Yoga

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilse_C

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 00:16

5 gaat er ook nog even mee door, al is die wel iets relaxter :P
Maar ik moet zeggen, nu na de 2 dagen buikspieren met yoga en 2 uur dansen, weet ik weer waar m'n buik zit!^^

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-14 19:59

Ik zou gewoon 5 doen :j, die doet je buikspieren nog eens lichtjes over :).

Ik ben een beetje zat van m'n vaste yoga sessie. Ga hem helemaal omgooien :j.
Nu dus lekker aan het rondkijken op http://www.mryoga.com/ .
Ik doe dan een paar sun salutations om op te warmen, wat simpele basis poses (zoals warrior poses, hip openers, en dat soort dingen.), weer wat sunsalutation, en dan wil ik voor aan het einde wat meer uitdaging :j, die pose van de foto op de vorige pagina wil ik uitbreidden, maar wil ook heel graag wat inversions doen ( http://www.mryoga.com/inversion-poses/ ). Mijn sessie duurt dan zo'n 45 minuten denk ik zo.
In de ochtend doe ik enkel wat sun salutations :j

Wat is jullie favoriete pose? Hebben jullie je eigen sessie?

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 21:06

Ik heb nog niet genoeg inspiratie om eigen sessies te doen Kehdra. Doe nu voornamelijk nog de 30day challenge en heb via youtube nog wat filmpjes van Erin opgesocht en daarmee meegedaan :+
Maar het bevalt goed moet ik zeggen! Volgende week toch maar eens kijken voor een matje, weet iemand van jullie of ze die ook bij decathlon verkopen? Heb hier niet veel echte sportwinkels meer in de buurt helaas. En anders wordt het toch maar bestellen via internet.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 21:32

Ik doe ook niet echt vaste sessies, ik kijk hoe ik me voel op een dag, of ik veel/weinig energie heb of ergens pijn heb of dat ik bepaalde spieren wat wil trainen.
Oja, mijn favoriete poses zijn eigenlijk heel simpel (ik ben ook nog niet zo gevorderd en heb nog weinig kracht, Kehdra jij bent al een stuk soepeler dan ik, een goede inspiratie :) )
Het zijn de happy baby pose en de eye of the needle en de liggende torsie; héérlijke stretches

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-14 21:59

Wat fijn dat het zo bevalt Santigo! Ik snapte ook nooit wat van die mensen die zo enthousiast waren over yoga, nu ben ik zelf zo'n zeur (iedereen aan de yoga proberen te krijgen :P ).

Bootsiebob, oefen je elke dag?
Ik ben m'n soepelheid een beetje kwijt eigenlijk, toen ik van Bali naar Egypte verhuisde heb ik een paar weken niet geoefend, en daar baal ik nu van :+.
Ik heb een heeeeeeleboel hip-openers (dankzij Jans eigenlijk :P) in m'n sessie, en ben net klaar, voel t wel hoor.
Denk dat ik als uitdagende poses de pose van de vorige pagina ga doen (kreeg m'n hoofd al van de grond vandaag, en de ruimte tussen voeten en armen is al kleiner!)
Ook ga ik op m'n headstand oefenen :j, ooit kon ik het een beetje, maar ben de balans (kracht?) nu helemaal kwijt :n :(

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 22:03

headstand kon ik vroeger echt heel goed, en nu durf ik niet meer O:) Lenig ben ik gelukkig altijd al geweest alhoewel ik wel merk dat dat toch wel minder wordt als je ouder wordt... Maar ik houd het nog vol om het iedere dag te doen, probeer het ook na het sporten te doen, merk dat mijn spieren dat toch wel fijn vinden op de een of andere manier.

Dat ken ik Kehdra! Ben aan het proberen moeders ook eraan te krijgen, maar die vind het tot nu toe nog onzin en zegt dan; ja maar jij bent gek! daar ben ik veeeeel te stijf voor! :=

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 22:25

Haha ik probeer ook mijn moeder (en een aantal andere slachtoffers) aan de yoga te krijgen. Omdat het voor mij zoveel doet. Ik vind het altijd leuk wanneer op een dvd ook uitgelegd wordt waar elke pose toe dient, welke organen, of bijv. zenuwstelsel kalmeren, schildklier stimuleren of meer energie te krijgen.Ik heb eens gelezen dat alle yoga poses eigenlijk ontstaan zijn omhet lichaam (en geest) op meditaie voor te bereiden, in meditatiehouding waarbij je heel lang niet mag bewegen. Ik doe het nog altijd vooral voor mijn lichaam als 'sport' maar merk dat het heel veel meer oplevert. Daar hoef je niet zweverig voor te zijn! :D

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-14 22:41

haha wat grappig dat jullie dat ook doen. M'n moeder en zusje willen er ook nog niet aan... Heb een yoga maatje, maar die is heel erg beginner, en heel erg stijf, is niet zo erg, maar ik wil wat verder dan de basis, dus we liggen qua oefeningen zo ver uit elkaar :(.

Haha, dat 'daar ben ik toch veel te stijf voor!?" krijg ik ook altijd, of ze vinden het te zweverig... Ik ben totaal niet zweverig, en was ooit ook ontzettend stijf :j. (Wás)

Lukt/durf je headstand ook niet tegen een muur Santiago? Dan kan je je zelf opgooien, en dan langzaam maar zeker dat gaan bouwen door je zelf op te trekken met je core, en dan kan je het ook zonder muur!
Ik probeer het zonder muur, en vandaag omdat het de eerste keer oefenen was, heb ik alleen m'n voeten een klein stukje van de grond gehaald voor 3 seconden ofzo, terwijl ik focusde op het gebruiken van m'n core en het gewicht in m'n onderarmen te houden. Dat vond ik genoeg voor vandaag, morgen weer :j.

Ik doe het eigenlijk vooral omdat ik me altijd zo rustig voel na yoga, dus dat meditatie verhaal klinkt erg logisch :j, vaak is na yoga ook het enige moment waarop ik rustig stil kan zitten voor 5 minuten :). Ook helpt yoga me erg in het rijden, en lost het verkrampingen in wat diepere spiergroepen ( waarvan je soms niet eens wist dat je ze had :P) op.
Ik ben wel een behoorlijke yoga-junkie :+

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 23:01

Dat is wel een idee ja, om het tegen de muur eerst eens te proberen! Ik voel me ook ontspannen, ik ben heel gespannen, vooral als ik gewerkt heb, en dan is het echt even een momentje van tot jezelf komen en ontspannen. Ik hoor ook om me heen dat heel veel mensen het maar 'zweverig gedoe' vinden, dan maar lekker alleen!

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 23:09

Poeh, zo'n headstand is mij nog veel te gevorderd! Alhoewel die inversions er goed uitzien. Ik ben benieuwd hoe de headstand in de yoga challenge opgebouwd gaat worden. Maar ik durf veel ook niet goed omdat ik bang ben voor blessures. Zelfs een gewone handstand is mij nooit gelukt vroeger vanwege hypermobiliteit. De ploeg en de kaars kan ik dan wel :)
Ben wel benieuwd hoe de challenge gaat uitpakken! De buikspieren van dag 4 mag ik wel wat vaker doen heb ik gemerkt

dankzij yoga kom ik ook makkelijker op het paard. En krijg ik minder spierpijn :) Leuk dat ik niet de enige enthousiasteling ben. Elke dag doe ik wel iets, maar echt een sessie 3x per week ofzo

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 23:28

Ik heb ook nog geen eigen sessie, ik begin ook nog maar pas. Ik hou nu wel al van alles waarbij je alles uitrekt, maar dat is misschien omdat ik telkens yoga doe meteen nadat ik opgestaan ben :)
Handstand heb ik nooit gedurfd :o dus dat wordt zeker ooit een uitdaging :D

Ik heb inderdaad gewoon dag 5 gedaan vandaag, gelukkig was die niet zo lang O:) Ik ben ook wel benieuwd naar de wat specialere houdingen, maar die komen wel. En hopelijk kan ik vanaf volgend jaar les gaan volgen :) De challenge bevalt me nu iig erg goed :D

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 23:55

Ik heb net dag 4 met mijn moeder gedaan:)
Morgen gaan we samen dag 5 doen..
Mijn moeder doet ook al pilates en pilatesbanken, en dit vind ze ook leuk.
Mijn zusje doet ook aan yoga maar die is helaas niet thuis dit weekend -O-
Lijkt me heel erg leuk om met zijn drieën lekker bezig te gaan :)

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 10:59

Ik doe elke maandagavond een sessie :)) tijdens de les O:) en verder als het uitkomt de 30 day challenge, al worden dat wel heueueueuel lange 30 dagen bij mij. Hoop volgende week weer tijd te kunnen maken en elke dag weer Erin me te laten plagen.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-14 11:42

die ploeg kan ik ook, maar krijg dan geen lucht meer :+
Afbeelding Vind hem dan ook niet zo fijn. Als ik hem doe, loop ik vaak ook met m'n tenen nog naar rechts en links :j.
Wat is de kaars? *kent alleen de Engelstalige versies* :+

Wat leuk dat jullie dan met z'n drieen yoga kunnen doen Mieke!

Bootsiebob; opstijgen gaat hier ook een stuk beter met yoga, ook kan ik m'n core beter activeren, en m'n heupen beter loslaten (en dus ook doorzitten op een stuiterbal).

Iolanthe; zo'n eigen sessie vind ik vooral fijn omdat ik dan precies kan doen wat m'n lichaam nodig heeft, ook heb ik altijd een beetje uitdaging nodig, en met die moeilijkere poses aan het eind heb ik dat :)

Breghje, ik heb die zelfdicipline ook niet zo hoor :+. Ondank dat ik weet hoe lekker ik me voel als ik klaar ben, moet ik mezelf altijd helemaal overtuigen dat ik écht wel tijd heb voor yoga, al is het maar 10 minuten :p

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 13:30

Meld mezelf ook maar even, zit nu op dag 8 van de Challenge. Wist al dat ik op sommige punten heel stijf ben, maar sommige punten waren echt heel soepel. Ik was verbaasd van mezelf.

ik heb hiervoor nog nooit aan yoga gedaan, vond het inderdaad te zweverig, maar van m'n neuroloog moest ik het gaan doen. En het lijkt tot nu toe in ieder geval mijn klachten inderdaad te verminderen.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 16:25

Kedhra, dat snap ik, en ik wil dat later ook wel doen, maar nu weet ik er echt nog niet genoeg van om zelf uit te maken welke oefeningen een goed idee zijn waarvoor, denk ik :o
Vraagje: hoe maak je die foto's? :') Iemand er bij of met zelfontspanner? Lijkt me lastig te timen :P

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 17:49

Hee, dat van dat doorzitten herken ik ook!
De kaars is eigenlijk voorbereiding op de ploeg, dus je houdt je benen kaarsrecht omhoog. Je heupen komen ook omhoog en dan zet je je handen op je onderrug. Alleen krijg ik dan geen bloed meer in mijn benen, dan gaan ze tintelen...
Ik ben ook benieuwd Kehdra hoe je doe foto's maakt. Het ziet er mooi uit daar!

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-14 19:04

continuous timer :), maakt ie elke 5 seconden een foto :j

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 09:23

Ziet er inderdaad leuk uit, zo buiten yoga doen :)

Daarnet had ik de video over Crow Pose, een uitdaging :P Alleen heb ik een vraagje: hoe zorgen je er voor dat je knieën niet in je armen duwen? Bij mij doet dat al pijn als ik nog niet eens volledig steun op mijn armen. Of is het een kwestie van oefenen en wennen?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 09:25

Ja

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 13:26

Zet je knieen aan de buitenkant van je armen, kijk maar eens naar die foto in mijn eerste post :j.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 16:53

Dat kan ik inderdaad eens proberen :) Maar nu ga ik eerst zoeken of er houdingen zijn die deugd toen tijdens de lastige week van de maand :D

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 17:53

Edit: sommige sites zeggen dat je best zo weinig mogelijk yoga doet, andere zeggen dat yoga kan helpen om de pijn te verminderen :+

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 18:50

ik vind yoga op de eerste 2 dagen niet leuk, maar daarna vind ik het wel erg fijn :j, ik heb het idee dat het dan sneller voorbij is :)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 19:15

Bij mij gaat het dan meestal beter. Omdat ik dan geen verwachtingen heb van de les en eigenlijk alleen maar ga om het bij te houden.