die zijn land bemest net op het moment dat jij een tuinfeest hebt.
[***] schreef:xJennifx schreef:Aan veel dingen kan je gewoonweg niets meer doen, maar aan roken wel.
Maar wát zou je daar dan aan willen doen?
En nogmaals ik rook niet, nooit gerookt en ga het waarschijnlijk ook nooit doen, vind het stinken enz enz.
Maar wat is er nu zo erg aan mensen die wél gewoon lekker een sigaret roken?
Ik kan mij er echt niet aan storen. En als ik me wel stoor doordat ik bijvoorbeeld in de rook van een ander zit dan ga ik toch gewoon effe lekker ergens anders zitten.
Gini schreef:En zo denk ik dus niet, die boer had het ook in de vroege ochtend kunnen doen toen er nog niemand was of tijdens een weekdag wanneer de kinderen naar school zijn. Iedereen tevreden stellen kun je inderdaad niet, dat verwacht ik ook niet. Maar je kunt dingen wel zo doen dat de overlast tot een minimum beperkt wordt. En dat doet die boer dus totaal niet wanneer die op dat moment zijn veld gaat spuiten. Dan zegt die gewoon: fiets it, ik doe mijn zin. Nou dan verdwijnt mijn verdraagzaamheid. Net zoals de persoon die langs je gaat zitten op het bankje op het perron en begint te paffen, waardoor jij als niet-roker moet opstaan omdat je de last niet wilt.
Gini schreef:En zo denk ik dus niet, die boer had het ook in de vroege ochtend kunnen doen toen er nog niemand was of tijdens een weekdag wanneer de kinderen naar school zijn. Iedereen tevreden stellen kun je inderdaad niet, dat verwacht ik ook niet. Maar je kunt dingen wel zo doen dat de overlast tot een minimum beperkt wordt. En dat doet die boer dus totaal niet wanneer die op dat moment zijn veld gaat spuiten. Dan zegt die gewoon: fiets it, ik doe mijn zin. Nou dan verdwijnt mijn verdraagzaamheid. Net zoals de persoon die langs je gaat zitten op het bankje op het perron en begint te paffen, waardoor jij als niet-roker moet opstaan omdat je de last niet wilt.
Gini schreef:Waar zeg ik dat die het moet doen op een dag dat het MIJ het beste uitkomt. Ik zeg dat die het moet op een tijdstip (nog wat anders dan een dag) waarop die het MINSTE overlast veroorzaakt.
Je moet het niet met me eens zijn, maar wel blijven lezen wat ik exact zeg.
xJennifx schreef:In eerste instantie niet roken wanneer je zwanger bent, je kinderen en andere kinderen beschermen tegen de rook, en verder gewoon een beetje nadenken hoor, als jij iets in groepsverband doet, dan kun je haast verwachten dat er mensen zijn die de rook niet lekker vinden/of astmatisch zijn.
Ga dan gewoon ergens anders staan, waar niemand last van je heeft!
Gini schreef:Waar zeg ik dat die het moet doen op een dag dat het MIJ het beste uitkomt. Ik zeg dat die het moet op een tijdstip (nog wat anders dan een dag) waarop die het MINSTE overlast veroorzaakt.
Je moet het niet met me eens zijn, maar wel blijven lezen wat ik exact zeg.
En verdorie ja, als je met zo een giftige stof bezig bent als een pesticide dan mag je je even in bochten wringen. Het is geen onschuldig water wat daar in grote hoeveelheden op die kinderen neerkomt.
[***] schreef:xJennifx schreef:In eerste instantie niet roken wanneer je zwanger bent, je kinderen en andere kinderen beschermen tegen de rook, en verder gewoon een beetje nadenken hoor, als jij iets in groepsverband doet, dan kun je haast verwachten dat er mensen zijn die de rook niet lekker vinden/of astmatisch zijn.
Ga dan gewoon ergens anders staan, waar niemand last van je heeft!
Natuurlijk rook je niet als je zwanger wordt, maar dan heb je het over keuzes die mensen zélf kunnen maken. Ik bedoel wat jij er aan wil doen als mensen om je heen roken waar jij last van hebt.