Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Britta31

Berichten: 13243
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 09:43

4 weken achter elkaar met de dochters met de beugel op pad geweest.Controle,nootje,toffee en stukje oude kaas.Ach ja kom je nog eens ergens.

OomaaikeoO

Berichten: 610
Geregistreerd: 21-04-05
Woonplaats: heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 11:43

Ik moet nog een weekje *\o/*

Moska

Berichten: 3429
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 13:24

Ik mag over drie weken weer voor controle. Hoop dat mijn voortanden beter gaan staan, zit nu al twee maanden ermee dat de onderste snijtanden tegen de bovenste aankomen, dat eet heel onhandig, doordat je kiezen niet meer helemaal op elkaar komen. En ik vraag me af hoe goed het voor mijn tanden is, aangezien ik merk dat ik 's nacht mijn kiezen flink op elkaar klem. De laatste tijd overigens weinig last van ongemakken.

Napie

Berichten: 9077
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 14:48

Dat klemmen herken ik ook. Je mond moet schijnbaar eraan wennen dat sommige kiezen op elkaar staan die eerder niet op elkaar stonden.
Bij mij is een ondertand die echt helemaal achter mijn andere tanden stond, binnen twee weken op zijn plek gekomen. Nu heb ik alleen niet een spleet tussen mijn voortanden maar daar wordt vrijdag een start mee gemaakt. volgende week heb ik vakantie, waarschijnlijk dan weer de hele week ongemak ervan

_Ekenna
Berichten: 2804
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 16:55

En hoe staat het met de gebitten van jullie? :D

Ik heb een paar weken geleden een afspraak gehad met de kaakchirurg om alles te bespreken. Nu wordt alles bij de verzekering ingediend en begin ik na de zomer met mijn beugel. 13-07-2015 krijg ik twee kaakoperaties en een kin correctie. Mijn kaken worden dus door midden gezaagd en gekanteld zodat de overbeet weg gaat en ik mijn mond ontspannen kan sluiten. (Nu kan dat alleen gespannen) De kincorrectie is ook om die reden en een beetje een cosmetische reden. Ik zal na de operaties zo'n 3 weken uit "the running" zijn. Ik kan dan helemaal niks meer volgens de kaakchirurg behalve op bed liggen.. Niet zo'n ramp zou ik normaal denken.. Behalve dat ik dan 8 dagen later jarig ben en we altijd bbqen en ik dus niet mee kan doen. :')
Maar vreemd genoeg kijk ik er echt heel erg naar uit. Ik kan niet wachten. :D

Moska

Berichten: 3429
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 10:01

Vanochtend controle gehad. De tanden in de bovenkaak moeten nog iets draaien, net als onder. Heb boven nu een nieuwe draad en zowel boven als onder ook een ijzerdraadje om twee slotjes+overal elastiekjes. Mocht het de volgende keer nog niet voldoende verplaatst zijn, dan gaan ze slotjes verplaatsen. Moet zeggen dat ik er de laatste tijd vrij weinig last van gehad heb. Alleen als ik veel praat of gedurende een langere tijd moet kauwen (bv uit eten of een bbq) dan wordt het wat gevoelig en plak ik 's nachts de boel af met wax. Meestal is het dan de volgende ochtend wel weer over.

Moos99
Berichten: 1675
Geregistreerd: 30-11-10

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 17:41

Ik moet waarschijnlijk nog een kies laten trekken :(
De ortho geeft aan dat ik toch te weinig ruimte heb. In september kan hij hier een definitieve uitspraak over doen. Ik vond een keer echt al een nachtmerrie. Met mijn beugel gaat het oke, maar ik merk dat ik wat laxer wordt in extra schoonmaken en dan zie ik veel van een soort witte aanslag op mijn tanden. Ook blijf ik met regelmaat blaren houden. Wat ik ook erg lastig vind is dat mijn tandvlees best geirriteerd raakt en daardoor echt dichtbij mijn beugel komt/ er tegenaan groeit. Dit zorgt voor pijn. Mijn tanden staan wel al een heel stuk rechter :D daar doen we het voor!

Ceetje_bokt
Berichten: 5209
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 22:00

Ik kom me ook melden: vandaag mijn beugels gekregen en ik vind het tot nu niet meevallen. Maar ik houd ik me maar vast aan de geruststelling van iedereen dan net écht gaat wennen. Ook die draad die over mijn gehemelte loopt? Oh ja, ik ben heeel ruim 18+

Moos99
Berichten: 1675
Geregistreerd: 30-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-14 10:28

Ceetje_bokt schreef:
Ik kom me ook melden: vandaag mijn beugels gekregen en ik vind het tot nu niet meevallen. Maar ik houd ik me maar vast aan de geruststelling van iedereen dan net écht gaat wennen. Ook die draad die over mijn gehemelte loopt? Oh ja, ik ben heeel ruim 18+


Wat voor draad is dit? Heb er niet eerder van gehoord.
Maar mijn ervaring is idd dat alles went!

Ceetje_bokt
Berichten: 5209
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 12:44

Een dikke draad die in een krul loopt. Hij sluit niet aan op mijn gehemelte, maar wel bijna. Het is vandaag dag 2 en ik word al een beetje handig in wasbolletjes plakken.
Hoe poetsen jullie? Met de hand of elektrisch?

Tigress

Berichten: 8958
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 12:58

Ik lees even mee. Heb een beugel gehad, super happy met het resultaat!
Tot ik er in een zomervakantie last van kreeg dat draadje speling had gekregen. Stukje lijm was losgeschoten. Volgens de tandarts kon dat geen kwaad...nou, ik ben weer terug bij af met mijn voortanden! -:(-
Toch maar eens kijken wat ik nog kan bereiken bij de beste man als ik daar dit jaar weer eens even heen ga (was naar een andere ivm. verhuizing, maar verhuis binnenkort weer terug :P)
2010

Afbeelding

Nu:
Afbeelding

Ceetje_bokt
Berichten: 5209
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 14:47

Zo da's balen zeg Tigress. Hopelijk kan het weer snel gefikst worden.

Moos99
Berichten: 1675
Geregistreerd: 30-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-14 21:07

Ceetje_bokt schreef:
Een dikke draad die in een krul loopt. Hij sluit niet aan op mijn gehemelte, maar wel bijna. Het is vandaag dag 2 en ik word al een beetje handig in wasbolletjes plakken.
Hoe poetsen jullie? Met de hand of elektrisch?


Ik poets elektrisch! vind ik toch makkelijker:)

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 21:09

Mijn moeder is 45 en is onlangs begonnen aan een beugel!

Ceetje_bokt
Berichten: 5209
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 21:11

Ik mocht eigenlijk niet elektrisch poetsen :? Maar na wat speurwerk op het internet blijkt dat dit prima kan, dus ik poets lekker elektrisch.
JoopC zeg maar tegen je moeder dat ik haar stoer vind :=

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 21:13

Ceetje_bokt schreef:
Ik mocht eigenlijk niet elektrisch poetsen :? Maar na wat speurwerk op het internet blijkt dat dit prima kan, dus ik poets lekker elektrisch.
JoopC zeg maar tegen je moeder dat ik haar stoer vind :=


Poets zelf ook elektrisch, ik houd van schoon achter die stieken.

Ik vind 't ook een durfster op die leeftijd. _/-\o_

Somebody_
Berichten: 6585
Geregistreerd: 10-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 21:15

Ik meld me ook. In september ga ik opnieuw naar de tandarts om te happen en voor extra foto's, daarna wordt er een plan gemaakt. Grote kans dat er eerst verstandskiezen verwijderd moeten worden, voordat de eventuele beugel geplaatst gaat worden.
Enige nadeel vind ik het feit dat ik een beroep heb, waarin ik veel mensen zie, maar het is voor het goede doel en met een beetje geluk hoeft de beugel er niet heel lang in.

Moos99
Berichten: 1675
Geregistreerd: 30-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 11:10

Somebody_ schreef:
Ik meld me ook. In september ga ik opnieuw naar de tandarts om te happen en voor extra foto's, daarna wordt er een plan gemaakt. Grote kans dat er eerst verstandskiezen verwijderd moeten worden, voordat de eventuele beugel geplaatst gaat worden.
Enige nadeel vind ik het feit dat ik een beroep heb, waarin ik veel mensen zie, maar het is voor het goede doel en met een beetje geluk hoeft de beugel er niet heel lang in.


Het is ook echt niets vreemds meer! Er lopen nu zoveel volwassenen met beugels rond. Ik werk aan de receptie van een groot ziekenhuis en heb niet het idee dat het mensen heel erg op valt of dat ze het raar vinden.

pluche_pluus

Berichten: 2439
Geregistreerd: 18-07-05
Woonplaats: N-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 12:16

Moos99 schreef:
Somebody_ schreef:
Ik meld me ook. In september ga ik opnieuw naar de tandarts om te happen en voor extra foto's, daarna wordt er een plan gemaakt. Grote kans dat er eerst verstandskiezen verwijderd moeten worden, voordat de eventuele beugel geplaatst gaat worden.
Enige nadeel vind ik het feit dat ik een beroep heb, waarin ik veel mensen zie, maar het is voor het goede doel en met een beetje geluk hoeft de beugel er niet heel lang in.


Het is ook echt niets vreemds meer! Er lopen nu zoveel volwassenen met beugels rond. Ik werk aan de receptie van een groot ziekenhuis en heb niet het idee dat het mensen heel erg op valt of dat ze het raar vinden.


Hier kan ik mij alleen maar bij aansluiten. Ik vind het juist heel verzorgd staan, het geeft aan dat iemand het belangrijk vind er goed en netjes uit te zien :j
Niet dat scheve tanden niet netjes zijn, maar jullie begrijpen wat ik bedoel.

Napie

Berichten: 9077
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 19:52

Ik zou niet weten waarom je je zou moeten schamen voor je beugel. Dan zien mensen nderdaad dat je er mee bezig ben
Eindelijk wordt de gleuf tussen mijn voortanden nu gedicht. Vanmiddag zijn beide voortanden door een elastiek aan elkaar verbonden. Kan niet wachten tot die twee weer eens elkaar aanraken (toch zeker al 27 jaar geleden)

Yasmijntje

Berichten: 2084
Geregistreerd: 13-09-13

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 19:57

Wat super allemaal dat jullie een beugel nemen!
Het zijn toch je tanden en daar zit je toch aan vast.
Ik ben nu (pas) 15 (pas, pas, de tandarts vond het best laat.. maar in dit forum is het pas) en ik ben echt heel blij dat ik er een heb.

Het grote balen voor jullie is dat het niet meer wordt vergoed, en je natuurlijk niet meer groeit (of, nouja, daar ga ik vanuit dan)

Gaat er iemand ook voor- en na foto's plaatsen? :D

Napie

Berichten: 9077
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 20:31

Als die van mij eruit is durf ik dat wel denk ik. Mijn voor foto's hou ik nog angstvallig geheim

Napie

Berichten: 9077
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 20:00

Zeer verbaasd vanmorgen toen ik wakker werd met nauwelijks een gleuf meer tussen de tanden. In 1 nacht een wereld van verschil.

Moska

Berichten: 3429
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 15:57

Ik mag morgen weer voor controle. Kan nog steeds mijn kiezen niet op elkaar krijgen en mijn ondertanden komen nog steeds tegen de boventanden aan. Ben benieuwd wat ze nu weer gaan proberen. Ben bang dat er onder een tand moet gaan verdwijnen of dat ze gaan slijpen oid

Ceetje_bokt
Berichten: 5209
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 16:10

Sterkte Moska!