Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Spullen
Berichten: 597
Geregistreerd: 10-04-14

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 11:03

@Enjoy: Jij ook heel veel sterkte en veel vruchtbaarheid toegewenst. Ben je al bij een gynaecoloog geweest?

Haha! Inderdaad Jolien. Vorige keer was er maar 1 vrouwtje om 7u om te prikken, hoop dat ik nu meer mazzel heb.

Spullen
Berichten: 597
Geregistreerd: 10-04-14

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 15:05

Nou, bloed is geprikt. Gelukkig in 1 keer goed en voelde er niks van. Moesten wel 6 buisjes zijn ;)

Volgende week nog en dan op naar de uitslagen :D

lor1_1984

Berichten: 12111
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 15:17

*stille meelezer meldt zich*

Allereerst wil ik iedereen veel sterkte en succes wensen met het traject waar ze zich in bevinden. :(:)

Ik had mijn verhaal al gedaan in het waarom-geen-kinderen-topic, niet omdat ik geen kinderen wil maar omdat ik zeer goede redenen heb om geen kinderen te 'nemen'.
Ik ben nl belast met een erfelijke afwijking op het p53 gen, wat inhoudt dat ik een veel lagere afweer heb tegen kankercellen.
De kans is dan ook ong 99% dat ik ooit weer kanker krijg (al 2x gehad).
Ook een evt kind zou minimaal 50% kans hebben op deze genafwijking en bij een partner met dezelfde genafwijking is de kans 100%.
Ik wil dat een kind niet aandoen. :n
Nu hoor ik sommige denken 'maar er is toch een methode om het foute gen eruit te knippen?'.
Dat klopt, daarmee zou ik een gezond kindje kunnen krijgen, maar ik wil het een kind ook niet aandoen dat zijn moeder ziek wordt en voor z'n ogen overlijdt en die kans is behoorlijk aanzienlijk.
Ik heb dat zelf moeten meemaken en heb er een beste tik aan overgehouden.

Nu sta ik voor een eierstokverwijdering, waarmee mijn kans op kinderen voorgoed verkeken is.
Ik sta er voor de volle 100% achter, maar het geeft wel een beetje een dubbel gevoel omdat er altijd nog wel de mogelijkheid was om ooit mss toch anders te beslissen.

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 15:23

Kinderen krijgen is inderdaad niet vanzelfsprekend.
Zelf heb ik het nooit ondervonden maar mijn zus en zwager zijn inmiddels +/- 9 jaar bezig.
Maak het verdriet dus wel van dicht bij mee.

Ik vind het ten eerste super hoe jullie het samen doen.
Voor je partner allemaal ook echt niet makkelijk geweest.
Medicatie veranderingen je slecht voelen enzovoort en jij als vrouw aan zijn zijde.
Goed dat jullie daar samen door heen zijn gekomen! Zoals het hoort!

De medische molen in voor kindjes is niet niets.
Als ik mijn zus zie dan vliegen de emoties en hormonen in het rond.
Zo sneu... Hun weten de oorzaak maar de embryo's willen nog niet blijven plakken...
Zo zwaar om te zien. Ik was van mijn eerste direct zwanger vond het zo moeilijk om het aan haar te vertellen.
Ons 2e kindje is met 9 weken zwangerschap overleden maar ik was direct weer zwanger.
Ik vond het heel lastig om het aan mijn zus tevertellen.
Mij ging het opzich makkelijk af, op de miskraam na.
En zij moet er al zolang voor knokken...

Ik wens jullie heel heel veel sterkte!
Hopelijk mogen jullie binnen een jaar ook paps en mams worden!!!

Sterkte!

mywayzidane
Berichten: 1800
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 17:55

Helaas hier ook een ervaringsdeskundige. Na 5 pogingen IUI mochten wij eindelijk zwanger worden maar mijn god wat ben ik vaak in het zh geweest.
Sowieso voor de eicelmeting. Hiervoor moest ik om de dag naar het ziekenhuis vanaf dag 9. Als de eicel boven een bepaald aan mm was moest ik twee keer per dag gaan testen en mocht de test positief zijn moesten we naar het ziekenhuis om een spuit in m'n bovenbeen te laten zetten zodat ik zeker een eisprong kreeg. Dan de volgende dag komen voor de inseminatie en dan kon het lange wachten weer gaan beginnen.

Waar ik nog niemand over heb gehoord zijn je ovulatietesten. Ik kan me herinneren (maar heb 2 dagen gedaan over er lezen van het topic omdat sommige dingen nogal kwetsend waren en ik dat dan even niet trok) dat je de ovulatietesten van clearblue gebruikten. Die hebben bij mij ook nauwelijks positief getest. Mij werd aangeraden om de testen van sensitest te gebruiken. Zijn ook een stuk vriendelijker voor je portemonnee, vooral als je twee keer per dag moest testen.

Inmiddels is onze Sjors 9,5 maand en een zeer vrolijk ondernemend mannetje.

Bij ons is gestart met IUI omdat het bij mijn vriend allemaal goed was. Ik heb alleen een verhoogde schildklierwaarde maar of dat het daar aan heeft gelegen weten ze niet.

Ik was gestart met clomid maar wat een rommel was dat voor mij. Ze hebben me zelfs een keer gevraagd of ik net bande tandarts afkwam omdat het leek dat m'n mond verdoofd was. Ik kreeg daar zo een hoofdpijn van dat heel m'n wangen dof aanvoelde. Toen over gegaan op gonal f en daar geen last van gehad.

Mocht je vragen hebben over bepaalde dingen dan geef maar een gil.

Succes met alles wat komen gaat en laat het een beetje over je heenkomen.

nutts
Berichten: 334
Geregistreerd: 10-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 12:43

Ik ben vorige week begonnen met Clomid en moet nu sinds dinsdag iedere drie dagen voor een echo.
Tot nu toe nog geen resultaat dat de clomid aanslaat.

Het is wel een hele mallemolen waar je doorheen moet.

Enjoy_

Berichten: 609
Geregistreerd: 09-06-07
Woonplaats: Heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 15:45

Spullen schreef:
@Enjoy: Jij ook heel veel sterkte en veel vruchtbaarheid toegewenst. Ben je al bij een gynaecoloog geweest?

Haha! Inderdaad Jolien. Vorige keer was er maar 1 vrouwtje om 7u om te prikken, hoop dat ik nu meer mazzel heb.


Mijn miskraam kwam niet vanzelf. Ik ging voor de 1e echo en zagen toen dat het vruchtje niet gegroeid was, een zogenaamde missed abortion. Toen bij gynaecoloog geweest. Eierstokken zijn goed. Met pillen kwam de vruchtzak nog steeds niet, dus toen alsnog een curettage .

Ik was ook met ovulatietesten bezig, van het kruitvat (7 voor 10 euro dacht ik). En nu maat weet begonnen, aangezien ik geen idee meer heb hoe mijn cyclus is. Vorige week mijn huwelijk gehad en dat viel samen met dat ik ongi moest worden. Nu had ik geen zin in een witte jurk met roe vlekken, dus paar dagen primolut genomen. Erna 1 dag gebloed. Geen idee dus meer wat ik moet aanhouden om te tellen wanneer er weer een ei zou moeten zijn!
En dat allemaal met Pasen! Veel eitjes eten dan maar hihi.

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 15:03

Enjoy, oef pittig ik heb ook een missed abortion gehad.
Bij 12 weken kwamen ze er achter dat het al 3 weken niet leefde. Ik heb toen ook een curettage gehad.
Zag die pillen etc niet zitten

Spetter

Berichten: 1885
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Hoogezand-Sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 17:05

Ik wil alle dames die in de mmm zitten veel sterkte wensen. Houdt de moed er in dames.
Ik weet ook uit ervaring hoe zwaar het traject kan zijn. Ik ben er altijd heel open over geweest en daardoor veel steun gehad. Na zeven jaar kregen we eindelijk onze dochter. Daar zijn jaren aan afwachten, onderzoek, aan vooraf gegaan. Wel twee keer spontaan zwang waarbij de eerste een onvindbare vrucht was die zelfs op de ok niet gevonden was. Uiteindelijk wel via de normale weg uit gekomen. Onze dochter is door iui verwekt. Precies twee jaar later kwam ons zoontje spontaan.
verhalen als er niet te veel mee bezig gaan, ga op avakantie, probeer dit en dit standje daar kun je niks mee als je een kinderwens hebt. Of je het nu begrijpt of niet. Maar mensen met een onvervulde kinderwens zitten daar niet op te wachten.
Wij hebben het hele traject rondom adoptie zelfs doorlopen. Goedgekeurd als ouders en we konden op de wachtlijst. En toen was ik toch nog zwanger.

overigens nog een tip. Foliumzuur icm zink verbetert het zaad. Mijn man slikte zink en om de dag Foliumzuur. Daarna altijd goede kwaliteit.
O en nog een tip. Mocht je behandelingen krijgen gebruik dan ook ovulatietesten. Bij mij wilden ze de behandeling afbreken omdat de eitjes ineens weg waren en dus volgens hun een eisprong had gehad. Ik wist door zelf te testen dat dit niet zo was en zei dat we niet gingen stoppen. De volgende dag bleek dat mijn eitje er toch nog zat. Niet groot maar toch aanwezig. En die behandeling was succesvol.
zoon zelfde verhaal. Cyclus werd gevolgd want volgende cyclus zouden we weer starten met spuiten. Geen eigroei. Dus weer onderzoek. Wel die cyclus spontaan zwanger geraakt! Mbv ovulatietesten en een vrijpartij natuurlijk haha
nou ik kan het verhaal nog wel veel langer maken maar wilde vooral wat tips delen en iedereen veel sterkte wensen. De tegenstanders van kunstmatige ingrepen kunnen beter een apart topic openen om te discussiëren, daar hebben de dames in dit topic nl niks aan.
zet hem op dames!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 19:23

Ik meld me ook even hier. Wat een traject zitten jullie nu in Spullen. Als je aan zwanger worden denkt, denk je nooit meteen dat het niet gaat lukken.

Wij zijn inmiddels 23 maanden verder, twee maanden geleden een missed abortion gehad en nu weer vol goede moed verder. Hebben een onderzoek gehad in het ziekenhuis maar bij ons allebei is er geen reden gevonden waardoor ik niet zwanger zou kunnen raken. Zijn nogal grof weggestuurd door de gyn en eigenlijk willen ze ons niet meer helpen omdat ze toen niks konden vinden. Erg frustrerend om te zien dat om ons heen iedereen zwanger word. Dat maakt de moeilijker om het los te laten.

Iedereen die in het traject zit, heel veek sterkte.

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 19:27

Ymke, misschien is het een idee om uit te wijken naar België?

mywayzidane
Berichten: 1800
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 19:31

Of een ander zh proberen? Hier in de buurt zit zelfs een speciale kliniek ( uit mn hoofd geertgen in ieder geval in Elsendorp).

Geef de moed in ieder geval niet op!!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 19:34

benangelique schreef:
Ymke, misschien is het een idee om uit te wijken naar België?

Daar hebben we het toevallig van het weekend over gehad. Ik wilde van de week al informeren hoe dat zat met de verzekering.

Leandra

Berichten: 1603
Geregistreerd: 06-01-03

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 19:40

Wat vervelend dat jullie weg zijn gestuurd, Ymke.
Je gaat toch niet voor niets naar het ziekenhuis.

nutts
Berichten: 334
Geregistreerd: 10-02-14

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 19:43

Jeetje dat is erg zeg dat je gewoon weg bent gestuurd.
ben wel benieuwd welk ziekenhuis dat was (Mag ook via pb)

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 19:48

Ymke, wij waren bijna gestopt met de behandelingen omdat we zo akelig behandeld werden in het zkh. De heren gynaecologen rolden in die tijd vechtend over straat bleek later.
Voor de ivf werden we doorverwezen naar een academisch zkh. Wat een verschil! Zo warm, betrokken en correct als alles daar was.
Het kan echt een groot verschil maken welk zkh je loopt.

Spullen
Berichten: 597
Geregistreerd: 10-04-14

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 08:24

@lor1_1984: Jeetje, wat een heftig verhaal! maar echt een super dappere beslissing... Heel veel sterkte met het verwerken... PB staat open :j

@blokje: Snap dat je het moeilijk vind om te vertellen, in mijn geval gebeurde ongeveer hetzelfde. Maar dat het bij mij/ons niet zo makkelijk gaat betekent niet dat een ander niet mag vertellen dat het bij hun wel lukt. Ik ben voor hun hartstikke blij en ja, natuurlijk deed het wel een beetje zeer, maar voor hun is het net zo goed een wonder. Zou het als jou zus zijnde lief vinden dat je daar bij stilstaat, maar denk ook dat zij heel blij voor jou is.

@mywayzidane: Ik heb nu wel positief getest met de CB. Alleen pas op dag 19. Zit momenteel op dag 17 en nog geen positieve test gehad, dus nog even afwachten. Ik vind die sensitests lastiger, omdat je streepjes moet interpreteren... Bij CB krijg je wel of geen smiley, dat vind ik zelf prettiger.

Wat fijn dat je een gezonde zoon hebt :) Wij houden ook goede hoop!

@Nutts: Sterkte met je echo's! Hoop dat je snel resultaat hebt!

@Enjoy: Jeetje, wat een verhaal. In elk geval gefeliciteerd met je huwelijk! Heb je een mooie dag gehad? Hoop dat je snel een positieve ovulatietest hebt, zodat je weer aan de slag kan.

@Spetter: Wat fijn dat het alsnog gelukt is zeg! Lijkt me zwaar... Verder bedankt voor je tips :)

@#Ymke#: Jeetje, weggestuurd! Hoe banketstaaf is dat?! Zoals dames hieronder al zeggen: ander ziekenhuis misschien een optie? Ik ga heel hard voor je duimen dat het lukt! Onbegrijpelijk dat ziekenhuizen zo kunnen reageren!

Hier verder geen nieuws. Dag 17 vandaag en nog geen positieve ovu test gehad :( Maar goed, het kan nog komen, vorige maand was het ook op dag 19 totaal onverwacht, dus blijf deze week gewoon nog even proberen. Verder vanmiddag weer naar de med seksuologe... Niet zo heel veel zin in, denk ook niet dat we daar nog een keer naar toe gaan hierna.

Leandra

Berichten: 1603
Geregistreerd: 06-01-03

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 09:21

Spullen, ik heb nog een aantal van die ovulatietesten liggen. Als je wilt kan ik die wel naar je opsturen. Ik gebruik ze niet meer en ze verlopen binnenkort.

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 09:34

De OV testen van het kruidvat zijn echt heel helder en duidelijk en een heel stuk goedkoper... k heb ze nu ook in huis omdat ik benieuwd was of ik mijn eisprong ook daadwerkelijk kreeg/had wanneer ik dat dacht ;)

Lennox

Berichten: 1092
Geregistreerd: 07-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 09:45

Heftige verhalen weer hier :(:). Maar ook wel een hoop met gelukkig goede afloop, dat geeft moed!

Wel een goede tip ovulatietesten van het Kruidvat, ik gebruik ook die van clearblue maar die zijn inderdaad vrij prijzig. Ik heb vanmorgen weer een potje ingeleverd bij het ziekenhuis, morgen moet mijn man een echo laten maken en dan is het wachten op de uitslagen 1 mei.

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 09:52

Ik meen dat ik voor 7 tests, 9,95 heb betaald.... Is toch iets gunstiger qua prijs, baby's zijn al duur genoeg hihi En ze zijn even betrouwbaar, ClearBlue betaal je vooral voor de naam, niet voor de betrouwbaarheid, die is niet hoger dan bij welk ander merk ook.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 10:06

Bij mij testen de clearblue ovutesten nooit positief. Ik gebruikte altijd de testen van 123thuistesten of van kruidvat. Vooral die eerste waren erg goedkoop :)

Spullen
Berichten: 597
Geregistreerd: 10-04-14

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 10:10

Ik heb juist met die van het Kruidvat niet positief getest... Met die van CB wel, maar die zijn idd 55,- voor 20 tests, dus doe er wel langer dan 1 maand mee... Nou ja, ik moet die nu toch opmaken, daarna maar kijken waar ik naar overstap.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 11:19

Apart dat het zo per persoon verschilt :j
Ik vond die van 123thuistesten wel het fijnste (en het goedkoopste) maar begreep dat die het ook weer niet bij iedereen deed.

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 11:40

Kan het geen toeval zijn geweest? Je moet namelijk wel goed mikken bij deze test :D Ik vind 55 euro voor 20 tests iig schandalig duur :o Er zijn natuurlijk ook andere merken te krijgen. Bol.com heeft een redelijk assortiment bv, maar er zijn meer online websites die van alles aanbieden.

Spullen schreef:
Ik heb juist met die van het Kruidvat niet positief getest... Met die van CB wel, maar die zijn idd 55,- voor 20 tests, dus doe er wel langer dan 1 maand mee... Nou ja, ik moet die nu toch opmaken, daarna maar kijken waar ik naar overstap.